Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 289 záznamů.  začátekpředchozí270 - 279další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...
JOSÉ MARTÍ - život a dílo se zaměřením na jeho eseje Madre América a Nuestra América
Bočková, Sandra ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
V bakalářské práci s názvem JOSÉ MARTÍ - život a dílo se zaměřením na jeho eseje Madre América a Nuestra América se budu zabývat jeho dvěma stěžejními eseji Matka Amerika (Madre América) a Naše Amerika (Nuestra América), které obsahují Martího myšlenky týkající se sebeurčení národů Latinské Ameriky. Abych mohla přistoupit k rozboru esejů a jejich hlavních myšlenek, považuji za důležité nejprve představit autora. Podle mého názoru, José Martí je jednou z nejvýznamnějších osobností kubánské koloniální doby. Hrál hlavní roli v organizaci druhé kubánské války za nezávislost, čímž se podílel také na budoucím vývoji kubánské novodobé historie. Svými myšlenkami o kořenech, jednotě a svobodné a spravedlivé společnosti se také bezesporu zapsal do dějin celé Latinské Ameriky. José Martí byl zároveň spisovatelem, který nám zanechal velké množství děl. Jeho sebrané spisy obsahují poezii, novinové články, komentáře, kritiky, eseje, ale i drama a román. Proto se mi jeví jako vhodné seznámit čtenáře i s jeho literární tvorbou. Klíčová část práce spočívá v rozboru již zmíněných esejů, které hovoří o kořenech Latinské Ameriky. Podle Martího poznání těchto kořenů a víra v ně povede ke svobodě jednotlivých národů, k vytvoření soudržnosti mezi nimi a zbavení se cizích vlivů. Cizími vlivy Martí myslí Spojené státy, ve...
Generic Realtime Strategies
Baláž, Tibor ; Dvořák, Filip (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Strategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum hráčů a výzkumníku, či už to bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které ponouká možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jako je jazyk interpretovaný do herního enginu a jako pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizualizace telemetrických dat
Kolář, Michael ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvoření aplikace v systému Unity, která by umožňovala vykreslování vozidla a jeho dílčích prvků podvozku v reálném čase. Pozice a natočení jednotlivých částí se řídí daty, která přichází, na základě simulace nebo reálného měření, z programu Matlab.
Tools for generating and editing of 2D terrain
Mocný, Ondřej ; Sýkora, Ondřej (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
Unity je nástroj pro tvorbu her používaný velkým množstvím vývojářů. Jednou z jeho chybějících funkcí je širší podpora pro dvourozměrné hry, obzvlášť v oblasti editace a generování dvourozměrného terénu. Cílem této práce je tyto funkce navrhnout a implementovat uvnitř prostředí Unity. V práci se nejprve zabýváme analýzou problému, na jejímž konci je sestaven seznam požadavků na výsledný nástroj. V další části detailně popisujeme prostředí Unity pro získání představy o tom, jak je možné nástroj implementovat uvnitř tohoto prostředí. Dále navrhujeme program z pohledu programátora a zabýváme se reprezentací dat uvnitř Unity. Velkou část práce věnujeme rozboru různých algoritmů pro generování terénu. Nakonec popisujeme návrh a implementaci uživatelského rozhraní s využitím znalostí získaných při rozboru prostředí Unity.
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
Vývoj 3D aplikace s využitím Unity
Roček, Jan ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Junek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 3D aplikace pomocí multiplatformního enginu Unity 3D v jazyce C# pro operační systém Windows. Teoretická část popisuje historický náhled do vývoje 3D aplikací a zvažuje možnosti moderních vývojových prostředků. Jsou zde probrány klady a zápory dostupných 3D enginů. Praktická část se zabývá samotným vývojem 3D aplikace, kde je podrobně popsán průběh vývoje se závěrečným zhodnocením. Výsledkem je funkční 3D hra pro dva hráče z izometrického pohledu.
Vizualizace činnosti multi-agentního systému pomocí enginu Unity
Prokop, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní vlastnosti multi-agentního systému Jason a herního enginu Unity3D. Následně se práce zabývá vytvořením vizualizační aplikace, s kterou bude přes síťovou komunikaci navazovat spojení aplikace napsaná ve frameworku Jason pro modelování multi-agentního prostředí. Ta bude zasílat požadavky na vizualizaci agentů a jejich prostředí na straně vizualizační aplikace.
Řízení formace vozidel
Revický, Peter ; Kapinus, Michal (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť systém na riadenie kolesových vozidiel s pohybovými obmedzeniami. V práci sa rieši riadenie formácie a jej dynamické prispôsobovanie v závislosti od prekážok v okolí a zároveň aj riadenie vozidiel. Algoritmy riadiace vozidlo sú založené na báze potenciálových polí. Systém je implementovaný v 2D prostredí v hernom engine Unity. V závere je systém otestovaný na rôznych scenároch ako prechod formácie úzkym miestom, prekážka čiastočne blokujúca formáciu, scenár s dynamickou prekážkou apod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 289 záznamů.   začátekpředchozí270 - 279další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.