Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,705 záznamů.  začátekpředchozí29696 - 29705  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.35 vteřin. 

Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Kravcová, Jitka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj dítěte se zrakovým postižením. Práce se skládá z teoretické a praktické části a příloh. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte a to, jak do něj může zasahovat zrakové postižení. Dále jsou v práci stručně charakterizovány nejčastější oční diagnózy u dětí. Jedna z kapitol se zaměřuje na mozkovu obrnou, jako jedno z nejčastějších typů postižení, které může doprovázet i postižení zrakové. Prostor je věnován i rané péči zaměřené na děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie, první o chlapci se zrakovým a kombinovaným postižením a druhá o chlapci s čistě zrakovým potižením. V závěru jsou obě studie porovnány z hlediska využitých metod práce s oběma chlapci a z hlediska poskytování služeb rané péče. V příloze jsou fotografie pomůcek, které se využívají ke stimulaci zraku a zrakovému tréninku. Klíčová slova: vývoj dítěte, zrakové postižení, mozková obrna, raná péče, vyšetření zrakových funkcí, stimulace zraku, zrakový trénink

Práce s emocemi v televizní reklamě
Peňázová, Eva ; Hejlová, Denisa (oponent) ; Köppl, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce "Práce s emocemi v televizní reklamě" pojednává o roli emocí v přesvědčovacích procesech v rámci televizní reklamy. Úvodní část je věnována obecné charakteristice reklamy se zaměřením na specifika reklamy v televizi. Druhá kapitola se zabývá způsobem, jakým reklamní sdělení působí na publikum a vlivy, jež toto působení podmiňují. Následující část je věnována úloze, kterou sehrávají emoce v rámci reklamních přesvědčovacích procesů, přičemž zahrnuje i krátký exkurz do historie užívání emocí v reklamě. Čtvrtá kapitola je pak jakýmsi rozšířením kapitoly předchozí, neboť se zabývá rolí emocí jako jednoho ze zdrojů nákupní motivace spotřebitelů. Následuje teoretické pojednání o práci s emocemi v televizní reklamě. To je rozděleno do dvou kapitol. První se zabývá způsobem, jakým tvůrci televizních reklam využívají emocí a jaké reklamní modely přitom uplatňují. Druhá pak popisuje práci se specifickými emočními apely, jako jsou obraz, zvuk, strach, humor, erotika či přítomnost dětí. Závěrečná část již představuje samotný praktický výzkum. Obsahuje analytické rozbory konkrétních televizních spotů, v nichž na základě předešlého teoretického výkladu demonstruji, jak se reklamní tvůrci pokoušejí působit na divácké emoce v praxi.

Hry a pomůcky pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky
Pišlová, Kristýna ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce "Hry a pomůcky pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky" má čtyři části. První část se zabývá teorií her, druhá se zabývá didaktickými, kompenzačními i takovými pomůckami, které jsou určeny ke hrám. Třetí kapitola se věnuje výrobě hmatových her, knížek a pomůcek. Tomu, jaké materiály využít, čemu se při výrobě vyvarovat. Čtvrtá část obsahuje konkrétní ukázky her, knížek a pomůcek vhodných pro těžce zrakově postižené děti a jejich vidící vrstevníky. Přičemž ani jedna strana není zvýhodněna. V této části jsou popsány hry běžně vyráběné, které jsou použitelné bez jakýchkoli úprav nebo jen s jednoduchými úpravami. Ještě jsou tu zařazeny známé společenské hry, které je nutno vytvořit celé znovu. Najdeme zde také hry, knížky a pomůcky, které byly prvotně vytvořené pro těžce zrakově postižené děti, ale využívat je mohou i děti intaktní a všichni ti, kteří si s těžce zrakově postiženými hrají.

