Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh řízeného modulového zdroje 6,3kA/5VAC pro oteplovací zkoušky a testy jističů
Zolich, Ladislav ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout toroidní transformátor o zadaných parametrech. Práce je zaměřena na seznámení se s principem transformátorů, jejich obecným návrhem a hlavně na návrhu zadaného transformátoru. Návrh transformátoru obsahuje určení materiálu jádra, jeho velikosti, poté spočítání magnetické indukce, proudu naprázdno, určení průřezu vodiče použitého na vinutí a spočítání ztrát v jádře a ve vinutí. Dále je zde řešen návrh mechanických částí transformátoru, jako je svorkovnice, podstava a způsob chlazení. Velký důraz je zde také kladen na zalití transformátoru do epoxidu a navržení formy pro zalévání. Nakonec je zde také měření transformátoru a způsob napájení.
Qualitative analysis of professional terminology in specialized fields
Homolka, Adam ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Šťastná, Dagmar (vedoucí práce)
The aim of the Bachelor’s thesis is to characterize professional style (features, functions, form, syntax, lexicon) and then to summarize the theoretical knowledge in the field of translation of professional style concerning terminology and translation procedures at the lexical and grammatical level. The practical part of the bachelor’s thesis will focus on application of theoretical knowledge in the quantitative analysis of selected professional texts.
Návrh zařízení staveniště v BIM projektech
Havlena, Šimon ; Trtílek, Petr (oponent) ; Biolek, Vojtěch (vedoucí práce)
Zařízení staveniště je souhrn všech objektů a zařízení na staveništi, které mají zajistit hospodárné provádění stavebních a montážních prací a uspokojit sociální a hygienické potřeby pracovníků. Diplomová práce se zabývá moderními přístupy zařízení staveniště a hlavním cílem diplomové práce je navržení formuláře zařízení staveniště a jeho následné ověření pomocí 3D modelu v BIM platformě.
Živá architektura. Organické motivy moderní architektury jako inspirace pro volnou grafickou tvorbu.
DRÁBKOVÁ, Veronika
Diplomová práce s názvem "Živá architektura. Organické motivy moderní architektury jako inspirace pro volnou grafickou tvorbu." se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá vývojem architektury s konkrétnějším zaměřením na organickou architekturu. Věnuje se nejdůležitějším zástupcům tohoto směru. Práce vyzdvihuje současnou představitelku iráckého původu jménem Zaha Hadid. Daná kapitola přibližuje její život, spolupráci a vlivy, které zapůsobily na její tvorbu. V závěru teoretické části jsou uvedena vybraná ocenění, jež za svůj život získala. Praktická část obsahuje soubor inspiračních fotografií a přípravných kresebných skic, které jsou podpůrným dílem pro výsledné grafické listy inspirované tvorbou Zahy Hadid a dalšími organickými motivy. Konečná realizace praktické části představuje autorskou knihu, která byla inspirována organickou architekturou.
Výchovné a vzdělávací strategie v mateřských školách na Jindřichohradecku.
HRŮŠOVÁ, Alena
Bakalářská práce zjišťuje, jaké výchovné a vzdělávací strategie jsou v současné době využívány v mateřských školách. V teoretické části se autorka věnuje současnému předškolnímu vzdělávání. V první kapitole se zaměřuje na vzdělávací politiku ČR, pojetí předškolního vzdělávání a popisuje osobnostně orientovaný model s jeho znaky. Dále pak cíle a obsah předškolního vzdělávání v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání s charakteristikou potřeb předškolních dětí. Ve druhé kapitole autorka zpracovává vzdělávací strategie, metody a vzdělávací nabídku v mateřské škole. Klasifikuje činnosti z hlediska míry řízení učitelem a popisuje organizační formy práce. Praktická část prezentuje kvantitativní a kvalitativní výzkum. Autorka využívá responzí z dotazníkového šetření a sběru dat z polostrukturovaných interview k odpovědi na dvě výzkumné otázky. Tyto otázky zjišťují, jaké výchovné a vzdělávací strategie učitelé v mateřských školách využívají, a jaké strategie využívají nejčastěji. Respondenty výzkumných šetření byli učitelé mateřských škol na Jindřichohradecku.
Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ
BLÁHOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Postoj pedagogů k hodnocení žáků na ZŠ se zabývá různými aspekty hodnocení žáků pedagogem a jednotlivými činiteli, které hodnocení ovlivňují. V teoretické části vysvětluji pojem hodnocení všeobecně. Podrobněji rozebírám školní hodnocení jako specifický obor. Popisuji zde jednotlivé formy, metody a typy hodnocení, jejich význam pro žáka, učitele a zákonného zástupce. Praktická část obsahuje výzkum provedený pomocí online dotazníku pro rodiče a polostrukturovaný rozhovor s učiteli. Cílem online dotazníku bylo zjistit spokojenost s hodnocením a formou hodnocení jejich dětí, dále jsem zjišťovala, která z forem hodnocení je pro rodiče jasná a čitelná. V rámci polostrukturovaného rozhovoru s učiteli jsem chtěla odhalit názor na náročnost či nenáročnost hodnotícího procesu, pohled pedagoga na formování a motivování žáka pomocí hodnocení a význam hodnocení pro učitele samotného.
Knihovna pro tvorbu dynamických webových formulářů
HAUSER, Jiří
Tato magisterská práce se zameruje na problematiku definice heterogenních dat v přírodních vědách. Popisuje způsob zpracování takových dat v bio databázích a analyzuje stávající řešení dostupná online. Na základě provedených analýz navrhuje a implementuje vlastní řešení. Vytvořené řešení je publikováno jako open-source JavaScript knihovna s názvem React Form Architect, která nabízí komponenty pro uživatelské sestavení formuláře, jeho zobrazení a interpretaci stromově strukturovaných dat. Je využitelná v moderních webových prostředích a integrována do projektu univerzální nálezové databáze (UniCatDB) v rámci organizace ELIXIR.
Nová role předmětu v umění objektu a instalace
Holubcová, Klára ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá různými pohledy na problematiku předmětu v "objektovém umění". S ním totiž předmět získává svou "novou" roli. Ta se projevuje v boření hranic mezi uměleckými a výtvarnými druhy, i mezi uměním a životem. V odlišných způsobech zacházení s předmětem nacházíme jeho kvalitativní proměny. Ty jsem sledovala z hlediska čtyř základních kritérií: významu, materiálu, tvaru a funkce. Další linií protínající text jsou přesahy mezi volným a užitým uměním.
Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové
Bouchalová, Barbora ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
BOUCHALOVÁ,B.: Dadaistický a konstruktivistický objekt a jeho dědicové . [diplomová práce ] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 109 s. (Přílohy: 57 reprodukcí uměleckých děl, 20 výtvarných prací žáků). Předkládaná diplomová práce má charakter teoretické studie, jež sleduje v různých úhlech pohledu shody a rozdíly v dadaistických a konstruktivistických objektech a v objektech jejich dědiců. Vztahy mezi nimi sledujeme z hlediska několika kritérií: principů tvorby, vztahu formy a materiálu vzhledem k obsahu. Věnujeme se též otázce zařazení pohybu do objektové tvorby. Poukazujeme na to, že začleněním objektu do výtvarného umění byla narušena tehdejší dosavadní tradice sochařství. Nové pojímání materiálu, prohlášení obyčejného předmětu za umělecké dílo otevřelo řadu otázek o funkci umění, o tom, co vše můžeme za umění chápat. Cílem teoretické studie bylo zjistit shody a rozdíly v těchto objektech, poukázat na vývoj objektové tvorby. Došli jsme k závěru, že i mezi některými dadaistickými a konstruktivistickými objekty nalézáme společné rysy (např. narušování hranic mezi výtvarnými druhy, vztah řádu a náhody, využití pohybu). Didaktická, výtvarně-didaktická a výtvarná část jsou v sepětí s teoretickou částí práce. Uchopují objektovou tvorbu ze dvou hledisek: využití obyčejné věci jakožto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.