Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,218 záznamů.  začátekpředchozí27209 - 27218  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.24 vteřin. 

Proces rámcování mediálních obsahů na příkladu tématu domácího násilí
Homolková, Dana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Závěr Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem je rámcováno domácí násilí v českých tištěných médiích. Analýza vycházela z poznatků Roberta Entmana, který rámcování popisuje jako selekci a zdůrazňování určitých atributů v mediálních obsazích (Entman, 1993). Práce přinesla teoretický úvod konceptu rámcování, jenže se stal součástí mediálních studií přibližně v posledních dvaceti letech, a který se v současné době zabývá všemi fázemi vzniku a interpretace mediálních textů. Teoretický přístup a zároveň výzkumná metoda prochází procesem ustanovení jednotného přístupu i metodologie a přináší nový pohled na analýzu mediálních sdělení. Pro aplikaci metody rámcování tedy bylo zvoleno téma domácí násilí v souvislosti s ustanovením nového zákona na ochranu týraných jedinců, který nabyl platnost 1. ledna 2007. K analýze bylo vybráno pět týdeníků (Blesk pro ženy, Instinkt, Květy, Reflex, Respekt) a určeno sledované období jednoho kalendářního roku od 1. ledna 2007 do 1. ledna 2008. V praktické části byla provedena kvalitativní analýza, při níž byly určeny rámce a výzkumné hypotézy pro bližší interpretaci rámcování zvoleného tématu. V následné kvantitativní analýzy byly zjišťovány způsoby rámcování článků jednotlivými tituly a případné rozdíly v přístupu k dané problematice z hlediska převládajících stereotypů spojených...

Dítě mladší 3 let v mateřské škole
Ryšavá, Jitka ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
RYŠAVÁ, J. Dítě mladší 3 let v mateřské škole. Praha 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra primární pedagogiky. Vedoucí práce E. Opravilová. Práce sledovala specifiku výchovně vzdělávací práce mezi 2-3 rokem věku dítěte v prostředí běžné mateřské školy. Teoretická část se opírá o vývojově psychologickou charakteristiku tohoto období. Sledovala vliv rané interakce matka - dítě, vliv rodinného prostředí a vliv dalších faktorů na separaci dítěte od matky a následnou adaptaci a socializaci v prostředí mateřské školy. Výzkumné šetření zahrnuje případové studie 6 vybraných dvouletých dětí (pozice dítěte), 24 rodičů vybrané MŠ (pozice rodičů) a 51 mateřských škol (pozice učitelky). Výzkum sledoval vliv specifických klíčových faktorů, ovlivňujících průběh adaptace a socializace dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy, včetně předpokládaného klíčového vlivu chronologického věku dítěte. Dále sledoval a vymezil podmínky mateřských škol v oblasti legislativní, personální a organizační, při jejichž splnění je možné považovat edukaci dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy za vhodnou. Závěr práce obsahuje doporučení týkající se stimulace vývoje dítěte mladšího 3 let jak v prostředí rodinném, tak v prostředí mateřské školy, včetně vlastního návrhu...

Co- and self-assembly of amphiphilic block copolymers
Uchman, Mariusz Marcin ; Procházka, Karel (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent) ; Gradzielski, Michael (oponent)
Souhrn Dizertační Práce Summary of the PhD Thesis SOUHRN DIZERTAČNÍ PRÁCE Předložená práce shrnuje dva přístupy vedoucí ke vzniku nových nanostruktur ve vodných roztocích. Zatímco amfifilní blokové kopolymery a terpolymery typu AB a ABC tvoří ve vodě samovolně asociované nanostruktury, v některých systémech dochází ke vzniku společně asociovaných struktur až po přídavku dalších, často nízkomolekulárních látek, jako například kademnatých solí nebo borových klastrů. V rámci prvního přístupu byla studována samovolná asociace dvojblokového kopolymeru polystyren-block-poly((sulfamát-karboxylát)isopren) a trojblokového terpolymeru poly((sulfamát- karboxylát)isopren)-block-polystyren-block-poly(ethylen oxid), které byly připraveny S. Pispasem a G. Mountrichasem z Ústavu teoretické a fyzikální chemie při Národní výzkumné nadaci Řecké republiky (Athény, Řecko) pomocí živé aniontové polymerace a následné funkcionalizace postpolymerizační reakcí s chlorosulfonylisokyanátem. Výsledkem jsou blokové kopolymery s vysoce nekompatibilními bloky, přičemž polyelektrolytový blok obsahuje v jedné monomerní jednotce skupiny s jak silným tak slabým elektrolytovým chováním. Struktura nanočástic tvořených PS-PISC a PISC-PS-PEO byla studována v pufrech o pH v rozmezí 1 až 10 pomocí statického a dynamického rozptylu světla (SLS a...