Využití manažerských nástrojů k nalezení úzkého místa ve firmě
Grégr, Jiří ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Volráb, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití manažerských nástrojů a postupů pro hledání úzkých míst ve firmách, která snižují jejich výkonnost a znemožňují efektivně dosahovat podnikového cíle. Využité nástroje jsou jednak statické, které zachycují vazby mezi příčinami a jejich důsledky pomocí kauzálních vztahů, a dynamické, které se navíc orientují na cyklické vazby vyskytující se v periodách, ale samotné znázornění nepodporuje tak dokonalou validaci. Oba druhy nástrojů jsou postaveny na principu změny myšlení při hledání vazeb mezi existujícími nežádoucími jevy v systému. Teoretická část je doplněna o Greinerův model popisující růst firmy a nejobvyklejší problémy, které se v jednotlivých fázích růstu vyskytují, a mohou tak pomoci odhalit příčinu úzkého místa ve firmě. Praktická část práce je zaměřena na aplikaci nástrojů a nalezení úzkého místa v malé softwarové firmě. Je rozdělena na několik částí: popis firmy, návrh sběru požadavků včetně realizace, zobrazení vazeb firmy na ostatní systémy, návrh na vylepšení notace použitého nástroje pro tvorbu diagramu prezentující současný stav problémů v systému, zakreslení samotného diagramu a nalezení úzkého místa. Přínos práce spočívá především ve zdůraznění výhod a nevýhod jednotlivých nástrojů hledání úzkého místa ve firmě a v aplikaci jednoho z nástrojů včetně návrhu na vylepšení. Závěr práce obsahuje doporučení pro aplikaci opatření, na jejichž základě lze eliminovat úzké místo a zvýšit tak výkon firmy.

Klement Bochořák: osobnost a dílo
Hradová, Jana ; Med, Jaroslav (oponent) ; Wiendl, Jan (vedoucí práce)
Teskný básník Klement Bochořák (1910-1981), který se přes své "trpké zrání" rozhodl usilovat o básnický výraz plný smíření a vděčnosti, patří ke generaci Jarního almanachu básnického. Tento autor vnitřně souzněl s podněty z literatury (Čep, Halas, Zahradníček, Mácha, Erben) i dalších inspirativních oblastí (hudba, výtvarné umění, lidová slovesnost). Je zařazován mezi katolické spisovatele, označován za meditativního lyrika spirituálního založení. V souvislosti s podobou jeho tvorby se hovoří o františkánské pokoře, něze, soucitu, idylizaci, odrazech tradičního lidového katolictví, a v neposlední řadě o významu vkořeněnosti do konkrétní krajiny, v tomto případě krajiny Kunštátu na Českomoravské vysočině. Tato krajina tvoří horizont jeho básnického výrazu, je povýšena na topos domova, vytouženého místa, pozemského ráje. Bochořák inklinuje k archetypu poutníka, po čepovské linii je představitelem poezie dvojího domova, básníkem jitřního zraku. V práci se s přihlédnutím k biografickým detailům soustředím na představení celku jeho literárního díla, které zahrnuje nejen poezii, ale i krátké prózy, knihy určené dětem, ediční práci a okrajově i překlady. Stručně interpretuji tyto texty a shrnuji jejich odbornou recepci. Na základě toho pak zdůrazňuji některé rysy jeho tvorby a znovu promýšlím slova, jimiž je tento...

Formulace tekutých pediatrických přípravků v podmínkách nemocniční lékárny
Klovrzová, Sylva ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dittrich, Milan (oponent) ; Masteiková, Ruta (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra: Farmaceutické technologie Kandidát: PharmDr. Sylva Klovrzová Školitel: doc. PharmDr. Zdeňka Šklubalová, Ph.D. Název disertační práce: Formulace tekutých pediatrických přípravků v podmínkách nemocniční lékárny Perorální roztoky nebo suspenze jsou pro pediatrickou populaci vhodnou alternativou k přípravě tvrdých tobolek v lékárně. Práce se zabývá formulací stabilních tekutých perorálních přípravků s obsahem kardiologických léčiv propranol-hydrochloridu, sotalol-hydrochloridu a furosemidu určených pro děti od narození do cca 6 let věku. Při tvorbě receptur byl kladen důraz na jednoduchost rutinní přípravy v lékárně a použití pomocných látek, u nichž byla hlavním kritériem výběru bezpečnost pro dětskou populaci, v minimálním nezbytném množství. U všech formulací byla ve stanovených časových intervalech po dobu minimálně 180 dnů při dvou různých teplotách sledována současně chemická stabilita účinné látky a protimikrobní přísady pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie. Za tímto účelem byly na katedře Analytické chemie Farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy vyvinuty a validovány specifické analytické metody. Současně bylo sledováno pH a změny organoleptických vlastností. Kritériem chemické stability přípravku bylo snížení...

