Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,159 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Mateřská škola FUTURUM
Wernerová, Valerie ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh mateřské školy v Brně v Masarykově čtvrti. Práce vychází ze zadání ateliéru zaměřeného na interiér. Objekt školky je třípodlažní se dvěmi nadzemními a jedním podzemním podlažím, přičemž hlavní vstup je z terénu do druhého nadzemního. Celá budova je rozdělena do tří částí, které působí jako samostatné objekty spojené v přízemní podnoží. V návrhu jsem se snažila o jednoduchost ale i prostor, který inspiruje děti ke hrám a rozvíjení představivosti. Prostředí by mělo být edukativní, například zelenou střechou v exteriéru nebo interaktivními prvky v interiéru. Velký důraz jsem klada na osvětlení prostoru.
Dětská léčebna Ostrov u Macochy
Vencovská, Tereza ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie na téma Dětská léčebna Ostrov u Macochy. Zadáním této diplomové práce je návrh novostavby léčebny pro děti využívající metody speleoterapie v blízké Císařské jeskyni. Obec Ostrov u Macochy se nachází v okrese Blansko. Novostavba se nachází na okraji obce obklopena přírodou CHKO Moravský kras, terén je svažitý, orientovaný na jih. Toto jsou hlavní atributy, které objekt využívá a zároveň se jim přizpůsobuje. Veškerý provoz léčebny je řešen jedním objektem a to ve dvou hlavních podlažích. V přízemí se nachází provoz určený i pro komerční využití a zázemí Mezi tyto prostory patří vstupní hala, zdravotnická,rehabilitační a administrativní část, kuchyně a zázemí pro speleoterapii a provoz léčebny. Druhé nadzemní podlaží je věnováno pouze dětem. Jednu polovinu tvoří hrací plochy a pokoje pro ubytované děti a oddělené je ubytování pro děti s doprovodem. V druhé části druhého nadzemního podlaží je základní škola se třemi učebnami, jídelna a byt správce. Díky terénnímu reliéfu je z celého druhého nadzemního podlaží možný vstup do atria a dále na zahradu se sportovišti. Tímto vzniká propojení interiéru s přírodou. Konstrukční systém objektu je převážně zděný doplněný o železobetonové sloupy, stropy tvoří předpjaté stropní panely, střecha je plochá zelená. Ideou urbanistického řešení je vytvoření objektu, který je propojen s přírodou, respektuje svažitý terén, okolní zástavbu a zároveň působí seriozně. Architektonické řešení je založeno na jednoduché kubické formě ve tvaru U, částečně vsunuté do terénu. Hmota tvoří atrium. Dominantou fasády jsou barevné stínící lamely zabraňující přehřívání objektu. Tyto lamely se objevují i jinde na fasádě a děti s nimi mohou libovolně otáčet.
Dětská léčebna se speleoterapií v Ostrově u Macochy
Promna, Denisa ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavní myšlenkou bylo zvolit si dítě jako měřítko návrhu. Zahloubat se v jeho světě a jeho vnímání prostoru - mít na paměti jeho potřeby. Jak vypadalo místo, kam by se jelo zotavit z dýchacích obtíží? Bylo v nemocnici? Co to bylo za místnosti? Co to bylo za místo? Hrála v tom příroda nějaký význam? Chtělo by se tam vrátit? Jak na něj vzpomíná? Cílem bylo vytvořit místo, které co nejméně připomíná nemocniční prostředí, je v přímém kontaktu s přírodou a láká poznávat ji více. Pobyt v léčebně má připomínat spíše trávení prázdnin na škole v přírodě. Jak se vyhnout strohým nemocničním prostorám? Existuje vůbec takový návod? Mám čerpat inspiraci někde jinde? Kam chodíváme nabrat sílu od každodenních starostí? V přírodě, jistě. A jak se tato potřeba propíše do architektury? A máme vůbec takovou architekturu? Odpovědí na pokládané dotazy mi byla chata. Dům stvořený pro pobyt v přírodě. Jak ji ale pozvednout na něco bohatšího a zajímavějšího? Bylo tu ještě něco, co mě jako dítě trávicí čas v Luhačovicích fascinovalo - lázeňské prostředí. Jak tyto dvě formy propojit?
