Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrola situace za vozidlem
Jánošík, David ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem v denní době. V První části práce jsou shrnuty poznatky o řidičích, jejich reakční době a odezvě vozidla, konstrukčních prvků vozidel určených pro kontrolu dění za vozidlem a možnostech měření dob pohledů formou eye trackingu. Analytická část se zabývá rozborem dob pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na zrcátku, situaci a následném jízdním manévru, při jízdě ve dne. Data byla čerpána z pořízených videozáznamů 12 řidičů v podmínkách běžného silničního provozu. Vyhodnocena byla doba sakád a fixací pohledů v závislosti na použitém zrcátku, při jednotlivých situacích a zároveň pro vybrané jízdní manévry. Závěr analytické části je věnován porovnání doby pohledů vybraných jízdních manévrů, při vystavení podnětům a následně porovnání rozdílů věkových kategorií testovaných řidičů.
Rozměření experimentálních záznamů EKG
Bucsuházy, Kateřina ; Ronzhina, Marina (oponent) ; Vítek, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí komplexů QRS a rozměřováním signálů EKG. V teoretické části je představena vlnková transformace, některé z přístupů detekce komplexů QRS a rozměřování signálů EKG. Pro realizaci algoritmu v prostředí Matlab je využita redundantní dyadická diskrétní vlnková transformace. Rozměřovací algoritmus je určen pro experimentální záznamy EKG z izolovaného králičího srdce a je otestován vůči manuálně stanoveným referenčním hodnotám.
Reakční doba osob ovlivněných alkoholem
Ohera, Adam ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reakční doby osob ovlivněných alkoholem. Práce je rozčleněna na dvě stěžejní části, první část je zaměřena na rešerši současného stavu a předkládá teoretická východiska související s tématem této diplomové práce. Druhá část představuje a popisuje realizovaný experiment související se zjišťováním reakčních dob osob pod vlivem alkoholu a následné vyhodnocení výsledků těchto provedených měření.
Analýza reakční doby řidiče při ovlivnění vybranými rušivými podněty
Černohorská, Magda ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá analýzou vlivu konzumace potravin na prodloužení reakční doby řidiče. Je zde popsán úvod do problematiky konzumace potravin v průběhu jízdy, prvky ovlivňující výkon řidiče. Dále se práce zabývá specifikací činností rozptylujících řidiče, zahraničními výzkumy a studiemi s rozptylujícími podněty. Praktická část diplomové práce se věnuje realizaci jízdních zkoušek v běžném provozu se zvoleným výběrem řidičů dané věkové kategorie. Vyhodnocení jejich reakčních dob při jízdě bez rozptylování a s rozptylováním právě konzumací potravin. Získaná data jsou zhodnocena v závěru, kde jen potvrzují závažnost prodloužení reakční doby při občerstvování se během jízdy.
Vliv vybraných faktorů na chování řidiče
Křemenová, Tereza ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje vliv určitých typů křižovatek a zároveň denní doby na chování řidiče. V teoretické části je popsán úvod do problematiky faktorů ovlivňujících chování řidiče při řízení motorového vozidla. Dále práce vymezuje silniční křižovatky a výzkumy věnující se dané problematice. Praktická část diplomové práce se věnuje vyhodnocení celkového počtu primárních a sekundárních pohledů na určitých typech křižovatek, průměrnému počtu pohledů a jejich průměrné délky doby trvání ve dne či v noci. Zároveň se věnuje vyhodnocení prvního směru pohledu podle druhu komunikace (vedlejší komunikace/ hlavní komunikace) a následnému směru jízdy. Získaná data jsou zhodnocena v kapitole diskuse/ analýza výsledků. Z vyhodnocených dat v první části vyplynulo, že sekundární pohledy mají kratší průměrnou dobu trvání na rozdíl od průměrné doby trvání primárních pohledů. Ve druhé části byly výsledky ze dne a noci shodné pouze u okružních křižovatek, kdy řidiči provedli první směr pohledu vlevo.
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.
Driver perception in different conditions
Seriš, Jozef ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on the comparison of perception of traffic signs and advertising areas in two different conditions day and night with focus on visual distraction of the driver. The introductory part deals with the analysis of the current state of the elements acting on the driver with an emphasis on mental processes and the senses of drivers affecting traffic safety. The analytical part draws on the videos from driving tests, the whose goals was to monitor the optical reactions of drivers. The resulting data were evaluated with goal to determine the time consuming views of the drivers on individual elements and the compared in different conditions. The last chapter includes the interpretation of the results of the analysis with suggestion of their use to increase traffic safety.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Odklon pozornosti řidiče
Plucková, Iveta ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá odklonem pozornosti řidiče. V první části je provedena literární rešerše z oblasti odklonu pozornosti při řízení. Jsou zde charakterizované jednotlivé metody měření distrakce. Analytická část čerpá z videozáznamů z jízdních zkoušek poskytnutých pro vypracování této diplomové práce. Výsledná data byla vyhodnocena za účelem zjištění doby fixace na dopravní značení a reklamní zařízení v intravilánu/extravilánu ve dne/v noci a následná komparace vizuálního vnímání dopravního značení a reklamního zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bucsuházy, K.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.