Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,620 záznamů.  začátekpředchozí30611 - 30620  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.72 vteřin. 

Economic diplomacy of Slovakia
Konevalová, Dominika ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Pro stát malý jako je Slovenská republika, je důležité mít efektivní, moderní a prosperující ekonomickou diplomacii. Hlavním cílem této bakalářské práce je definovat ekonomickou diplomacii Slovenska a charakterizovat její hlavní cíle a úkoly, co se slovenské ekonomiky týče. V práci je nejprve teoreticky popsána ekonomická diplomacie a její historie. Druhá část je zaměřena na vybrané nástroje ekonomické diplomacie a jejich aktivity a přínos do slovenské ekonomiky. Poslední kapitola se věnuje ekonomické diplomacii z pohledu obchodní bilance a jejího dopadu na makroekonomické ukazatele.

Energetická závislost EU - stávající stav a návrh řešení
Hladíková, Andrea ; Urban, Luděk (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
V první části své diplomové práce nejprve analyzuji energetické politiky šesti vybraných členských zemí (Francie, Německo, Itálie, Rakousko, Finsko a Česká republika) a vývoj snah o vytvoření společné energetické politiky v průběhu evropské integrace. Třetí kapitolu věnuji analýze energetické situace EU, především možnostem snížení silné vnější energetické závislosti Unie. V následující kapitole se zabývám analýzou světového trhu s energetickými surovinami a jeho (potenciálních) dodavatelů. V závěrečné kapitole rozebírám možnosti společné vnější energetické politiky EU jako prostředku k zajištění energetické bezpečnosti členských států EU.

Přímé zahraniční investice a investiční pobídky ve střední Evropě
Chrištof, Tomáš ; Doláková, Helena (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá tématy, které souvisí s pojmem přímá zahraniční investice, a to konkrétně v kontextu regionu střední Evropy, resp. tzv. Visegrádské skupiny (Česká republika, Slovenská republika, Polsko a Maďarsko). Nejprve zkoumá z teoretických hledisek pojem přímá zahraniční investice. Následuje analýza přílivu přímých zahraničních investic do jmenovaných zemí a podrobná analýza systémů investičních pobídek v těchto zemích.

Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky
Tošovská, Magdaléna ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Bakalářská práce "Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky" v teoretické části nejprve nahlíží na problém vzdělání prostřednictvím tří paradigmat (osvícenská koncepce, neoliberální koncepce a koncepce kulturní reprodukce). Následně zasazuje vzdělání do historického kontextu (vzdělání jako chrám, výtah a pojišťovna), jenž poukazuje na důsledky, které měla demokratizace a zmasovění vzdělávání na jeho podstatu. Funkci vzdělání dále diskutuje na přechodu od jednoduché modernizace k reflexivní. Ukazuje, jakou úlohu hraje vzdělání v dnešní, ať už informační, či vzdělanostní, společnosti. Empirická část se nejprve ptá, jak na proměnu vzdělání reaguje OECD. Jaké jsou hlavní principy, cíle a strategie této organizace na poli vzdělávání. Co je vzdělávacím politikám jednotlivých zemí OECD společné, jaké jsou jejich commmon features in national practices. Předkládaná práce pak detailněji zkoumá, jak se v mezinárodním srovnání OECD jeví Finsko a Česká republika, jak tyto země reagují na proměnu vzdělání a doporučení OECD. Práce nejprve poukazuje na shodné a rozdílné historické momenty. Následně pak ukazuje silné a slabé stránky obou systémů. Porovnává systém České republiky s finským, který představuje tzv. vzdělávacího šampióna.

Fondy EU v ČR v programovacím období 2007 - 2013
Hutlová, Kateřina ; Šmídek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout stručný přehled a krátké zhodnocení programovacího období 2007-2013 v České republice. Nejprve je zkráceně popsán implementační systém čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie v České republice pro předešlé programovací období, poté je hlavní část věnována aktuálnímu programovacímu období a nakonec i konkrétnějšímu naznačení způsobu čerpání z operačního programu Životního prostředí. Implementační systém v České republice je velmi rozsáhlý, už díky tomu, že zde máme v aktuálním programovacím období 24 operačních programů, a proto je žádoucí v případě, že by Česká republika měla i v příštím programovacím období možnost čerpat finanční prostředky z fondů EU, aby došlo k jeho zjednoduššení, čímž by došlo k lepší orientaci v tomto systému pro budoucí žadatele. V práci byla požita metoda analýzy, komparace, indukce, dedukce a syntéza.