Mateřská škola FUTURUM
Pašková, Štěpánka ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Utíkalová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh novostavby mateřské školy FUTURUM v Brně, městské části Brno – město, katastrální území Stránice, na společném pozemku Cyrilometodějského gymnázia a střední odborné školy pedagogické. Zájmové území se nachází v jižní části pozemku. Stavba navazuje ze severní strany na dvůr gymnázia sjízdný na ulici Lerchovu, dále ze západní strany přístupná ulici Havlíčkova. Budova obsahuje provoz dvou plnohodnotných tříd o maximálním počtu 24 dětí s vlastní přípravnou kuchyní, prádelnou, technickém a administrativním zařízením. Okolí mateřské školy je koncipováno jako zahrada s hřištěm a zahrádkou. Budova mateřské školy je navržena jako jednopodlažní částečně podsklepená stavba zastřešená plochou vegetační střechou. Jednoduchý půdorys dvou obdélníkových tvarů kopíruje tvar pozemku. Zasazením do svažitého terénu dojde ke snadnému zpřístupnění podsklepené části a výškovému oddělení soukromé části mateřské školy a její zahrady. Stavba je členěna do dvou obdélníkových hmot s rozdílnou výškou atiky a typem fasády. Větší hmota je dispozičně řešena centrálním hygienickým a servisním blokem, který propojuje dvě osově souměrné dispozice dvou tříd. Menší hmota připojena ze západní strany obsahuje administrativní zázemí. Obě hmoty mají vlastní vstup. Centrální blok je propojen s podzemním podlažím, kde se nachází veškeré technické zázemí. Nižší hmota je tvořena provětrávanou fasádou s dřevěným laťovým obkladem. Vyšší hmota je tvořena systémem ETICS s vnější fasádní omítkou bílé barvy. Hmoty propojují vstupní portály v opačném materiálovém řešení.
Návrh podnikatelského záměru pro založení letní basketbalové školy
Skrovná, Nicole ; Kelblová, Jana (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Bakalářská práce je návrhem podnikatelského záměru pro založení letní basketbalové školy pro děti. Předmětem podnikání je organizování sportovní činnosti. Práce je rozdělena do tří částí: teoretické, analytické a návrhové. Analytická část se zaměřuje na analýzu konkurenčního prostředí, sestavení marketingového mixu, kalkulace a rozpočtu. Návrhová část je vlastním zpracováním plánu na pořádání basketbalové letní školy, potřebné personální zabezpečení, programové, materiální zabezpečení a ekonomické zhodnocení návrhu na jeho pořádání.
Mateřská škola na Obilním trhu v Brně
Studnička, Michal ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh mateřské školy v Brně. Jedná se o zařízení o dvou třídách, každá o maximální kapacitě 24 dětí, bez vlastní kuchyně a prádelny. Zadaný pozemek navazuje ze severní strany prolukou na Obilní trh přes ulici Údolní a na jižní straně pokračuje svahem k hradu Špilberk. Z důvodu značné velikosti proluky, není možné plnohodnotně doplnit chybějící část zástavby pouze objektem mateřské školy, proto je prostor proluky určen k zastavění polyfunkčním domem a budova mateřské školy je navržena do vzniklého vnitrobloku. Ten je koncipován jako veřejný prostor se zelení, hřištěm, lavičkami a venkovním posezením restaurace. Budova mateřské školy je navržena jako jednopodlažní objekt s plochou vegetační střechou. Její tvar rovnoramenného L přirozeně odděluje soukromý prostor zahrady školky od okolí a reaguje na okolní terén zapuštěním jednoho ramene kolmo do svahu, čímž jednoduše zpřístupňuje vegetační střechu a rozšiřuje tak využitelnou plochu zahrady. Tvar budovy odpovídá dispozičnímu řešení, které provozně rozděluje třídy každou do jednoho křídla v jejichž křížení je umístěna administrativa a přípravna jídla. Budova školky má předsazenou fasádu, tvořenou barevnými lany nataženými svisle po celé výšce stavby v pravidelných rozestupech. Do vzniklého pravidelného rastru jsou v místech okenních otvorů mezi lana zavěšeny geometrické tvary, které dodávají hravý výraz celé budově, díky němuž se stává pro děti atraktivní a snadno přijatelnou.
Podnikatelský záměr - Fotbalový kemp pro děti od 7-12 let
Majda, Tomáš ; Chlíbková, Daniela (oponent) ; Korvas, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na přípravu podnikatelského plánu na pořádání fotbalového kempu pro děti ve věku od 7 do 12 let. Zaměřuje se na analýzu konkurenčního prostředí, sestavení marketingového mixu, kalkulace a rozpočtu. Bakalářská práce obsahuje vlastní návrhy na pořádání fotbalového kempu, potřebné personální zabezpečení, programové, materiální zabezpečení a ekonomické zhodnocení návrhu na pořádání fotbalového kempu.
