Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání společenské odpovědnosti firem a její dopad na spotřební chování generace Z
Časarová, Dominika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje představení konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), jejího vnímání představiteli generace Z a jejího potenciálního vlivu na spotřební chování členů této kohorty. Dle mnoha výzkumů je totiž zapojení firem do řešení celospolečenských problémů a sdílení jejich vlastních hodnot pro tuto generaci důležité. První část práce se zabývá obecným vymezením CSR a jeho zapojením do firemní strategie; dále je vysvětlena problematika spotřebního chování a faktorů, které jej ovlivňují; poslední kapitola pak teoreticky vymezuje pojem generace a představuje současné generační kohorty. Empirická část se zaměřuje na samotnou generaci Z, její spotřební chování a postoj k CSR. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných individuálních rozhovorů s představiteli dané generace. Jeho cílem bylo zjistit, jak představitelé generace Z vnímají roli CSR v dnešním světě, v jaké oblasti jej nejvíce vnímají a zda má nějaký vliv na jejich spotřební chování.
Reklama na trhu alkoholických nápojů
Holeňa, Tomáš
HOLEŇA, T. Reklama na trhu alkoholických nápojů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zaměřuje na reklamu na trhu alkoholických nápojů. Teoretická část práce se zabývá spotřebiteli, jejich dělením a jejich nákupním chováním, marketingovým mixem, marketingovou komunikací a především reklamou - její historií, dělením, tvorbou, efektivitou a regulací. Praktická část je rozdělena na dvě části, přičemž první část obsahuje orientační analýzu předchozích výzkumů provedených na podobné téma. Druhá část se zabývá zkoumáním postoje jedinců k alkoholu, k reklamě na alkohol a identifikací prvků, které je v reklamě na alkohol zaujmou nejvíce. Výzkumnou metodou této bakalářské práce je dotazníkové šetření. Na závěr jsou na základě výsledků provedeného šetření vyvozena doporučení pro tvorbu reklamních kampaní na alkoholické nápoje z hlediska formy zpracování a z hlediska obsahu.
Spotřební chování na trhu s kávou
Novotná, Bára
Novotná, B., Spotřební chování na trhu s kávou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá poznáním situace na trhu s kávou v České republice i ve světě. V rámci tohoto poznání je zjišťována situace týkající se produkce, spotřeby, exportu, importu a cen kávy. Dále se práce zaměřuje na poznání chování spotřebitele na trhu s kávou a jednotlivé faktory, které spotřebitele ovlivňují. Na základě výsledků z vlastního dotazníkového šetření jsou spotřebitelé rozděleni za pomoci shlukové analýzy do jednotlivých segmentů. Pro tyto segmenty jsou následně navržena vhodná doporučení. Stejně tak jsou vhodná doporučení navržena také pro nabídkovou stranu.
Spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice
Pražský, Roman
Pražský, R. Spotřební chování na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Práce se zabývá identifikací faktorů ovlivňující spotřebitele na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice a cenovou dostupností těchto nápojů v porovnání s nápoji alkoholickými. Na základě výsledků navrhuje vhodná doporučení pro státní instituce a subjekty působící na tomto trhu. V první části vlastní práce je popsána aktuální situace na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice, konkrétně výroba a prodej, spotřeba, zahraniční obchod a cena v obchodech a restauračních zařízeních a její porovnání s cenou alkoholických nápojů. V restauračních zařízeních jsou nealkoholické nápoje výrazně dražší než alkoholické. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynula chuť jako faktor s největším vlivem na spotřebitele. Zkoumána byla rovněž nejvyšší akceptovatelná cena nealkoholických nápojů v obchodech i restauračních zařízeních. Ceny nealkoholických nápojů v restauračních zařízeních vnímají lidé jako vysoké. Prokázána byla závislost mezi preferencí nealkoholických nápojů z pohledu obsahu cukru a pohlavím. Na závěr byla formulována doporučení pro státní instituce a subjekty působící na trhu s nealkoholickými nápoji.