Útvar rychlého nasazení: Vnímání terorismu příslušníky protiteroristické jednotky ve vztahu k české bezpečnostní politice
Hladík, Jan ; Jireš, Jan (vedoucí práce) ; Barša, Pavel (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o Útvaru rychlého nasazení Policie České republiky (ÚRN) jako o specifické protiteroristické jednotce. Cílem bádání bylo vykreslení pozice útvaru v kontextu strategických zájmů ČR. Zároveň provést hlubší rozbor významu tohoto typu bojové jednotky pro principy společenské smlouvy - Ústavy ČR. Nejprve byl vytvořen model inovativního terorismu a následně teroristy, následován anti-modelem antiterorismu a antiteroristy. Následně je popsán vzájemný vztah těchto protipólů se svými implikacemi. Opíraje se o tento model vzájemné konfliktní dynamiky byl proveden empirický výzkum uvnitř ÚRN. Ten měl za cíl reflektovat teoretická zjištění a testovat modely pomocí kvalitativního pozorování a dotazování. Metody výzkumu kombinovaly techniky zúčastněného pozorování, neformální a nahrávané rozhovory s otevřenými otázkami, s řadou konzultací. Práce pak v závěrečné diskusi výsledků motivuje k zavedení inovujících protiteroristických mechanismů a politik. Klíčová slova: Útvar rychlého nasazení; ÚRN; URNA; terorismus; politické násilí; protiterorismus; antiterorismus; speciální jednotka; protiteroristická jednotka; terorista; antiterorista; bezpečnost; Česká republika; bezpečnostní politika; bezpečnostní systém; Irák; Afghánistán

Komparace vývoje české a slovenské pravicové politiky od roku 1989 do současnosti
Boháčová, Anna ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Přesto, že Česká a Slovenská republika mají velmi podobné historické, kulturní a polické kořeny a mnoho let sdílely společný stát, existovaly zde vždy dvě odlišné kultury. Nedalo se mluvit o Československé společnosti, ale o České a Slovenské. Zejména po roce 1990, kdy pád komunismu umožnil budování samostatných stranických systémů, se projevily rozdílnosti v obou politických kulturách. Rok 1994, kdy po rozpadu Československé federace na Slovensku proběhly první samostatné volby, tento trend jen potvrdil. Ve své práci bych se chtěla pokusit popsat a porovnat obě podoby těchto stranických systémů se zaměřením na pravicové subjekty a nalézt shody i rozdíly ve vývoji obou zemí a nalézt důvody, které k nim vedly. Nejprve jsou definovány základní termíny jako politická strana, stranický systém a poté je stručně vymezen pojem pravice a pravicová politika. Práce se také krátce věnuje formě volebního systému, který významně ovlivňuje podobu stranického systému. Převážná část práce se poté věnuje jednotlivým obdobím, během kterých docházelo ke vzniku relevantních pravicových stran. Závěrem je pozornost věnována konfliktním liniím ve společnosti, které taktéž značnou měrou ovlivňují podobu stranických systémů a které v obou zemích prošly odlišným vývojem. Etapizace různých období od roku 1989 se opírá o volby, které...

Zapsané partnerství a jeho možné majetkové důsledky
Kutálek, Karel ; Frintová, Dita (oponent) ; Hendrychová, Michaela (vedoucí práce)
51 technického je tato novelizace neproveditelná v důsledku nepřesnosti. Chyba je však co do důsledků natolik markantní, že nezařazení registrovaných partnerů mezi osoby potenciálních nástupců nájemce by bylo nepřiměřeným formalismem. Závěr V průběhu historického vývoje, a v posledních přibližně dvou stoletích především, společnost novou realitu celospolečenských vztahů dokázala reflektovat i ve formách soužití. Ve dvacátém století to bylo hnutí homosexuálů, bojující za společenské uznání svých práv, na což postupně, zpravidla nejprve kulturní a později politické a právní systémy jednotlivých zemí dokázaly do určité míry reagovat. To, že tyto reakce se velmi lišily, nelze, jak jsme zjistili, přičítat jedinému faktoru - například rigiditě právního systému či náboženství, ale svou roli hrají kulturní a vůbec civilizační faktory. Tak lze pozorovat odlišnosti v přijetí homosexuálních svazků napříč Evropou od západu k východu, od sekularizovaných států k těm nábožensky založeným, od konzervativních k liberálním. Ve světě pak je vidět vliv arabské kultury, stejně jako opačný vliv kultury euro-americké. Jak práce ukázala, Česká republika, potažmo její obyvatelé - Češi, se rádi drží určité zavedené praxe, přesto jsou ochotni přijímat i věci nové. Jakoby to i její geografická pozice v Evropě předurčovala - střízlivé...

Analýza investičního prostředí České republiky
Stárek, Michal ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Práce pojednává o problematice investičního prostředí v České republice, a jeho základní analýze, která má ukázat, zda je Česká republika vhodná pro přímé zahraniční investice z pohledu investorů. Práce nejprve definuje základní pojmy z oblasti investičního prostředí a trendy, které se zde vyskytují z globálního hlediska, aby pak mohlo být investiční prostředí v České republice přímo analyzováno. Analýza se zaměřuje na zjištění determinantů, které ovlivňují rozhodování zahraničních investorů, a to determinantů kladných i záporných. Na základě této analýzy jsou pak formulována doporučení pro zlepšení situace.

Plnění Maastrichtských kritérií Českou republikou
Veselý, Jiří ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Nigrinová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá cestou koruny do eurozóny, tedy plněním podmínek nominální a reálné konvergence Českou republikou. Práce nejprve popisuje historické pozadí vzniku měnové integrace v Evropě a vznik společné měny. Dále práce popisuje teoreticky podmínky nominální konvergence a předpoklady konvergence reálné. Následuje praktická část věnující se výsledkům, které na poli nominální a reálné konvergence dosahuje Česká republika. Závěrečná část práce je věnována pohledům na přijetí eura v naší republice.