Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,172 záznamů.  začátekpředchozí30163 - 30172  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Frazeologie romštiny ve vybraných textech
Koptová, Martina ; Červenka, Jan (vedoucí práce) ; Elšík, Viktor (oponent)
Práca popisuje charakter frazeológie tzv. slovenskej rómčiny v rámci vybraných literárnych textov a na základe tohto popisu sa pokúša odpovedať na základné otázky frazeológie rómčiny. Problematizované sú hlavne nasledujúce okruhy: identifikácia frazeologizmov, popis vlastností, kategorizovanie, problematika prekladu a určenie vitality frazeologizmov. Práca sa opiera o teoretické východiská popredných slovenských a českých jazykovedcov, ktoré sú zahrnuté v prvej časti. Druhá časť práce sa venuje deleniu a popisu excerpovaných frazeologizmov. K jednotlivým frazeologizmom sú uvádzané nasledujúce informácie: význam, príklady užitia, varianty, synonymá, antonymá, slovenské a české frazeologické ekvivalenty. Práca overuje znalosť a živosť excerpovaných frazeologizmov z literatúry porovnaním výskytu skúmaných frazeologizmov v reči rodených hovorcov a tiež pomocou dotazníkového prieskumu, ktorému je venovaný tretí oddiel. Ťažiskom práce sú autentické príklady užitia jednotlivých frazeologizmov v literatúre i v reči, ktoré by sa dali použiť pri zostavovaní frazeologického slovníka.

Hudební burzy v Československu v období normalizace
Havlík, Adam ; Rákosník, Jakub (oponent) ; Pullmann, Michal (vedoucí práce)
V této práci jsem se pokusil o historickou analýzu hudebních burz; pravidelných neoficiálních akcí, sloužících jako platforma pro výměnu běžným způsobem nedostupných zahraničních gramofonových desek a jiného zboží. Své bádání jsem vedl několika směry. Nejprve jsem přiblížil společenské podmínky normalizačního Československa, které měly vliv na vznik a charakter hudebních burz. V rámci této otázky jsem se zabýval především postavení západní hudby, hlavního artiklu na hudebních burzách, v tehdejším veřejném diskurzu. Analýza policejních pramenů mi poté umožnila odhalit různé formy postupu represivních složek vůči účastníkům mnou sledovaných akcí. Přestože na hudebních burzách docházelo k porušování tehdy platných zákonů, represivní akce vůči nim namířené se vyznačovaly nepravidelností a různou intensitou. Místo jednostranného represivního postupu státních orgánů docházelo v tomto prostředí spíše k vyjednávání hranic diktatury, hranic přípustného a nepřístupného jednání. Krajní postoje státních orgánů přitom představovalo na jedné straně rozehnání burz s pomocí donucovacích prostředků a na straně druhé jejich legalizace v roce 1987. Od té doby se burzy konaly pod hlavičkou Svazu socialistické mládeže.

Čtení ve výuce geografie
Zemanová, Petra ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl napomoci rozvoji kritického myšlení žáků ve výuce zeměpisu prostřednictvím čtení odborného textu s porozuměním. Dosud se těmito otázkami podrobněji zabývala pouze Řezníčková (2004a,b,c, 2007). Práci je rozdělena do tří relativně samostatných oddílů, které řeší jednotlivé výzkumné otázky: První část práce je zaměřena na rozbor odborné literatury za účelem vymezení pojmů týkajících se této problematiky (čtení s porozuměním, čtenářské dovednosti a specifikace využitelných textů) a za účelem nalezení podpory v pedagogických dokumentech. Abychom odůvodnili požadavek zařazování práce s textem do výuky zeměpisu, provedli jsme výzkumné šetření mezí žáky základních a středních škol. Jejich výsledky jsme porovnali také s výsledky uchazečů o studium na PřF UK. Shrnutí výzkumu tvoří druhou část práce. Závěrečná zjištění výzkumného šetření posloužila jako východiska ke zpracování poslední části, která má metodický charakter. Jak vyplynulo z předchozích částí, postupným osvojováním dílčích čtenářských dovedností a jejich vzájemným propojováním pří práci s různými druhy textů získávají žáci komplexní dovednost čtení s porozuměním. Pokusili jsme se tedy uvést výčet základních metod aplikovaných na konkrétních textech tak, abychom ulehčili začátky zavedení čtení s porozuměním do...

