Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,117 záznamů.  začátekpředchozí28108 - 28117  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.85 vteřin. 


Žena v managementu
Sýkorová, Jana ; Beneš, Milan (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je pOpIS a rozbor uplatnění žen nejen v managementu, ale i na jiných pracovních pozicích, tak aby mohly naplnit své ambice na pracovním a rodinném poli. V úvodní kapitole vymezuj i biologickou a sociální rozdílnost mužů a žen a popisuji vznik genderových stereotypů. V další kapitole se zaměřuji na pozici žen na trhu práce, možnosti kariérového postupu a překážky, se kterými se mohou ženy při svém postupu setkat. Na tuto kapitolu navazuji možnostmi slučování profesního a rodinného života žen. Uvádím zde formy pracovního úvazku, které poskytují prostor pro rodinný život a pozice a strategie mužů v problematice péče o rodinu a domácnost. V další části své práce se zaměřuji na ženy na manažerských pozicích, techniky řízení a vedení lidí a strategie dosahování genderové rovnosti v organizacích. Tato práce také zahrnuje problematiku diskriminace a sexuálního obtěžování na pracovištích a samostatnou část věnovanou stresu a technikám jeho zvládání. 4

Porovnání situace matek a otců pečujících o děti formou střídavé péče v České republice
Taševská, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
1 UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA HUMANITNÍCH STUDIÍ Katedra genderových studií IVANA TAŠEVSKÁ Porovnání situace matek a otců pečujících o děti formou střídavé péče v České republice Diplomová práce Vedoucí práce: Ing. Petr Pavlík, Ph.D. PRAHA 2011 2 ABSTRAKT Rozpad rodiny není z genderové perspektivy neutrální záležitost. Převážnou měrou jsou děti po rozchodu partnerů svěřovány do výlučné péče jednoho z rodičů, a to matky. Zákon o rodině sice upravuje také jiné formy péče, ale v praxi se možnosti společné, nebo střídavé péče v České republice zatím příliš nevyužívají. V posledních letech je však patrná tendence tento stav změnit. V této souvislosti se ve veřejném prostoru objevují argumenty zastánců i odpůrců střídavé péče, ale poměrně málo pozornosti bylo dosud věnováno těm, komu má být primárně určena, rodičům. Těžištěm mého výzkumu proto bylo porovnání zkušeností mužů a žen starajících se o děti formou střídavé péče. Konkrétně jsem chtěla zkoumat, zda stejně jako v zahraničí, i u nás prožívají oba rodiče tuto zkušenost rozdílně. Zda se například otcové setkávají s vysokou podporou okolí a netrpí finanční tísní, zatímco matky jsou převážně okolím za střídavou péči kritizovány a mohou pociťovat větší finanční tíseň. Můj výzkum byl explorativní a proto jsem se jej rozhodla postavit na výzkumných...

Současné netradiční formy péče o děti předškolního věku
Slavotínková, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá současnou nabídkou netradičních způsobů péče o děti předškolního věku, její dostupností, kvalitou a zároveň sleduje zda-li je pobyt v těchto zařízeních pro děti přínosem. K získání potřebných údajů byla použita metoda dotazníku, který jsem s rodiči vyplňovala. Z šetření vyplynulo, že rodina sleduje netradiční nabídku, kvalitu a finanční stránku při využití možnosti péče o děti předškolního věku a využívá ji dle aktuální situace. Mateřská centra a dětské koutky jako součást této nabídky nekonkuruje institucionalizovanému předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Permeační in vitro studie stability transkarbamu 12 v oleokrémech
Nedbálková, Iva ; Doležal, Pavel (vedoucí práce) ; Berka, Pavel (oponent)
Iva Nedbálková Vedoucí diplomové práce: doc. RNDr. Pavel Doležal, CSc. Katedra farmaceutické technologie UK FaF v Hradci Králové Permeační in vitro studie stability transkarbamu 12 v oleokrémech Permeation in vitro study of transkarbam 12 stability in oleocremes SOUHRN Práce rozšiřuje původní metodu biologické titrace na konkrétní hodnocení stability aktivní formy T12 ve dvou krémech prakticky použitelného složení. Nejprve stručně shrnuje základní informace o kožní bariéře, chemickém ovlivnění průchodu léčiv kůží a zejména transkarbamu 12 (T12) jako akcelerantu, jehož vliv na permeační charakteristiky kofeinu jako markeru je podstatou vlastního experimentu. Hlavní experimentální výsledky byly získány z měření in vitro (kůže exidovaná z ušního boltce prasete) fluxů kofeinu dispergovaného vždy v 1% koncentraci v hydrofobních krémech s obsahem 0,2 % a 0,4 % T12. Průměrné hodnoty příslušných fluxů činily pro 0,2 % krém konkrétně J = 6,4 ± 2,0 do 1 týdne po výrobě a J = 7,2 ± 2,3 po 210 dnech po výrobě. Analogické hodnoty pro 0,4 % krém činily J = 6,7 ± 1,8 do 1 týdne po výrobě a J = 5,5 ± 1,2 po 165 dnech po výrobě. Hodnocení těchto výsledků nepárovými t-testy na hladině spolehlivosti 0,95 prokázalo, že u obou krémů (s 0,2 % a 0,4 % T12) se ve zkoumaném období (210 dnů, resp. 165 dnů) jejich permeační...

