Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,941 záznamů.  začátekpředchozí28932 - 28941  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.67 vteřin. 

Tělo a gender žen, které podstoupily estetické plastické operace
Garbová, Petra ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent) ; Vilímová, Vlasta (oponent)
Souhrn Cíl: Náš výzkum se snažil postihnout aspekty genderových přesvědčení, zachytit individuální genderovou identitu v populaci žen, které podstoupily estetické chirurgické operace a jsou samostatně výdělečně činné. Zjišťovali jsme rovněž jejich postoj vůči stereotypně vnímaným genderovým pojmům muž, žena. Dále jsme se snažili o pochopení působení sociálně a kulturně formovaného těla na jejich sebepojetí, jež jsme popsali. Metody: Jedná se o empirický výzkum, chápaný jako určitá sonda do problematiky chirurgických zákroků. Využívá dotazníků zaměřených na tělesné a gender pojetí. Výsledky: Gender pojetí těchto žen můžeme označit jako androgynní s posunem do maskulinity. Jejich tělesné sebepojetí můžeme konkrétně definovat ve vztahu ke spokojenosti a odhadu tělesných rozměrů, kdy nacházíme i možné poruchy tělesného schématu. Ideálním tělem obecně je tělo tajemné, ženské, čilé, krásné a správné. Diety, využití kosmetických prostředků a plastické chirurgie jsou konkrétní preferované prostředky, které ženy volí k úpravě tělesných rozměrů a hmotnosti na rozdíl od pohybových aktivit. Navzdory tomu, dosažení štíhlosti je spojováno s dosažením tělesné zdatnosti. Klíčová slova: estetické chirurgické operace, gender, tělesné sebepojetí, pohybové aktivity, tělo

Rehabilitace pacientů se schizofrenním onemocněním: trénink kognitivních funkcí jako možnost terapeutického ovlivnění kognitivního deficitu
Benešová, Miroslava ; Kulišťák, Petr (oponent) ; Rodriguez Manchola, Mabel Virginia (vedoucí práce)
Rehabilitace pacientů se schizofrenií se v současné době stává běžnou součástí léčebné péče o osoby s psychotickým onemocněním. Její účinnost však často limitují kognitivní deficity, se kterými se lidé nemocní schizofrenií často potýkají i v běžném životě. V předložené práci jsme nastínili základní teoretická východiska a specifika psychosociální rehabilitace a tréninku kognitivních funkcí u pacientů se schizofrenií. V empirické části jsme zjišťovali možné efekty programu tréninku kognitivních funkcí probíhajícího v občanském sdružení o. s. Green Doors. Během výzkumu trvajícího 35 měsíců měsíců se podařilo získat kompletní výzkumná data od 20 ambulantně léčených pacientů, kteří absolvovali intenzivní tříměsíční kognitivní trénink a od 14 osob jim blízkých. Výzkumná data byla sbírána pomocí administrované neuropsychologické testové baterie, tří sebehodnotících dotazníků zaměřených na kognitivní deficit a jeho vliv v běžném životě - určených pro probandy, a dvou dotazníků pro hodnocení blízkými osobami. Měření probíhala vždy na počátku a na konci tříměsíčního tréninkového programu. Statistickou analýzou získaných údajů (n=20, nSO=14) bylo zjištěno signifikantní zlepšení po tréninku v některých subskórech Paměťového testu učení, v kopii i reprodukcích Rey-Osterriethovy figury, v Testu pozornosti "d2",...

Komparace personálního řízení ve veřejné správě
Hošková, Dana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Adamcová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je na základě analýzy personálního řízení ve veřejné správě postihnout nové možnosti řízení lidských zdrojů ve veřejné správě. Hlavní pozornost je věnována zhodnocení personálního řízení v konkrétním úřadě samosprávy a státní správy. Hlavními zdroji informací a dat jsou data publikovaná v odborném tisku z daného tématu, a výsledky empirických výzkumů i poznatky z konkrétních úřadů, které slouží pro srovnávací pohled o personálních přístupech a rozhodovacích procesech ve veřejných a samosprávných institucích. Největší důraz je kladen na formy výběrových řízení, způsoby a důvody odměňování zaměstnanců, jejich hodnocení, kontrola a motivování, a na celoživotní průběžné vzdělávání. Ze zjištěných údajů jsou vyhodnoceny jednotlivé závěry

Rozvoj sociálních dovedností lektora v dalším profesním vzdělávání
Valentová, Ivana ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.

