Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,316 záznamů.  začátekpředchozí29307 - 29316  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Stimuly vedoucí firmy k certifikaci ISO 14001
Polášek, Petr ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat, charakterizovat, strukturovat a analyzovat stimuly vedoucí firmy k certifikaci dobrovolného environmentálního standardu řízení ISO 14001. V návaznosti na uvedený cíl byla stanovena následující hypotéza: firmy přistupují k certifikaci ISO 14001 zejména z důvodu implementace prvků environmentálního managementu do řízení společnosti v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje. Výsledkem rešeršní práce jsou jasně definované a strukturované stimuly, které firmy k certifikaci vedou. Těmto stimulům jsou metodou párového srovnání přiřazeny váhy určené příslušnými odborníky na danou problematiku v rámci vybraných firem podobného zaměření a velikosti. Na základě jejich pořadí je pak potvrzena/vyvrácena stanovená hypotéza.

Komparace procesu transformace v Československu a v Polsku
Burián, Jan ; Chalupecký, Petr (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Práce popisuje makroekonomický vývoj následující ekonomickou transformaci dvou středoevropských států, České republiky a Polské republiky, po svržení komunistických vlád v roce 1989 a opuštění centrálně plánovaného hospodářství. Práce postupně analyzuje počáteční transformační plány a provedení privatizace. Dále analyzuje a porovnává vývoje měnové politiky, hrubého domácího produktu a nezaměstnanosti obou srovnávaných států. Na základě zjištěných informací dospívá k názoru, že nelze prohlásit, že by Polsko prošlo transformací úspěšněji než Česká republika. Poslední část práce se věnuje procesům spojeným s včleňováním se do Evropské unie, které oba státy podstoupily mezi roky 1991 a 2004.

Efektivita měnové politiky Evropské centrální banky v souvislosti s dluhovou krizí v eurozóně na konkrétním příkladu Irska
Besarab, Olena ; Pavlík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na posouzení efektivity měnové politiky, která byla přijata v rámci překonání dluhové krize v Irsku. Poskytuje stručný přehled příčin krize ve vybrané zemi a opatření měnové politiky ze strany Evropské centrální banky ve spolupráci s Irskou centrální bankou, učiněných pro nápravu. Práce sleduje výchozí cíle protikrizových opatření a jejich faktické naplnění. Zvýšená pozornost je věnovaná bankovní regulaci, jelikož právě kvůli slabé regulaci bankovního sektoru se Irsko dostalo do situace extrémního prohloubení státního deficitu a následující potřebě záchrany, za cenu velkého státního dluhu. Práce poukazuje na to, že v roce 2014 irská ekonomika zaznamenala určitý růst a dokázala snížit deficit veřejného rozpočtu a zároveň i státního dluhu, což potvrzuje určitou efektivitu implementovaných opatření.

Messagingová infrastruktura a produktová analýza trhu
Klimeš, Ivo ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Antoš, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá moderními messagingovými architektonickými koncepty SOA a EDA. Představuje principy fungování konceptů těchto paradigmat a dává je do širších souvislostí s business procesy a řízením IT. Za cíl si tato práce klade porovnat dvě softwarová řešení provozního monitoringu, vždy jedno řešení pro jeden typ architektury, podle předem specifikovaných kritérií a definovaných metrik. Z důvodu přehlednosti je tato práce rozdělena do pěti na sebe navazujících částí. První část práce se věnuje zasazení tématiky moderních architektur do historických souvislostí, které jsou současným architektonickým stylům východisky. Na ní navazuje část zabývající se koncepty SOA a EDA, vydefinováním způsobu fungování a porovnání obou architektonických možností. V následující části jsou koncepty SOA a EDA dány do souvislostí s vývojem procesů a modely zralosti, které dohromady významně ovlivňují úspěšnost nasazení a hlavně řízení. Tím se plynule přechází k poslední části práce a tou je problematika IT Governance. V této části jsou rozebrány jednotlivé části vstupující do úspěšného řízení IT systémů postavených na základě paradigmat SOA či EDA. Na tyto části pak navazuje praktická část jednak popisující dvě zvolená programová řešení určená k monitoringu architektur SOA a EDA a zadruhé jsou tato řešení mezi sebou porovnávána podle definovaných kritérií. V závěru této práce jsou shrnuty poznatky získané jednak z porovnání obou konceptů SOA a EDA, dále jsou zde shrnuty poznatky z porovnání dvou programových prostředků určených k monitoringu.

