Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,988 záznamů.  začátekpředchozí27979 - 27988  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.12 vteřin. 

Vliv podmínek pěstování na obsah polyfenolických látek ve slupkách brambor u odrůd různě citlivých ke strupovitosti
Krištůfek, Václav ; Diviš, J. ; Dostálková, I.
Obsahy polyfenolických látek ve slupkách hlíz brambor byly ovlivněny odrůdou, lokalitou, ročníkem, dobou odběru hlíz a nebyly ovlivněny dobou zralosti odrůd brambor. Odrůdy se lišily obsahem polyfenolických látek ve slupce. Obsah těchto látek ve slupkách patnácti testovaných odrůd, různě citlivých ke strupovitosti, byl nejvyšší u odrůd méně náchylných. Regresní analýza prokázala, že se zvyšujícím se obsahem polyfenolických látek ve slupkách se snižuje stupeň napadení (P=0,006). Schopnost odrůd akumulovat buď více, nebo méně polyfenolických látek se projevila shodně na obou plochách i v nádobovém pokusu. Obsah polyfenolických látek ve slupce hlíz brambor ve vztahu k k výskytu strupovitosti je nutné studovat v období iniciace infekce, tj. v našich podmínkách 60-65 dnů od výsadby. V průběhu vegetace dochází k poklesu obsahu těchto látek ve slupce hlíz a rozdíly mezi odrůdami se snižují.

Koordinační schopnosti u fotbalového brankáře
Pavelka, Marek ; Hronzová, Marie (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány koordinační schopnosti potřebné pro hru fotbalového brankáře. Je zde uveden komplex tréninkových jednotek, který vychází ze speciálních brankářských tréninků a v určité modifikaci může vést ke zlepšení koordinačních schopností žáků a předcházet tak zraněním, kterých je v hodinách tělesné výchovy velké množství. Cvičení jsou upravena tak, aby se dala využít v podmínkách školy. To znamená s větším počtem cvičenců a v tělocvičně. Žáci nedosahují úrovně koordinačních schopností brankářů a nemohou tedy zvládat všechna speciální cvičení určená pro fotbalové brankáře, proto návrhy tréninkových jednotek musely být zjednodušeny. Dále byla jednotlivá cvičení upravena tak, aby byla pro žáky atraktivní a přistupovali k nim s pozitivním přístupem. Tento cíl se také podařilo splnit, přestože do tréninkového plánu byla zařazena i méně oblíbené posilovači cvičení a rychlostněsilová cvičení Aby došlo ke zlepšení koordinačních schopností žáků, byl zvolen postup od základních cvičení (správné chytání míče, skloubení výskoku a chycení míče atd.) ke složitějším cvičením. Tento postup se ukázal jako správný. Výběr testů se ukázal jako vhodný, s výjimkou testu číslo 1. Tento test byl pro žáky i brankáře příliš jednoduchý a ve výsledku neukázal žádné rozdíly. Ostatní testy se ukázaly jako vhodně...

Jazykový rozbor tisku Legenda blahoslavené Anýžky... z roku 1666
Turková, Táňa ; Adam, Robert (oponent) ; Kučera, Karel (vedoucí práce)
Tato práce podává základní jazykovou charakteristiku tisku Život blahoslavené Anýžky ... z r. 1666 po stránce pravopisné, hláskoslovné, morfologické, syntaktické a lexikální. Součástí této práce je rovněž přepis textu celé památky. Zkoumaný text legendy je překlad z latiny, který vznikl na poč. 15. stol. a podle starého rukopisu byl r. 1666 vydán tiskem. Tisk navíc obsahuje vysvětlující marginálie, které připojil vydavatel. Legenda je tištěna bratrským pravopisem a obsahuje některé chyby vzniklé transkripcí spřežkového pravopisu, kterým byl psán starý rukopis. Kvantita je značená, ale grafická podoba tisku podává informaci spíš o kvantitě češtiny 17. stol. než češtiny 15. stol. V grafice legendy se ještě odráží některé změny probíhající v hláskovém systému, ale v podstatě se po stránce hláskoslovné čeština legendy shoduje s dnešní češtinou. Více rozdílů ve srovnání s dnešní češtinou shledáváme v oblasti morfologie. Oproti dnešní češtině se v češtině legendy projevují v rámci jednotlivých deklinačních a konjugačních vzorů konkrétní tvaroslovné rozdíly, které odpovídají staré češtině (soustava slovesných časů, participiální tvary, deklinace některých substantiv, číslovek). Rovněž po stránce syntaktické odráží legenda mnohé jevy charakteristické pro starší češtinu (juxtapozice vět, užívání polovětných útvarů)....