Analýza systému vzdělávání talentů v GE Money Česká republika
Kadeřábková, Martina ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Má práce je zaměřena na analýzu systému vzdělávání talentů v GE Money ČR. V první části jsem se snažila vysvětlit východiska pro vzdělávání talentovaných zaměstnanců, která jsou samozřejmě založena na základech podnikového vzdělávání. Důležitou části bylo i vysvětlení vyhodnocování vzdělávání, na jehož základě jsem si určila metodiku, podle které budu ve své práci postupovat. Metodické postupy -- metody sběru dat, zdroje dat a typy výzkumů, jimiž jsem se zabývala jsem popsala ve druhé části práci. Třetí část byla částí praktickou -- zde jsem popsala organizaci, ve které jsem práci psala, její organizační strukturu, vzdělávání ve firmě všeobecně a samozřejmě jednotlivé vzdělávací programy pro talentované zaměstnance. Také jsem zde popsala výsledky mého empirického výzkumu. Ten byl zaměřen převážně na zjištění slabých a silných stránek jednotlivých programů a také testování hypotézy a zjištění, jestli je rozdíl mezi rozptyly mezi výběrovým a kontrolním vzorkem v hodnocení vlastní osobní účinnosti.

Řád servitů a rekatolizační romance - Sebeprezentace církevního řádu v habsburské monarchii (1613-1780)
Čapská, Veronika ; Hojda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čornejová, Ivana (oponent) ; Oppeltová, Jana (oponent)
Cílem předkládané disertační práce je vytvoření nejen empiricky, ale rovněž interpretačně bohatého textu, který by mohl přispět k intenzivnější diskuzi o sebereprezentačních strategiích církevních řádů v habsburské monarchii v období raného novověku. Hlavní ideou práce je koncept "sebeprezentace" subjektu v historickém kontextu a zkoumání tohoto fenoménu u servitů.

Možnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmi
Kroužilová, Iva ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.

Srovnání správnosti klasifikace pomocí tradičních modelů a meta-modelů
Zapletal, Ondřej ; Klusáček, Jan (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá empirickým porovnáváním tradičních modelů a meta-modelů v úlohách klasifikace. Na 20 datových souborech je statisticky porovnána přesnost 12 modelů programu RapidMiner. V druhé části je popsána vlastnoručně naprogramovaná aplikace v programovacím jazyce C#, která implementuje 6 modelů. Čtyři z nich jsou porovnány s modely ekvivalentními modely programu RapidMiner.

Komunikace svépomocného spolku pro lidi se sociální fobií
Vyšatová, Tereza ; Navrátil, Jiří (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Cílem diplomové práce je navržení nových způsobů komunikace svépomocného spolku pro lidi se sociální fobií. Teoretická část práce se zabývá perspektivami pohledu na svépomocné skupiny a modelem participace zohledňujícím sociodemografický profil, bariéry účasti a motivaci k účasti jakožto faktory ovlivňující participaci. V empirické části je popsáno zdůvodnění výběru dotazníkového šetření a rozhovorů jako metod sběru dat. V části "výsledky a diskuze" prezentuji výsledky analýzy vnější komunikace, charakteristik cílové skupiny, motivace k účasti na svépomocné skupině, bariér v účasti na svépomocné skupině a na základě zjištěných údajů navrhuji komunikační opatření zohledňující cílovou skupinu.

Vyučovacie štýly učitelov dramatickej výchovy
Poluchová, Denisa ; KRČMÁŘOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Diplomová práca prináša informácie o vyučovacích štýloch a ich kategorizácii. Venuje sa sebareflexii ako kľúčovej kompetencii učiteľa. Popisuje špecifiká profesie učiteľa dramatickej výchovy. Empirická časť diplomovej práce je zameraná na pozorovanie vyučovacích štýlov vybraných učiteľov pri vyučovaní dramatickej výchovy. Ďalej analyzujeme vyučovací štýl každého učiteľa a spoločne výsledky reflektujeme. Ako východisková teória k zisťovaniu vyučovacích štýlov bola zvolená publikácia Fenstermachera a Soltisa: Vyučovací styly učitelů.