Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,172 záznamů.  začátekpředchozí30163 - 30172  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Problémy vyhledávání informací v prostředí Internetu
Janů, Tomáš ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Práce se snaží poukázat na nedostatky a překážky, se kterými se může běžný uživatel internetu setkat během vyhledávání informací. Samotný proces vyhledávání informací v této práci představuje interakci mezi uživatelem zadávaným dotazem a vyhledávačem zobrazovaným výsledkem. Výsledek přitom může mít podobu URL adresy konkrétní webové stránky, obrázku, produktu, lokality a další. Mezi problémy, které jsou v práci detailně popsány, patří například relevance a aktuálnost výsledků vyhledávání, rozlišení globálního výsledku od lokálního, spam mezi výsledky vyhledávání či problémy spojené s vyhledáváním v online mapových podkladech. Důraz je v práci kladen zejména na lokální trh, respektive českého uživatele. Dále také na aktuálnost veškerých údajů a praktické ukázky v podobě snímků. Důležitá data a statistiky jsou poté zaznamenána v přehledných tabulkách a grafech. Mimo jiné lze v práci najít mnoho zajímavostí a postřehů, které jsou značeny šipkou v modré barvě (->).

Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.

Proměna modelu sociálního partnerství v Rakousku a jeho možné perspektivy
Týmová, Slavomíra ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je proměna modelu sociálního partnerství v Rakousku a jeho možné perspektivy. Sociální partnerství a jeho proměna (Der Wandel der Sozialpartnerschaft) je v Rakousku v akademických a odborných kruzích v posledních deseti letech živě diskutovaným tématem. Především po nástupu pravostředové vládní koalice ÖVP/FPÖ v roce 2000 se odborná i laická diskuze široce věnovala tématu sociálního partnerství a jeho proměně. Změny rámcových podmínek a vliv těchto změn na model sociálního partnerství jsou evidentní. Začaly již před vstupem FPÖ do vlády, nicméně, mnozí odborníci se domnívají, že zapojení FPÖ do vlády procesy změn akcelerovalo a v některých oblastech zcela zásadně posunulo. Rakouští odborníci z řad akademiků, odborářů a aktérů sociálního partnerství si tyto změny uvědomují a analyzují je. Někteří se pokoušejí transformaci modelu zasadit do kontextu globálního a mezinárodního vývoje, jiní označují současný stav za vnitřní krizi či pokus o demontáž sociálního partnerství. Často kladené otázky v četných studiích a pracích rakouských odborníků např. "Ende der Sozialpartnerschaft? Zäsuren in der österreichischen Interessenpolitik"(Konec sociálního partnerství? Cezúra v rakouské zájmové politice), Sozialpartnerschaft: ein Auslaufmodell? (Sociálnípartnerství: výběhový model?), Vom...

Rozvoj samostatnosti žáků projektovou metodou
Kretíková, Olga ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je na základě vlastní zkušenosti zjistit, zda lze rozvíjet samostatnost žáků prostřednictvím projektové metody. Diplomová práce je členěna na dvě hlavní části: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce shrnuje a hodnotí poznatky získané studiem dostupné odborné literatury k tématu samostatnost žáků a tématu projektové metody. Závěr teoretické části shrnuje východiska pro rozvoj samostatnosti projektovou metodou. Praktická část analyzuje mou dosavadní pedagogickou praxi, respektive užívání projektové metody z hlediska samostatnosti žáků a na tuto analýzu navazuje akční výzkum započatý novým projektem zaměřeným na rozvoj samostatnosti žáků v aktivizačních výukových metodách dosud nezkušených. Část příloh obsahuje výsledné produkty žáků z některých projektů popisovaných v praktické části práce, myšlenkové mapy žáků z průběhu projektů a fotodokumentaci z realizovaného nového projektu zaměřeného na rozvoj samostatnosti žáků. Závěrem stanovím na základě svého výzkumu potvrzení hypotézy, že cílené používání projektové metody vede k rozvoji samostatnosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Cíle vzdělávání, samostatnost žáků, strategie výuky, projektová metoda

Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch ; Kolářová, Růžena (vedoucí práce) ; Svoboda, Emanuel (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.

Využití metody Camberwellského šetření potřeb u lidí s duševním onemocněním
Singh, Marta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití Camberwellského formuláře pro mapování potřeb, klinické verze, v procesu hodnocení potřeb lidí s duševním onemocněním s cílem odpovědět na otázku, zdali se tento nástroj jeví jako užitečný pro identifikaci potřeb lidí s duševním onemocněním v procesu poskytování konkrétních sociálních služeb (služby poskytované o.s. Fokus Praha) a zdali může být užití tohoto nástroje v praxi v tomto kontextu nosnou platformou pro návrh vhodných intervencí. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice potřeb, především některým teoretickým konceptům potřeb, dále je zde věnován prostor tématu případné existence specifik v systému potřeb u lidí s duševním onemocněním a detailnímu popisu Camberwellského formuláře pro hodnocení potřeb - jeho charakteristikám, podmínkám pro administraci a způsobu administrace a využití výsledků v praxi. Empirická část si klade za cíl zmapovat jednak oblasti potřeb, v nichž klienti a zájemci o služby o.s. Fokus Praha potřebují podporu, jednak popsat, jakou formu a míru podpory v těchto i dalších životních oblastech již využívají a druhak se snaží zmapovat, do jaké míry se změnila struktura v systému potřeb u výběrového souboru dotazovaných v rámci znovu mapování potřeb po půl roce. Na...

