Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Tlučková, Kristýna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ na území ČR hlediska náro dosavadní stav poznání na poli vzdělávání žáků s oboru dějepisu bývám se vyučovací předmět dějepis Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi učiteli dějepisu, které ejich zkušenosti s výukou žáků s Hlavní náplní praktické části je kvalitativní šetření mezi několika učiteli dějepisu a jejich žáky, provedené pomocí ů závěru práce sepsána metodická doporučení pro učitele dějepisu při práci se žáky s Klíčová slova Žáci s vícejazyční žáci výuka dějepisu dějepis žáci metodická doporučení
Badatelsky orientovaná výuka historie anglofonních zemí: konflikt v Severním Irsku "The Troubles"
TRČKA, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi inovace výuky dějepisu a anglického jazyka pro žáky gymnázií. V úvodní části je představen kontext historického období konfliktu Severního Irska mezi lety 1968-1998, taktéž nazývaného jako The Troubles, na kterém chceme propojení obsahu obou předmětů demonstrovat. Dále se práce věnuje charakteristice, definici a metodice badatelsky orientované výuky a metodického přístupu CLIL (Content and Language Intergrated Learning). V poslední kapitole se práce zabývá propojením zmíněných metodických přístupů a jsou zde představeny návrhy pro výukový blok pro žáky předmaturitních a maturitních ročníků, kteří jsou na úrovni anglického jazyka B1
Poezie Jaroslava Seiferta jako příležitost k výuce československých dějin na 2. stupni ZŠ
Novotný, Ondřej ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Práce Poezie Jaroslava Seiferta jako příležitost k výuce československých dějin na 2. stupni ZŠ se zabývá využitím Seifertových básní vydaných mezi lety 1937 a 1950 při výuce dějepisu v 9. ročníku základních škol. Texty vybíráme se sbírek vzniklých na pozadí velkých dějinných událostí a mezníků (krize 30. let 20. stol., tzv. mnichovská dohoda, 2. světová válka, osvobození Československa a konečně stalinismus v Československu 50. let). K Seifertovým básním přistupujeme jako k lyrickým deníkům podávajícím skrze reference k tehdejším historickým událostem svědectví o dané době, neopomíjíme však jejich uměleckou povahu. Text práce je rozdělen na kapitoly korespondující s výše jmenovanými historickými událostmi. V úvodu kapitol se stručně věnujeme historickému pozadí období, v nichž Seifert psal svá díla. Rozborům samotných sbírek věnujeme navázané podkapitoly, ve kterých i s ohledem na estetickou stránku básní hledáme a kategorizujeme společné rysy sbírek využitelné při eventuální přípravě výukových hodin. Ilustrativní návrhy takovýchto lekcí připojujeme hned za rozbory sbírek. K návrhu lekce Mnichovská dohoda navíc dokládáme též její reflexi vycházející z reálné odučené hodiny. Drobnou odchylkou oproti zbytku textu je poslední kapitola věnovaná 50. letům v Československu. Zde je z důvodu ucelení...
Proměny gymnaziální výuky dějepisu na Klatovsku v letech 1971-1995
POTUŽÁK, Jaromír
Poslední čtvrtina dvacátého století byla velmi dynamickým obdobím plným změn, a to nejen ve společnosti, ale i v oblasti vyučování. Stejně bouřlivým vývojem prošel i dějepis, a to nejen jako školní předmět. Cílem této práce je na příkladu dvou gymnázií v klatovském okresu (Sušice a Klatovy) zmapovat vývoj výuky na tomto typu středních škol v Československu s důrazem na vyučování dějepisu v letech 1971-1995. Na základě archivních materiálů, vzpomínek pamětníků a dobových odborných časopiseckých diskusí budou porovnány teoretické koncepce a míra jejich naplnění v každodenní praxi. Součástí výzkumu proto bude i analýza maturitních zkoušek z dějepisu s důrazem na jejich obsahovou proměnu v tomto období. Kromě archivního materiálu bude využito i metody oral history, která přinese porovnání teorie s praxí v tehdejší výuce, přičemž narátory se stanou nejenom studenti, ale rovněž vyučující. Součástí textu bude rovněž didaktická část, v níž se zaměřím na analýzu výukových metod a učebních pomůcek (především učebnic).