Vývoj bytové politiky v ČR a její srovnání s EU
Dyčková, Petra ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kotous, Jan (oponent)
Závěr Mým záměrem bylo nabídnout pohled na koncepci české bytové politiky s jejími historickými aspekty v kontextu členství ČR v EU. Z mé práce je patrné, že vývoj národních bytových politik v jednotlivých členských zemích byl velmi specifický, a i když státní koncepce prošly postupně stejnou reformou, je prakticky nemožné provést komplexní srovnávací analýzu v rámci EU. Bytová politika v každém státě je charakteristická kombinací různých nástrojů bytové podpory. Vliv měly samozřejmě rozdílné socioekonomické a politické přístupy. Jedním z tradičních hledisek pro odlišení systémů bytových politik v EU je geografická poloha, kdy můžeme pozorovat diametrální rozdíl mezi bytovou politikou skandinávských zemí (propracovaný systém veřejného bydlení s významným či výhradním zapojením bytových asociací a neziskových organizací) a přístupem jihoevropských zemí (zde se jedná zejména o levnou privatizaci zastaralého a neudržovaného bytového fondu). Dalším významným faktorem je podíl státní intervence v oblasti bydlení, který zejména v postkomunistických zemích Evropy podstatně ovlivnil další směrování koncepce bytové politiky po roce 1989. Následující nedostatky bytové politiky ČR budou vztaženy k úspěšně fungujícím moderním systémům bydlení v EU - zejména mám na mysli Rakousko, Francii, Velkou Británii, Nizozemsko a...

Reforma veřejné správy po roce 1989
ŠICNEROVÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma: Reforma veřejné správy po roce 1989 představuje základní shrnutí uvedené problematiky za účelem pochopení komplexnosti daného tématu. Těm, kteří se o danou problematiku více zajímají, by měla tato práce pomoci utřídit si důležité momenty spojené s reformou veřejné správy v České republice, pochopit jednotlivé rysy reformy a principy veřejné správy a současně i fungování veřejné správy na území Čech, Moravy a Slezska, které je výsledkem této správní reformy. První dvě kapitoly se věnují obecnému popisu systému veřejné správy a reformy veřejné správy. Následující třetí kapitola se zabývá vývojem veřejné správy od vzniku Československé republiky v roce 1918 do roku 1989, kdy dochází k opětovné transformaci na demokratický stát a v souvislosti s tím se objevují první zmínky o potřebě reformy veřejné správy v České republice. Kapitola přibližuje jednotlivá historická období v jejich politických a společenských souvislostech, popisuje důvody a důsledky správních reforem v minulosti a zákony, které tyto změny podmiňovaly. Hlavním tématem, reformy veřejné správy, se zabývá čtvrtá kapitola. Důraz je kladen na reformní kroky jednotlivých vlád republiky v oblasti veřejné správy a na vytvoření vyšších územních samosprávných celků a obcí s rozšířenou působností. Současnou organizací veřejné správy v České republice, realizující se rozdělením na obce a kraje, popisuje pátá kapitola. Poslední kapitola je věnována veřejné správě Jihočeského kraje se zaměřením na novodobé krajské volby a politické klima kraje.

Efektivní podnikové řízení v době ekonomické nejistoty
Žídek, Jan ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Oškrdal, Václav (oponent)
V důsledku vypuknutí finanční krize jsou firmy nuceny čelit nejistotám, které významným způsobem ovlivňují podnikové řízení. Firmy mají mnoho možností, jak se k této otázce postavit. Tato práce je zaměřena na možnost využití moderního manažerského systému Corporate Performance Management. V první části práce je popsán vliv finanční krize na českou ekonomiku, podnikatelské prostředí a jsou definovány nejcharakterističtější nejistoty, kterým musí firmy čelit. V této části je také zmíněn historický vývoj informačních technologií a manažerských informačních systémů, které jsou úzce spjaty s manažerským rozhodováním a podnikovým řízením. V následující části práce jsou zmíněny důvody vzniku Corporate Performance Management, jsou popsány základní principy, návaznost na technologie Business Intelligence a jsou definovány metodologie, metriky, procesy a technologie. Na základě studia dostupné literatury byl pro model strategického řízení zvolen princip Balanced Scorecard v jehož rámci byly definovány mise a vize firem nacházející se v dobách jistot i nejistot. Dále byly stanoveny strategické cíle obou rozdílných situací, na které byly aplikovány vhodné metriky. Další část práce je zaměřena na proces podnikového plánování opět reflektovaného v rozdílných situacích jistot a nejistot. Jsou zmíněna teoretická fakta spojená s touto základní manažerskou disciplínou a jsou vytvořeny rozdílné plánovací modely. V závěru práce je zmíněna otázka implementace, jsou zmapováni největší poskytovatelé tohoto moderního řešení a jsou vytyčeny trendy do budoucích let.

