Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika úrovně reakční schopnosti zápasníků v thajském boxu
Skřivan, Tomáš ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Třebický, Vít (oponent)
Název bakalářské práce: Diagnostika úrovně reakční schopnosti zápasníků v thajském boxu Cíl práce: Hlavním cílem této bakalářské práce je diagnostika úrovně reakční schopnosti zápasníků v thajském boxu, kteří se věnují tomuto bojovému sportu několik let na profesionální úrovni. Dílčím cílem bakalářské práce je zjistit souvislost diagnostikované reakční doby s úspěšností zápasníka za poslední tři roky. Metody: Jedná se o kvantitativní výzkum, kdy pro získání výsledků byl použit Vienna test systém - determinační test (krátká forma s adaptivním zadáním podnětů), který je určený pro diagnostiku reakční schopnosti. V našem případě je zkoumána výběrová reakční schopnost. Dále jsou porovnány výsledky reakční schopnosti se zápasnickou úspěšností. Souvislost mezi reakční dobou a koeficientem úspěšnosti je vypočítána pomocí korelačního koeficientu. Výsledky: Bylo zjištěno, že u profesionálních zápasníků thajského boxu na základě měření, které bylo prováděno pomocí Vienna test systému, byla diagnostikována úroveň reakční schopnosti v hlavní proměnné jako lepší průměr ve srovnání s běžnou oblastní průměru standardní škály. Vedlejší proměnné vyšly jako slabší průměr, až podprůměr. Dále bylo zjištěno, že nejvíce chyb zápasníci dělají na akustické podněty. V poslední řadě se vyvrátila hypotézu, která tvrdí, že...
Porovnání reakční rychlosti u dětí s diagnózou ADHD a běžnou populací stejného věku
Kovařovic, Vojtěch ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název práce Rozdíly reakční rychlosti u dětí s ADHD a běžnou populací stejného věku Vymezení problému ADHD je neuropsychologická porucha vyskytující se u části dětské populace (5- 8 %). Vědecká veřejnost se zmiňuje o existenci tzv. hyperfokusu, tedy schopnosti výrazného soustředění u dětí s diagnózou ADHD, zejména v případě zaujetí těchto dětí pro daný úkon či úkol. Metodicky správně sestavené a provedené testování reakční rychlosti těchto dětí, by mohlo tento předpoklad potvrdit či vyvrátit. Cíl práce Cílem práce je zjistit, zda a případně jaký vliv má diagnóza ADHD u dětí na reakční rychlost. Hypotézy H1: Reakční rychlost u jedinců s ADHD bude v průměru stejná, nebo vyšší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H2: Rozdíl mezi jednotlivými pokusy bude u dětí s ADHD větší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H3: Jedinec s nejlepší reakční schopností s ADHD bude mít stejný nebo lepší výsledek jako nejlepší jedinec stejného věku zdravé populace. Metody: Testování pro účely této diplomové práce proběhlo v centru ROSA. Testování se zúčastnilo 12 probandů v testované (ADHD) a 7 probandů v kontrolní skupině. Pro testování reakční rychlosti byl použit software a hardware Vienna test system, který byl pro účely testování reakční rychlosti vyvinut firmou Schuhfried. Pro statistické zpracování...
