Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,065 záznamů.  začátekpředchozí32056 - 32065  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.76 vteřin. 

Šikanování ve škole
Vaššová, Miroslava ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
V poslední době média stále častěji informují o případech brutální šikany na té či oné škole, ukazují brutální záběry z mobilů pachatelů a tak se může zdát, že je šikanování "výdobytkem dnešní rychlé doby". Většina zdrojů se však shodne na tom, že šikanování je fenoménem tak starým jako vzdělávání samo. Zmínky o praktikách velice podobných šikaně se podle některých zdrojů datují dokonce do 17. století. Co se ale jeví jako alarmující, je fakt, že počet případů šikany v posledních letech roste, snižuje se věková hranice agresorů, někdy dokonce již na úroveň předškolního věku a zvyšuje se rafinovanost šikany. Ukazuje se, že šikanování je problémem celosvětovým a velice svízelným. Většina dětí se s ní bohužel v určité formě setkala a mnoho dospělých má taky osobní zkušenost z jejich vlastních školních dnů. Šikana se netýká ani zdaleka jenom velkých měst a dětí ze slabších sociálních vrstev, rozhodně se netýká jenom základních škol, ale je naopak běžnou součástí života studentů i na výběrových středních školách. Co je ale ze všeho nejdůležitější, většina autorů se přiklání k názoru, že správná prevence může šikanu minimalizovat a poskytnout tak dětem pocit bezpečí a spravedlivého zacházení ve škole a zajistit jim tak zdravý psychický vývoj. Fenoménem dnešní doby se jeví i výskyt zbraní mezi studenty škol jako...

DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Mikulková, Veronika ; Vágner, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Pro řešené území byla zvolena funkce městské knihovny, která v současnosti sídlí v nevyhovujících prostorách, a bytový dům. Budovy svými hmotami dotváří dosud chybějící uliční čáru a reagují na ulice Sokolskou a Poláškovu, které vymezují území z jižní a severní strany. Nové objekty dotváří hranici mezi městským centrem a panelovou zástavbou, vymezují nové městské prostory - náměstí a parkovou zeleň.

Hranice mezi starým a novým: město a česká kultura časné moderny
Urbanová, Marie ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Předkládám k obhajobě diplomovou práci věnovanou tématu utváření veřejného prostoru, městského prostoru a městotvorné funkce architektury na přelomu 19. a 20.století. Celkový náhled, kterým tato témata spojuji, chce být především kulturologický. 4 Svou práci bych rozdělila do čtyř částí. V prvních dvou částech vymezuji tématické pole práce námi sledovanými pojmy, kategoriemi a problémy. Jsou jimi pojem veřejný prostor, místo, prostor a čas, kategorie moderny, existenciální prostor a v neposlední řadě fenomén města, který je pro nás reprezentací kulturní a civilizační. V tomto zaměření nelze odhlédnout od diskursu těchto témat - a ten je i v textech teorie architektury filozofický. Třetí část mé práce je inspirována mou postupovou prací, ve které jsem se zajímala o meziválečné období, o dobu, která mě dodnes nesmírně fascinuje. Je to exkurz do dění užitého umění ve světě, ale především u nás. S užitým uměním byla v těsném semknutí architektura, která zaujímá přední místo ve čtvrtém dílu této práce. Hlavním předmětem je zde (české) město, jeho proměny ve 20.stoletÍ. V posledních kapitolách se snažím o nástin a komparaci sociokulturní situace architektury a architektů na počátku 20. a 21.století.

Voda ve veřejném prostoru Starého Brna
Šerek, Jiří ; Lhotáková, Zdenka (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je vrátit vodu do veřejných prostorů nejstarší městské čtvrti Staré Brno, připomenutím zaniklého Svrateckého náhonu podpořit obnovu génia loci této charakteristické části města. Hlavním motivem práce bude propojení inženýrské problematiky s urbanistickou a architektonickou tvorbou se zvláštním zřetelem na kultivací veřejných prostorů s uplatněním lineárního vodního prvku.

Staro - nové městské lázně
Tučková, Markéta ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá obnovou funkcionalistické památky. Hlavní myšlenkou bylo uchování a obnova původní funkce městských lázní, což je provedeno v modifikaci wellness provozy. Ke stávajícím objektům přibývá nový solitér v podobě herního pavilonu, který rozšiřuje aktivity koupaliště.

DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Hraba, Adam ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Dům vychází z konceptu elevated city. Jedná se tedy o budovu-město ve městě. Objekt je ztvárněn za pomocí moderních technologických postupů a svou vizualitou se hlásí ke svobodnému 21.století. jasně se tedy vymezuje vůči stávajícímu vizuálnímu stylu města.Budova je protkána řadou pokrokových technolgii, díky kterým slovo udržitelný rozvoj nabývá zcela nového rozměru

Vliv vybraných faktorů na matematickou gramotnost žáků v zemích střední Evropy
Voňková, Hana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
V naší práci jsme se zabývali zjišťováním vlivu vybraných osobních, rodinných a školních faktorů na úroveň matematické gramotnosti patnáctiletých žáků v šesti zemích střední Evropy (české republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku) a v zemích s vynikajícími výsledky v matematické gramotnosti (Finsku, Hong Kongu a Nizozemí). Vliv faktorů v jednotlivých zemích jsme následně mezi sebou porovnali. Z této analýzy vyplynula celá řada zajímavých závěrů. Velký vliv na výsledek má ve všech zemích např. typ školy, kterou žák navštěvuje. Efekty různých školních institucí se v některých zemích (např. Nizozemí, Česká republika, Rakousko a Slovensko) od sebe liší až čtyřiceti procentními body. Ve Finsku a Polsku však efekt různých typů škol zkoumán není, protože zde existuje pouze jeden typ školního zařízení pro všechny patnáctileté žáky. Výsledky těchto dvou zemí jsou tedy ve srovnání s ostatními zeměmi ovlivněny odlišným způsobem. Z ostatních základních charakteristik školy má v některých zemích vliv na výsledek velikost školy (např. Hong Kong a Nizozemí) a její lokalita (např. Česká republika, Maďarsko, Polsko a Slovensko). Velikost školy má v těchto zemích vždy pozitivní efekt. Podobně je tomu i s velikostí lokality, záporný efekt této proměnné je identifikován pouze v Nizozemí a Německu. Soukromé či...

