Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komplexní animace v 3D Studiu Max
Černý, Miloš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování a skinování až po pozdější animaci se zaměřením na složitější prvky. Kromě praktických příkladů práce popisuje i potřebné teoretické znalosti k jednotlivým problémům, které zároveň v praxi ukáže. Čtenář by měl mít po přečtení této práce představu o tom, jak podobná animace vzniká.
Použití bezpilotních letounů v průmyslu a jejich porovnání s běžnými metodami
Červenka, Ondřej ; Neuwirth, Bernard (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh použití bezpilotních letounů v průmyslu a jejich následné porovnání s doposud používanými metodami. V úvodní části se práce zabývá historií a vývojem bezpilotních letounů. Dále teorií, která je nutná k pochopení principu fungování navrhovaných metod, na kterou navazuje analýza doposud používaných metod a postupů. V poslední části se práce zabývá návrhem použití bezpilotních letounů v průmyslu a jejich porovnáním v doposud běžně používanými metodami.
Pořízení a zpracování dat pro 2D a 3D SLAM úlohy robotické navigace
Klečka, Jan ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací algoritmu SLAM pro sebelokalizaci a mapování v interiéru budov s využitím dat z laserového scaneru. Návrh je tvořen pro 2D variantu SLAMu, ale je záměrně realizován tak, aby byl principiálně použitelný i pro 3D SLAM, což je v závěru práce demonstrováno.
Obnova katastrálního operátu novým mapováním s digitálním zpracováním náčrtů v terénu
Hanák, Marek ; Boudný, Miloslav (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou tvorby náčrtů při obnově katastrálního operátu novým mapováním v terénu na tabletu. Data v terénu byla zpracována pomocí programu MapOO, který byl v době mapování ve fázi testování. Součástí práce je popis veškerého plánování před samotným mapováním a také vyhodnocení časové náročnosti použití tabletu v terénu a následného zpracování dat na počítači. Tato práce může být přínosem a inspirací pro další katastrální území, která se budou zpracovávat touto metodou.
Hloubkové profilování metodou spektrometrie laserem buzeného mikroplazmatu
Průcha, Lukáš ; Novotný,, Karel (oponent) ; Pořízka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá použitím spektroskopie laserem buzeného mikroplazmatu (LIBS) pro hloubkové profilování a 3D mapování pozinkované oceli, používané v automobilovém průmyslu. Před vytvořením výsledných hloubkových map a hloubkových profilů byla provedena důkladná optimalizace experimentu. V této práci bylo ukázáno, že metoda LIBS se hodí na vytvoření hloubkových profilů, tak i hloubkových map. Teoretická část práce se zabývá popisem instrumentace metody LIBS, vlastností laserem buzeného mikroplazmatu a rešerší vědeckých prací, které se v minulosti zabývaly hloubkovým profilováním nebo mapováním metodou LIBS. Experimentální část popisuje provedenou optimalizaci experimentu. Optimalizovalo se časové zpoždění, hloubka a průměr kráterů pomocí profilometru, poloha ohniskové roviny vzhledem k povrchu vzorku a výběr čáry s co nejmenším zbytkovým signálem a malým rozptylem dat. Dále byly vytvořené hloubkové profily zinku, železa, manganu a chromu, hloubková mapa zinku a železa, a také spočtené hloubkové rozlišení pro oba prvky.
Automatická tvorba mapy terénu dronem
Zaviačič, Tomáš ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce popisuje nástroj pro automatickou tvorbu mapy oblasti zmapované dronem. Mapování probíhá systematickým pořizováním leteckých snímků zemského povrchu. Pořízené snímky jsou následně zpracovány pomocí navržených metod, o kterých práce pojednává. První metoda je postavená na polohovacích metadatech v každém snímku a zbývající dvě metody provádějí analýzu obrazu pomocí algoritmů počítačového vidění. Tyto metody jsou zrealizovány v programovacím jazyce Python za pomocí knihovny OpenCV, Numpy a Exif. Pro experimenty se na vlastní datové sady aplikovaly navržené metody. Vstupem nástroje jsou snímky, které se pomocí jedné z navržených metod zpracují a vytvoří se z nich na výstup výsledná mapa.
Metody přístupu k databázím PostgreSQL v .NET Framework
Henzl, Václav ; Kouřil, Jiří (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Výsledkem této práce jsou dva hlavní projekty – NpgObjects a PagedDataGridView. NpgObjects je jednoduchý ORM framework umožňující mapování databázových tabulek do objektů prostředí CLR platformy .NET. Pomocí speciálně navrženého generátoru jsou na základě informací o databázi vytvořeny třídy v jazyce C#. Tyto třídy mapují databázové tabulky jedna ku jedné. NpgObjects umožňuje pomocí vygenerovaných objektů všechny základní databázové operace – SELECT, INSERT, UPDATE a DELETE. PagedDataGridView je komponenta pro zobrazování tabulkových dat. Ve spolupráci s NpgObjects umí stránkovat databázová data a tak řídit tok dat do aplikace. Poskytuje příjemné uživatelské rozhraní, pomocí kterého lze snadno navigovat mezi jednotlivými stránkami dat.
Postupná deformace 3D modelu
Zouhar, Marek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce je zásuvný modul do volně šiřitelného modelovacího programu Blender, který automaticky vytvoří animaci změny tvaru ze dvou vstupních modelů.
Implementace GIS nástroje pro mobilní počítačová zařízení
Kalčík, Vojtěch ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem GIS nástroje pro mobilní počítačová zařízení. Výsledný program bude přizpůsoben pro sběr geografických dat v terénu. Program bude pracovat se standardními formáty souborů pro GIS. Velký důraz je kladen na ovládání, které je na mobilních zařízeních s kapacitním displejem specifické. Program bude navržen tak, aby mohl běžet jak na smartphone, tak na tabletu. Součástí práce je vysvětlení principu mapování a popis geografických informačních systémů.
Aplikace SLAM algoritmů pro vozidlo s čtyřmi řízenými koly
Najman, Jan ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací SLAM algoritmů na experimentální čtyřkolové vozidlo Car4. V první části práce je uveden princip fungování SLAM včetně popisu rozšířeného Kalmanova filtru, který je jednou z jeho hlavních součástí. Dále je zde uveden stručný seznam dostupných softwarových nástrojů k řešení této problematiky v prostředí programu MATLAB a přehled snímačů použitých v této práci. Ve druhé části je uvedena metodika a výsledky testování jednotlivých snímačů a jejich kombinací pro výpočet odometrie a snímání okolního prostoru. Dále je zde uveden postup aplikace SLAM algoritmů na vozidlo Car4 s použitím vybraných snímačů a výsledky testování celého systému v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.