Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,310 záznamů.  začátekpředchozí30301 - 30310  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.72 vteřin. 

Becoming a teacher - a male perspective
SUCHAN, Ondřej
Diplomová práce se zabývá různými aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem, a zaujímá při tom pohled muže. Teoretická část se soustředí nejprve na obecné otázky, jako je osobnost učitele a učitelská profese. Hovoří se zde o významu učitelovy osobnosti a jejím vývoji. Dále je zde popsána učitelská profese, její požadavky a nároky a různé fáze učitelské praxe. Následně je pozornost soustředěna na konkrétnější problém, kterým je postavení mužů ve školství. Nakonec jsou zde popisováni učitelé cizích jazyků jako specifická skupina odborníků. V praktické části jsou vedeny rozhovory s pěti učiteli muži v různých fázích praxe. Rozhovory jsou zaměřeny na specifické aspekty, které ovlivňují proces stávání se učitelem. Otázky jsou strukturovány do tří tematických celků: stávání se učitelem, požadavky a nároky učitelské profese a muži ve školství. Na konci této práce je prezentována moje představa dobrého učitele.

Corpus Responsing Research on Morphology of Chosen German Irregular Verbs. Their Analysis and Creation of Training Papers for German Language Lessons.
HENDRYCHOVÁ, Iva
Cílem této diplomové práce je provést rozbor vybraných silných německých sloves a následně vytvořit vhodný učební materiál. Po teoretickém úvodu, který se věnuje obecné problematice silných sloves v němčině, následuje analýza sloves s rozdílnými transitivními a intransitivními tvary. Ta byla vybrána na základě provedeného dotazníku mezi studenty germanistiky na Univerzitě v Augsburgu a na Jihočeské Univerzitě v Českých Budějovicích. Příspěvky pro analýzu byly vyhledány v korpusu ReDeKo (IDS Mannheim COSMAS II Client). Vybraná slovesa jsou rozebírána dle různých kritérií jako frekvence, rekce či valence, přičemž u každého slovesa následuje shrnutí dosažených výsledků a jejich porovnání s gramatickými údaji. V poslední části této práce jsou krátce prezentovány obecné principy vyučování němčiny jako cizího jazyka a typy cvičení určené pro osvojování a procvičování gramatických struktur. Na základě těchto poznatků byla navržena vlastní cvičení, která se soustředí na probraná slovesa.

Využití internetu při práci s učebním souborem Team Deutsch
HEŘMANOVÁ, Milada
Diplomová práce se zabývá využitím internetu ve výuce německého jazyka, konkrétně při práci s učebním souborem Team Deutsch. První část práce shrnuje obecné aspekty využití internetu v jazykové výuce a charakterizuje interaktivní učebnici německého jazyka Deutsch mit Max. Praktická část práce se zaměřuje na propojení učebního souboru Team Deutsch s internetem, přináší soupis vhodných internetových odkazů k jednotlivým lekcím, několik příkladových pracovních listů pro využití ve výuce a seznam užitečných internetových adres pro každodenní práci učitele němčiny.

Věc Makropulos. Od myšlenky k provedení
Mudrová, Jitka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Tato diplomová práce pojednává komplexně o Janáčkově opeře Věc Makropulos, zabývá se její genezí (a genezí opery obecně), představuje osobnost Leoše Janáčka z různých úhlů pohledu a nabízí didaktické zpracování této tematiky. Práce zahrnuje dvě roviny - teoretickou a didaktickou. Nahlížíme-li na text z teoretického pohledu, pak jsou zde uvedeny informace o operní tvorbě Janáčka z hlediska námětů, úprav, inscenací a inspirace ženami. Dále obecné informace o rysech libreta, libretistické praxi, roli režiséra, Janáčkově osobnosti, tvůrčích obdobích, hudební řeči a vstupu prózy na operní pole. Didaktické hledisko vidíme v uspořádání práce i v množství informací. Učitel může využít práci jako východisko pro výuku, včetně poslední kapitoly, která je věnovaná pouze praktickým úkolům a námětům. Tato diplomová práce by měla sloužit jako pomůcka pro učitele, který se bude chtít zaměřit na operu nebo na osobnost Leoše Janáčka při výuce.

