Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Canisterapie jako podpůrný činitel při rozvoji sociálních dovedností a komunikace u dětí s poruchou autistického spektra
Mrzenová, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá canisterapií jako podpůrným činitelem při rozvoji sociálních dovedností a komunikace u dětí s poruchou autistického spektra a vychází ze studia odborné literatury a analýzy poznatků vlivu této terapie na rozvoj osobnosti jedinců s poruchou autistického spektra. V úvodní části práce je zpracováno téma poruch autistického spektra s důrazem na sociální charakteristiky a komunikaci jedinců s poruchou autistického spektra, druhá část práce se zaměřuje na oblast canisterapie, její metody a formy a rovněž její speciálně pedagogické použití. Ve třetí části práce je zpracována případová studie chlapce s poruchou autistického spektra docházejícího pravidelně na canisterapii. V diplomové práci jsou použity následující metody: analýza odborné literatury, zúčastněné pozorování, neformální rozhovor, dotazník, analýza videozáznamů a analýza dat případové studie. Výsledkem práce je zjištění, že canisterapie působí jako podpůrný činitel při rozvoji sociálních dovedností a neverbální komunikace u dětí s poruchou autistického spektra. Působení canisterapie jako podpůrného činitele na rozvoj verbální komunikace u dětí s poruchou autistického spektra se nepodařilo prokázat. Získané výsledky mohou přispět k častějšímu využívání canisterapie při práci s jedinci s poruchou autistického spektra, a...
Canisterapie
Sůsová, Kristýna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využití v praxi. V teoretické části je popsán proces začlenění psa do terapie, metody a aktivity, které jsou při canisterapii používány. Dále je také vysvětlen rozdíl mezi canisterapeutickým, vodícím, asistenčním a signálním psem; popsání jednotlivých sdružení a zkoušek, které jsou k výkonu canisterapie nezbytné. Do práce je zařazeno také porovnání canisterapie v České republice, USA a Velké Británii. V praktické části bakalářské práce je popsán průběh vlastních canisterapeutických zkoušek. Dále je také rozvinutá konkrétní canisterapeutická praxe s popsáním vybraných setkání a aktivit se zaměřením na pozitivní vliv přítomnosti psa. Metoda šetření vyplývá především z přímé intervence a přípravy canisterapeutických setkání, dále pak také ze studia odborné literatury. Z práce vyplývá, že přítomnost psa při hodinách má pozitivní vliv na soustředění, motivaci a konkrétní práci.
Terapie za pomoci zvířat
Zárubová, Martina ; Marková, Eva (vedoucí práce) ; Vaňková, Milena (oponent)
Animal-assisted therapy Introduction into the topic: Animal-assisted therapy is a collective term for rehabilitation methods and methods of psychosocial support of health, based on a positive contact between human and animal. It lies on the border of several disciplines, for example occupational therapy, nursing, psychology or education. This thesis deals with animal-assisted therapy from the perspective of a nurse as a participant in therapy nad its effects, which are reflected in nursing care. Goal This thesis aims to find out what are the experiences of nurses with animal assisted therapy and the extend to which nurses participates. Research questions: What are the experiences of nurses with zootherapy? To what extent the nurse can participate in animal assisted therapy? Which effects of therapy can reflect in nursing care? Methodology: Data collection was conducted semi-structured interview technique that was analyzed with using coding. Results I found that a participation of nurses on canistherapy is rather passive. The nurse tells the canisterapeut necessary information about the current status of the client, in some cases accompanied the therapist to the patient. Nurses are limited to greater participation mainly because of the time options . Actively involved in dog therapy are primarily...
Možnosti trávení volného času a nabídky aktivit pro žáky ze ZŠS v okresech Nymburk a Kolín
Chadimová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na volnočasové aktivity dětí se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. V teoretické části se autorka zaměřuje na rozdělení mentálního postižení, věnuje se problematice integrace a inkluze, seznamuje s možnostmi volnočasových zařízení a nabízí možnosti jednotlivých aktivit pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. V praktické části zjišťuje konkrétní možnosti volnočasových aktivit a ve spolupráci s volnočasovými zařízeními se snaží o kompletní přehled možností aktivit pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením v okresech Nymburk a Kolín. Zachycuje i zájem rodičů o jednotlivé aktivity.
