Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Satira a parodie na sociálních sítích: falešné české profily
Poloch, Jiří ; Hladík, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Práce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Autoři je většinou zakládají s cílem pobavit sebe i čtenáře. Využívají k tomu satiru, parodii a často také sarkasmus. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou rozhovory s autory těchto profilů a také protistrany, tedy skutečné osobnosti nebo firmy. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci zakončuje kapitola věnovaná přejímání obsahu těchto falešných profilů do médií, tedy situacím, kdy novináři dostatečně neověřili autenticitu zdroje a vydávali informaci, jejímž...
Evropské národy v komiksové sérii o Asterixovi
Kozoňová, Zuzana ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Skopek, Robert (oponent)
Cílem práce je konfrontovat převážně keltské národy zobrazené v komiksové sérii o Asterixovi od autorů Reného Goscinnyho a Alberta Uderza s informacemi pocházejícími z literárních i archeologických pramenů a následně popsat současné stereotypy a politické a společenské události, které se v příbězích objevují. Asterixovská série se od doby svého vzniku stala světovým fenoménem se čtenáři napříč společenského i věkového spektra. Najdeme zde četné narážky na nedávnou minulost, kterou se autoři rozhodli s humorem komentovat prostřednictvím svých kreslených postaviček. Každý z příběhů se ale odehrává na historickém pozadí dob kolem roku 50 před naším letopočtem a je zajímavé sledovat, do jaké míry se Uderzo s Goscinnym drželi pramenů a kdy přišla na řadu jejich fantazie. Klíčová slova: Asterix, René Goscinny, Albert Uderzo, fenomén, keltské národy, antika, Galové, Belgové, Britové, Piktové, současnosné národy, mezinárodní vztahy, stereotypy, satira.
The Development of Lord Byron's Satire
Kopečná, Alena ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Horová, Miroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem práce je sledovat vývoj satirického díla lorda Byrona. Pro tento účel jsem zvolila tři kratší satirické básně (Don Juan je z analýzy vynechán úmyslně, jelikož tomuto dílu již byla věnována značná kritická pozornost), které se od sebe liší jak stylem, tak i formou a obsahem, a umožňují tak definovat, jakými způsoby Byron se satirou zachází. Analýza se bude týkat následujících děl: English Bards, and Scotch Reviewers (1809), Beppo: A Venetian Story (1817) a The Vision of Judgment (1822). Pro důkladné porozumění je nutné nejen rozebrat texty samotné, ale také je zasadit do kontextu, což je jedním z cílů této práce. English Bards, and Scotch Reviewers, Byronova první publikovaná satira, obsahuje Byronovy vyhraněné názory na jeho současníky (včetně např. básníků Jezerní školy) a nese se silně v duchu neoklasické satiry Byronova zásadního básnického vzoru Alexandra Popea. V Beppovi se poprvé objevuje nový přístup, v němž jsou jasně patrné italské vlivy. Nejen, že se satira odehrává v Itálii, a umožňuje tak satirické srovnání italské a britské společnosti, ale Byron také používá tzv. ottavu rimu (česky též stanca), typickou italskou básnickou formu, která je považována za Byronovu nejlepší. V tomto díle na pozadí děje vystupuje vypravěč, který vyjadřuje jak satirické poznámky na adresu Britů, tak...
Karikatura časopisu Dikobraz 1945 - 1968
Vaverová, Martina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce Karikatura časopisu Dikobraz 1945 - 1968 pojednává o výtvarné stránce jediného poválečného humoristického časopisu v Československu od jeho založení do zlomového roku 1968. Práce sleduje, do jaké míry se karikatury zajímají o domácí i zahraniční dění. U vybraných kreslířů se snaží vystihnout nejen jejich práci pro periodikum, ale také jejich volnou tvorbu. V omezené míře, limitované omezeným množstvím důvěryhodných pramenů, se práce také snaží sledovat šéfredaktory časopisu, jakožto osoby důležité pro jeho uměleckou produkci.
Proměny české televizní politické satiry po roce 1989
Píšová, Nikola ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce "Proměny české televizní politické satiry po roce 1989" je na vybraném vzorku šesti pořadů: Česká soda, Gumáci, S politiky netančím, Politické harašení, Stalo se a 168 hodin zachytit a popsat proměny televizní politické satiry v uplynulých 25 letech. Teoretická část se věnuje především definici satiry a ukotvení české politické satiry v širším historickém kontextu. Analytická část se pomocí sémiotické analýzy zaměřuje na to, jaké tematické a výrazově/estetické proměnné se v pořadech vyskytovaly v rovině obrazu, řeči, hudby, grafiky a tisku. Výsledky analytické části nabízejí přehled, jaké prostředky byly k vytvoření satirické konstrukce používány v jednotlivých televizních pořadech nejvíce, a které naopak větší význam neměly. Poslední kapitola se věnuje otázce, jaké zastoupení má politická satira v programovém schématu celoplošných televizních stanic po roce 2010. V závěru pak práce spojuje výsledky analýzy a poznatky vyplynuvší z teoretické části práce.
Optimismus v časech strachu a nesvobody
Madlová, Ivana ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Březinová, Monika (oponent)
Studentka se ve své práci snaží vystihnout zásadní problematiku formování veřejného mínění na příkladu opozičního satirického časopisu Der Simpl, který vycházel v Praze v době rozmachu nacismu v Německu v letech 1934-1935. Název práce vystihuje jednak samotnou snahu opozičních žurnalistů o "emocionální úlevu" v době narůstající cenzury a represe, jednak ale také dále míří na problematiku vytváření mediálních konstruktů s emotivním zabarvením, na straně jak systému, tak opozice. Autorka se snaží shrnout instrumenty, jakými je vytvářena tzv. "optimistická iluze" ve společnosti a způsoby, jakými působí na formování veřejného mínění. Na základě teoretického rámce i několika karikatur se studentka snaží ukázat, jakým způsobem se tehdejší žurnalisté vyrovnávali s dobovými událostmi. Jak studentka shrnuje v závěru své práce, satira ani opoziční žurnalistika toho na lidském životě až tolik nezmění. Rádi se jí zasmějeme, avšak svůj život na jejich základě nezměníme. Přestože je studentka přesvědčena o důležité roli politiky v rámci života demokratické společnosti a částečně na základě zvolených karikatur i některá politická témata zpracovává, sama se svou prací míří do oblasti mezilidských vztahů a individuálního rozvoje osobnosti. Neboť je přesvědčena o tom, že zachování demokratické společnosti a občanské...
"Ledová" fáze studené války na ostnech Dikobrazu: nejtužší období studené války (1947-1956) v satirické reflexi Západu v týdeníku Dikobraz
Zeman, Kryštof ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Stehlík, Michal (oponent)
Práce se soustřeďuje na to, jakým způsobem byl reflektován Západ v nejnebezpečnější fázi studené války na stránkách československého satirického a humoristického týdeníku Dikobraz. Sledované období let 1947-1956 je vymezeno dvěma klíčovými událostmi v historii studené války, a to vyhlášením Trumanovy doktríny na jejím počátku a přelomovým XX. sjezdem KSSS, který vedl k určitému uvolnění nejtvrdšího stalinistického kurzu ve Východním bloku. Práce se snaží postihnout klíčové tendence při tvorbě Dikobrazu, na koho a na co týdeník nejčastěji útočí a proč. Zároveň se dotýká změn v redakci a jejich vlivu na obsah Dikobrazu. Úkolem je mimo jiné dokázat, že Dikobraz sloužil komunistickému režimu v Československu jako významný nástroj protizápadní propagandy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.