Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie
Korandová, Zuzana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou teoretického charakteru, čtvrtá kapitola představuje empirickou část. První teoretická kapitola se zabývá pojetím komunikace a definuje základní pojmy, dále se věnuje oblasti centrálního a periferního nervového systému a jeho vlivu na komunikační schopnost člověka. Druhá kapitola přibližuje problematiku cévních mozkových příhod, zaměřuje se zejména na etiologii a symptomatologii onemocnění, možnosti diagnostiky a terapie a oblast prevence. Třetí teoretická kapitola popisuje afázii, tedy druh narušené komunikační schopnosti vznikající v důsledku cévní mozkové příhody. Zaměřena je na vymezení, etiologii a symptomatologii afázie, proces diagnostiky a terapie. Ve svém závěru se kapitola také dotýká možností poskytování logopedické intervence v České republice. Čtvrtá kapitola diplomové práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, jež bylo prováděno v rámci dvoutýdenních komplexních rehabilitačních pobytů pro osoby po cévní mozkové příhodě. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u dospělých osob po cévní mozkové příhodě s diagnózou afázie v chronické fázi, na jeho základě byly následně...
Aplikace AAK speciální pedagogiky pro i-CT Framework
Čajánek, Martin ; Šátek, Václav (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu potřeb komunikace ve speciální pedagogicepři práci s osobami s mentálním postižením a na aplikaci, která danou problematiku řeší. Vyvíjená aplikace umožňuje sestavování vět pomocí výběru obrázkových symbolů reprezentujících slova, či jejich vlastní tvorbu a následnou hlasovou syntetizaci hotové věty. Je určená pro mobilní zařízení se systémy Android a iOS, byla vyvíjena v souladu s návrhovými principy počítačové terapie a slouží jako nadstavba pro i-CT Framework, rámec zastřešující a zjednodušující práci s aplikacemi určené pro speciální pedagogiku.
Zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních
Horynová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem této diplomové práce je zajištění logopedické intervence u seniorů v pobytových zařízeních. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické, čtvrtá kapitola praktická. První teoretická kapitola pojednává o stáří, definuje základní pojmy a charakterizuje stáří po stránce tělesné, duševní a sociální. Druhá kapitola je věnována problematice neurogenních poruch komunikace, jejich etiologii, symptomatologii, diagnostice a terapii. Třetí teoretická kapitola popisuje systém zdravotní a sociální péče o seniory v České republice s důrazem na systém poskytování logopedické intervence v resortech zdravotnictví a práce a sociálních věcí. Čtvrtá, empirická část je zpracována jako kvantitativní popisné šetření. Hlavní metodou sběru dat je dotazníkové šetření realizované v domovech pro seniory v České republice. Uvedený výzkum je doplněný o kvalitativní analýzu rozhovorů s logopedkami, které poskytují logopedickou intervenci v domovech pro seniory. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem je zajištěna logopedická intervence u seniorů v domovech pro seniory. Jednotlivé subkapitoly empirické části představují výzkumné cíle a stanovené hypotézy, použité metody, vlastní zpracování kvantitativního i kvalitativního šetření, ověření stanovených hypotéz a závěry šetření s...
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře
Trčková, Květa ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Souhrn Název bakalářské práce: Osoby s narušenou komunikační schopností v ordinaci praktického lékaře Autorka práce: Mgr. Květa Trčková Katedra: Katedra speciální pedagogiky Studijní obor: Speciální pedagogika Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Bakalářská práce je věnována problematice narušení komunikační schopnosti, jak se s ní setkává ve své ordinaci praktický lékař pro dospělé, zejména samotné četnosti těchto pacientů s ohledem na věk, pohlaví a aktivní logopedickou péči. Práce je členěna na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část práce popisuje charakteristiky těch druhů řečového postižení, se kterými se praktický lékař ve své praxi běžně setkává. Více prostoru je věnováno afázii vzhledem k navazujícímu kvalitativnímu výzkumu. Výzkumná část se člení na kvantitativní výzkum, který má za úkol ověřit stanovené hypotézy a na kvalitativní výzkum, který prostřednictvím pěti kazuistik ukazuje narušení komunikační schopnosti z bližšího pohledu. Výzkumný soubor tvořila skupina 1054 pacientů, kteří se (většinou opakovaně) dostavili v rozmezí 22 měsíců do ordinace praktického lékaře pro dospělé. K ověření byly stanoveny čtyři hypotézy, k nimž provedené zkoumání umožnilo provést tyto závěry: Hypotéza H 1: Minimálně každý desátý člověk, který přichází do ordinace praktického lékaře,...
Porovnání jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku a jejich vzájemné prolínání
Jakubcová, Kamila ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá psychomotorickým vývojem, komunikací, narušenou komunikační schopností a rozvojem komunikativních dovedností u dětí v průběhu předškolního vzdělávání. Popisuje možnosti ovlivňování vývoje řeči v tomto období a zajištění logopedické intervence. Empirická část bakalářské práce se zabývá porovnáním rozdílů v úrovni jednotlivých jazykových rovin u dětí ve věku 4 - 5 let a následně u dětí ve věku 5 - 6 (7) let před nástupem do školy. Na základě pozorování a výzkumného šetření vzorku 10 dětí v běžné mateřské škole v období jednoho roku popisuje nejčastější nedostatky v dílčích oblastech jednotlivých jazykových rovin. Podle výsledků tohoto šetření předkládá několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Způsoby terapie při vývojové dysfázii
Rybáčková, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Práce je zaměřena především na problematiku vývojové dysfázie a její terapii. V první části je popsán vývoj lidské řeči, dále pak ontogenetický vývoj člověka, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Samostatná kapitola je věnována vývojové dysfázii, její etiologii, symptomatologii a poté i terapii. Druhá část práce se zaměřuje na vytvoření terapeutického materiálu, kde jsou jednotlivé úkoly sestaveny dle individuálních potřeb sledovaného chlapce s vývojovou dysfázií.
Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence
Hroudová, Monika ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
NÁZEV: Informovanost rodin o způsobech logopedické prevence AUTOR: Monika Hroudová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lucie Durdilová ANOTACE: Teoretická část bakalářské práce si klade za cíl za pomoci současné literatury, dosavadních poznatků a výzkumů vymezit základní pojmy související s logopedickou prevencí, popsat řečový vývoj dítěte, charakterizovat nejčastější formy narušené komunikační schopnosti objevující se u dětí předškolního věku a informovat o způsobech logopedické prevence, zejména primární (jakými způsoby mohou sami rodiče předcházet výskytu řečové vady u svých dětí již od nejútlejšího věku). Kvantitativním způsobem výzkumu, konkrétně formou dotazníku, bude zjišťována informovanost rodičů o možnostech prevence řečových vad, povědomí o řečovém vývoji dětí a spokojenost s dostupností a kvalitou materiálů na toto téma. Průzkum se bude zaměřovat výhradně na rodiče předškolních dětí ve věku 3 - 4 roky.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.