National Repository of Grey Literature 366 records found  beginprevious325 - 334nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Information system architecture change managent process
Kuba, Petr ; Svatá, Vlasta (advisor) ; Ošmera, Jiří (referee)
For the runtime phase of automated information system lifecycle is typical a frequent change of system quality requirements. Only systems that can adapt to these requirements are successful in its environment. The system change can be each time of different extensive. If it is necessary for satisfaction of new requirements to add, remove or change some system components and its relations than we talk about system architecture change. This action is so large-scale that it is very risky to implement it without appropriate control and management. This essay addresses these changes and its management. Main phases of the process and its activities are proposed. The suggestion is based on the development process of new systems and available literature from this area. The target of the essay is to offer a certain framework for the change process management. Introduction to iformation system architecture is the first part of the essay. The last part is then concerned in a practical example of information system architecture change and its evaluation.
The market of CRM systems and future development
Dudek, Martin ; Matuštík, Ondřej (advisor) ; Klaschková, Jana (referee)
The main aim of this diploma thesis is to create an overview of analytic CRM systems which are offered in the Czech Republic with the emphasis on systems which can be used for marketing processes of the firms. The overview contains the reflection of new trends in CRM systems and marketing and the development to the future. In the last decade there is a huge development of CRM systems, which are generally known as sales force automation and less as an instrument for marketing management of the companies. Last but not least CRM is mistaken with information systems, even if the CRM concept is known for a lot of years and was developed from marketing, which is very often forgotten. The topic of this diploma thesis is originally view on CRM from marketing perspective and creation of compact view of analytic CRM systems, which are offered in the Czech Republic. Emphasis is put on using of these systems for marketing management and the target is disproving the myths, which are spoken about CRM as well CRM systems. Orientation of this document is mainly on analytic CRM systems, which has the most development in the last decades and can be used very well for marketing functions in companies. There is also a large development of marketing and CRM systems. The target is also making a summary of these trends and makes a hypothesis if CRM systems are developed according the future of marketing, if the CRM systems manage the reaction on this things.
Analýza reportingového informačního systému ve skupině GE Money ČR
Greif, Tomáš ; Čermáková, Lenka (advisor) ; Augustin, Michael (referee)
Popis prvků informačních systémů ve společnosti. Vliv IS na manažerskou práci. Obecné projektové řízení a nástin metod řešení a vizualizace. Východiska a postup aplikace metodiky BPMS. Aplikace metodiky BPMS v organizaci. Implementace reportingové technologie.
Příklady zavedení ERP-systémů do malých a středních podniků
Martynau, Pavel ; Benešová, Vlasta (advisor) ; Šmejkalová, Zora (referee)
Tato bakalářská práce si klade následující cíle: pospat proces výběru a zavedení ERP systému ve středně velkém českém podniku, přínosy systému a problémy související s úspěšnou implementací. Zjistit jakou tendenci rozvoje má český trh ERP systémů a proč české firmy preferují tuzemského dodavatele. Hlavní přinos spočívá ve vypracování předpokladů pro zavedení informačního systému v malém nebo středním podniku, a také ve vypracování studie popisující proces zavedení informačního systému do podniku s cílem zlepšit podnikové procesy (hlavně výrobu a distribuci)
Analýza využití Internetu se zaměřením na konkrétní malou firmu
Jurek, Martin ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Havelková, Michaela (referee)
V práci je uveden obecný úvod do problematiky malých a středních podniků v České republice a informačních systémů. Stěžejními tématy teoretické části jsou Internet a elektronické podnikání. Praktická část je věnována analýze využití Internetu a nejvohodnějšímu uplatnění informačního systému pro hotel Jelínkova vila. Cílem analýzy aplikace Internetu je v první řadě zvýšení ekonomického prospěchu, druhotně podpora image a prestiže.
Implementace podnikových IS, správa obsahu a oběh účetních dokladů
Zouhar, Tomáš ; Mejzlík, Ladislav (advisor) ; Řibřidová, Jana (referee)
Rostoucí investice do informačních technologií a nákup moderních systémů automaticky nezaručují úspěšnost podniku. Implementace IS bez náležitého zmapování informačních potřeb a toků je zcela nesmyslným a neefektivním počinem. Jednostranné zaměření směrem k hmotnému a softwarovému zabezpečení ještě neznamenají úspěšnost celého projektu. Zcela nezbytnou je též podpora nejvyššího vedení, které si musí uvědomit, že informační systém tvoří základní oporu každé organizace. Na druhou stranu podpora komplexního rozvoje IS včetně dostatečně dlouhé fáze přípravy může organizaci odkrýt velký prostor pro zvyšování konkurenceschopnosti. Hlavní část diplomové práce je věnována prezentaci a srovnání systémů pro správu obsahu, dokumentů a znalostí podniku. Nezbytnou část tvoří vývojové trendy a integrační souvislosti tohoto odvětví. Současně jsem se zaměřil i na jednotlivé fáze pořizování, třídění, sdílení, úpravy a úpravy zpracovávaných dokumentů.
