Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,268 záznamů.  začátekpředchozí28259 - 28268  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.77 vteřin. 

Problémy a možnosti uživatelského rozhraní
Boučková, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Diplomová práce se věnuje oblasti Human-Computer Interaction (HCI), která pokrývá uživatelskou přívětivost, použitelnost a další aspekty plynoucí z interakce člověka a počítače. Podle autorčiny hypotézy se této oblasti nevěnuje na vysokoškolských informatických oborech dostatečný prostor, přestože praktické zvládnutí teoretických znalostí HCI je nutnou podmínkou pro tvorbu kvalitního softwaru. V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody pro výběr tohoto tématu, postup zpracování a cíle práce. Obsahem hlavní části práce je zjištění stavu výuky témat HCI na českých vysokých školách a návrh kurzu HCI pro vysoké školy. Závěrem je zhodnoceno dosažení cílů diplomové práce a postupů zpracování.

Význam systémového myšlení a schopnost jeho aplikace studenty Informačního managementu
Svoboda, Roman ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nepostradatelnosti systémového myšlení a testováním schopnosti jeho využití. První část práce je teoretickým rozborem dané problematiky a zahrnuje představení významu systémového myšlení v každodenním životě, vymezení kritických dovedností systémového myšlení a typických chyb, kterých se člověk ve svém myšlení dopouští. V teoretickém rozboru je kladen důraz na zdůvodnění potřeby systémového myšlení v rámci oblasti informačního managementu. Další část diplomové práce je zaměřena na celosvětově používané příklady v rámci testování systémového myšlení, které jsou v této diplomové práci doplněny novými otázkami. Poslední část práce obsahuje konkrétní analýzu schopnosti systémového myšlení studentů Informačního managementu. Jejich výsledky jsou porovnány s výsledky dalších dvou zkoumaných vzorků studentů Vysoké školy ekonomické.

Protocols Analysis of CISCO Networks
Karlík, Martin ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
ABSTRACT Bc.Karlík, Martin Department of Telecommunications, Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology. Analysis of CISCO networking protocols This semestral thesis is focused on CISCO networks and protocols like MPLS, BGP, Ipv4, Ipv6, Multicast – sprase / dense mode. The task was study of those protocols and design and implement lab excercise with one of those protocols by using free network simulator GNS3. In this excercise is used CISCO router 3745.

Vysoké školy v regionech
Hrabánková, Petra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
(význam vysokých škol pro rozvoj regionů, možné přínosy a rizika) V rámci práce bude v úvodní kapitole popsán současný stav českého vysokého školství. Po určení metodiky výzkumu bude analyzován vztah vysokých škol k regionům a popsány možné formy spolupráce. V rámci šetření bude posouzena úroveň spolupráce vysokých škol a podniků v Královéhradeckém kraji, na základě získaných výsledků budou definovány problematické oblasti spolupráce a navržena opatření pro další efektivní spolupráci.

Použití metod dobývání znalostí v oblasti kardiochirurgie
Čech, Bohuslav ; Berka, Petr (vedoucí práce) ; Aiglová, Květoslava (oponent)
Tato práce demonstruje praktické využití metod dobývání znalostí v oblasti kardiochirurgie použitím metody GUHA a systému LISp-Miner pro řešení úloh Kardiochirurgické kliniky FN Olomouc na reálných datech z plastik mitrálních chlopní v letech 2002 až 2011. Teoretická část se v kapitole DZD věnuje typům úloh, metodám a metodikám a v kapitole kardiochirurgie anatomii a funkci srdce, vadám mitrální chlopně a možnostem diagnostiky včetně jejich kvantifikace. V praktické části jsou pak řešeny úlohy v souladu s metodikou CRISP-DM.

Celostní pojetí zdraví a udržitelný rozvoj
Krýslová, Simona ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Haškovcová, Helena (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o tématu zdravého a trvale udržitelného rozvoje. Autorka pracuje se dvěma euroamerickými koncepty, 1. socio-ekologický model zdravý proklamovaný WHO (Světovou zdravotnickou organizací) a 2. strategie trvale udržitelného rozvoje, se kterým se autorka seznámila během svého studia na Fakultě humanitních studií UK.