Mateřská škola na Obilním trhu v Brně
Kukuts, Olga ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Bantová, Sylva (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu vytvořeného v zimním semestru 2. ročníku bakalářského studia. Tématem ateliérové práce bylo vytvoření studie novostavby mateřské školy. Cílem projektu bylo vytvořit co nejvíc osvětlený a bezpečný prostor pro děti. Řešené území se nachází v Brně a je vymezeno severním svahem a úpatím Špilberku při ulici Údolní v kontextu s přiléhajícím parkem Obilního trhu. Škola je navržená pro dvě skupiny dětí 3-6 let o počtu 25 dětí v každé a pro 5 pracovníků. Vstup je ze zpevněné plochy navazující na parkoviště a chodník ze severní strany. Škola je přístupna ze dvou stran, jsou to vstupy pro rodiče a zaměstnanci. Budova je tvořena kubickými tvary a je navržená ve formě zkráceného účka což je ovlivněno světovými stranami a snahou oslunit co nejvíc společenských prostor. Fasádu budovy tvoři jednoduchá omítka a lamelová stěna z posuvných a otočných lamel na oknach. Fasáda je provedena v jednoduchém stylu. Je to světle béžová omítka, která se používá v nižším a vyšším reliéfu. Hlavním barevným prvkem jsou navržené různobarevné venkovní posuvné hliníkové lamely. Objekt je odsunut od městské komunikace a předpokládá se, že volný prostor mezi školou a komunikaci v budoucnu bude zastaven býtovými a administrativními objekty jako prodloužení zastaveného prostoru z jižní strany.
Genderové dopady rozchodu rodičů na jejich pracovní dráhy v souvislosti s péčí o společné nezletilé děti
Malínková, Markéta ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady rozvodu nebo rozchodu rodičů na jejich následné pracovní dráhy v souvislosti s péčí o společné nezletilé děti a genderovými rozdíly této situace. Pomocí kvalitativního výzkumu hledám odpověď na svou výzkumnou otázku: Jaká je percepce změn pracovní dráhy po rozvodu/rozchodu z hlediska matek a otců? Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji principům fungování současného společenskému řádu z genderového hlediska a jakým způsobem formuje chování jednotlivých aktérů a aktérek. Pomocí konceptů somatizace nadvlády, optických skel kultury nebo hegemonní maskulinity upozorňuji na neviditelné mechanismy, které ovlivňují jednání každého člena společnosti. Tento společenský řád rámuje situaci rodičů po rozchodu/rozvodu, kdy ženy i muži jsou v jiném společenském postavení a musí tedy volit odlišné strategie. Rodiče nežijící ve stejné domácnosti musí nacházet nové cesty uspokojení materiálních, citových i praktických potřeb svých i svých dětí. Oba musí řešit, zda jít do práce pro ekonomický výdělek nebo zůstat alespoň částečně v domácnosti a pečovat o své dítě/děti, což má ale mnohdy významný dopad na jejich životní úroveň. Tato práce je zaměřená na rodiče s vyšším vzděláním, kteří v této souvislosti nečelí tak často existenčním...
Pohled pedagogů a třídního kolektivu na inkluzivní vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním
Sajlerová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním. Zaměřuje se primárně na žáky se spinální svalovou atrofií a Duchennovou svalovou dystrofii. Podtrhuje se zde důležitost multioborové spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Účelem je mapovat specifika a problematické situace při začleňování žáků s NSO do základních škol a analyzovat podmínky začleňování žáků s NSO do třídního kolektivu, limity tohoto začleňování a především případná úskalí. To vše z pohledů pedagogů. Během výzkumu proběhlo dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili pedagogové a asistenti pedagoga, kteří jsou s těmito žáky v přímé práci. Konkrétní oblasti, které byly respondenty vnímány jako problematické, byly okomentovány v následné diskuzi. Jednalo se především o bariérovost školní budovy, učeben, nedostatečnou komunikaci, práci s vlastními emocemi a obtíže či omezení, plynoucí z dalších limitů zdravotního stavu žáků s NSO Vzhledem k tomu, že diplomová práce je zaměřena také na třídní kolektiv, byla zde využita metoda Persona dolls, jež učí děti vystupovat proti diskriminaci, předsudkům a stereotypům. Skrz panenku s osobností je vysvětlováno, že být odlišným není špatně. Tento koncept byl užit ve třídním kolektivu žáků prvního ročníku společně s panenkou, která má...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,159 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.