Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv příměsí elektrolytu na vlastnosti olověných akumulátorů
Dohnal, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době je olověný akumulátor nejrozšířenější v automobilovém průmyslu. Ve kterém slouží jako zdroj energie při startování automobilu. Od nedávna je akumulátor používán nejen při startech, ale i při jízdě v městském provozu. Toto chování můžete znát pod pojmem hybridní automobil. U kterých je využíván elektromotor, který má v důsledku snížit produkci emisí stojících aut ve městech. Elektromotor je napájen olověným akumulátorem a to má za následek rychlé vybíjení i snížení životnosti baterie. Pro prodloužení života byly vyvinuty aditiva do elektrolytu . V bakalářské práci budou tyto přísady zkoumány. Jestli opravdu mají příznivé účinky na baterii.
Autorské právo a jeho porušování na internetu
Vlach, Aleš ; Dohnal, Martin (oponent) ; Soukup, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce „ Autorské právo a jeho porušování na internetu“ pojednává o problematice střetu v oblasti autorského práva a internetu. Věnuje se z pohledu autorského práva právu mezinárodnímu, právu EU a právu ČR a to jejich nejdůležitějším právním předpisům. Tato práce vysvětluje právní pojmy (dílo, užití, rozmnožování, atd.). Snaží se rozebrat konkrétní problémy porušování autorského práva vznikající díky rychle se vyvíjejícím technologiím v této oblasti. Práce dále popisuje právní ochranu technologických prostředků děl a její porušování. Podává informace o možnostech postihů vyplývající z porušování autorského práva. Věnuje se i možnostem řešení tohoto stavu.
Testování ventilačních vyústek pro kabinu osobního vozu
Dohnal, Martin ; Zaremba, Matouš (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním testováním ventilačních vyústek kabiny osobního vozu. V úvodní části jsou obecně charakterizovány vlastnosti proudění vzduchu a vlastnosti proudu vzduchu vycházejícího z vyústky. Následující část popisuje funkce a dopady ventilačního systému. Další část práce je věnována přehledu způsobů testování ventilačních vyústek. Dále je proveden průzkum použití vyústek v segmentu osobních vozů střední třídy. Stěžejní díl práce poté tvoří popis experimentu, jeho provedení pomocí vizualizace kouřem a použití laserového nože a vyhodnocení jeho výsledků.
Recirkulace výfukových plynů zážehového motoru
Dohnal, Martin ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem konstrukční úpravy zážehového motoru, která by umožnila zvýšení podílu recirkulovaných plynů ve válci pro získání co největšího množství výhod, které nám recirkulace výfukových plynů může nabídnout. Úvodní část je věnována popisu recirkulace výfukových spalin a jejího vlivu na zážehový spalovací motor. V následující části jsou popsány metody rozvrstvení směsi a typy sacích kanálů spalovacích motorů. Následně je, na základě provedených výpočtů, navrhnuta konstrukce šroubových sacích kanálů, které jsou určeny pro rozvrstvení směsi. Následně je provedeno výpočtové ověření vrstvení. Průtokové vlastnosti sacích kanálů jsou experimentálně ověřeny na profukovací stanici a následně porovnány se sériovými.
Provoz elektrizační soustavy s velkým počtem netočivých zdrojů elektrické energie
Dohnal, Martin ; Drápela, Jiří (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulováním různých provozních situací v síti s velkým počtem netočivých zdrojů elektrické energie se zaměřením zejména na frekvenční stabilitu. Netočivým zdrojem je každý zdroj elektrické energie, který dodává svůj výkon do sítě prostřednictvím výkonové elektroniky. V první části práce je popsána elektrizační soustava České republiky a její očekávaný budoucí vývoj. V další části je stručný popis v současné době nejběžnějších netočivých zdrojů elektrické energie. Třetí část se zabývá způsobem regulace frekvence v síti. Následující část práce popisuje vytvořené modely prvků elektrizační soustavy použité pro simulace v programu PSCAD. Předposlední část popisuje provedené simulace na modelu sítě s velkým počtem netočivých zdrojů, ve které se nachází i zdroje točivé. V poslední části jsou popsány simulace na modelu sítě složené pouze z netočivých zdrojů.
Parametry vedení vn
Dohnal, Martin ; Orságová, Jaroslava (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtem parametrů vedení a jejich měřením. První část práce se zabývá výpočtem parametrů vedení. Druhá část práce se zabývá měřením parametrů vedení. Třetí část práce se zabývá měřením parametrů reálného vedení vn použitím měřící soustavy OMICRON CPC 100 + CP CU1. Naměřené hodnoty jsou porovnány s hodnotami vypočtenými.