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Sýkora, Vlastimil ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem práce je urbanistický a architektonický návrh úpravy a dostavby této již "zaniklé" a nevyužité části zahrady a vyřešit zde potřebné zázemí a a služby pro návštěvníky Květné zahrady. Přestože se řešené území nachází nedaleko centra města, městský život zde utichá a památka začíná "chátrat" a chybí jí život.Tyto souvislosti mě vedly k tomu, že návrh návštěvnického centra se snažím co nejvíce zpřístupnit veřejnosti a to i v době kdy je samotná zahrada zavřená a zároveň vytvořit důstojné a kvalitní zázemí hodící se svým tvarově koncepčním řešením k organismu zahrad. Architektonický výraz návštěvnického centra - Objekt jsem chtěl nějakým nenásilným způsobem zaklínit do organismu zahrady a vytvořit spíše sochu čnějící a vkliňující se do daného prostoru než - li stavbu v pravém slova smyslu. Aby stavba mohla budit aspoň z části dojem a architektonické skulptury, která je uvnitř zároveň domem musel jsem jí vytvořit nějakou osu a rastr do kterého jsem jí vsadil. Inspiroval jsem se půdorysným rastrem zahrad a snažil jsem se v tomto duchu, o novodobější variaci na toto téma. Jako materiál jsem zvolil beton a z něj se pokusil vytvarovat a vysekat objekt tak aby působil, tak jak sem již v předchozí části popsal, jako dům - socha - architektonická skulptura. Objekty v současné zahradě jsou historické a přiřadit k nim ekvivalent v moderním podání je celkem problém, takže i proto jsem chtěl aby objekt působil jako vysekaná sochařská záležitost, která zde prorůstá a prostor obohacuje. Architektonický výraz vstupního objektu - Zde se zasahovalo pouze do interiérových částí, u kterých jsem chtěl docílit větší otevřenosti, vzdušnosti a snížit dojem bludiště v objektu. Zadní část řešeného území směrem k barokní voliéře kolem zahradnických skleníků jsem se snažil s citem doplnit a zároveň jí lehce tvarově oživit. Stávající skleníky jsem nahradil velkým skleníkem se zázemím v objektech ve zdi a okolí skleníku zkultivovat do čistější formy.Směrem k ptačinci jsem navrhl menší narušení stávající osy zahrady a tím jí chtěl trochu oživit a rozhýbat. K rozhýbání této osy jsem využil navržené sestavy tří stěn nahrazujících již zaniklý králičí kopeček. Stěny tento prostor dělí a dál směrují. V okolí takto rozdělených prostor vznikly místa pro dětské hřiště, posezení, atd... Materiál stěn je opět železový beton. Barokní voliéru jsem tvarově neměnil, navrhl jsem jen její opravu. Uvnitř by byl čistě bílý prostor s posezením, kde by hrála relaxační hudba, zvuky přírody, popř. jiné. Okolo bych obnovil vodní motiv a voliéru zpřístupnil lávkou přes tuto vodu.

Megido ve Starém zákoně a ve světle současné archelogie
Bémová, Jitka ; Beneš, Jiří (oponent) ; Melmuk, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce "Megido ve Starém zákoně a ve světle současné archeologie" pojednává o dějinách Megida od raného osídlení až po asyrskou nadvládu v 8. století př. o. 1. Do kontrastu s biblickými prameny byl postaven archeologický výzkum tohoto města. Úvodní část práce se zabývá Kenaanem, zemí, ve které se Megido nacházelo, a jejíž geografické a klimatické podmínky měly velký vliv na pozdější formování megidského městského státu. Jádro textu tvoří popis jednotlivých fází vývoje od kenaanského k izraelskému městu s důrazem na egyptsko-megidský vztah. Poslední část se zabývá nejznámějšími stavbami v Megidu, jejich datací a autorským určením. Závěr práce podává stručný nástin zániku izraelského království a následné asyrské nadvlády. Megido je zde vykresleno jako hlavní provinční město asyrské říše. V celém textu je vzato do úvahy biblické podání tohoto královského města a v kontrastu s ním nejnovější archeologické poznatky. Toto srovnání biblického vyprávění o Megidu se závěry vyvozenými z nejnovějších archeologických vykopávek bylo i cílem této práce.

Učení mučení, nebo škola hrou? Srovnání obliby školy a matematiky pohledem mezinárodních šetření
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel
Mezinárodní šetření PISA 2012, které bylo zaměřeno na patnáctileté žáky v zemích OECD a v řadě dalších, ukázalo, že téměř 80% žáků těchto zemí se ve škole cítí šťastně. Z celkem 64 zúčastněných zemí vykazují nejvyšší podíl těchto žáků Indonésie, Albánie a Peru (96%, 94% a 94%). Naopak nejnižší podíl takových žáků vykazují Jižní Korea, Česko a Slovensko (60%, 63% a 64%).