Zákaz konkurence v pracovněprávních vztazích
Hořáková, Jitka ; Pichrt, Jan (vedoucí práce) ; Hůrka, Petr (oponent)
Předkládaná rigorózní práce je zaměřena na právní úpravu zákazu konkurence v pracovněprávních vztazích. Rigorózní práce je rozdělena do šesti na sebe navazujících kapitol, přičemž za stěžejní je považována kapitola čtvrtá zabývající se právní úpravou zákazu konkurence v pracovněprávních vztazích de lege lata v České republice. Cílem je představit právní úpravu zákazu konkurence zaměstnance nejen za trvání pracovního poměru, ale i v době po jeho skončení (tj. v podobě konkurenční doložky). Součástí práce je rovněž stručná charakteristika pojmu pracovněprávní vztahy, pozornost je věnována také historickému vývoji zákazu konkurence v pracovněprávních vztazích. Práce se taktéž věnuje právní úpravě zákazu konkurence v rámci francouzského a německého pracovního práva. Hlavními zdroji vypracování předkládané rigorózní práce byly zejména odborné publikace, články publikované v odborných časopisech a judikatura; a to jak české, tak i zahraniční. Metodou komparace právních úprav autorka došla k závěru, že právní úprava všech zkoumaných států je velmi obdobná; lze však nalézt i drobné rozdíly vyplývající z individuality každého státu.

Hodnocení práce zaměstnanců v podmínkách mateřských škol
Fehérová, Miroslava ; Hamerníková, Dana (oponent) ; Černíková, Helena (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá postupy při hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců a jejich motivací v podmínkách mateřských škol. Přináší informace o tom, jaké podoby a formy hodnocení jsou využívány, které metody hodnocení jsou nejčastěji voleny a jaká kriteria hodnocení vedení škol volí. Sleduje rozdíly v hodnocení pracovního výkonu pedagogů a ostatního personálu. Porovnává, zda se liší postupy hodnocení v jednotřídních mateřských školách a v mateřských školách s větším počtem tříd. Zjišťuje, jaké formy odměn může používat management k motivaci svých zaměstnanců a mimo jiné i možnosti využití benefitů v oblasti školství. Výzkumným šetřením byly ověřovány čtyři předpoklady: 1. Mezi hodnocením zaměstnanců v jednotřídních mateřských školách a hodnocením ve vícetřídních mateřských školách není rozdíl. 2. Většina mateřských škol má zpracovanou formalizovanou podobu hodnocení svých zaměstnanců. 3. Hodnocení zaměstnanců je zaměřeno hlavně na pedagogické pracovníky. 4. Benefity využívané mateřskými školami nemají motivační účinek.

Analýza bakteriálních izolátů a DNA ze společenstva ze čtyř různých sukcesních ploch na území po těžbě hnědého uhlí
Chroňáková, Alica ; Halbritter, A. ; Krištůfek, Václav ; Biró, B.
Byla studována mikrobiální společenstva 4 rozdílných stadií (iniciální [0 let po navršení výsypkového materiálu], rané [10], střední [20] a pokročilé [42]) v procesu primární sukcese. Tato společenstva byla charakterizována genotypickými metodami: ARDRA (Amplified Ribosomal DNA Restriction Analysis) a box-PCR - genomický fingerprint s použitím specifického primeru pro repetitivní box A - element. Metoda box-PCR byla vybrána pro porovnání metodických přístupů analýzy heterotrofního bakteriálního společenstva. ARDRA profily eubakteriálního společenstva byly příliš komplexní a neukázaly žádné rozdíly mezi jednotlivými společenstvy eubakterií na odlišných sukcesních plochách. Společenstvo aktinomycet bylo studováno použitím dvou sad primerů: aktinomycety 1. (243F-1378R, Heuer et al. 1997) a aktinomycety 2. (243F-1401R, Monciardini et al. 2002).Fingerprinty získané použitím dvou specifických sad primerů pro aktinomycety ukázaly rozdíl mezi společenstvem aktinomycet na raném a středním stadiu v procesu primární sukcese. Výsledky z analýzy box-PCR jsou nyní v procesu zpracování a budou publikovány později

Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax
Štorkánová, Anna ; Wolák, Radim (oponent) ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce)
Diplomová práce "Soukromé tiskové agentury na českém mediálním trhu po roce 1989 se zaměřením na Mediafax" pojednává o vývoji soukromých tiskových agentur, které se na českém mediálním trhu objevily nově koncem 80. let 20. století, jako byla například IAM (MORON), Arteria, Korzo, Anopress a další. Tato práce je zaměřená především na agenturu Mediafax, která zahájila činnost v červnu 2008. Diplomová práce přináší informace o historii této agentury, jejím statutu, vnitřní struktuře, zpravodajském servisu, žurnalistických zdrojích, odběratelích a charakteristice zpráv. Cílem této práce bylo také porovnání Mediafaxu s Českou tiskovou kanceláří, jejich vnitřní struktury a produkce a služeb, obzvláště pak jejich zpravodajského servisu, fotobanky a infografiky. Mezi 1. a 14. lednem 2010 bylo provedeno srovnání zpravodajského servisu Mediafaxu a České tiskové kanceláře, které mělo určit rozdíly ve výběru zpráv, kterým byla přiřazena vysoká priorita. Porovnávaly se také žurnalistické zdroje, rozsah, včasnost, titulky a jazykové prostředky. Tato práce dále analyzuje četnost produktů Mediafaxu zastoupených v médiích mezi červnem 2008 a dubnem 2010 podle databáze Anopressu a soustředí se na to, která média Mediafax nejvíce citovala, jakým typům produktů dávala přednost (fotografiím, textové produkci) a jaké obory...

Audit outsourcingu
Stoilov, Martin ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Diplomová práce pojednává o externím auditu outsourcingových služeb v oblasti IT se zaměřením na aplikační, infrastrukturní a podpůrné služby. Práce vymezuje pozici externího auditu outsourcingu, jakožto efektivního nástroje pro kontrolu služeb poskytovaných třetími stranami v rámci managamentu kvality v organizaci. Dále se podrobněji zabývá vlastním průběhem auditorského projektu a popisuje rozdíly v životním cyklu mezi klasickým projektem podle PMBOK a auditorským projektem podle dokumentu IT Assurance Guide. Druhá část práce popisuje nejčastější problematické body outsourcingových kontraktů v podmínkách České republiky a poskytuje ucelený obecný přehled o možnostech řešení. V závěrečné části jsou pak tyto popsané body demonstrovány na reálné případové studii z prostředí veřejné správy ČR.

Zájmová činnost předškolních dětí (s přihlédnutím k podmínkám v úplných a neúplných rodinách)
Čedíková, Petra ; Havlová, Jana (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce mapuje přístup rodin k zájmové činnosti dětí předškolního věku vzhledem k tomu, jaký je jejich sociální status, hodnotová životní orientace a výchovný styl. Zaměřuje se na rozdíly v přístupu a podmínkách v úplných a neúplných rodinách. Na základě závěrů výzkumu poukazuje na možnosti, jak může mateřská škola rodičům nabídnout odbornou pomoc a konzultace v zájmu dětí.

A contrastive study of means expressing necessity in English and Czech
Šimůnková, Renata ; Hajičová, Eva (vedoucí práce) ; Dušková, Libuše (oponent) ; Huschová, Petra (oponent)
Doktorská disertační práce zkoumá rozčlenění sémantického pole nutnosti v angličtině a češtině na základě jazykových prostředků použitých v současné krásné literatuře (čtyři díla anglická a čtyři díla česká a jejich publikované překlady). Cílem práce je nejprve popsat rozčlenění tohoto pole v obou jazycích, určit a porovnat významy a použití jednotlivých prostředků vyjádření nutnosti uvnitř jednoho jazyka a následně data, získaná pro každý jazyk jednotlivě, porovnat. Na základě porovnání jsou potom stanoveny základní podobnosti a rozdíly, diskutovány možné příčiny popsaných rozdílů a jejich důsledky z hlediska správného vyjadřování jednotlivých sémantických hodnot nutnosti v obou jazycích. Práce sestává ze tří hlavních částí: části teoretické, empirické a závěru. Teoretická část je pojata jako poměrně široký obecný úvod do problematiky modality a dále pak konkrétně nutnosti. Kromě vytyčení a vymezení pojetí obecného konceptu modality se kapitola věnuje způsobům vyjádření nutnosti v angličtině a v češtině a jejich porovnání. V empirické části jsou diskutovány a porovnávány jednotlivé prostředky vyjádření nutnosti, jak uvnitř jednoho jazyka (podrobně je například diskutován rozdíl mezi must a have to, mustn 't a can 't) tak mezi jazyky a prezentovány dílčí výsledky těchto porovnání. Závěrečná část nabízí...