Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Amenitní migrace a regionální identita na Prachaticku
Loquenz, Jan ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Novotná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce nesoucí název "Amenitní migrace a regionální identita na Prachaticku" se zabývá porovnáním síly regionální identity u stálých obyvatel a amenitních migrantů v oblasti zájmového území ORP Prachatice. Amenitní migrace je poměrně mladý termín, který se dá volně přeložit jako migrace požitková. Tento specifický druh migrace je motivován snahou lidí žít v oblastech s kvalitním životním prostředím. Zpravidla se jedná o pohyb obyvatelstva z městského prostředí do prostředí venkovského. Pro účely této práce bylo vybráno jako zájmová oblast území ORP Prachatice, které se skládá ze tří pověřených úřadů - PÚ Netolice, PÚ Prachatice a PÚ Volary. Celé zájmové území nabízí na poměrně malé ploše 3 dosti odlišná přírodní prostředí. Cílem této práce je porovnání míry regionální identity obyvatelstva v závislosti na takto odlišném okolním prostředí a také porovnání síly regionální identity mezi skupinou stálých obyvatel a amenitních migrantů. Výsledky práce, které jsou vyhodnoceny z dotazníkového šetření, jsou zaměřeny na mobilitu obyvatelstva, hodnocení kvality složek okolního prostředí, symboliku regionu, pozitiva a negativa regionu, informovanost obyvatelstva a na téma pohraničí. Klíčová slova: amenitní migrace, pohraničí, regionální identita, turismus.
Dřív to byla vesnice, všichni jsme se znali: kvalitativní výzkum změn na Malé Straně z pohledu obyvatel
Dvořáková, Klára ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o starousedlících, kteří žijí na Malé Straně, v historickém centru Prahy. Zaměřuje se na změny, které obyvatelé vnímali v průběhu svého života. Práce vychází z literatury a kvalitativního výzkumu v podobě biografických rozhovorů. V teoretické části se věnuji pojmům identita, turismus, gentrifikace, genius loci, procesům probíhajícím ve městech a stáří, které napomáhají pochopení změn identifikovaných v analytické části. Analytická část je rozdělena do sedmi oddílů, zabývám se v nich změnami atmosféry Malé Strany, jejích obyvatel, prostředí k životu, domovního a bytového fondu, změnami lidí, kteří mi vyprávěli své příběhy a globálnějšími změnami, které měly na Malou Stranu vliv. V práci je také popsáno, jaké problémy a jaké výhody života na Malé Straně jsou pro komunikační partnery a partnerky zásadní.
Hosté a hostitelé: turistické interakce v istrijském penzionu Lucia
Garajová, Jolana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kábová, Adriana (oponent)
Práce zkoumá, jak probíhají interakce mezi hostiteli a hosty v istrijském penzionu a jakými turistickými obrazy a představami (tourism imaginaries) jsou tyto interakce konstruovány a produkovány. Práce zaostřuje proces tzv. glokalizace, ve kterém se lokální a globální prolínají, a ukazuje, že globální je s lokálním úzce spjaté (Salazar, 2005), že globální nejen ovlivňuje, ale stává se lokálním a naopak. (Leite, Graburn v Jamal, Robinson ed., 2009) Práce dále ukazuje, že globální i lokální má schopnost se podílet na vzniku nových významů v kontextu turismu. V penzionu dochází k nepřetržitému potýkání různě mocných turistických představ, ve kterém se lokální snaží redefinovat místo a lidi. (Salazar, 2012) Na hostitele proto nelze nahlížet jako na pasivní oběti představ svých hostů, ale jako na aktivní vyjednavače, kteří svou pozici na poli turismu neustále vyjednávají. Klíčová slova: globalizace, turismus, lokální, globální, glokalizace, hosté, hostitelé, turistické představy a obrazy (imaginaries), identita, kosmopolitismus, turistický rozvoj Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Paris in the French, Czech and American tourist guidebooks (1918-1939)
Rudová, Lenka ; Ira, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubišová, Vlasta (oponent) ; Verdier, Nicolas (oponent) ; Czoch, Gábor (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá turistickými průvodci o Paříži vydanými ve Francii, Československu a Spojených státech amerických mezi lety 1918-1939. Zkoumá, jak bylo francouzské hlavní město prezentováno a do jaké míry se tato reprezentace lišila v závislosti na zemi, kde byl průvodce vydán. První dvě kapitoly se zabývají moderní historií turismu do doby mezi dvěma světovými válkami a utvářením nejdůležitějších kolekcí turistických průvodců. Analytická část zkoumá za použití komparativní perspektivy tři hlavní aspekty: itineráře zahrnuté v průvodcích, doporučená turisticky neopomenutelná místa a ucelené obrazy Paříže. Výzkum ukázal, že země vydání měla pouze omezený vliv na obsah průvodců; ty spíše respektovaly již ustálená pravidla daného žánru. Klíčová slova: turismus, turistický průvodce, Paříž, meziválečné období, reprezentace, obraz města
Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek"
Rýslerová, Petra ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace města Terezín a jeho projektu "Terezín - oživení historických památek" je deskripce a analýza komunikačních aktivit města Terezín a zároveň projektu "Terezín-oživení historických památek". Na projekt byla městu v roce 2010 poskytnuta půlmiliardová dotace z fondů EU a jeho vývoj bude mít vliv na budoucí podobu cestovního ruchu Terezína. Cílem bylo zmapovat současnou podobu marketingové komunikace města a také Památníku Terezín, který má na starost podstatnou část místních památek včetně jejich propagace. Na základě odborných zdrojů, vlastního výzkumu a dotazníkového šetření byl marketingový mix pevnosti Terezín jako celku podroben kritice a byla navržena doporučení. Ta vycházejí ze skutečnosti, že Terezín aktuálně pracuje na obnově a rozvoji místních turistických tras a atraktivit, jejichž komunikační aktivity jsou teprve připravovány.
Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč
Horká, Kateřina ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Předmětem této bakalářské práce na téma Marketingová komunikace turistické destinace Třebíč je deskripce a analýza komunikačních aktivit Města Třebíč a dalších subjektů zapojených do struktury destinace cestovního ruchu, jakými jsou například státní a regionální organizace cestovního ruchu a místní poskytovatelé ubytovacích služeb. Cílem bylo zmapování marketingové komunikace směrem k cílové skupině turistů z regionu, celé České republiky i zahraničí. Při popisu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, jež jsou za tímto účelem využívány, byl hlavní důraz kladen na online komunikaci. Kromě formy komunikace byla pozornost věnována i stránce obsahové, především pak jednotě, srozumitelnosti a validitě komunikovaných informací.
Vnímání projevů cestovního ruchu rezidenty - Karlštejn
Oberman, Radek ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Krajňák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zjistit názory a postoje rezidentů obce Karlštejn k cestovnímu ruchu. Pro dosažení tohoto cíle je využita zejména metoda polostrukturovaných rozhovorů, dále také mapování funkčního využití budov. Práce v úvodu představuje turismus, související literaturu a vybrané termíny spojené s ním, možné způsoby, jak k němu přistupovat a dopady, které může pro konkrétní destinaci mít. Případová studie se pak věnuje turismu v Karlštejně, a to především jeho vnímání rezidenty, kteří hrají v cestovním ruchu důležitou roli. V závěru jsou výsledky výzkumu shrnuty a porovnány se situací v podobných destinacích. Klíčová slova turismus, percepce cestovního ruchu, polostrukturované rozhovory, Karlštejn
Sionisty bez přesvědčení: Utváření imaginace a performance transnacionální přináležitosti
Pokorná, Anna ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent) ; Szaló, Csaba (oponent)
Tato práce, která je založená na terénním výzkumu mezi českou židovskou mládeží během desetidenních vzdělávacích turistických programů Taglit-Birthright v Izraeli, se zabývá mechanismem produkce transnacionálního prostoru společné přináležitosti. Sleduje, jak je transnacionální představovaná kategorie společné přináležitosti k transnacionálnímu židovskému kolektivu produkována pomocí partikulárního fyzického místa, Izraele, praktikami turismu v kolektivu konstruovaném pomocí konceptu společného "pouta krve" jako kolektiv společného původu. Turistické zážitky účastníků, jejichž centrem je tělo, jeho performance, emoce a postoje jsou sledovány jako místo produkce a reprodukce transnacionálního prostoru. Tělo je pojímáno jako nástroj, kterým jedinec rozumí světu, jenž ho obklopuje, habituálními, tělesnými i intelektuálními způsoby porozumění. Transnacionální prostor, který je utvářen během programu, se tak současně stává sociálně konstruovanou emocionální kategorií, tzv. "ahavat Israel", láskou k Izraeli, která zastírá jeho mocenské implikace. Klíčová slova: transnacionalismus, diaspora, turismus, embodiment, židovská mládež, Taglit- Birthright, Izrael, Česká republika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.