Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,952 záznamů.  začátekpředchozí28943 - 28952  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.44 vteřin. 

Jak se reálně učí hudební výchova na 2. stupni ZŠ
ROZNEROVÁ, Barbora
Diplomová práce pojednává o problematice vyučování hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Teoretická část práce obsahuje kapitolu zabývající se hudební pedagogikou jako teoretickým základem hudební výchovy. Další kapitoly uvádí prostředky hudební pedagogiky a problematiku psychologických hledisek hudebních činností. Poslední kapitola teoretické části je věnována hodině hudební výchovy. Praktická část představuje jednotlivé učitele a žáky, podává jejich pohled na výuku hudební výchovy a přináší jejich stanoviska k jednotlivým řešeným cílům.

Fauna bezobratlých zahrady jako zdroj námětů pro badatelsky orientované vyučování přírodopisu založené na didaktickém pochopení obsahu
NĚMEC, Filip
Diplomová práce se zabývá výukovými metodami, které je možno použít při výuce žáků druhého stupně základních škol a zaměřuje se na možnosti badatelsky orientovaného vyučování (BOV). Zabývá se analýzou literatury a volbou témat souvisejících s faunou zahrad, která mohou být vhodná pro BOV. V práci jsou navržena čtyři badatelsky orientovaná témata, která se zaměřují na bezobratlé živočichy vyskytující se na zahradě. Využitelnost jednoho z těchto témat byla ověřena v praxi ve vyučování. Výsledky tohoto ověření jsou prezentovány. Jednotlivé postupy a úkoly pro žáky jsou připraveny a uspořádány tak, aby rozvíjely jejich samostatnost a chuť bádat a objevovat. Navrhovaná výuková témata jsou využitelná v BOV přírodopisu na 2. stupni základní školy.

Profesní orientace a motivy studentů učitelství k učitelské profesi
SCHAMSOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu profesní orientace a jednotlivých motivů důležitých pro volbu učitelské profese studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. První část práce zpracovává obecně problematiku učitelství, začínajících učitelů a prestiže tohoto povolání. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu a interpretaci jednotlivých motivů. V závěru práce jsou shrnuty poznatky našeho výzkumu.

Environmentální problematika na stránkách časopisů pro děti a mládež
MARKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá environmentální problematikou na stránkách časopisů pro děti a mládež. V teoretické části se zaměřuji na průřezové téma Environmentální výchova, které vychází z Rámcového vzdělávacího programu a napomáhá mladým lidem ve školním prostředí utvářet společensky žádoucí chování a hodnoty nezbytné pro naši budoucnost. Praktická část se zabývá analýzou obsahu stanovených titulů, která ozřejmí výskyt stanovené problematiky. Důležitou součástí je začlenění časopisů do výuky environmentální výchovy. Nedílnou částí je vypracování výukových jednotek a jejich realizace na druhém stupni základní školy.

Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.

Vliv osobnosti učitele a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků
Strnadová, Markéta ; Tomková, Anna (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv osobnosti a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků. Práce je zaměřena na postřehnutí problémů vztahujících se k výukovému stylu učitele, k vzorcům chování žáků a k pedagogické komunikaci. Diplomová práce je zpracovávána s vědomím, že by měla začínajícím učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňují, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro další odborné vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

GeoGeobra ve výuce zeměpisu na ZŠ
PÁTEK, Jaroslav
Tato diplomová práce se svým tématem pohybuje na pomezí dvou vědních oborů matematiky a geografie. Konkrétně se zabývá možnostmi nestandardního využití prostředků dynamické geometrie při výuce zeměpisu na základní škole. Z teoretického úhlu pohledu se tato práce opírá o stěžejní dokument českého školství Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Na teoretickou část navazuje praktická část, jejíž obsah je ovlivněn rozborem vzdělávacího oboru Zeměpis, který je právě v tomto dokumentu ukotven. Konkrétním obsahem praktické části je kompilace vytvořených appletů, které popisují tyto vybrané geografické jevy a problémy.

Náměty pro environmentální výchovu dětí mladšího školního věku (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu Písecka)
BENEŠOVÁ, Gabriela
Hlavním cílem této práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu věnujícího se možnostem využití průřezového tématu "environmentální výchova". Výukový materiál, který byl navržen na základě teoretických a praktických poznatků vycházejících z nastudované literatury, z diskuzí se zkušenými odborníky, je možné využít ve školní i mimoškolní výuce žáka mladšího školního věku s pomocí didaktického vodítka s pracovními listy pro učitele. Navržené náměty byly vyzkoušeny, popřípadě poupraveny, aby žákům odpovídaly náročností a využitelností odpovídající jejich věku. Teoretická část je zaměřena především na vymezení zájmového území, komparaci školních vzdělávacích systémů na třech základních školách a v neposlední řadě na diskuzi, rozboru použité literatury a didaktické aplikaci v rámci vytvoření výukového materiálu.

Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích
Janovská, Lucie ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem o mzdách, které je vyučováno v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích. První část diplomové práce obsahuje teoretickou charakteristiku předmětu Účetnictví, jeho cílů a mezipředmětových vztahů. Dále se zde zaměřuji na zákonnou úpravu mezd, zařazení daného tématu do výuky, možnost využití didaktických pomůcek a prostředků a také na charakteristiku koncepcí využívaných v tomto předmětu. Druhá část se pak zabývá zpracováním tématu z pohledu učitele. Jedná se o navržení postupu při výkladu tohoto učiva v hodinách Účetnictví na obchodních akademiích. Analýza zahrnuje výklad jak 1., tak také 2. koncentrického okruhu. Zároveň je zde zařazen konkrétní návrh aplikace problémového vyučování při učivu o mzdách. Poslední částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na využívání koncepce problémového vyučování v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice.

Thomas More - státník, humanista a sociální kritik
POLINSKÝ, Jan
Tato práce na téma Thomas More humanista, státník a sociální kritik zachycuje v základních rysech významnou osobnost XVI. století. K tomu je využito seznámení čtenáře s historickým kontextem Anglie, s myšlenkovým směrem humanismu a kritickým hodnocením vybraných sociálních a ekonomických dobových poměrů v tehdejší Anglii, jak je Thomas More reflektuje ve svém díle Utopie. Jedním z dílčích cílů bakalářské práce je pomoct pedagogům s přípravou vyučovaní dané problematiky.