K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů
HOŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce K metodice výuky holocaustu na ZŠ se zastoupením didakticky upravených textových a ikonografických pramenů se zaobírá vztahy mezi nejnovějšími poznatky historické vědy k tématu holokaustu, jejich tematizací a reflexí v učebních materiálech pro žáky druhého stupně základní školy v kontextu kurikulárních požadavků Rámcového vzdělávacího programu. Práce obsahuje podrobné didaktické analýzy tématu včetně možností exkurzního vyučování a sestavení výběru didakticky upravených textových a ikonografických pramenů s metodickým komentářem.
Využití literatury pro děti a mládež ve výuce dějepisu na základní škole
Míčková, Anežka ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá možnosti využití literaturypro děti a mládež ve výuce dějepisu a zvažuje její potenciál vzhledem k naplnění cílů dějepisného vyučování. Její teoretická část se věnuje současné diskuzi nad těmito cíli a nabízí pohledy českých i zahraničníchodborníků.Důležitousoučástí práce je zkoumání existujícíchmetodikpropráci s krásnou literaturou a zvažování přínosů a rizik, které toto médium nabízí. V závěru jsou představeny dvě výukové lekce, které jsou založeny na současných českých dílech z řad literaturyproděti a mládež.Tyto lekce byly vyzkoušeny na základníchškolách a na základě těchto zkušenosti byly doplněny možné alternace programu. KLÍČOVÁ SLOVA Literatura pro děti a mládež; literatura proděti a mládež po roce 1989; česká literatura pro děti a mládež; literatura pro děti a mládež s historickoutématikou; výuka dějepisu.
Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi
Vítek, Matouš ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi představuje projekt, jenž byl vytvořen s žáky základní školy jako ukázka možného využití regionálních dějin ve vyučování. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část je souhrnem informací z dostupné literatury. V této části diplomové práce je blíže představen přínos a význam regionálních dějin pro výuku dějepisu na základních školách spolu se zakotvením regionální historie v kurikulárních dokumentech. Jsou zde také ukázány metody práce, organizační formy a vyučovací pomůcky, kterých může pedagog využít při zařazování regionálních dějin do výuky. Praktická část představuje samotný projekt, jeho přípravu, realizaci a zhodnocení účinnosti včetně problémů, které se během realizace projektu vyskytly, a s možnostmi, jak těmto problémům předejít. Také jsou zde nastíněny možnosti dalšího využití projektu. Součástí práce jsou textové i obrazové přílohy, které dokumentují realizaci projektu.
Obraz Lucemburků v Českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století
Šťastný, Antonín ; Doležalová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat obraz Lucemburků v českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století. Práce vychází z předpokladu, že výuka dějepisu ve školách (základních a středních) se výrazně podílí na utváření identity mladého člověka. Diplomová práce popisuje vývoj tohoto obrazu a způsob, jakým se do vzdělávacích publikací promítaly aktuální dobové nálady a jejich proměny v kontextu historického vývoje. Dynamický vývoj obrazu českých dějin 14. a 15. století v učebnicích je ústředním námětem práce. Zaměřena bude především na historické postavy českých lucemburských králů: Jana Lucemburského, Karla IV., Václav IV. a Zikmunda Lucemburského.
Etnonacionální problematika v současných ruských učebnicích dějepisu pro střední školy
Kopřivová, Lenka ; Kolenovská, Daniela (vedoucí práce) ; Reiman, Michal (oponent)
Diplomová práce "Etnonacionální problematika v současných ruských učebnicích dějepisu pro střední školu" je rozdělena na čtyři části. První celek pojednává o obecné problematice výuky dějepisu. Všímá si, jaké faktory ovlivňují její podobu, a také, jak ona sama utváří jednotlivce a společnost. V druhé části je čtenář seznámen s výukou dějepisu v ruském prostředí, s jejím institucionálním zakotvením, s aktéry, jež na ni působí. Ústřední část práce analyzuje současné ruské středoškolské učebnice a všímá si, jak konkrétně etnonacionální problematiku reflektují, jaký obraz o etnikách žijících v různých dobách na území ruského státu předkládají, a jak ve svém výkladu zohledňují skutečnost, že Rusko vždy bylo mnohonárodnostním státem. Výsledky této analýzy - zásadní linie, jimiž se v současnosti výuka ruského dějepisu o etnonacionálních aspektech odvíjí - jsou shrnuty v závěrečné kapitole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.