Mirko Hanák (1921 - 1971) v kontextu dobové ilustrace
Fulíková, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Stehlíková, Blanka (oponent)
Vydávání knih pro děti bylo po roce 1945 součástí státem kontrolovaného systému, v rámci něhož je ale možné rozpoznat více proudů. Vývoj a požadavky na ilustraci v dětských knihách, které se během padesátých a šedesátých let proměňovaly, lze vyčíst z dobové literatury zejména od autorů Stehlíkové a Holešovského, časopisu Zlatý máj či z příspěvků sympozia, zkoumajícího vztah výtvarné interpretace k literárnímu textu, které se uskutečnilo roku 1972 v Brně. Po načrtnutí základních vztahů se práce věnuje detailnějšímu průzkumu ilustrací Mirko Hanáka, jehož tvorba vznikala během padesátých a šedesátých let, než ji ukončila předčasná smrt v roce 1971. Hanák se v průběhu padesátých let postupně osvobodil od povinného realismu a nastoupil cestu ke znaku, díky kterému patřil v šedesátých letech za uznávanou tvůrčí osobnost. Hanákovo nadání se nejvíce projevilo v ilustracích divokých zvířat a přírody do dobrodružných knih, které zpracovával technikou akvarelu. K té ho inspirovala čínskou tušová malba, se kterou mohl seznámit díky celé řadě výstav, vznikajících kvůli rozvinuté kulturní spolupráci Čínské lidové republiky a Československa. Důležitou metodou výzkumu byla práce s originály Hanákových ilustrací i komparace jednotlivých vydání knih. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Úprava obrazu a zvuku ve zpravodajství s cílem znesnadnění identifikace osob (na příkladu hlavních zpravodajských relací České televize, TV Nova a FTV Prima)
Sváček, Martin ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá situacemi v televizním zpravodajství, u kterých by měl být před odvysíláním upraven audiovizuální obsah tak, aby došlo k znesnadnění identifikace zobrazovaných osob. Určujícím faktorem jsou etické kodexy analyzovaných televizních stanic a nad rámec i poznatky z odborné literatury, příruček, zákonů a vyhlášek. Úprava obrazu a zvuku je vyžadována zpravidla u obětí trestných činů (především těch násilných či v oblasti sexuálních deliktů) a jejich rodinných příslušníků, dále u dětí, u kterých není oprávněný důvod úpravu nepodstoupit, také u údajných viníků, u kterých naopak existuje oprávněný důvod úpravu podstoupit, a jejich rodinných příslušníků, dále u anonymních zdrojů, některých zasahujících kriminalistů nebo dalších zranitelných osob. Praktická část diplomové práce s ohledem na analyzované období ukazuje, jak Česká televize, TV Nova a FTV Prima zvládají výše zmíněné náležitosti v praxi. Ukazuje rozdílné zpracování stejných situací, dokonce i rozdílný přístup v úpravě stejných zobrazovaných aktérů. Praktická část také odhaluje některé eticky sporné momenty. Vybrané reportáže jsou blíže podrobeny analýze a doplněny o komentáře samotných autorů.

Mediální obraz filmového režiséra Karla Zemana v letech 1945-1989 v českých médiích
Veselá, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tvorbě Karla Zemana, významného československého filmového režiséra druhé poloviny 20. století, a jeho mediálnímu obrazu v dobových českých médiích. Karel Zeman patří ke klíčovým osobnostem poválečné kinematografie, konkrétně pak jedné její větve - animovaného filmu. Proslavil se především svými celovečerními filmy kombinujícími hranou a animovanou složku - Cesta do pravěku, Vynález zkázy či Baron Prášil. Jeho tvorba je přitom tak specifická a natolik vázaná přímo na režisérovu osobnost, že se po jeho smrti nenašel žádný pokračovatel. Diplomová práce popisuje chronologicky Zemanovu tvorbu, od prvních krátkých animovaných filmů přes nejslavnější celovečerní kombinované filmy po celovečerní animované pohádky pro děti. Pro pochopení kontextu stručně přibližuje počátky animované tvorby ve světě i u nás a průběžně se dotýká některých zásadních změn československé kinematografie, které Zemanovu tvorbu přímo ovlivnily (poválečná situace, zestátnění kinematografie). Zabývá se i Zemanovým osobním životem. Základem práce je však podrobný popis jednotlivých filmů - stručný popis děje, umělecké zpracování (výtvarné pojetí, herecká složka, hudba apod.), premiéra a další významná uvedení filmu u nás i v zahraničí, ocenění udělená filmu, ohlas kritiky i veřejnosti. To vše průběžně...