Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Protidrogová prevence na středních školách
Čermák, Martin ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Drogy jsou neustále diskutovaným tématem, které je na středních školách velmi aktuální. Jejich užívání přináší rizika nejen pro jejich uživatele, ale také pro jejich okolí a dokonce i pro celý stát. Škola by měla sloužit jako jedno z míst pro realizaci primární prevence. Je také důležité vědět, které konkrétní drogy mladí Pražané užívají, protože právě na tyto návykové látky by se měly protidrogové besedy soustředit. Hlavním cílem diplomové práce je provést dotazníkové šetření, které zmapuje aktuální situaci užívání drog v Praze. Hlavní důraz je kladen na porovnání jejich užívání mezi chlapci a dívkami a dále mezi studenty gymnázií a středních odborných škol. Teoretická část se zaměřuje na informace o jednotlivých drogách a dále mapuje situaci v Polsku, Rakousku, Slovensku a Německu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Túúdl: webová aplikace postavená na platformě Google App Engine určená pro e-learning na středních školách
Potoček, Tobiáš ; Lessner, Daniel (vedoucí práce) ; Pop, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit nástroj umožňující jednoduše využívat výpočetní techniky a Internet při výuce na základních a středních školách. Konkrétně jsme se snažili pokrýt pohodlné zadávání a odevzdávání domácích úkolů. Na rozdíl od existujících řešení bylo naší snahou vytvořit aplikaci co nejjednodušší, aby ji byli schopní používat i méně zdatní uživatelé. Aplikace běží na platformě Google App Engine, což je cloudový hosting. Vývoj na této platformě se markantně liší od běžného vývoje webových aplikací, což znamená při vývoji řešit ne zcela triviální problémy. Sem patří kupříkladu práce s NoSQL databází, která se sice na jednu stranu bez problémů škáluje a přizpůsobuje aktuálním požadavkům, ale na straně druhé negarantuje okamžité aktuální a konzistentní výsledky na dotazy. V následujícím textu je podrobně popsáno, jakým způsobem je zevnitř aplikace vystavěna, aby se s těmito problémy vyrovnala. Díky reálnému nasazení aplikace se podařilo ověřit, že použitá řešení jsou skutečně v praxi funkční.
Analýza současného stavu školních knihoven v kraji Vysočina
Roith, Martin ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem současného stavu knihoven základních a středních škol v kraji Vysočina. V první části textu je nastíněna základní problematika školních knihoven spolu s charakteristikou kraje Vysočina. Hlavní částí práce je analýza stavu knihoven na základě dotazníkového šetření. Blíže jsou popsány osobně navštívené knihovny. V závěru jsou shrnuty výsledku průzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je. Práce dále přináší teoretický rozbor jazyka Python, včetně nástrojů, jež je s ním možné použít, a doplňuje ho praktickými příklady ve formě ukázek programů. Zkoumá i ostatní používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java.
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.
Novomediální vzdělávání na středních waldorfských školách
Sladkovská, Alena ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o historii a současnosti waldorfských škol založených Rudolfem Steinerem. Dále se zabývá popisem mediální gramotnosti s důrazem na nová média. Popisuje, jakým způsobem je novomediální vzdělávání zakotveno v českém vzdělávacím systému s důrazem na střední školy. Jako konkrétní příklad posloužil školní vzdělávací program pražského waldorfského lycea. Popisuje též, jakým způsobem probíhá mediální vzdělávání v Německu. V další části diplomové práce se nachází vyhodnocení provedeného dotazníku zjišťujícího stav (novo)mediální gramotnosti středoškolských studentů waldorfských škol v Praze a v Semilech a jejich vztah k moderním technologiím. Závěr práce je věnován návrhu na zlepšení výuky založeném na německém vzoru.
Využití elektronických informačních zdrojů při výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Maršíková, Markéta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Identifikační záznam MARŠÍKOVÁ, Markéta. Využití elektronických informačních zdroj p i výuce českého jazyka a literatury na st edních školách [Use of electronic information resources in the Czech language and literature classes at high schools]. Praha, 2012. 135 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalá ské práce Doc. PhDr. Rudolf Vlasák. Abstrakt Diplomová práce se v nuje informačnímu vzd lávání a využívání elektronických informačních zdroj v rámci výuky českého jazyka a literatury na st edních školách. Je rozd lena do t í částí. První teoretická část je v nována obecn problematice informační gramotnosti v ýeské republice, národní informační vzd lávací politice a současným trend m využívání moderních informačních a komunikačních technologií p i výuce. Druhá část práce obsahuje p ehled voln dostupných internetových informačních zdroj pro český jazyka a literaturu s možnostmi jejich využití p ímo ve výuce. Součástí diplomové práce je také studie o využívání elektronických informačních zdroj ve výuce českého jazyka a literatury na st edních školách, a to na p íkladu dvou vybraných gymnázií - Jiráskovo gymnázium v Náchod a Gymnázium Broumov [Autorský abstrakt]. Klíčová slova elektronické informační zdroje, online informační...
Problémy implementace environmentálního vzdělávání na středních školách v Praze
Schejbalová, Kateřina ; Drhová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Diplomová práce zkoumá nastavení podmínek pro implementaci environmentálního vzdělávání v České republice. Na základě analýzy veřejně politických dokumentů a výzkumu způsobu realizace environmentálního vzdělávání na pražských středních školách identifikuje základní problémy implementace environmentálního vzdělávání a identifikuje klíčové prvky pro kvalitní implementaci, na které by se měla politika při zvyšování kvality environmentálního vzdělávání na školách zaměřit. Environmentální vzdělávání je považováno za základní nástroj uplatňování konceptu udržitelného rozvoje. Metodologie práce je založena na analýze primárních i sekundárních kvalitativních a kvantitativních dat. Základním teoretickým východiskem je teorie implementace. Součástí diplomové práce je výzkum způsobů realizace environmentálního vzdělávání na různých typech středních škol. Mezi jednotlivými typy škol dochází k malým rozdílům v implementaci environmentálního vzdělávání, nejvíce rozvinuté environmentální vzdělávání mají střední odborné školy s maturitními obory. Jako hlavní překážky pro efektivní implementaci environmentálního vzdělávání byly identifikovány nejasné postavení tohoto vzdělávání v rámci všeobecného vzdělávání, pasivní postoj zodpovědných orgánů na centrální úrovni, nejasně stanovené cíle na centrální i školní...
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Štrossová, Denisa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a způsobem financování středních škol v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. Prví část popisuje jednotlivé stupně vzdělávací soustavy se zaměřením na střední školství v České republice, jeho vývoj a právní formy středních škol. Druhá část řeší financování školství a zaměřuje se na způsob financování regionálního školství a různé zdroje peněžních prostředků, které školy využívají. Poslední část se zaměřuje na vybranou střední školu, kterou je Gymnázium a SOŠ v Klášterci nad Ohří. Práce se zabývá zejména jejím hospodařením. Nakonec jsou přidána doporučení pro zlepšení stávající situace školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.