Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Shakespearean Minorities: Myth, Prejudice and Transformation
Bielková, Andrea ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Hlavní náplní bakalářské práce je vyobrazení menšin v Shakespearově Kupci benátském a Othellovi, mouřenínu benátském. Prostřednictvím "pečlivého čtení" (close reading) a komparativní metody jsou pak z různých perspektiv analyzováni dva hlavní představitelé menšin: Shylock v Kupci benátském a Othello v Othellovi. Zvláštní pozornost je věnována jak srovnání způsobů, kterými jsou obě postavy vykresleny publiku v porovnání s tím, jak se prezentují oni sami, tak tomu, jak oba představitelé menšin fungují v majoritní společnosti a jak se identita obou postav v průběhu her transformuje. Úvodní kapitola se věnuje definování klíčových pojmů práce, rozvržení struktury práce a jejím hlavní cílům. První kapitola poskytuje náhled na vnímání Židů a Maurů v evropském kontextu od středověku až do raného novověku. Dále se kapitola zaměřuje na celou řadu stereotypů, předsudků a mýtů kolujících v Anglii a následně tomu, jak se výše uvedené aspekty odráží ve vyobrazení daných menšin v dobové literatuře. Druhá kapitola se pak soustředí zejména na analýzu vzájemného vztahu mezi většinovou společností a Jiným, na aspekty, prostřednictvím kterých se majoritní společnost od Jiného odlišuje a distancuje, a na to, jak tyto dvě skupiny koexistují v daném kontextu. V návaznosti na to je převážná část této kapitoly věnována...
Mediální vzory rozvoje rovného vnímání minoritních skupin u dětí
Hanáková, Justina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na mediální vzory rozvoje rovného vnímání minoritních skupin u dětí předškolního věku. V teoretické části pojednává v širším kontextu socializačního procesu o těch aspektech, které jsou v této souvislosti významné. Věnuje se tématu sociálního učení, postojů vůči minoritám a jejich utváření, masové komunikaci a jejich účinkům na děti předškolního věku. Empirická část se zabývá analýzou vybrané elektronické a tištěné mediální produkce určené českým dětem v předškolním věku, včetně porovnání rozdílů mezi českou a zahraniční produkcí. V rámci analýzy je zjišťována přítomnost či nepřítomnost takových mediálních vzorů, které by mohly mít vliv na utváření postojů českých dětí vůči minoritním skupinám. Následně je zhodnoceno, zda se mezi nalezenými vzory vyskytují takové, které by mohly mít potenciál pro působení na příjemce ve smyslu rozvoje rovného vnímání minoritních skupin.
Multikulturní výchova na základních školách v České republice
Pařízková, Petra ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Postoje české veřejnosti k menšinám jsou poměrně negativní až xenofobní. Vlivem globalizace neustále stoupá počet imigrantů v naší společnosti, a proto je nezbytné připravit, prostřednictvím multikulturní výchovy, budoucí generace na život v pluralitní společnosti a na respektování odlišného způsobu života. Proto se ve své diplomové práci zabývám otázkou, jak multikulturní výchova funguje v praxi. Cílem práce je, prostřednictvím kvalitativního výzkumu (analýzy dokumentů a případové studie), zjistit, jaké jsou aktivity státu, neziskového sektoru a pedagogů a jaké jsou případné nedostatky v oblasti multikulturní výchovy. Dalším cílem je zjistit, jaké jsou výsledky multikulturní výchovy, tedy znalosti žáků a zda multikulturní výchovu ovlivňuje zastoupení menšin ve škole. Tato hypotéza se nepotvrdila a výzkum ukázal, že rozdílné zastoupení menšin ve škole výuku multikulturní výchovy neovlivňuje. Co však multikulturní výchovu může negativně ovlivňovat, jsou média, nevhodné či nedostupné výukové materiály, nedostatečná příprava pedagogů a kontrola multikulturní výchovy v praxi, což způsobuje, že žáci sice jsou poměrně dobře informovaní, ale přesto se u nich objevují negativní postoje k menšinám.