Analýza faktorů ovlivňujících chování spotřebitelů na trhu piva
Kasárník, Tomáš
KASÁRNÍK, T. Analýza faktorů ovlivňujících chování spotřebitelů na trhu piva. Diplomová práce. Brno: FRRMS MENDELU, 2019. Diplomová práce se zabývá faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů na trhu piva v České republice. Cílem práce bylo tyto vlivy identifikovat. Také byly zjištěny faktory, jež konzumenty ovlivňují při výběru restauračních zařízení za účelem konzumace piva. Rovněž byly představeny aktuální trendy na tomto trhu a preference spotřebitelů. Součástí výzkumu bylo dotazníkové šetření, jehož se zúčastnilo 408 respondentů.
Marketingový mix na trhu zdravých šťáv ve vybrané společnosti
Josefi, Pavlína ; Kašpar, Karel (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je analýza stávající situace marketingového mixu u vybrané společnosti a navržení konkrétních změn v této oblasti. Navržené změny marketingového mixu respektují faktory ovlivňující chování spotřebitelů a mohly by vést ke zvýšení konkurenceschopnosti a k získání nových zákazníků. Diplomová práce je rozdělena na tři hlavní části. První část nese název teoretická východiska práce, druhá část představuje analýzu současného stavu a třetí část obsahuje vlastní návrhy řešení.
Vliv hudby na spotřební chování v rámci gastronomických zařízení
Matějka, Filip ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
Hudba, jakožto pojem, který je v současnosti spojen mnoha různými odvětvími. V práci jde především o její napojení na možné využití v rámci ovlivňování spotřebního chování zákazníků. Z teoretických poznatků vychází najevo, že hudba je již po dlouhou dobu v tomto směru zkoumána a její vlivy na obecné chování či psychiku lidí jsou již dokázány. Ovšem co se týče vlastních studií na téma vlivu hudby na spotřební chování, je zde stále značný prostor pro další a podrobnější výzkumy a experimenty. Z práce vychází najevo, že některé starší studie ještě stále nebyly překonány, a i v současnosti jsou využívány jako zdroj pro novější výzkumy. Práce jako celek je zpracována z hlediska teoretického i praktického, z pohledu člověka, který na jejím začátku o vlivech hudby na psychiku člověka věděl pouze z vlastního pozorování, a tak její teoretická část sloužila primárně k vlastnímu poučení a pochopení koncepcí. Díky tomu mohl následně v praktické části proběhnout plánovaný výzkum. Výzkum byl sestaven dle ne zcela klasické metody terénního pozorování. Z toho vyplývá jeho experimentální podstata. Na jeho počátku však stála hypotéza, že specifikované hudební žánry mohou ovlivnit typologii konzumovaných alkoholických nápojů v konkrétní vybrané kavárně. Na základě výzkumu se však nepotvrdila, což se promítlo v...
Chování spotřebitelů z řad generace Z
Viternová, Nikola ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebním chováním generace Z. Ta je teprve druhou nejmladší generací, aktuálně však vstupuje do produktivního věku a současně tvoří už třetinu světové populace. Zároveň s tím roste i její kupní síla, a tak se hlubší pochopení generace Z v rolích spotřebitelů stává z hlediska marketingu a obchodu nezbytným. To je i cílem této práce. Teoretická část nejprve vymezuje problematiku spotřebního chování. Největší pozornost je v této kapitole věnována vlivům, které na něj mají výrazný dopad, a to včetně vlivu souvisejícího s příslušností k určité generační kohortě. Právě ty jsou předmětem druhé kapitoly, která kromě jejich vymezení a také stručné charakteristiky předchozích generací přináší souhrn poznatků o generaci Z. Ta je zde charakterizována z několika perspektiv, včetně jejích specifik z hlediska spotřebního chování. Ty pak blíže prozkoumává vlastní kvalitativní výzkum. Ten prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů u participantů zjišťuje, jak a proč jsou pro ně důležité aspekty doporučení, personalizace, autenticity, ohleduplnosti značek k životnímu prostředí a rychlé dostupnosti zboží. Tematická analýza sesbíraných dat následně zjišťuje, že u účastníků rozhovorů hrála velkou roli důvěra, která podmiňovala míru relevance aspektů doporučení, autenticity a...
Spotřební chování na trhu s rybami
KOTIV, Tetiana
Cílem této diplomové práce bylo provést analýzu chování spotřebitelů na trhu s rybami. Prvním krokem při zpracování této práce bylo studium odborné literatury. Dalším krokem bylo provedení marketingového výzkumu pomocí metody dotazníkového šetření. Na základě provedeného výzkumu pro vybraný podnikatelský subjekt byly vypracovány návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu na trhu s rybami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.