Role asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra
Cihlářová, Kristýna ; Jamrichová, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí asistenčního psa u osob s poruchou autistického spektra a jeho přínosem. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má pes na socializaci dětí s PAS a to v rámci školy, při zájmových činnostech a jaký vliv má na fungování v rámci celé společnosti. Práce shrnuje názory sociálních pracovníků a rodičů, kteří mohou vzhledem k vlastním zkušenostem zhodnotit komplexně přínos asistenčního psa pru tuto klientskou skupinu. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu poruchy autistického spektra, etiologii, klasifikaci, diagnostice, oblasti rozvoje sociálních dovedností a socializace u osob s poruchami autistického spektra. Dále se věnuje tématice asistenčních psů, canisterapie, výcviku a výběru psa, organizacím, které se této skupině klientů věnují. Popisuje podrobněji činnost jedné vybrané organizace tak, aby v komplexním pohledu zachytila proces, jakým způsobem může fungovat asistenční pes a jeho výcvik u osob s PAS. Výzkumná část vymezuje cíl výzkumu, kterým je zjistit roli asistenčních psů na socializaci u osob s poruchami autistického spektra. Dále popisuje výzkumné otázky, kterými jsou: Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve společnosti? Jak přispívá asistenční pes k socializaci dítěte s PAS ve škole? Jak...
Canisterapie a její využití v rehabilitaci kombinovaně postižených dětí
Vodvárková, Aneta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma canisterapie a její využití při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením. Obsaženy jsou v ní informace ze zahraničních i českých zdrojů a přehled o canisterapii z hlediska jejího vývoje. Práce seznamuje s metodami, technikami a způsoby práce canisterapeutického týmu. Další část práce se zabývá kombinovaným postižením a zejména začleněním canisterapie do celého procesu rehabilitace klienta. Praktická část práce je založena na metodě pozorování průběhu canisterapeutické lekce ve vybraném zařízení. Popisuje konkrétní práci týmu a aktivity provozované u různých cílových skupin handicapovaných dětí v pražské speciální základní škole. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací canisterapie při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením.
Odborná příprava v oblasti canisterapie
VLNÍČKOVÁ, Helena
Cílem bakalářské práce je zmapovat odbornou přípravu (možnosti vzdělávání, odborná způsobilost, znalosti, vědomosti, dovednosti, kompetence) v oblasti canisterapie v České republice a navrhnout požadavky pro výkon profese canisterapeuta v sociálních službách. Prvním dílčím cílem je zjistit, jaké jsou aktuální požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie, která je poskytována v sociálních službách. Druhým dílčím cílem je definovat profesi canisterapeuta a navrhnout kvalifikační požadavky, požadavky na vzdělání a supervize pro výkon profese canisterapeuta. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. V první kapitole jsou vymezeny pojmy z oblasti canisterapie a požadavky na poskytování canisterapie v sociálních službách. Druhá kapitola této části obsahuje požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie. V praktické části jsou definovány dvě hlavní výzkumné otázky a ke každé hlavní výzkumné otázce jsou definovány dílčí výzkumné otázky. Výzkum byl realizován kvalitativní výzkumnou strategií, metodou dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Pro rozhovory byl předem připravený záznamový arch s otázkami rozdělenými do čtyř okruhů. Rozhovory byly uskutečněny s 10 canisterapeuty, kteří poskytují canisterapii v sociálních službách. Jak výsledky výzkumu potvrdily, odborná příprava canisterapeutických týmů je v současnosti stále nejednotná. Různá canisterapeutická sdružení mají různé požadavky na výcvik a zkoušení canisterapeutických týmů. Komunikační partnerky nejčastěji uvedly požadavek na vzdělání canisterapeuta absolvovat studium humanitního oboru. Nejčastěji se canisterapeutky účastní supervize buď v canisterapeutickém sdružení či absolvují supervizi v rámci své profese. Z výsledků také vyplynulo, že canisterapeut by měl mít empatický, flexibilní, přizpůsobivý a kreativní. Z dovedností pak nejčastěji canisterapeutky definovaly výborné komunikační dovednosti, kynologické dovednosti a umět vymyslet pro klienty program, který zaujme. Pro výkon canisterapie byly nejčastěji definovány znalosti z oblasti sociální práce, znalost cílové skupiny a jejích specifických potřeb a perfektně znát svého psa. Canisterapeutky se také shodly na potřebě získaných zkušeností z pomáhající profese. Domnívají se, že působení zastřešující organizace by mohlo pomoci ke sjednocení pravidel. Bakalářskou práci lze využít jak pro odbornou, tak i laickou veřejnost. Výsledky mohou být použity pro nestátní neziskové organizace, které usilují v současné době o zařazení canisterapeuta mezi profesi a povolání existující na trhu práce a organizace zabývající se canisterapií.