Agenturní zaměstnávání
Dohnal, Martin ; Štefko, Martin (vedoucí práce) ; Lang, Roman (oponent)
Agenturní zaměstnávání Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám problematikou agenturního zaměstnávání. Institut agenturního zaměstnávání byl do našeho právního řádu včleněn v roce 2004 a v současnosti představuje velmi oblíbenou alternativu tradičního pracovního poměru. Zaměstnavatelé jej vnímají coby institut, který jim umožňuje rychle a efektivně reagovat na změny odehrávající se na trhu práce a jednoduše tak získat v danou chvíli potřebné zaměstnance. Ke zpracování diplomové práce na toto téma jsem se rozhodl především proto, že se jedná o velmi zajímavou problematiku s výrazným ekonomickým přesahem a velkým podnikatelským potenciálem, která ale nemá komplexní, ucelenou a místy ani jednoznačnou právní úpravu. Práce se skládá z úvodu, závěru a šesti kapitol. První kapitola čtenáře seznamuje s pojmem a okolnostmi vzniku institutu agenturního zaměstnávání v právním řádu České republiky. V další kapitole věnuji pozornost právní regulaci agenturního zaměstnávání. Nejprve se zde krátce zmiňuji o historii právní úpravy agenturního zaměstnávání, poté se zaměřím na mezinárodní právní úpravu a v závěru je proveden stručný exkurz také do evropské úpravy. Ve třetí a čtvrté kapitole již do hlubší míry rozpracovávám nejprve soukromoprávní aspekty agenturního zaměstnávání, a poté i veřejnoprávní aspekty vycházejí...
Recirkulace výfukových plynů zážehového motoru
Dohnal, Martin ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem konstrukční úpravy zážehového motoru, která by umožnila zvýšení podílu recirkulovaných plynů ve válci pro získání co největšího množství výhod, které nám recirkulace výfukových plynů může nabídnout. Úvodní část je věnována popisu recirkulace výfukových spalin a jejího vlivu na zážehový spalovací motor. V následující části jsou popsány metody rozvrstvení směsi a typy sacích kanálů spalovacích motorů. Následně je, na základě provedených výpočtů, navrhnuta konstrukce šroubových sacích kanálů, které jsou určeny pro rozvrstvení směsi. Následně je provedeno výpočtové ověření vrstvení. Průtokové vlastnosti sacích kanálů jsou experimentálně ověřeny na profukovací stanici a následně porovnány se sériovými.
Provoz elektrizační soustavy s velkým počtem netočivých zdrojů elektrické energie
Dohnal, Martin ; Drápela, Jiří (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulováním různých provozních situací v síti s velkým počtem netočivých zdrojů elektrické energie se zaměřením zejména na frekvenční stabilitu. Netočivým zdrojem je každý zdroj elektrické energie, který dodává svůj výkon do sítě prostřednictvím výkonové elektroniky. V první části práce je popsána elektrizační soustava České republiky a její očekávaný budoucí vývoj. V další části je stručný popis v současné době nejběžnějších netočivých zdrojů elektrické energie. Třetí část se zabývá způsobem regulace frekvence v síti. Následující část práce popisuje vytvořené modely prvků elektrizační soustavy použité pro simulace v programu PSCAD. Předposlední část popisuje provedené simulace na modelu sítě s velkým počtem netočivých zdrojů, ve které se nachází i zdroje točivé. V poslední části jsou popsány simulace na modelu sítě složené pouze z netočivých zdrojů.
Vliv příměsí elektrolytu na vlastnosti olověných akumulátorů
Dohnal, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době je olověný akumulátor nejrozšířenější v automobilovém průmyslu. Ve kterém slouží jako zdroj energie při startování automobilu. Od nedávna je akumulátor používán nejen při startech, ale i při jízdě v městském provozu. Toto chování můžete znát pod pojmem hybridní automobil. U kterých je využíván elektromotor, který má v důsledku snížit produkci emisí stojících aut ve městech. Elektromotor je napájen olověným akumulátorem a to má za následek rychlé vybíjení i snížení životnosti baterie. Pro prodloužení života byly vyvinuty aditiva do elektrolytu . V bakalářské práci budou tyto přísady zkoumány. Jestli opravdu mají příznivé účinky na baterii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Dohnal, Marek
6 Dohnal, Matěj
8 Dohnal, Michal
4 Dohnal, Milan
5 Dohnal, Miloslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.