Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logopedická intervence a mladí lidé se sluchovým postižením
Jakubcová, Kamila ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na mladé lidi se sluchovým postižením, kteří se vzdělávají orálně auditivní metodou ve škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ve škole pro sluchově postižené. Teoretická část se podrobněji zabývá charakteristikou a specifiky vývojového období adolescence, které je velmi důležitým mezníkem při přechodu z dětství do dospělosti. Zaměřuje se na problematiku sluchového postižení a všímá si i psychologických aspektů lidí se sluchovým postižením. Dále práce pojednává o komunikačních kompetencích lidí se sluchovým postižením se zaměřením na mluvenou řeč a logopedickou intervencí. Cílem výzkumného šetření diplomové práce je přiblížení a zprostředkování názorů a zkušeností mladých lidí se sluchovým postižením vzdělávajících se orálně - auditivní metodou na jejich vlastní komunikační schopnosti a dovednosti. V této části práce se studenti sami vyjadřují ke svým komunikačním kompetencím. Práce obsahuje autentické části výpovědí a přináší některé zajímavé postřehy samotných studentů. Jedná se o malou sondu do života mladých lidí se sluchovým postižením jejich prostřednictvím.
Porovnání jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku a jejich vzájemné prolínání
Jakubcová, Kamila ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá psychomotorickým vývojem, komunikací, narušenou komunikační schopností a rozvojem komunikativních dovedností u dětí v průběhu předškolního vzdělávání. Popisuje možnosti ovlivňování vývoje řeči v tomto období a zajištění logopedické intervence. Empirická část bakalářské práce se zabývá porovnáním rozdílů v úrovni jednotlivých jazykových rovin u dětí ve věku 4 - 5 let a následně u dětí ve věku 5 - 6 (7) let před nástupem do školy. Na základě pozorování a výzkumného šetření vzorku 10 dětí v běžné mateřské škole v období jednoho roku popisuje nejčastější nedostatky v dílčích oblastech jednotlivých jazykových rovin. Podle výsledků tohoto šetření předkládá několik doporučení pro pedagogickou praxi.

Viz též: podobná jména autorů
1 Jakubcová, Kateřina
6 Jakubcová, Klára
5 Jakubcová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.