Vztah Ruské federace k ruským menšinám v "blízkém zahraničí"
Žižková, Marie ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Šír, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Vztah Ruské federace k ruským menšinám v ‚blízkém zahraničí'" se zabývá přístupem Ruska k menšině, jež vznikla po rozpadu Sovětského svazu v roce 1991. Členy této menšiny jsou Rusové, kteří migrovali po území svazového státu a při jeho zániku se stali v nových nástupnických zemích menšinou. V průběhu 90. let byla otázka menšin zařazena v Ruské federaci mezi zahraničně politická témata a s nástupem Vladimíra Putina se stala prioritou zahraniční politiky. Práce analyzuje pomocí programových prohlášení a strategických dokumentů vydaných v letech 1991 - 2008 rétoriku ruské vlády a konfrontuje ji s reálnými příklady konfliktů Ruska s vládami postsovětských státu, v nichž ruská menšina hrála roli. V první části práce autor představuje pozici menšin v jednotlivých nově utvořených státech a historický vývoj otázky diaspory na území Sovětského svazu. Druhá část přináší obecný přehled zahraniční politiky Ruska zaměřený na blízké zahraničí a také výčet normativních aktů spojených s řešením otázky menšin. V poslední části je analyzován postup Ruska při odsunu sovětských vojsk z Pobaltí a při zrušení dvojího občanství v Turkmenistánu. Dále se autor zaměřuje na rozdíly ve vztahu Ruské federace k menšinám v těchto dvou oblastech. Práce dochází k závěru, že rétorika Ruské federace ve vztahu k...
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Češi v bývalém Sovětském svazu se zaměřením na repatriovanou komunitu z Kazachstánu
Dymeš, Pavel ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá historií českého osídlení Kazachstánu od odchodu krajanů z českých zemí v polovině 19. století, přes jejich pobyt na Ukrajině a v Besarábii až po návrat jejich potomků do České republiky. Zároveň popisuje proces přesídlení a následnou integraci krajanů v České republice. Prostřednictvím dotazníkového šetření hledá důvody odchodu krajanů z Kazachstánu a hodnotí úspěšnost jejich integrace.
Three critical voices of post-war American literature
Malá, Kateřina ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi literárními díly, které poskytují kritický pohled na poválečnou americkou společnost: Arthur Miller, Smrt obchodního cestujícího, J.D. Salinger, Kdo chytá v žitě a Jack Kerouac, Na cestě. Cílem diplomové práce je stručně představit povalečnou společnost a poté, na základě textové analýzy, prezentovat kritiku, obsaženou ve výše zmíněných knihách. Práce je rozdělena do čtyř částí a popisuje poválečnou situaci ve Spojených státech (politickou, sociální a kulturní) a poté se zaměřuje na knihy samotné. Po stručném shrnutí autorova života, následuje hlavní část týkající se knihy a kritiky, kterou obsahuje. Poválečné období bylo významné, díky změnám, které přineslo. Společnost 50. let byla charakterizována mnoha "boomy", které přispěly k jejímu rozvoji. Jejími hlavními rysy se staly konzumerismus a materialismus, které také byly hlavním předmětem kritiky. Hlavní otázkou, kterou chce tato diplomová práce zodpovědět je, zdali byla tato kritika oprávněná či nikoli. Tento cíl je realizován v samotném závěru práce a založen na faktech, poskytnutých během psaní vlastní práce, odpověď je, že tato kritika oprávněná byla. Nicméně, tento závěr není jednoduchý a je třeba přečíst práci celou k pochopení všech důvodů, které vedly k tomuto závěru a přemýšlet o poskytnutých vývodech.
Vnímání mouřenínů v alžbětinské Anglii
Bielková, Andrea ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
Text předložené práce se věnuje vnímání afrického obyvatelstva v alžbětinské Anglii. Práce se pokouší osvětlit společenský kontext, v jehož rámci se obraz Afričana, člověka s tmavou pletí, jako specifického Jiného vyvíjel. Práce si klade následující hlavní otázky: jaké významné celospolečenské fenomény měly zásadní vliv na formování a transformaci obrazu Jiného a v jaký výsledný obraz výše uvedené vlivy vyústily; zda a jak se tyto faktory projevily v prezentaci prostřednictvím lidové kultury. Pramennou základnu analýzy tvoří především cestopisná tvorba a dramatická produkce daného období. Klíčová slova: Alžběta I.; mouřeníni; černoši; cestopisy; George Best; Richard Hakluyt; alžbětinské drama; Othello; Kupec benátský; Bitva o Alcazar; Nadvláda chtíče; Titus Andronicus; Maroko; Berbérie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.