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Hyršlová, Iveta ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá institucí pro trávení volného času v hlavním městě České republiky. Jedná se o Dům dětí a mládeže, jehož zřizovatelem je hlavní město Praha. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část výzkumnou. V první části práce je vymezen pojem, vývoj a funkce volného času a různé pohledy na volný čas. Je zde uvedeno, co znamená pedagogika volného času. Velká část je věnována institucím a institucím pro trávení volného času. Jsou vymezeny formy institucí pro volnočasové aktivity a jejich fungování. V teoretické části je vysvětleno co, znamená universální institucionální struktura, která je důležitým podkladem pro institucionální analýzu prováděnou ve výzkumné části. Výzkumná část práce se zabývá podrobným zpracováním veškerých informací o Domu dětí a mládeže na Praze 7. Nejdůležitější částí výzkumu je následná institucionální analýza prováděná na Domu dětí a mládeže. Cílem je posoudit zda a nakolik procent plní tato instituce svá poslání. V závěrečné diskuzi jsou shrnuta doporučení, které by mohli vést ke zlepšení činnosti instituce.

Kam do školy? Proces umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání
Rudolfová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesu umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání v České republice. Proces nahlíží z perspektivy rodičů a zkoumá, jakou v něm hrají roli. Klade si za cíl objasnit, jaké faktory určují formu speciálního vzdělávání dítěte s tělesným postižením - tedy to, zda se bude vzdělávat v běžné či speciální škole. Vychází především z hodnot rovnosti a z práva každého jedince na vzdělání. Rodiče dětí s tělesným postižením představuje jako prvky vzájemně se ovlivňujícího systému. V první části se práce nejdříve soustřeďuje na dva koncepty integrace, přičemž ji rozpracovává především jako proces. Dále představuje platnou právní úpravu vzdělávání dětí s postižením a vypracovává statistický přehled současnosti českého speciálního školství. Jádrem druhé části je komparativní případová studie, v níž práce analyzuje čtvero historií výběru školy pro tělesně postižené dítě. Historie extrahuje z výpovědí čtyř matek získaných pomocí techniky rozhovoru s návodem. Práce dochází na základě analýzy k závěru, že jsou to opravdu jejich rodiče, kteří rozhodují o formě vzdělávání dítěte s tělesným postižením. Ovšem daleko spíše než o jasných faktorech determinujících výběr této formy, je zřejmě výstižnější hovořit o shodě nejrůznějších okolností.


Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.

Analýza nezaměstnanosti rizikových skupin v Moravskoslezském kraji
Hrušková, Lucie ; Jindrová, Andrea (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými rizikovými skupinami nezaměstnaných v Moravskoslezksém kraji v letech 2006 až 2015. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy týkající se nezaměstnanosti a jednotlivé rizikové skupiny, časové řady a charakteristika Moravskoslezského kraje. Vlastní práce je zaměřena na analýzu nezaměstnanosti v České republice, Moravskosleszkém kraji a analýzu rizikových skupin osob se změněnou pracovní schopností, skupinu žen a osob pečující o děti do 15 let, rizikové skupiny osob ve věku nad 55 let a rizikovu skupinu osob dle vzdělanostní struktury. Predikce pro vývoj následujícího období je zpracovaná výběrem metod časových řad. Analýza je vypracovaná z dostupných dat Českého statistického úřadu z let 2006 až 2015. Závěr diplomové práce obsahuje návrh opatření pro zlepšení budoucího vývoje jednotlivých skupin.