Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vyučování pod širým nebem na 1. stupni ZŠ
Zmátlo, Daniel ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce hledá možnosti pro tvorbu a úpravy školních zahrad, které by zvýšily jejich výchovně-vzdělávací potenciál. Opírá se o argumenty, podporující dosahování očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání právě v prostředí zahrad. Prezentované možnosti dělí podle převládajícího účelu na 3 kategorie: prvky s převládající funkcí naučnou, herní a pracovní. Vlastní výzkum se zabývá současným výchovně-vzdělávacím potenciálem školních zahrad ve vybraných běžných školách v okresech Rakovník, Louny a Kladno. V rámci vlastního výzkumu je kromě výměry zahrady zjišťováno, které naučné, herní nebo pracovní prvky se na zahradě vyskytují a jsou aktivně využívány. Druhá část výzkumné části má za cíl odpovědět na stejné otázky u škol, které svou školní zahradu několik let aktivně budují.
Problémy žáků ve výuce zeměpisu spojené se specifickými poruchami učení
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení (SPU) v kontextu s výukou zeměpisu/geografie na druhém stupni základních škol a na školách středních. Cílem této práce je přispět k řešení této problematiky, zjistit, zda mají jedinci s SPU mají specifické problémy při výuce zeměpisu. Pokud ano, pak jakou podobu tyto problémy mají nebo mohou mít. Jak lze tyto problémy zmírnit, popř. se jich zcela vyvarovat. Pro splnění tohoto cíle bylo nejprve nutné zodpovědět základní otázky týkající se specifických poruch učení. Co jsou to SPU? Jaké máme typy SPU? Jaká je příčina jejich vzniku? A jaké jsou jejich typické projevy? Následně bylo na základě zjištěných odpovědí na tyto otázky realizováno kvalitativní výzkumné šetření formou hloubkových rozhovorů s osmi osobami se specifickými poruchami učení - dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií nebo kombinací více těchto poruch. Všechny rozhovory byly nahrány na diktafon, přepsány a analyzovány pomocí metod vytváření trsů a zachycení vzorců tzv. gestaltů s využitím otevřeného a axiálního kódování. Výsledky analýzy rozhovorů přinášejí hlubší vhled do problematiky SPU při výuce zeměpisu/geografie. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dyslexie, výuka, vyučování, geografie, zeměpis
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearningu. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o možnostech využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola pojednává o fázích skupinové superlearningové výuky, superlearningu jakožto způsobu samostudia a metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a společnost (dělitelnost přirozených čísel).
KOHOUTOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je připravit sadu úloh z tematické oblasti číslo a proměnná, dělitelnost přirozených čísel, která by integrovala vybrané kurikulum ve vzdělávacích oblastech - Matematika a její aplikace, Člověk a společnost. Práce je rozdělena na dvě části. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného téma. Druhá část obsahuje zpracované vybrané kurikulum (se zaměřením na dělitelnost přirozených čísel) z pohledu vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace a Člověk a společnost. Praktickou část mohou využít učitelé jako přípravu k výuce mezipředmětových vztahů. U všech příprav je uvedeno řešení.
Badatelsky orientovaná výuka matematiky
ŠULOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce stručně představuje pojem badatelsky orientovaná výuka matematiky. V badatelsky orientované výuce je důraz kladen převážně na aktivní činnost žáka, jejímž cílem je objevení určité skutečnosti. Tato činnost zahrnuje především řešení problémů a hledání vhodných cest, kterými je možné se dobrat správného cíle. Tuto cestu k cíli můžeme nazvat bádání. Proces bádání zahrnuje pozorování, formulování otázek, zjišťování informací, navrhování možných postupů a jejich ověřování. V této vzdělávací metodě úloha učitele není předávat žákům již hotová fakta, ale k cíli je směřovat a dohlížet na správnost jejich postupů. Učitele zde můžeme chápat jako průvodce, poradce či pomocníka na cestě k cíly (objevu). V práci je uvedeno několik příkladů z matematiky základní a střední školy, ve kterých je uplatněn badatelsky orientovaný přístup. Matematika v daných příkladech není složitá, důraz je kladen na praktické použití. Dále jsou v příkladech rozvíjeny mezipředmětové vztahy, což je důležitá součást badatelsky orientované výuky. Ke každému příkladu jsou navíc uvedeny doplňující otázky.
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování
Dvě vánoční povídky Vladimíra Nabokova a možnosti jejich didaktického využití
Kunášková, Kateřina ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Práce se zaměřuje na možnosti výuky cizích jazyků s využitím cizojazyčných uměleckých textů tzv. "malých forem". Zjišťuje, do jaké míry lze na jejich základě vyučovací hodinu postavit tak, aby studenti byli schopni s jazykově náročnými originálními texty pracovat a porozumět jim, ale aby navíc byla hodina přínosná i z hlediska rozvíjení řečových dovedností a mezipředmětových vztahů. Byly vybrány dva texty, které je možné pro tyto účely využít. Jde o povídky Vladimíra Nabokova s názvy Vánoční povídka (Рождественский рассказ) a Vánoce (Рождество) spadající do žánru vánočních povídek (рождественских рассказов). Práce má teoreticko-praktický charakter. Na základě kritického rozboru textů a studia odborné literatury byla pro práci se studenty zvolena povídka Vánoce, byly vytvořeny plány vyučovacích hodin a pracovní listy, podle nichž byly následně hodiny skutečně vedeny a uzavřeny reflexí studentů i autorky práce, která hodinu vedla.
Metakognice v kurikulu a její podpora ve vyučování
Lisner, Luboš ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá podporou metakognitivních dovedností žáků ve vyučování. Vychází z právních předpisů, rámcových vzdělávacích programů, specifických koncepcí (zaměřených zejména na rozvoj učení) a ze zásad pro úplné řízení kvality. Přináší specifický model selfmanagementu pro učitele.
Možnosti využití symbolického rámce v projektovém vyučování
Hořavová, Kateřina ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.