| |
|
IS – aplikace pro servisní management
Látal, Pavel ; Šoustek, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce pojednává o elektronickém informačním systému pro evidenci a sledování servisních zásahů, prováděných na lisovacích a stříhacích nástrojích, na vstřikovacích formách a na montážních strojích a montážních linkách ve výrobním závodě společnosti LEAR Corporation Czech Republic, s. r. o. ve Vyškově.
|
| |
|
Společné datové prostředí (CDE) v oblasti BIM projektů a realitního inženýrství
Zatloukalová, Nikola ; Hrdlička, Tomáš (oponent) ; Kliment, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou společného datového prostředí a vyhodnocuje přínosy jeho použití pro BIM projekty s využitím pro realitní inženýrství. První část práce je zaměřena na nezbytná teoretická východiska. Je důležité nejdříve představit koncepci BIM, jelikož je úzce spjata s hlavním tématem této práce. Závěr první kapitoly se již soustředí na společné datové prostředí. V rámci druhé části této práce, jež se zabývá analýzou současného stavu, dochází k analýze existujících CDE řešení v tuzemsku a zahraničí. Je zhotoveno také dotazníkové šetření zaměřené na tuto problematiku. Kapitola je ukončena shrnutím získaných informací. Poslední kapitola se soustředí na vlastní teoretický návrh platformy CDE včetně ukázky možného uživatelského rozhraní.
|
|
Poznatky o žákovských prekoncepcích mentálního postižení v kontextu proměny paradigmatu současného vzdělávání
Pivarč, Jakub
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem studie bylo v teoretické rovině stručně vymezit koncept mentálního postižení a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na integraci a inkluzi. Zvláštní pozornost byla také věnována teoreticko-epistemologickým východiskům prekoncepcí a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem em- pirického šetření bylo dále zjistit, zda se prekoncepce žáků liší z hlediska vlivu pohlaví, na- vštěvovaného ročníku základní školy a z hlediska zkušenosti žáků s osobami s mentálním postižením. Transverzální kvantitativně orientovaný výzkum byl realizován na 22 běžných základních školách v České republice. Výzkumný vzorek tvořilo 2230 intaktních žáků z 5., 7. a 9. ročníků. Data byla získána pomocí myšlenkového mapování a nestandardizova- ného dotazníku vlastní konstrukce. Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci vnímali fenomén mentálního postižení v intencích medicínského paradigmatu postižení (zdůrazňováno bylo somatopatologické hledisko postižení, převládala zafixovaná představa o neschopnosti osob s...
|
| |
|
Poznatky o žákovských prekoncepcích mentálního postižení v kontextu proměny paradigmatu současného vzdělávání
Pivarč, Jakub
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem studie bylo v teoretické rovině stručně vymezit koncept mentálního postižení a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na integraci a inkluzi. Zvláštní pozornost byla také věnována teoreticko-epistemologickým východiskům prekoncepcí a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem em- pirického šetření bylo dále zjistit, zda se prekoncepce žáků liší z hlediska vlivu pohlaví, na- vštěvovaného ročníku základní školy a z hlediska zkušenosti žáků s osobami s mentálním postižením. Transverzální kvantitativně orientovaný výzkum byl realizován na 22 běžných základních školách v České republice. Výzkumný vzorek tvořilo 2230 intaktních žáků z 5., 7. a 9. ročníků. Data byla získána pomocí myšlenkového mapování a nestandardizova- ného dotazníku vlastní konstrukce. Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci vnímali fenomén mentálního postižení v intencích medicínského paradigmatu postižení (zdůrazňováno bylo somatopatologické hledisko postižení, převládala zafixovaná představa o neschopnosti osob s...
|
|
TIME MANAGEMENT - nástroj nejen pro prokrastinující studenty
Ouředníková, Lucie ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s pojmem time management a popisuje kroky k jeho úspěšnému zavedení do praktického života. Cílem práce je zmapovat povědomí studentů Vysoké školy ekonomické o této problematice a zjistit, jestli jim studium na vysoké škole celkově a především předmět Management osobního rozvoje rozšiřuje, ve spojitosti s touto problematikou, obzory či nikoliv. K řešení jsou využity myšlenkové mapy, které ilustrují, co si pod pojmem time management studenti představují. Z provedené analýzy myšlenkových map, vyplývá, že všichni dotázaní studenti mají velice správnou představu o této problematice, nicméně je zřejmé, že absolventi předmětu Management osobního rozvoje vykazují o poznání hlubší znalosti.
|
|
Pojmové mapy a jejich využití v učení vysokoškolských studentů
Zůnová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce představí pojmové mapy jako alternativní techniku využitelnou v učení studentů kombinovaného vysokoškolského studia. V teoretické části budou objasněny změny ve schopnosti učit se provázející tyto dospělé studenty. Dále budou uvedeny základní informace o pojmových mapách a možnosti jejich využití dospělými studenty. Popíši výhody a nevýhody, které jim tato grafická technika zaznamenávání informací přináší. Empirická část v sobě spojí všechna témata teoretické části. Kvalitativním výzkumem budu zjišťovat subjektivní názory studentů kombinovaného vysokoškolského studia na změnu jejich schopnosti učit se. Nechám je prakticky vyzkoušet techniku pojmového mapování a následně zjistím jejich postoje k této technice a případné předchozí zkušenosti s ní.
|
|
IS – aplikace pro servisní management
Látal, Pavel ; Šoustek, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce pojednává o elektronickém informačním systému pro evidenci a sledování servisních zásahů, prováděných na lisovacích a stříhacích nástrojích, na vstřikovacích formách a na montážních strojích a montážních linkách ve výrobním závodě společnosti LEAR Corporation Czech Republic, s. r. o. ve Vyškově.
|