Podobenství v Matoušově evangeliu a jejich role
Omesová, Terezie ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Scarano, Angelo (oponent)
Terezie Omesová ANOTACE Podobenství v Matoušově evangeliu a jejich role Nosným tématem bakalářské práce jsou náměty vybraných Matoušových podobenství a jejich význam pro život. Úvod seznamuje čtenáře s obecnou charakteristikou podobenství, definicí, výkladem, výskytem, předáváním a strukturou podobenství. V další části je pozornost věnována Ježíši v kontextu doby. Podobenství jsou uváděna ve stejném sledu jako v Matoušově evangeliu. Devět vybraných podobenství pro mne shrnuje základní poselství Ježíšovy nauky v Matoušově evangeliu: tato podobenství se týkají především: 1 - Božího království, 2 - začátku, 3 - povolání, 4 - soudu. Ačkoliv byla vyslovena a zapsána ve zcela jiném dobovém kontextu, nesou jakožto Boží slovo důležité poselství i pro současného člověka, a to různé výzvy: k bdělosti, prozíravosti, odpovědnosti, odpuštění, připravenosti, lásce k bližnímu, ale i varování před pošetilostí, netečností, ustrnutím. Práce ukazuje, že vybraná podobenství mají svůj význam jak pro dobu svého vzniku, tak nesou i určitá poselství pro dobu současnou. Ježíš a jeho slova obsažená v podobenstvích mají stále co říci. Mohou nás vést a přibližovat k Bohu. klíčová slova: Ježíš, podobenství, Matoušovo evangelium, role podobenství

Use of contemporary music in teaching French as a foreign language. Focused on French rap
Asterová, Kamila ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
6 Abstrakt: Název práce: "Současná hudba ve vyučování francouzštiny jako cizího jazyka" Podtitul: "se zam ením na francouzský rap" Cílem práce je ukázat, že je možné využít současné hudby, konkrétn francouzského hip- hopu/rapu, p i vyučování francouzštiny jako cizího jazyka. První část práce obsahuje obecnou charakteristiku tohoto hudebního stylu. Ve druhé části je p edstaven již užívaný pedagogický materiál, jenž r zným zp sobem využívá rapu ve vyučování francouzštiny. Dále jsou prezentovány nov vytvo ené materiály pro učitele i žáky, jejichž společným tématem je francouzský hip-hop/rap. T etí část práce obsahuje zpracované výsledky dotazníku, jehož hlavním zám rem bylo zjistit, zda by cílová skupina, tj. studenti francouzštiny ve v ku od dvanácti do dvaceti let, ráda pracovala s francouzským hip-hopem/rapem p i výuce tohoto cizího jazyka. Dotazník rovn ž prozkoumal, jaký/é současný/é hudební styl/y tato cílová skupina ve svém volném čase poslouchá. Klíčová slova: didaktika francouzštiny jako cizího jazyka francouzská hudba rap motivace porozum ní ústnímu projevu

