Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,619 záznamů.  začátekpředchozí30610 - 30619  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce Netradiční hudební nástroje a jejich využití v hodině hudební výchovy se zabývá podomácku vyrobenými nástroji a předměty všedního dne a jejich využitím k elementárním hudebním činnostem. Kapitola o hudebních nástrojích se snaží systemizovat netradiční hudební nástroje a dát je do kontextu tradičních a dětských hudebních nástrojů. Uvádí několik příkladů podomácku vyrobených nástrojů. Dále jsou zkoumány výhody a nevýhody spojené s výrobou a využíváním takových nástrojů, přičemž jsou zohledňována různá kritéria (hledisko dostupnosti, psychologicko-pedagogické hledisko apod.). Práce klade důraz na orffovskou pedagogiku, která se může stát základem pro práci s netradičními hudebními nástroji. V závěru práce jsou uvedeny různé aktivity a hry k rozvoji hudebních schopností (především rytmického cítění) za použití netradičních hudebních nástrojů.

Podnikatelský plán soukromého zařízení pro děti předškolního věku
Němečková, Klára ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Práce hodnotí podnikatelské záměr soukromého zařízení pro děti do tří let. Úvodní část práce seznamuje čtenáře s podnikatelským plánem, s jeho náležitostmi, obsahem, požadavky na jeho vypracování a s náležitostmi pro založení společnosti s ručením omezením v této oblasti. Praktická část konkretizuje podnikatelský plán a hodnotí jeho naději na úspěch.

Vnímání tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vnímáním tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí a dalším zpracováním těchto vjemů. Hlavním cílem je zmapovat, jak děti daného věku rozlišují vybrané tvary, jak je porovnávají, zda jsou schopné si je zapamatovat, identifikovat je, jaká slovní vyjádření při identifikaci používají, jakou roli hraje při identifikaci samotný způsob vnímání. K naplnění tohoto cíle využívá metodu laboratorního experimentu. V tomto experimentu, který proběhl na mateřské škole, byly použity předměty z "Otíkovy stavebnice" a "Netradiční stavebnice" různých tvarů, barev a velikostí, ale vždy takové, aby j e děti mohly uchopit do ruky. Přínos práce spočívá v tom, že obohacuje současnou literaturu týkající se předškolního věku o témata, která v dostupné literatuře chybí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Pohybové hry dětí ve věku 5 až 8 let se zaměřením na jejich harmonický vývoj
Adamíčková, Alžběta ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Vlčková, Iva (oponent)
Pohybové hry patří v České republice mezi nejoblíbenější a nej rozšířenější činnost na základní i mateřské škole. Jejich takové množství, že se dají využívat během celého roku a propojovat do všech vyučovacích předmětů. Diplomová práce na téma Pohybové hry dětí ve věku 5 až 8 let se zaměřením na jejich harmonický vývoj se zabývá v prvé řadě prozkoumáním odborné literatury, která charakterizuje psychickou i fyzickou stránku dětské osobnosti v daném věku.

Diagnostika Aspergerova syndromu: ověřovací studie české verze ASSQ a ASAS
Krejčířová, Helena ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Drlíková, Eva (oponent)
V teoretické části naší práce popisujeme historii, epidemiologii, etiologii, diagnostická kritéria, klinický obraz Aspergerova syndromu, komorbiditu s dalšími poruchami, teorie podstaty vzniku autismu, diferenciální diagnostiku a diagnostické metody pro Aspergerův syndrom. Praktická část práce se snaží ověřit dva screeningové dotazníky - skandinávský ASSQ - Highfunctioning Autism Spectrum Screening Questionnairel Asperger Syndrome Screening Questionnaire a australskou škálu ASAS - Australian Scale for Asperger Syndrome. ASSQ a ASAS jsou screeningové metody obsahující položky popisující charakteristické symptomy Aspergerova syndromu či vysoce funkčního autismu, které se používají pro zachycení dětí a adolescentů s inteligencí v pásmu normy s problémy charakteristickými pro poruchy autistického spektra. Reliabilitu a validitu jsme zjišťovali na základě výsledků dotazníků, které vyplňovali rodiče a učitelé dětí (klinicky vzorek AUT obsahoval 42 6-16letých dětí (39 chlapců a 3 dívky) s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem, vzorek LMD tvořily 143 děti (l30 chlapců, l3 dívek) s poruchami učení a chování a kontrolní skupina se skládala ze 163 dětí (147 chlapců a 16 dívek) z běžné populace bez formální diagnosy. Hraniční bod pro pozitivní screening jsme určovali na základě porovnávání senzitivity a...