Spektrofotometrie reaktivních forem kyslíku se zaměřením na peroxid vodíku
Zhorný, Lukáš ; Hořavová, Lenka (oponent) ; Provazník, Ivo (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je spektrofotometrie. V první kapitole je teoreticky popsána problematika daného tématu, důležité jednotky a vztahy pro výpočet absorbancí roztoků o daných koncentracích. Dále je zde popsán spektrofotometr, jeho jednotlivé části a princip, na kterém je přístroj založen. Poslední kapitola teoretického úvodu této práce je zaměřena na tvorbu ROS v živých organismech a zejména v rostlinách a dále je zde uvedeno několik spektrofotometrických metod pro stanovení koncentrace ROS. V praktické části práce je popsána metoda využívající TiCl4 a metoda využívající KI. Obě metody byly použity pro stanovení koncentrace peroxidu vodíku a následné měření absorbance roztoků standardů peroxidu vodíku s přidanými interferujícími látkami. Poté je provedena statistická analýza těchto naměřených dat a posouzení vlivu těchto interferentů na míru absorbance. První ze zmíněných metod se ukázala jako vhodnější pro daná měření.

Metodika k pracovní době a době odpočinku
Štefko, Martin ; Matejka, Ján ; Feigerlová, Monika ; Pichrt, J.
Metodika pojednává o úpravě pracovní doby a doby odpočinku; shrnuje stávající poznatky a účelně je aplikuje v rámci zadaného tématu. Cílem metodiky je především zefektivnit vzdělávání inspektorů Státního úřadu inspekce práce (SUIP) a oblastní inspektoráty (OIP), jakož i poskytnout pomoc při výkonu kontrolní činnosti.

Příležitosti marketingové komunikace banky Waldviertler Sparkasse Bank AG
Voborská, Hana ; Řepová, Helena (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu marketingové komunikace vybrané banky. Cílem samotné práce analyzovat současný stav marketingové komunikace Waldviertler Spar-kasse Bank AG a navrhnout doporučení pro její zlepšení. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části a ze závěrečného doporučení. První část pojednává o teo-rii marketingu a komunikačním mixu služeb. První kapitola praktické části je věnována představení vybrané banky a analýze jejích současných marketingových aktivit. Dále je zde banka srovnána s konkurenčními bankovními subjekty, a to pomocí pozičních map, sémantického diferenciálu a vlastního pozorování. Pro účely práce jsou použity také dvě dotazníková šetření, jeden se týká porovnání jednotlivých bankovních institucí a druhý bankovního marketingu. V samotném závěru práce je zhodnocen současný stav komunikace Waldviertler Sparkasse Bank AG, a také jsou zde uvedena doporučení, jak marketingovou komunikaci banky zefektivnit.

Význam dotací v rozvoji obce (Chanovice, Pačejov, Myslív a Velký Bor)
Koláříková, Markéta ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit a porovnat, jaký význam mají přijaté dotace v rozvoji obcí Chanovice, Pačejov, Myslív a Velký Bor. Práce primárně řešila dotace jako významnou součást příjmů obcí a jako nástroj pro jejich rozvoj. Teoretická část je založena na prostudování odborné literatury a dalších relevantních zdrojů, které se týkají zkoumané problematiky. Pozornost je věnována tématu regionálního rozvoje, v rámci kterého jsou porovnávána dvě programovací období (2007 až 2013 a 2014 až 2020), a financování obcí. Na poznatky, získané v teoretické části navazuje, sekundární analýza dat, ve které bylo zjištěno, že přijaté dotace zaujímají významné postavení ve struktuře příjmů obcí Chanovice a Pačejov, ve dvou ostatních obcích toto postavení tak významné není. Nejvyšší přijaté dotace lze sledovat v obci Pačejov, která výrazně převyšuje obce ostatní. Díky přijatým dotacím obce v období 2007 až 2013 realizovaly mnoho rozvojových projektů, zejména infrastrukturálního (nejvíce obec Pačejov), ale i jiného (nejvíce obec Chanovice) rázu. V rámci projektů týkajících se infrastruktury se všechny obce zabývaly výstavbami a opravami v oblasti vodohospodářství a dopravní infrastruktury, co se týče rozvoje ostatního, byly dotace nejvíce směřovány do oblasti vzdělávání. Na základě polostandardizovaných rozhovorů se starosty vybraných obcí byla následně zpracována empirická část práce. Starostové se shodují v názoru, že pro rozvoj obcí, zejména rozvoj týkající se infrastruktury, jsou dotace nezbytné, avšak cesta k jejich získání je pro malé obce velmi náročná a nákladná.