Tvorba a využití didaktických prezentací ve výuce obecné chemie
Urbanová, Klára ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Cídlová, Hana (oponent)
Cíle Hlavním cílem této disertační práce je nalézt vhodnou formu prezentací určených pro výuku tak, aby žáci při výuce doplněné prezentacemi byli aktivně zapojeni do výuky a spolupodíleli se na tvorbě znalostí, vědomostí a dovedností z oblasti obecné chemie. Součástí hlavního cíle práce je dále vytvořit soubor prezentací zahrnujících učivo obecné chemie pro střední školy tak, aby žáci byli schopni získané znalosti, vědomosti a dovednosti využívat ve studiu dalších oblastí chemie. Metody Při tvorbě prezentací jsme vycházely především ze zásady maximálního využití grafických a názorných prvků, tedy obrázků, schémat, fotografií, animací, grafů a tabulek. Dále jsme se snažily o dodržení zásad týkajících se barevnosti a typů písma (např. velikost písma minimálně 20 bodů, používání bezpatkového písma atd.) Dalším podkladem při tvorbě prezentací byla podrobná rešeršní práce. Vycházely jsme jednak z výzkumů, které se zabývají přímo ověřováním efektivity a dopadů prezentací na edukační proces [1, 2, 3, 4] , ale také z prací, které se věnují vlivu grafiky na proces učení a porozumění [4, 5]. V další fázi byli vyzváni učitelé, kteří měli zájem začlenit prezentace do výuky, aby se zúčastnili semináře, ve kterém jim byly tyto prezentace představeny a byly jim zodpovězeny dotazy, které se týkaly práce s prezentacemi ve...

Jak vyučovat o holocaustu - metodické náměty
Hupková, Soňa ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tento citát jsem zvolila záměrně, protože si myslím, že vystihuje problematiku, které se ve své diplomové práci věnuji. Kdykoliv otevřete jakoukoliv publikaci věnovanou problematice židovského národanebo vyhledáváte ve slovníku heslo "holocaust", narazíte na statistiku, která obecně zní: přibližně 6 miliónů Židů v Evropě bylo v období 2. světové války pronásledováno a nakonec systematicky vyvražděno nacistickým terorem v rozmezí let 1933 - 1945. Tyto informace jsou samozřejmě pravdivé, ale mám obavu, že jsou až příliš obecné na to, aby si jednotlivec, který je ve výchovně - vzdělávacím procesu uvědomil fakt, co to holocaust vlastně byl. Při této myšlence jsem se pozastavila a výsledkem je moje diplomová práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Deprese a její dopad na kvalitu života dospělých jedinců
Šragová, Paulína ; Šlaisová, Ivana (vedoucí práce) ; Štefančíková, Mariana (oponent) ; Skorunka, David (oponent)
Autor: Paulína Šragová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Deprese a její dopad na kvalitu života dospělých jedinců Vedoucí práce: Bc. Ivana Šlaisová Počet stran: 99 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: deprese, ošetřovatelská péče, kvalita života, dopad deprese, depresivní jedinec Bakalářská práce pojednává o depresi a jejím dopadu na kvalitu života dospělých jedinců. Rozebírá depresivní poruchu, její příčiny, léčbu a dopad. Zaměřuje se na ošetřovatelskou péči o depresivního pacienta. Rozebírá kvalitu života v obecné i specifické rovině. Těžiště práce tvoří dotazníkové průzkumné šetření kvality života dospělých jedinců. Zkoumaný vzorek tvoří dospělí ambulantní pacienti, léčící se s depresivní poruchou na Psychiatrické klinice ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové.

Informační gramotnost a informační potřeby studentů pedagogických fakult a role informačního vzdělávání na vysokých školách
Jehlíková, Hana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojmem informační gramotnost, jeho vývojem a zasazením do širšího kontextu pojetí informační společnosti. K této problematice jsou zde představeny vybrané iniciativy, doporučení, koncepce a standardy organizace UNESCO, Mezinárodní federace knihovnických sdružení a institucí IFLA, Asociace amerických knihoven ALA a z českých zástupců Asociace knihoven vysokých škol České republiky, a to vždy ve vztahu ke vzdělávání, informačnímu vzdělávání a celoživotnímu vzdělávání. V praktické části jsou zveřejněny výsledky dotazníkového průzkumu, který byl proveden zároveň na třech Pedagogických fakultách - v Českých Budějovicích, Plzni a Ústí nad Labem. Cílem průzkumu bylo zjistit obecné povědomí studentů jakožto budoucích pedagogů a výchovně vzdělávacích pracovníků, o existenci informačních zdrojů a jejich využívání. Reálnou situaci a fakultou poskytnuté podmínky pro výuku informačního vzdělávání dokreslují rozhovory s knihovníky.