Historie fotbalového klubu v Kostelci nad Labem
Urban, Josef ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce bylo popsat historii fotbalového klubu v Kostelci nad Labem. Okolnosti vzniku, jeho počátky a sportovní úsilí od počátku až do dnešních dnů. Práci jsem rozdělil do dvou tématických celků: teoretického a praktického. Prvních pět kapitol je zaměřeno teoreticky, šestá prakticky. V prvních dvou kapitolách jsou stanoveny cíle, úkoly a hypotézy práce. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou fotbalu. Ve čtvrté kapitole se věnuji historickému vývoji kopané ve světe a u nás. Pátá kapitola je nejobsáhlejší a pojednává o vzniku a historii fotbalového klubu, ve výše uvedeném městě a o jeho současné podobě a činnosti . Šestá kapitola-rozhovor s fotbalovým pamětníkem a zároveň trenérem mládeže. Tuto část považuji za nejdůležitější a použité otázky směřují k ověření, či zamítnutí stanovených hypotéz. Práce má kompilační charakter a mohla by být přínosem jak pro lidi, kteří se zabývají fotbalem, tak i pro ty, kteří by se chtěli dozvědět něco o zakládání fotbalových klubů u nás a o jejich začátcích .

Motivace matek pro absolvování kurzů "plavání" dětí
Hupková, Radka ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Motivace matek pro absolvování kurzů "plavání" dětí. Cíle: Cílem navrhované práce je analyzovat a popsat hlavní motivační pohnutky matek pro volbu "plavání" dětí. Metody: Tato práce má deskriptivní charakter. V naší práci jsme použili nestandardizované metody. Tyto metody byly aplikovány na nenáhodném výběrovém souboru 44 matek, které alespoň s jedním dítětem absolvovaly či právě navštěvují kurz "plavání" dětí. Výsledky: Hlavní motivační pohnutky matek se liší v důvodech pro absolvování kurzů "plavání" dětí v tom, že na začátku matky v "plavání" dětí spatřují zejména pozitivní vliv na zdravý vývoj dětí , zatímco na konci je pro matky hlavní, že děti "plavání" baví. Nejčastěji pro "plavání" dětí v rodině rozhodují matky, otcové s návrhem převážně souhlasí. Analýzou výsledků lze odpovědět na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: "plavání" dětí, motivace, matky

Hippokratovský spis O svaté nemoci. Překlad, komentář a úvodní studie
Országh, Ján ; Fischerová, Sylva (vedoucí práce) ; Souček, Jan (oponent)
Pojednání O svaté nemoci je jedním z nejstarších spisů hippokratovského korpusu a současně jednou z nejlepších ukázek řeckého racionalismu. Dílo pochází pravděpodobně z posledních desetiletí 5. století a zabývá se otázkou epilepsie, nemoci, kterou mágové a potulní očistní kněží, jež autor označuje za pouhé šarlatány, nazvali "svatou". Podle něj není epilepsie nikterak svatější či božstější než jiné choroby; její původ umisťuje do mozku a tvrdí, že je dědičným onemocněním. V úvodní studii je nastíněn charakter a struktura spisu, jsou zde uvedeny důvody pro to, že dílo bylo předneseno jako řeč, a následně jsou probrány otázky datace, autorství, recepce a textové tradice. Následuje první překlad Svaté nemoci do češtiny. Rozsáhlý komentář je vedle výkladu textu věnován řadě problémů, jako je autorovo pojetí božství, prameny, z nichž vychází, a řešení několika dalších teoretických otázkek diskutovaných badateli.