Odborná způsobilost osob praktikujících canisterapii napříč organizacemi
KAŠÍKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá odbornou způsobilostí canisterapeutů napříč organizacemi. Poukazuje na vzdělání a výcvik, které museli canisterapeuti v jednotlivých organizacích absolvovat. V teoretické části jsou obsaženy pojmy zooterapie a canisterapie. V úvodní části bakalářské práce se zabývám historií těchto pojmů, terminologií v zooterapii, metodami a formami canisterapie. Další kapitoly vysvětlují pojmy jako canisterapeutický pracovník a tým, a dále obsahují také přípravu psa pro canisterapeutickou zkoušku a v neposlední řadě jeho předpoklady k jejímu úspěšnému složení. V závěru teoretické části se věnuji pojmu polohování a také zmiňuji zastřešující organizace canisterapie, jak celosvětové, tak i v České republice. Cílem praktické části bylo zjistit, jak se liší odborná způsobilost canisterapeutů napříč organizacemi v Českých Budějovicích, Třebíči a Jihlavě. Pro tuto část byl zvolen kvalitativní výzkum. Výsledky byly zjišťovány prostřednictvím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Byly sestaveny dvě hlavní výzkumné otázky. VO1: Jakým výcvikem prošli canisterapeuti v jednotlivých organizacích? A VO2: Jaké vzdělání mají canisterapeuti v jednotlivých organizacích? Výzkum byl realizován na základě osobního setkání se šesti canistereaputy, z nichž každý dělal canisterapeutickou zkoušku se psem u jiné organizace, přičemž tři canisterapeuti působili v Třebíči, jeden v Jihlavě a dva v Českých Budějovicích. Výsledky byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Tato práce by mohla být přínosná pro organizace, aby si pro účely praktikování canisterapie ve svém zařízení vybíraly canisterapeuty s patřičným vzděláním, výcvikem a zkušenostmi.
Canisterapie u dětí předškolního věku se zrakovým postižením
SOUKANÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá přínosem canisterapie pro děti předškolní věku se zrakovým postižením z pohledu všech účastníků, které tento proces přímo i nepřímo ovlivňuje, tj. dětí, jejich rodičů, pedagožky a terapeutky. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku zraku a zrakového postižení. Také je zde popsaný vývoj dítěte se zrakovým postižením od raného po předškolní věk. Dále je práce orientovaná na systém vzdělávání pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Na závěr se zaměříme na charakteristiku canisterapie. V praktické části vycházíme z polostrukturovaných rozhovorů se všemi účastníky procesu. Cíl bakalářské práce se zaměřuje na to, jaký přínos má canisterapie pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Výzkumné otázky směřují především k tomu, jaký názor mají účastníci na canisterapii a jaké byly reakce dětí na canisterapii. Bakalářská práce je určena jak speciálním pedagogům a pedagogickým pracovníkům, tak i odborníkům z řad široké veřejnosti, kteří se o danou problematiku zajímají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.