Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,522 záznamů.  začátekpředchozí27513 - 27522  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.56 vteřin. 

Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let
Kvasnovská, Tereza ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let Cílem práce je na základě literární rešerše vytvořit metodickou řadu cvičení pro taneční výchovu dětí ve věku od 3 do 5 let. Práce je určena pro všechny začínající taneční pedagogy, kterým pomůže správně utřídit a metodicky uspořádat jednotlivé taneční prvky a pohyby. Další snahou je prakticky ověřit vytvořenou metodickou řadu cvičení s dětmi výše uvedeného věku. Ke zpracování bakalářské práce použiji metodu zúčastněného pozorování a v průběhu dvou měsíců vytvořenou metodickou řadu cvičení aplikuji na předškolní děti z Taneční školy Stardance Chomutov, s kterými pracuji od září 2011. Na základě pozorování a reakcí dětí na každé cvičení vytvořím selekci, kterou následně zpracuji v podobě reflexe pro každé jednotlivé cvičení. Klíčová slova: tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věk

Právní nástroje ochrany čistoty vod
Lýsek, Lukáš ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Právní nástroje ochrany čistoty vod - Abstrakt Cílem mé práce je analyzovat systém právních nástrojů ochrany kvality podzemních a povrchových vod. Důvodem mého výzkumu je fakt, že kvalita vody má vliv nejen na každou lidskou bytost, ale i na celou planetu Zemi, protože život bez vody není možný. První kapitola definuje hlavní zdroje znečištění, kterými jsou bodové, difuzní a havarijní zdroje znečištění. Další dvě části této kapitoly obsahují aktuální stav jakosti povrchových i podzemních vod v České republice. Druhá kapitola se soustředí na příslušné mezinárodní, evropské a české právní předpisy v oblasti ochrany vod. Tato kapitola se skládá ze tří částí. První část se zaměřuje na mezinárodní právo, které je založeno na dvoustranných a mnohostranných smlouvách. Druhá část zkoumá Evropské vodní právo se zaměřením na primární a sekundární prameny práva. Třetí část se zaměřuje na vodní právo České republiky. Kapitola třetí je rozdělena do dvou částí a poskytuje přehled o hlavních cílech stanovených EU a českou legislativou s hlavním zaměřením na směrnici 2000/60/ES Evropského parlamentu a Rady, kterou se stanoví rámec pro činnost Společenství v oblasti vodní politiky. Kapitola čtvrtá se zaměřuje na nejdůležitější část této práce. Představuje systém právních nástrojů v českém právu životního prostředí. Po...

Fotoblog jako nová prezentační platforma
Javůrková, Klára ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifickými jevy, které s sebou přinesla digitalizace. Nastiňuje vývoj digitálních médií, vznik multimédií a nové možnosti, které tyto subjekty provázely. Předmětem této práce jsou fotoblogy a nová zobrazovací platforma, kterou reprezentují. Základním elementem fotoblogů je digitální fotografie. Tato práce popisuje zrození digitální fotografie a změny ve fotožurnalistické praxi, které tato změna s sebou přinesla. V první části je rozebráno, co nového digitální fotografie přinesla. V souvislosti s přerodem fotografie na digitální médium jsou vzpomenuty i fotografické podvody a zpochybnění fotografie jako pravdivého média. Prostřední část obsahuje rozhovor s Ami Vitale, která hovoří o multimédiích a jak je jako fotografka využívá. Druhý rozhovor s Janem Ždimerou osvětluje fotoeditační proces v ČTK, ze kterého vyplývají rozdíly v porovnání s fungováním Demotixu, který zde reprezentuje zástupce internetové občanské žurnalistiky. Poslední část je věnována blogům ZoneZero a Magnum blog. Praktická část popisuje jednotlivé rozdíly mezi těmito webovými stránkami. Tato práce si klade za cíl upozornit na vývoj a proměny, kterými fotografie prošla, se speciálním zaměřením na fotoblogy. Tyto změny formovaly směry, kterými se moderní fotografie ubírá, a ve spojení s internetem pak...

Mamoru Oshii a jeho Ghost in the Shell
Hoffová, Michaela ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.

Analýza tvorby Romaina Garyho z perspektivy filosofie dialogu
Dědinová, Lenka ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Analýza tvorby Romaina Garyho z perspektivy filosofie dialogu Klíčová slova: dialog, motiv setkání, etičnost vztahu, identita, krize identity, odcizení, symbolika, dualismus, l'indicible (nemožnost vyslovení zkušenosti mající intimní nebo extrémní charakter), román, postava "třetího", židovství Abstrakt: Hlavním cílem této diplomové práce je představit ideovou souvislost myšlenek Romaina Garyho, francouzského spisovatele ruského původu, a filosofie dialogu, jejímž zakladatelem byl Martin Buber a kterou dále rozvedl Emmanuel Lévinas. Tohoto cíle se snažíme dosáhnout na jedné straně pomocí interpretace a konfrontace jednotlivých filosofických myšlenek a na druhé straně pomocí analýzy románové tvorby. Práce je rozložena do čtyř hlavních kapitol. V první části se snažíme přiblížit dopad hospodářského rozvoje a celospolečenských proměn, kterými Francie prošla na přelomu a zejména po první světové válce, na kulturu a zejména filosofické klima. V druhé části chceme vymezit základní teze filosofie dialogu. Třetí část je věnována seznámení s osobností a tvorbou Romaina Garyho. A závěrečná část patří analýze románové tvorby jmenovaného spisovatele, kterou zamýšlíme doložit onu ideovou souvislost s filosofií dialogu.