Analýza způsobu reakce řidiče na náhlý podnět
Brezová, Gabriela ; Motl, Jakub (oponent) ; Mikulec, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zapodievala akými spôsobmi vodiči reagujú na náhly podnet. V teoretickej časti sa rozobrala analýza súčasného stavu, reakčná doba, spôsoby reakcie vodiča, podnety z okolia, vozidlo a jeho asistenčné systémy. Analytická časť práce bola uskutočnená jazdnými skúškami, kde sa zistilo, že spôsob reakcie vodičov závisí od vzdialenosti, na ktorú im vznikne prekážka a od rýchlosti vozidla. Preto sa spracovala analýza závislosti TTC. Zistilo sa, že vodiči pri nízkych hodnotách TTC volili skôr vyhýbanie, pretože v prípade brzdenia potrebujú presunúť nohu z akceleračného pedálu na brzdový pedál a musia brzdiť prudšie. Pri stredných hodnotách TTC vodiči najčastejšie brzdili. V prípade kombinácii vodiči pri nižších hodnotách TTC volili brzdenie s vyhýbaním. Prišlo sa aj na závislosť spôsobu reakcie od vodičských skúsenosti. Neskúsení vodiči skôr volili brzdenie, pri skúsenejších vodičoch boli používané kombinácie.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Remanentní magnetismus elektromagnetů stejnosměrných stykačů
Horký, Jakub ; Píška, Jakub (oponent) ; Šimek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší remanentní magnetismus elektromagnetů u stejnosměrných stykačů. První část práce pojednává o teorii vzniku magnetického pole v různých druzích materiálu, popisuje jejich magnetizaci a dělí je dle různých kategorií. V další části se práce zabývá elektromagnetem, který je popsán především z hlediska funkčnosti a z historického pohledu. Nakonec je v teoretické části práce popsán stykač společně s nepříznivými vlivy a remanentní indukcí. Druhá část je částí praktickou. Nejprve bylo provedeno měření reakčních časů na dvojici stejnosměrných stykačů. Pomocí získaných dat byl navrhnut elektronický obvod pro minimalizaci rozdílu spínacích časů daných stejnosměrných stykačů.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Terapeutická hra pro měření reakční doby s využitím platformy BITalino
Veselá, Cindy ; Mézl, Martin (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snímáním elektromyografického signálu a detekcí svalové aktivity v reálném čase za účelem měření reakční doby. Pro motivaci pacientů byla navržena a implementována terapeutická závodní hra ovladatelná svalovou aktivitou. V práci byly pro detekci svalové aktivity zrealizovány tři různé metody, přičemž nejpřesnější výsledky dosahuje navržená neuronová síť s hierarchií U-Net, jež klasifikuje vzorky EMG signálu do dvou kategorií – klidové úseky a úseky reprezentující svalovou aktivitu. Přesnost klasifikace signálu touto metodou je 97 %. Následně byly zkoumány rozdíly reakčních dob mezi skupinami probandů, při různých podnětech a také zlepšení reakčních časů v průběhu hraní hry.
Vliv konzumace alkalické vody na sportovní výkon
Moulisová, Karolína ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Vliv konzumace alkalické vody na sportovní výkon Cíle: Cílem práce bylo zjistit rozdíly ve výkonnosti po třídenním příjmu alkalické vody v porovnání s příjmem vody s běžným pH. Metody: Diplomová práce je koncipována jako experimentální studie. Studie se zúčastnilo celkem 12 probandů ve věku 19-28 let. Dobrovolnými účastníky byli studenti UK FTVS vojenského oboru. Součástí testování byly opakované výstupy na bednu (Step-test), testy reakční rychlosti na zrakový a sluchový podnět. Před zátěží a po zátěži byla zaznamenána hodnota laktátu v krvi, specifická hmotnost moči a tělesná diagnostika pomocí bio- impedančního přístroje. Studie trvala celkem 3 týdny. Testování bylo provedeno vždy s týdenním rozestupem v řízeném pitném režimu obyčejné nebo alkalické pitné vody, vždy 2 dny před testováním. Získaná data byla následně analyzována a zpracována. Výsledky: Průměrný výkon probandů Step-testu v první části měření za obě testování po užívání obyčejné vody je 718,8 W, oproti průměrnému výkonu probandů po užívání vody alkalické, který je vyšší a dosahuje hodnoty 848,8 W. Průměrná změna výkonu po 2. step testu, byla při užívání placeba 15,7 % a při pití alkalické vody -0,9 %. Průměrné vnímání únavy po pití alkalické vody bylo nižší 8,4, než při užívání placeba 8,8. Průměrná změna rychlosti reakce na...
Komparace výběrové reakce jedinců trénujících thajský box
Svejkovská, Kristýna ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Zdobinský, Adam (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace výběrové reakce jedinců trénujících thajský box Cíle práce: Cílem bakalářské práce je zjistit, zda má orální tabák vliv na reakční schopnosti zápasníka thajského boxu, který ho užívá pravidelně a dlouhodobě. Výzkum porovnává výběrové reakce na akustické a vizuální podněty mezi jedinci, kteří užívají orální tabák v době, kdy ho užívají a v době, kdy jsou bez přísunu nikotinu. Metoda: Jedná se o kvantitativní výzkum, kdy pro získání dat byla použita metoda testování pomocí Vienna test systém, z kterého byl vybrán determinační test. Ke zpracování dat byl použit neparametrický párový test- Wilcoxonův test. Výsledky: U zápasníků thajského boxu na základě měření pomocí Vienna test systému a dále zpracovaných výsledků statistickou metodou bylo zjištěno, že výsledky nejsou statisticky signifikantní, a proto nemůžeme říci, zda orální tabák působí na zápasníky thajského boxu jako sedativum či stimulant. Klíčová slova: Vienna test, orální tabák, thajský box, determinační test, reakční čas, výběrová reakce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.