Příčiny ekonomické krize ve Spojených státech amerických ve 20. století
Viková, Denisa ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Následující stránky by měly přiblížit jednu z nejvýznamnějších událostí minulého století, velkou depresi, která trvala skoro pět let. Chtěla bych se zaměřit především na příčiny krachu na burze na Wall Streetu a na změny v ekonomickém smýšlení. Dále bych chtěla zjistit, zda je možné se z této události, která postihla téměř celý svět poučit, aby už k podobné tragédii nedošlo.Tato práce by měla také vysvětlit, proč došlo k některým zásadním rozhodnutím ze strany vlády, bankéřů a ekonomů.

Nukleární společnost Spojené státy v letech 1945-1964
Ulvr, Michal ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Michal Ulvr Abstrakt Právě konec druhé světové války definoval vnímání atomové bomby na celé následující desetiletí. Během prvního roku trvání jaderného monopolu ještě nebyly pocit nejistoty a strach z nukleárního konfliktu přítomné ve velké síle. Pocit relativního bezpečí převažoval v americké společnosti až do konce monopolu v roce 1949. Po roznětu první jaderné bomby náhle tisk a další média ovládla atmosféra strachu, která ve skrytu čekala na svůj návrat již od srpna a září 1945. Po letech velmi laxního přístupu náhle vynaložila americká administrativa obrovské úsilí, aby učinila této vlně strachu přítrž. Na konci roku 1950 byla založena agentura Federal Civil Defense Administration, která se jen o měsíc později pustila do výroby více či méně přínosných výchovných a propagačních materiálů, a navíc měla zajišťovat logistickou a věcnou podporu civilistů v případě očekávaného vypuknutí války se Sovětským svazem. Tato agentura, v pevném odhodlání přesvědčit americkou společnost o tom, že je možné přežít jaderný útok, vyprodukovala velké množství výchovných a propagačních letáků, knih a filmů. A možné to vskutku bylo. Při dodržení základních pravidel existovala relativně velká šance přežít jaderný útok bez větších následků. Administrativa se dokonce pokusila přesvědčit Američany, aby zůstali ve...

Perpectives of crude oil market developement
Vosková, Michala ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kalínská, Emílie (oponent)
Ropa je významnou komoditou světového obchodu a stala sa neoddělitelnou součástí každodenního života. Je podmínkou hospodářského růstu, což v současné situaci rozmachu ekonomik Číny, Indie a dalších rozvojových zemí představuje ekonomicky, ekologicky, sociálně i geopoliticky neudržitelný problém. Dosavadní turbulentní sled událostí na ropném trhu jen naznačuje budoucí vývoj, který nastane po dosažení vrcholu těžby ropy. Následné neodvratné změny budou více revoluční než evoluční. Období levné ropy pomine a 21. století budou charakterizovat boje o energii a zdroje. I proto se danou problematikou zabývají mnohé renomované instituce a organizace, přičemž vynakládají úsilí předvídat budoucí scenáře a nájít pro ně možné řešení. Svět potřebuje bezpečné, obnovitelné a vůči životnímu prostředí šetrné energetické zdroje, jakými ropa bohužel není. Radikální přechod z ekonomiky závislé na ropě k ekonomice fungující na čistých alternativách, který je pravděpodobně nejvhodnějším řešením současné situace, bude vyžadovat zapojení vlád, organizací i jednotlivců. Je to nevyhnutelný krok k záchraně lidstva a budoucích generací. Perspektivy na trhu s ropou jsou na nasledující dekády převážně dobře předvídatelné, otázkou je tedy jen správné řešení vyplývajících problémů a podniknutí vhodných kroků správným směrem.