Marketigové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor
Masná, Zuzana ; Novotný, David Jan (oponent) ; Šobr, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Marketingové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor" pojednává o způsobech používání marketingu u obou typů kin a zaměřuje se na klasická kina alternativního směru. Rozdílné typy kin implikují, že i jejich marketingové aktivity budou mít odlišný charakter. Marketingovými aktivitami jsou míněny propagační aktivity kin samotných; ty jsou rozebrány zejména u kina Světozor a dalších alternativních kin. U multikin se práce zaměřuje především na typy kinoreklamy pro zadavatele reklamy. Pomocí analýzy SWOT jsou navrženy marketingové strategie pro oba typy kin a také zvlášť pro kino Světozor. Práce rovněž rozebírá nutnost změny marketingové strategie klasických kin po příchodu multikin do českého prostředí, aby tato kina byla schopna obstát v novém konkurenčním prostředí. Důraz je v tomto ohledu kladen zejména na význam značky a budování firemní identity. Tyto otázky jsou stejně tak předmětem analýzy u marketingové komunikace kina Světozor z let 2004 - 2009. Metodou práce byla analýza na základě deskripce a vyhodnocení marketingové komunikace u jednotlivých kin, přičemž vycházím z analýz výročních zpráv, tiskových zpráv, rozborů činností, sekundárních dat z již realizovaných výzkumů a propagačních a interních materiálů daných společností.

Argumentace historickým příkladem v národně orientovaných společenskovědních textech konce 19. a začátku 20. století v komparativní perspektivě: Masaryk, Unamuno, Dmowski, Gökalp
Scholz, Milan ; Řezník, Miloš (oponent) ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou role historie ve čtyřech národně orientovaných dílech z konce 19. a začátku 20. století. Korpus rozebíraných textů zahrnuje tři Masarykovy práce dotýkající se takzvané "české otázky" - Českou otázku, Naší nynější krizi a Jana Husa - a dále potom Unamunovu knihu En torno al casticismo, Dmowského Myśli nowoczesnego Polaka a Gökalpův spis Türkçülüün esaslar [Základy turectví]. Hlavním kritériem pro výběr těchto textů byla jejich strukturální a tematická podobnost. Všechny zařazené texty se zabývaly problémem "národní existence", kombinovaly rysy společenskovědních prací s ideologickými prvky a používaly historii a historické příklady pro utváření národního programu. Diplomová práce hledá podobnosti a rozdíly v užití a roli historie při utváření národních programů v rámci analyzovaných textů a snaží se dospět k jejich typologii. Kromě toho se rovněž pokouší nalézt vztah mezi stupněm modernizace a politickou pozicí daných národních společností (vládnoucí, nevládnoucí) na jedné straně a způsobem užití historických příkladů na straně druhé. Práce se člení na pět kapitol. První kapitola popisuje situaci výše zmíněných národních společností ve zkoumané periodě s důrazem na určení stupně jejich modernizace a na dobový charakter intelektuálních diskusí. Druhá kapitola se...

Hodnocení a sebehodnocení prostřednictvím žákovského portfolia na 1. stupni ZŠ
Manochová, Eva ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá pojetím školního hodnocení, které je vyžadováno současnou koncepcí primárního vzdělávání. Pozornost je věnována inovativním formám hodnocení, zejména sebehodnocení a žákovskému portfoliu. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který se zabýval žákovským portfoliem, coby prostředkem pro hodnocení a sebehodnocení, v pojetí několika učitelů 1. stupně základních škol. Jsou zde představeny možnosti i úskalí, která s sebou portfoliový způsob hodnocení a sebehodnocení přináší. Výsledným produktem práce je soubor doporučení pro učitele, kteří by chtěli žákovské portfolio začít uplatňovat ve své pedagogické praxi. Klíčová slova inovativní hodnocení sebehodnocení žákovské portfolio autentické hodnocení zpětná vazba primární vzdělávání

Vývoj a specifika komunikačního mixu na bankovním trhu v České republice
Veselík, Marek ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Jenčušová, Michala (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je na základě analýzy a následné komparace reklamních kampaní vybraných bankovních ústavů nalézt odpověď na otázky, jak vnímají lidé bankovní reklamu, jaký charakter mají bankovní reklamy, na jaké cílové skupiny ve svých reklamních sděleních banky cílí, která média k těmto účelům používají, jak vysoké částky ročně vynakládají na nákup mediálního prostoru, jak se následně tyto reklamní kampaně projevují v ziscích bank a v neposlední řadě navrhnout bankovním institucím nové možnosti komunikace, kterými mohou oslovovat své současné i potenciální klienty.