Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zájem o nepovinná očkování v okrese Louny
Ježková, Simona ; Pírková, Vendula (vedoucí práce) ; Vaňková, Milena (oponent)
v českém jazyce Bakalářské práce je věnována nepovinnému očkování. Stavu proočkovanosti a spokojenosti rodičů s informacemi poskytovanými na toto téma. V teoretické části je krátce nastíněna historie vzniku očkování vůbec, a jeho postupné zavádění v České republice. Vysvětluje pojmy imunita a imunizace, popisuje jednotlivé infekční nemoci, proti kterým se lze v současnosti dobrovolně nechat očkovat, s výčtem dostupných očkovacích látek na trhu. Dále jsou zmíněny doporučené postupy, legislativa a povinnosti zdravotnického personálu, které mají být dodrženy při aplikaci. V empirické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno od září do října roku 2015 formou dotazníku. Hlavním cílem bylo zjistit proočkovanost nepovinnými vakcínami v okrese Louny, a spokojenost rodičů s mírou poskytovaných informací. Z distribuovaných 165 dotazníků bylo hodnoceno 106 zodpovězených. Výsledky ukázaly, že proočkovanost jednotlivými vakcínami je 61,3 %, přičemž největší zájem je o vakcíny proti pneumokokovým nákazám. Pokud není dítě očkované nad rámec povinnosti, pak hlavním důvodem jsou pochyby o užitečnosti očkovacích látek 33,3 %. Většina dotazovaných, byla spokojena s informacemi, poskytnutými pediatrem 74,5 %. Doplňující informace byly čerpány především z hromadných sdělovacích...
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení
Vaisová, Petra ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení Resumé Práce se zabývá osvojením se zaměřením na právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení. Jejím cílem je upozornit na aktuální problémy, které vyplývají nejen z neúplnosti a nejednoznačnosti právní úpravy, ale i z její aplikace v praxi. Při zpracování jednotlivých témat jsem vycházela z odborných publikací a komentářů k zákonům, které jsem srovnávala s aktuálními články ve vybraných odborných periodikách a se současnou judikaturou, která však v této oblasti není příliš bohatá. Praktickou stránku jsem konzultovala s JUDr. Zárasovou - pracovnicí Oddělení sociálně právní ochrany dětí Ministerstva práce a sociálních věcí. Práce se skládá z úvodu, pěti na sebe navazujících kapitol a závěru. První kapitola vymezuje základní pojmy, které jsou v práci často používány a jejichž definice mnohdy není zcela jednoznačná - dítě, rodiče dítěte a rodina. Dále se kapitola věnuje pojmu náhradní rodinné péče a představuje některé její formy, které zákon v České republice nabízí. Pro ilustraci je na tomto místě uvedeno i několik mezinárodních či meziročních srovnání. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá samotným osvojením. Vysvětluje jeho podstatu a objasňuje podmínky, které zákon pro jeho úspěšný průběh vyžaduje - se zaměřením na osobu žadatele a budoucího...
Řízení školy z pohledu rodičů
Homola, David ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Řízení základní školy z pohledu rodičů" se zabývá aktuálními postoji rodičů a jejich kritérií při hodnocení řízení základní školy a jejího fungování. Tato bakalářská práce se zaměřuje z pohledu rodičů především na hodnocení oblasti funkce školy, pedagogického procesu, komunikace a spolupráce rodičů a školy. V teoretické části je popsána historie základního vzdělávání, současná základní škola, její funkce a výchovně vzdělávací proces, podoba současné rodiny a typy rodin a rodičů. Dále jsou stručně vymezena práva a povinnosti rodičů vůči základní škole, komunikace školy a rodičů a vzájemná spolupráce. Teoretickým východiskem jsou odborné publikace, články a výzkumné studie. V praktické části je použita kvantitativní výzkumná metoda konkrétně dotazníkového šetření aplikované na rodiče dětí základních škol zřizovaných městem Most. Výsledky jsou interpretovány za pomocí grafů a tabulek s průměrnými skóry. Tím jsou analyzovány postoje a hodnocení rodičů žáků mosteckých škol v oblasti funkce školy, pedagogického procesu, komunikace a spolupráce rodičů a školy. V závěru práce jsou shrnuty a porovnávány zjištěné výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA základní škola, rodič, řízení školy, zákonný zástupce, kritéria kvality vzdělávání
Přístupy vybraných organizací k případům falešného obvinění z domácího násilí v kontextu rozvodového řízení
Vašinová, Petra ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Název práce: Přístupy vybraných organizací k případům falešného obvinění z domácího násilí v kontextu rozvodového řízení Autor práce: Bc. Petra Vašinová Vedoucí práce: PhDr. Miloslav Čedík Počet stran a znaků: 79, 145 176 Počet příloh: 2 Počet titulů použité literatury: 71 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou křivého obvinění z domácího násilí v procesu opatrovnického řízení před rozvodem z pohledu organizací. Základní výzkumná otázka se zaměřovala na to, jak vybraní pracovníci postupují v případě odhalení falešného obvinění. Na základě prvního rozhovoru byla stanovena také otázka, zda mají v organizaci interní pravidla, která se věnují problematice klientské manipulace s pracovníkem. Dále jaký názor mají pracovníci na danou problematiku nebo co si myslí o odsouzení za křivé obvinění. Teoretický rámec práce obsahuje podstatné informace o rozvodu, rodičovském konfliktu, manipulaci, metodách řešení, následcích, syndromu zavrženého rodiče a informace o falešném obvinění z českého prostředí a ze zahraničních výzkumů. Výzkumnou metodou byla zvolena Interpretativní fenomenologická analýza a metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Metodou vyhodnocení dat bylo Otevřené a Selektivní kódování. Na základě výše uvedené metody bylo zjištěno, že pracovníci většinou postupují podle svých...
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.