Cestovní ruch pro vybraný segment - zahraniční studenti vysokých škol
VORÁČEK, Lukáš
Práce analyzuje segment zahraničních studentů jako skupinu ?návštěvníků?, která patří se svými specifiky k obtížené klientele, o kterou je třeba patřičným způsobem pečovat a poskytovat jí kvalitní univerzitní služby a pomoc. Práce také demonstruje obecné přínosy těchto hostů a trendy, se kterými se setkáváme na univerzitách. Větší pozornost byla zaměřena na vhodné doplnění programu letní školy pořádané na JU. Ve spojení s tímto doplněním programu se velká pozornost ubírala směrem ke zvolené atraktivitě - Stezce korunami stromů Lipno. Projektem diplomové práce je navržení a realizace projektu zatraktivnění této turistické atrakce v podobě aplikovaného nočního osvětlení, které přineslo provozovatelům nové možnosti využití a výhody. Druhá část projektu se pak zabývá prosazením tohoto místa do programu a to hledáním vhodné varianty pro reciproční spolupráci, které nakonec bylo úspěšně dosaženo. Stezka tak byla úspěšně prosazena do následujících programů letních škol pořádaných Jihočeskou univerzitou.

MMF a jeho role při řešení finančních krizí
Palková, Zuzana ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá činností MMF ve finančních krizích a snaží se zhodnotit jeho efektivitu. V první části je MMF představen. Je popsána jeho struktura, zdroje a zejména nástroje, kterými při řešení krizí disponuje. V druhé části je zanalyzována jeho role ve třech vybraných krizích 90. let - v Mexiku, jihovýchodní Asii a Argentině. Pro pochopení jeho role v těchto krizích je vždy nejprve krize popsána, a poté je zhodnocena role MMF. Důraz je kladen na kritiku, kterou Fond svými opatřeními vyvolal. Poslední kapitola se stručně zabývá současnou světovou krizí a popisuje, jak se do ní Fond zapojuje. Práce obsahuje také nástin možného budoucího vývoje MMF.

Obraz života a smrti v českém jazykovém obrazu světa
Patočková, Dorothea ; Nebeská, Iva (oponent) ; Vaňková, Irena (vedoucí práce)
Práce zkoumá jazykový obraz smrti a života v češtině na základě etymologie, slovníkových definic a derivátů lexémů smrt, mrtvý, umřít, život, živý a žít, dále na základě frazémů a textů lidových písní a pohádek. Vychází z pojetí metafory jako něčeho, na čem je založen náš konceptuální systém, dále z teorie kategorizace a z chápání antropomorfismu a tělesnosti jako jednoho z hlavních principů jazykového obrazu světa. Metafory smrti a života jsou děleny podle oblasti cílové a zdrojové. Jak se ukázalo, v cílové oblasti jsou oba pojmy pojímány jako konkrétní entity, se kterými lze jako s předměty zacházet a které mají svou prostorovou orientaci. O antropomorfním pojetí pojmu smrt svědčí i konceptualizace smrti jako osoby. Také atributy, které jsou smrti přisuzovány (zejm. vlastnosti hodnotící a vlastnosti vnímatelné smysly), dokládají její pojetí jakožto osoby nebo konkrétního předmětu. Mezi základní představová schémata patří u obou pojmů schéma nádoby (prostoru) a cesty. Život je chápán jako kontinuum ohraničené z jedné strany narozením (vstupem do prostoru života) a ze strany druhé smrtí (odchodem z prostoru života). Sám život je pak jakožto uplývající čas vnímán jako cesta nebo plavba. Princip antropomorfismu se uplatňuje také v oblasti zdrojové, kterou zastupuje u obou pojmů zejména hyperbola. Ukázalo se,...

Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence
Volfová, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce "Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence" je zpracována teoreticko-výzkumně. V teoretické části je popsána podložená změna v systému získávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolán, kterou přinesl zákon č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních. Teoretická část taktéž popisuje specifika, kterými se střední zdravotnická škola liší od ostatních středních škol a následně je zaměřena na osobnost odborné učitelky a její profesní dovednosti, kterými by měla být odborná učitelka vybavena. Cílem empirického šetření je především porovnat názor studentek střední a vyšší zdravotnické školy a večerního studia s názorem pedagogů na objektivně dané osobnostní vlastnosti odborného učitele a jeho profesní kompetence, jejich názory zaznamenat a přispět tak k zamyšlení se nad danou problematikou, která se do jisté míry týká všech občanů Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických ve srovnání s názory expertů, tak i shrnutí poznatků získaných empirickým šetřením.

Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Kovářová, Kristýna ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lörinczová, Enikö (oponent)
Bakalářská práce se zabývá institucí pro trávení volného času mládeže do 18 let. Teoretická část vymezuje pojmy, jako je mládež, kde popisuje všechny fáze věku dítěte a faktory, které ovlivňují jeho výchovu. Dále definuje funkce výchovy a její metody a v neposlední řadě i negativní faktory, které volný čas ovlivňují. Přiblížena je funkce a účastníci volného času, kteří jsou nedílnou součástí. V této práci se nacházi i popis neziskových organizací pro trávení volného času mládeže, se kterými se můžeme setkat. Teoretická část je zakončena financováním těchto institucí a možností získání grantů a fondů. Praktická část se na začátku zabývá charakteristikou MČ Prahy 3 a poté se specializuje na Dům dětí a mládeže Prahy 3 - Ulita. Instituce je zkoumána analýzou dle Bronislava Malinowského, kterou publikoval ve své knize Vědecká teorie kultury. Zjišťuje, jestli má isntitce dostatek prostoru pro konání svých aktivit, zda je nabídka aktivit dostatečná, je-li kvalifikovaný personál a zda mají pro své konání dostatek financí. Cílem práce je zjistit, zda-li instituce plní své poslání, pro které byla založena, a jak jí ukládá zákon.