Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeřábová kočka
Šponar, Pavel ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pojezdového ústrojí jeřábové kočky (elektromotoru a převodovky) a kontrolním výpočtem na rozběh. Cílem je navrhnout pojezdové kolo s uložením, proto se musí také vhodně navrhnout normalizované součásti. Pevnostní výpočty pojezdového kola, ložiska a hřídele (statické a dynamické namáhání).
Aspekty ovlivňující trendy v technologii provozu letadlové techniky civilního letectví
Korytář, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je všeobecný popis vlivů na letecký provoz a leteckou techniku. První část práce je věnována stručnému popisu rozvoje jednotlivých technických parametrů a výkonů letadel od 20. let 20. století po současnost s posouzením působících vlivů. V druhé částí práce je vliv současných požadavků a v třetí části celkový pohled na budoucí rozvoj konstrukce a technologie pro úspornější a ekologičtější leteckou dopravu.
Elektrické pohony v robotice
Matušík, David ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou elektrických pohonů v robotice. První část je zaměřena na historii průmyslových a mobilních robotů. Ve druhé části je provedeno zhodnocení současného stavu v oblasti elektrických pohonných jednotek, které se používají pro stacionární a mobilní roboty. Následující kapitola obsahuje rešerši vhodných zdrojů elektrické energie pro stejnosměrné pohony mobilních robotů. Závěr práce je věnován kritickému hodnocení a doporučení pro konstruktéry.
Vliv příměsí elektrolytu na vlastnosti olověných akumulátorů
Dohnal, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době je olověný akumulátor nejrozšířenější v automobilovém průmyslu. Ve kterém slouží jako zdroj energie při startování automobilu. Od nedávna je akumulátor používán nejen při startech, ale i při jízdě v městském provozu. Toto chování můžete znát pod pojmem hybridní automobil. U kterých je využíván elektromotor, který má v důsledku snížit produkci emisí stojících aut ve městech. Elektromotor je napájen olověným akumulátorem a to má za následek rychlé vybíjení i snížení životnosti baterie. Pro prodloužení života byly vyvinuty aditiva do elektrolytu . V bakalářské práci budou tyto přísady zkoumány. Jestli opravdu mají příznivé účinky na baterii.
Cars Electric Drivetrain
Guráň, Radoslav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
This bachelor`s thesis is a specialized research, focused on electric drive units of personal vehicles. The thesis is divided into seven main parts. The first part deals with alternative fuels. The second part divides electric drive units into various sections and describes the history of an electric vehicle. The third section focuses on electric vehicles with a battery and analyzes electric motors and energetic power banks. The fourth and fifth part of the thesis focuses on electric vehicles with fuel cells and vehicles with a hybrid drive. The sixth chapter is devoted to the developing trends. The last section discusses the ecology of vehicles with an electric drive.
Návrh pohonné soustavy soutěžního modelu s kolmým startem a přistáním
Pilát, Adam ; Navrátil, Jan (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce vznikla za účelem řešení návrhu pohonné soustavy soutěžního modelu letadla s kolmým startem a přistáním určeného pro soutěž New Flying Competition 2022. Cílem bylo analyzovat pravidla soutěže a navrhnout pohonnou soustavu řečeného modelu. Rešeršní část obsahuje rozbor pravidel se stanovením aspektů klíčových pro návrh úspěšného letadla následovanou rozborem charakteristik jednotlivých pohonných komponent. Následuje základní analýza parametrů letounu za účelem splnění cílů soutěže. Na základě rešerše a základní analýzy parametrů letounu je navržena a použita metoda volby prvků pohonné soustavy. Výstupem práce je pohonná soustava vhodná pro použití v navrhovaném soutěžním modelu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Tomeš, Jakub ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu pro nosnost 10 000 kg. Práce obsahuje návrh základních částí zdvihového mechanismu – průměru lana, lanového bubnu a kladek. Součástí je také volba standardizovaných dílů, jako jsou elektrický motor, jeřábová převodovka, pružná spojka či bubnová brzda. Poslední kapitola je věnovaná pevnostnímu výpočtu lanového bubnu a výpočtu životnosti ložiska spolu s návrhem svarů a těsného pera. Výstupem bakalářské práce jsou výkresy svarku lanového bubnu a sestavy zdvihového mechanismu.
Konstrukce vřetene frézovacího stroje
Kolář, Radan ; Drlík, Michal (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je konstrukce vřetene frézovacího stroje. První část práce obsahuje rešerši v oblasti frézovacích strojů. První část také obsahuje přehled výrobců obráběcích strojů a jejich frézek. Druhá část je zaměřena na vlastní konstrukci vřetene dle zvolených parametrů, včetně potřebných výpočtů. Součástí bakalářské práce je výkres sestavy vřetene a 3D model vytvořený pomocí programu Autodesk Inventor Profesional 2014.
Konstrukce čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem
Kučera, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem. Návrh je zaměřen na hlavní konstrukční části čtyřkolky, které jsou navrhovány s novodobými trendy vývoje čtyřkolek. Umístění elektrického pohonu a baterií v rámu čtyřkolky je řešeno pro sportovní verzi. Geometrie řízení je navržena užitím programu Adams. Pro modely hlavních komponent je vytvořena analýza napětí v programu Ansys Workbench. Je použito vstupního 3D modelu, který je vytvořen v programu Pro/Engineer. Brzdná soustava a kola jsou navržena pro pohyb a brzdění v daných terénních podmínkách.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.