Filmové postupy v komiksu
Saska, Jan ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Cílem práce je poukázat na podobnost filmu a komiksu a z toho plynoucí možnost číst filmové studie (či analyzovat filmová díla) s přesahem do média komiksu. Zvolenou metodou je rozbor filmových postupů a výrazových prostředků a jejich následná aplikace na komiksové médium. K tomuto účelu slouží obrazová příloha, jejíž hlavní část tvoří první kapitola komiksu Strážci Alana Moora.

Konkretizace televizního žánru docusoap a sestavení mediální mapy realizovaných pořadů žánru ve Velké Británii
Lorenc, Hynek ; Dominik, Šimon (oponent) ; Kruml, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Konkretizace televizního žánru docusoap a sestavení mediální mapy realizovaných pořadů žánru ve Velké Británii" se zaměřuje na televizní žánr docusoap, který patří do široké skupiny žánrů se souhrnným názvem reality television. První kapitola představuje nejdůležitějí pořady, které měli vliv na vývoj televizního žánru reality television. Druhá kapitola je zaměřena na žánr docusoap. Poslední část představuje realizované projekty žánru docusoap vysílaných ve Velké Británii.

Daňové a pojistné systémy ve vybraných státech EU
Vágnerová, Pavlína ; Tepperová, Jana (vedoucí práce) ; Čejková, Eliška (oponent)
Cílem této diplomové práce je porovnání vybraných prvků daňových a pojistných systémů v České republice (ČR), na Slovensku, v Rakousku a Německu, které se týkají zaměstnanců a zaměstnavatelů a je s nimi počítáno v modelových příkladech, dále zhodnocení výhod a nevýhod migrace zaměstnanců mezi ČR a ostatními státy při použití struktury vyslání a nakonec porovnání příjmů zaměstnanců při využití dávek ze systémů sociálního pojistného jednotlivých států (konkrétně starobního důchodu a rodičovského příspěvku). V první části práce je vysvětlena problematika smluv o zamezení dvojího zdanění (SZDZ) a koordinačního nařízení EU. Následuje komparace výše zmíněných prvků daňových a pojistných systémů v jednotlivých státech. V poslední části aplikuji zjištěné poznatky na modelové zaměstnance a z výše jejich čistého příjmu vyvozuji závěry. Migrace do jiného členského státu EU se nejvíce vyplatí zaměstnanci, který podléhá zdanění v jiném ze zkoumaných států EU, ale zůstane pojištěn nadále v ČR. Co se týče řešených sociálních dávek, pak starobní důchodci jsou nejvíce podporováni v Rakousku a rodiny s dětmi v Německu.

Možnosti rozvoje síly u dětí
Koubová, Marcela ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název práce: Možnosti rozvoje sily u dětí Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce je porovnat úroveň silových schopností u dětí ze tříd běžné populace a dětí ze tříd s rozšířenou výukou tělesné výchovy Metody řešení: Testovaný soubor tvořily dvě skupiny chlapců, a to ze tříd běžné populace a ze tříd s rozšířenou výukou TV. Obě skupiny byly testované prostřednictvím vybrané testové baterie, přičemž výsledky byly vyhodnoceny standardním způsobem. V získaných hodnotách motorických testů jsme hledali statisticky významné rozdíly mezi těmito skupinami v jednotlivých věkových kategoriích pomocí statistického programu CNSS 6.0. Jako statistická metoda pro porovnání výsledků byla použita MANOVA analýza. Výsledky: zaznamenali Statisticky významné rozdíly ve všech motorických testech JSme u věkových kategoriích 12-letých, 14-letých a 15-letých. Statisticky nevýznamný rozdíl jsme zaznamenali u kategorie 13-letých. Celkově se naším výzkumem potvrdilo, že podíl pravidelného pohybového programu na rozvoj silových schopností, není tak rozhodující, jak jsme předpokládali. Klíčová slova: silové schopnosti, děti, motorické testy, MANOVA analýza 7

Míra vlivu volnočasových aktivit na agresivitu dětí
Hájek, Petr ; Marádová, Eva (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je analýza trávení volného času patnáctiletých dětí s vazbou na prvky agresivity a šikanování, tedy téma v současné době velmi aktuální. Cílem této práce je zjistit, zda zpsob trávení volného času, zejména to, že patnáctileté děti tráví volný čas hraním počítačových her nebo sledování televizních pořad s prvky násilí, má vliv na jejich agresivitu. Práce se zabývá zpsoby trávení volného času patnáctiletých dětí, vlivem rodiny na patnáctileté děti, rovněž rozvojem a příčinami vzniku agresivity v životě dítěte a šikanou v jejích rzných podobách a stádiích.