Analýza školného z pohledu vysoké školy a z pohledu studenta
Mikušová, Pavla ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školného, při čemž klíčovým bodem je mnou navržený algoritmus na výpočet výše školného pro veřejné vysoké školy. Ze srovnání výdajů na terciární úroveň vzdělávání v ČR a v zemích OECD vyšla Česká republika nechvalně, a to jak ze strany soukromých výdajů, tak ze strany veřejných výdajů. Česká vláda si je vědoma tohoto hendikepu, a proto připravila reformní dokument zvaný Bílá kniha terciárního vzdělávání. Jeho realizace byla však v důsledku pádu vlády pozastavena. Tento dokument obsahoval zmínku o zavedení školného, avšak přímo tuto problematiku neřešil. Problémy, které lze spatřit ve financování českého terciárního vzdělávání, by mohlo částečně nebo úplně vyřešit zavedení školného na veřejných vysokých školách. Kromě vlastního navrženého algoritmu na výpočet výše školného je součástí práce anketa, jejímž primárním úkolem bylo zjistit, kolik jsou vysokoškoláci ochotni zaplatit za obor, který studují. Z výsledků ankety vyplynulo, že studenty zvolená částka, kterou by byli ochotni zaplatit, se výrazně neliší od částky školného vypočtené dle mnou navrženého algoritmu.

Vícezdrojové financování nevýdělečných organizací, dopad na účetní výkazy Univerzita Palackého v Olomouci
Přidalová, Markéta ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá reprezentantem nevýdělečných organizací, veřejnou vysokou školou. Popisuje jednotlivé finanční prostředky s nimiž veřejné vysoké školy hospodaří, získané jak na národní úrovni, tak i na úrovni mezinárodní. Zmiňuje se o pravidlech pro získávání příspěvků a dotací na činnost, pro kterou byla veřejná vysoká škola zřízena. Dále se věnuje finančním prostředkům, které vysoká škola získává od různých poskytovatelů formou veřejné soutěže. Ve své praktické části se bakalářská práce zaměřuje na jednotlivé finanční zdroje, které získává konkrétní subjekt, v tomto případě Lékařská fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, a hospodaření s nimi. V závěru praktické práce je popsáno a znázorněno hospodaření na účetních výkazech informačního systému mySAP Varias Education, který byl upraven pro potřeby specifického vícezdrojového financování veřejných vysokých škol.

Metodika zavádění komponent IS na veřejných vysokých školách v ČR
Krákora, Jan ; Čermák, Igor (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje postupy aplikované na veřejných vysokých školách při zavádění komponent informačního systému. Data byla získána s pomocí rozsáhlého dotazníku a doplněna osobními pohovory na vybraných vysokých školách. Analýza postupu při zavádění je rozdělena do několika oblastí, jako je architektura IS, spolupráce komponent, počáteční analýza, výběr dodavatele, smluvní zajištění, použitá metodika, záležitosti týkající se řízení a organizace projektu, projektový harmonogram a rozpočet, dále pak provedení globální analýzy, kontroly čistoty dat, testování, školení, dokumentace a akceptace celého díla. Ze získaných informací jsou v šesté kapitole práce a jejím závěru sestavena obecná doporučení pro proces zavádění nové komponenty do informačního systému na vysoké škole.

Mikroklima studoven s přirozeným větráním
Hajn, Daniel ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší hladinu koncentrace CO2 v prostorách vysoké školy v Brně. Hlavními cíly je zpracovat naměřená data ze dvou sledovaných místností, porovnat je s přípustnými hodnotami koncentrace, zhodnotit účinnost přirozeného větrání a navrhnout efektivnější způsob výměny vzduchu nuceným větráním. Řešené prostory jsou součástí Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, čtvrté nadzemní podlaží budov A a B1. Te-oretická část se zabývá koncentrací CO2, způsoby měření, vlivem CO2 na organismus a posouzením denního osvětlení.