Standardizace informačních systémů veřejné správy v EU
Rozsíval, Filip ; Doucek, Petr (advisor) ; Pacík, Jan (referee)
Diplomová práce se zabývá srovnáním přístupů ke standardizaci informačních systémů veřejné správy v Evropské unii. V diplomové práci je analyzován systém standardizace informačních systémů veřejné správy jednak na úrovni Evropské unie, jednak ve vybraných členských státech EU (Česká republika, Slovenská republika, Spolková republika Německo). Následně je hodnocena harmonizace systémů standardizace informačních systémů veřejné správy vybraných členských států s EU a dále propracovanost těchto systémů.
Analýza stavu a pohybu pracovníků GPN s.r.o.
Šálková, Michaela ; Kovář, František (advisor) ; Šimek, Jiří (referee)
Pracovní síla je rozhodujícím výrobním faktorem a úroveň jejího řízení rozhoduje o tom, do jaké míry bude podnik prosperovat. Při analýzách stavu pracovníků se zaměřujeme na čtyři typy struktury: demografickou, ekonomickou, sociální a prostorovou. Pro potřeby moderního personálního řízení je třeba analyzovat též formy pohybu pracovníků, a to pohyb pracovníků do organizace, uvnitř organizace a z organizace. Zdrojem potřebných informací jsou především data tradiční personální evidence.
Approaches to the enterprise information systems innovation
Dvořák, Zdeněk ; Basl, Josef (advisor) ; Novotný, Ota (referee)
The thesis deals with problems of the IS/ICT innovation strategic management in the surroundings of the Czech Republic and participates in solutions to the three-year research project GA201/08/663 -- Information systems innovation to support competitiveness of enterprises. This project has been realized at the Faculty of Information Science and Statistics at the University of Economics, Prague in support of the Czech Science Foundation since 1st January 2008. Thesis sequence to the project consists in filling of particular priorities defined for 1st year of research. Of course this fact represents determining aspect of thesis main goals definition. Firstly, carry out a research on actual level of information systems in Czech enterprises forcefully into the IS/ICT innovation. Secondly, set up working paper for presentation of continuous outcomes after the introductory phase by appearances at scientific conferences, by articles in scientific papers and by findings'publication at a website of the Czech Society for System Integration. Structure of the thesis, which consists of a theoretical and a practical part, specifies methods of goals'filling. The theoretical part represents introduction to problems -- it covers identification of key elements influencing IS/ICT innovation in surrounding of the modern knowledge economy, IS/ICT innovation classification and detailed statement of IS/ICT innovation management process, which is based on methods of strategic management process in general. The practical part gives attention to questionnaire research -- structure of the questionnaire, research methodology and answer evaluation. Contribution of the thesis, together with filling of particular goals of the research project GA201/08/663 -- Information systems innovation to support competitiveness of enterprises, consists in multidimensional view of the specific problems. IS/ICT innovation is seen not only from an enterprise informatics point of view, but also from an entire enterprise angle when economic aspect is also taken into account. This approach accents support task of informatics -- the IS/ICT contribute to the filling of enterprise's goals.
Measuring operation processes of IS for petrol stations
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (advisor) ; Ďásek, Pavel (referee)
The thesis concerns with measurement of processes of support and maintenance of a specialized information system for petrol stations. It is a system for support of retail sale of fuel and other non-fuel goods. As the main objective of the thesis was selected design of set of metrics for measurement of these processes based on multidimensionality principle. It means that dimensions and indicators are designed separately and a set of recommended metrics is based on their combinations. It is possible to get additional metrics using other combinations. The theoretical basis of the thesis is the ITIL library -- which is an internationally respected standard for IT service management -- and metrics designed in other literature and diploma theses. The designed metrics are adapted for the analyzed environment and service information system, however, they should be usable in other environments as well. Selected metrics were implemented to the service information system and measured in a relatively wide sample of input data. This allowed evaluating usability of the metrics and comparison of the threshold values with the measured ones. The relationship of metrics and service agreements (SLAs) is described in the end of the thesis. Specific metrics suitable to be incorporated to SLA were designed including a real-life example.

National Repository of Grey Literature : 366 records found   beginprevious325 - 334nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.