Transformace Public-Private Partnership v éře post-New Public Management: výzvy britskému a španělskému modelu
Witz, Petr ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat struktury veřejného sektoru angažované ve správě a managementu projektů Public-Private Partnership (PPP)/Private Finance Initiative (PFI) ve Velké Británii a ve Španělsku a současně vyhodnotit pokrok v aplikaci konceptu Public-Private-Citizen Collaboration (PC2) v těchto státech v období post-New Public Management. Je zkoumán problém rozložení a využití kapacit v rámci architektury modelů jako faktory ovlivňující schopnost organizací veřejné správy chránit efektivním a úsporným způsobem veřejný zájem a otevřenost a transparentnost PPP programů s využitím moderních nástrojů Web 2.0 umožňujících oslovení a angažování občanů v procesu implementace politiky i jednotlivých fázích konkrétních projektů. Zvláštní pozornost je věnována tomu, jakými způsoby mohou aktéři z řad soukromých firem a veřejnosti ovlivňovat odpovědné orgány veřejné správy v jejich rozhodování a spoluurčovat podobu a výsledky partnerství. Prostřednictvím zakázek PPP je partnerský subjekt ze soukromého sektoru většinou pověřen financováním, výstavbou, či modernizací a následnou údržbou a správou dané části veřejné infrastruktury po dobu okolo 30 let výměnou za pravidelné splátky od organizace veřejného sektoru. Programy investic touto cestou byly těžce zasaženy finanční...

Historie Gymnázia olympijských nadějí v Českých Budějovicích
ŠEBKOVÁ, Kristýna
V bakalářské práci se autorka zabývá vznikem a historií Gymnázia olympijských nadějí v Českých Budějovicích. Ve výzkumné části autorka mapuje vývoj sportovního školství na území České republiky. Zabývá se sportovními třídami na základních a středních školách, vznikem sportovních škol a jejich následnou přeměnou na sportovní gymnasia. Detailně toto dokládá na příkladu Gymnázia olympijských nadějí v Českých Budějovicích. Autorka také popisuje aktuální stav na gymnáziích, na kterých probíhá sportovní výuka i v současnosti.

Projekt jako součást vzdělávací strategie ve výuce ruštiny na obchodních akademiích
Marádová, Lucie ; Folprechtová, Jana (oponent) ; Žofková, Hana (vedoucí práce)
Práce zahrnuje tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část je obsažena v prvních dvou kapitolách práce. Je zpracována metodou literární rešerše, která má zprostředkovat komplexní obraz možností využití projektů ve výuce ruštiny a vytvořit pevnou teoretickou základnu pro následné provedení výzkumné sondy a pro koncipování návrhu výukového projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kontrastivní studie substantiv vyjadřujících čas ve finštině a češtině
Souček, Milan ; Fárová, Lenka (oponent) ; Lindroosová, Hilkka (vedoucí práce)
Lingvistika počátku 21. století má nové a rychle se rozvíjející možnosti a výzkumné nástroje, které jí dávají dříve nedosažitelné a téměř nepředstavitelné možnosti. Při zkoumání a popisu jazyka a následné přípravě jazykových příruček, učebnic a slovníků může využívat moderní technologie a jejich prostřednictvím zkoumat jazyk nejen jako systém dorozumívání, ale také jako výsledek komunikace, a na základě těchto zkoumání realizovaných jazykových projevů vytvářet teorie podložené konkrétními a přirozenými příklady. Již téměř samozřejmostí se stává, že moderní slovníky jsou připravovány na základě zkoumání obsáhlých jazykových materiálů nashromážděných v jazykových korpusech a zpracovávaných korpusovými programy, které umožňují zkoumání pestré škály jazykových jevů. Také při přípravě jazykových učebnic se jazykové korpusy využívají stále častěji a jazykové učebnice tak podávají studentům adekvátní a relevantní informace o jazyce, stále více nezávislé na subjektivním výběru jejich tvůrců. Velké moderní slovníky a jazykové učebnice založené na korpusových zkoumáních vznikaly nejprve především v anglofonním prostředí (např. Collins Cobuild), v posledním desetiletí se ale korpusová lingvistika rozvíjí velkou rychlostí i v dalších zemích. Například Český národní korpus založený v roce 1994 může svým rozsahem a...

Technická zpráva z Pozemního laserového skenování základů šibenice u obce Lomnice
Kuda, František
Ústav geoniky AV ČR, v. v. i. realizoval v rámci vědecko-výzkumné činnosti dne 13. 4. 2015 terénní zaměření základů šibenice u obce Lomnice na vrchu Šibeniční horka (Obr. 1) technologií 3D pozemního laserového skenování. Cílem bylo zachycení dochovaných základů šibenice a okolní topografické situace za účelem dokumentace aktuálního stavu lokality a pořízení podkladových materiálů pro následné vytvoření virtuálního modelu šibenice.

Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování

Influence of changes of Indication list on spa services in the Czech Republic
Majtnerová, Katarína ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Předmětem této diplomové práce bylo zjistit změny v návštěvnosti lázeňských zařízení v České republice, ke kterým došlo především po přijetí nového Indikačního seznamu v roce 2012. Jeho dopady byly zkoumané prostřednictvím komparace a analýzy mezi dvěma časovými obdobími a to do roku 2013 a od roku 2013. Podrobněji se práce zaobírala vlivem na zásadní ukazatele lázeňských zařízení, kterými jsou vývoj ošetřujících lidí, počet klientů, lůžková kapacita a personální vybavení. Na základě výsledků a zjištěných skutečností byl následně odhadnut další vývoj a směřování návštěvnosti lázeňských zařízení v České republice.