Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Mladí lidé na trhu práce v souvislosti s činností úřadů práce ve Středočeském kraji
Herinková, Jana ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním cílem této práce je explorovat situaci a informovanost mladých lidí na trhu práce, evaluovat stávající nástroje a navrhnout zlepšení současné situace pomocí vybraného nástroje. Tyto cíle sleduji pomocí analýzy sekundárních dat, expertních rozhovorů s pracovníky IPS ÚP ve Středočeském kraji, Krajského ÚP v Příbrami a VÚPSV a dále je sleduji vlastním dotazníkovým šetřením na vybraných 5 středních školách ve Středočeském kraji. Práce je zaměřena na exploraci problematiky situace nezaměstnaných mladých lidí, a to jak z perspektivy budoucích absolventů, tak z pohledu klíčového aktéra problematiky, IPS ÚP, který aktivně pracuje jak s budoucími absolventy, tak se stávajícími nezaměstnanými mladými lidmi. Dle provedených šetření jsem dospěla k závěru, že nejefektivnějším nástrojem pro vybranou skupinu je poradenství, které poskytují ve většině případů pracovníci IPS u ÚP. Takové poradenství má v různých okresech rozlišnou podobu a podle toho se také liší informovanost budoucích absolventů o trhu práce. Poradenství by tedy mělo být unifikováno ve všech okresech Středočeského kraje. Aby toto bylo možné, je třeba vytvořit pracovníkům IPS u ÚP odpovídající pracovní podmínky. Po reformě úřadů práce v roce 2011 však tyto podmínky nejsou příliš příznivé co se týče personální kapacity, nové struktury...
Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011)
Kubíková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011) AUTOR: Lucie Kubíková KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá dvěma hlavníma výzkumnými problémy. Klíčovým tématem diplomové práce je uplatnění absolventů učitelského studia se zaměřením na technickou a informační výchovu na PedF UK v Praze v období 2001- 2011 a zmapování potřeb jejich dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu vývoje studijního oboru ve vztahu ke kvalitě praktického uplatnění absolventů v letech 2001-2011 a jejich potřeb z hlediska doplnění odborného oborového i pedagogického vzdělání. Teoretickým východiskem pro řešení diplomového úkolu je analýza studijních plánů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu akreditovanými na PedF UK v letech 1996-2011. Empirická část se zaměřuje na dotazníkové šetření provedené mezi absolventy těchto studijních oborů, jehož cílem bylo zjistit pomocí rozsáhlého on-line dotazníku nejen to, v jakých oborech a profesích nacházejí uplatnění absolventi pětiletého magisterského studia oboru Technická a informační výchova, dvouletého navazujícího studijního...
Uplatňění absolventů oboru překladatelství a tlumočnictví v praxi
Novotná, Eva ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Svoboda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje profesní uplatnění absolventů magisterského oboru překladatelství a tlumočnictví na Ústavu translatologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (v dřívějších letech Katedra překladatelství a tlumočnictví Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a Universita 17. listopadu). Práce navazuje na průzkum uplatnění absolventů uvedených ústavů realizovaný v roce 1997 (Čeňková). Teoretická část práce pojednává o uplatnění z hlediska vzdělávací politiky i z hlediska translatologie a popisuje trendy v odvětví jazykových služeb a problémy trhu s překlady a tlumočením, s důrazem na české prostředí. Empirická část představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na aktuální postavení absolventů oboru překladatelství a tlumočnictví z let 1967-2010 na pracovním trhu, na průběh jejich profesní dráhy, na jejich přechod na pracovní trh po ukončení studia, dále na některé aspekty práce překladatelů a tlumočníků na volné noze, na hodnocení absolvovaného studia a okrajově také na vnímání překladatelské a tlumočnické profese u absolventů.
Postoje studentů denní formy studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity k vlastní uplatnitelnosti na trhu práce
KOIŠOVÁ, Lenka
Ve své diplomové práci zjišťuji postoje studentů ZSF JU k jejich budoucímu uplatnění na trhu práce. Přestože situace nezaměstnanosti v ČR a stejně tak situace v Jihočeském kraji je příznivá, absolventi škol a mladí lidé stále patří ke skupině nejvíce ohrožené na trhu práce. V první kapitole diplomové práce popisuji teoretická východiska této problematiky. V této části je vymezena problematika celkové nezaměstnanosti ČR a konkrétněji nezaměstnanost v Jihočeském kraji, kde sídlí ZSF JU. Popisuji trh práce a zaměřuji se na problém nezaměstnanosti absolventů a mladých lidí, jejichž situaci popisuji v závislosti na dosaženém vzdělání a porovnávám jejich situaci v ČR se zahraničím. Dále popisuji ZSF JU a vymezuji problematiku pomáhajících profesí, jichž se obory na ZSF JU týkají. Cílem mé práce bylo zjistit, jak si studenti představují své budoucí povolání, zda chtějí zůstat v oboru, který vystudovali a případně proč by se chtěli/nechtěli uplatnit v oboru, který vystudovali. Z výsledků je zřejmé, že studenti ZSF JU se v budoucnu na trhu práce chtějí uplatnit v oboru, který studují. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření. V praktické části diplomové práce jsem porovnávala postoje studentů zdravotních a sociálních oborů. Dále jsem porovnávala postoje studentů, kteří studují v bakalářských oborech a studentů, kteří pokračují ve studiu v rámci navazujícího studia. Při porovnávání mezi sociálními a zdravotními obory spatřuji rozdíly v postojích studentů, stejně tak při porovnávání bakalářských a magisterských programů. Diplomová práce by mohla být přínosná pro ÚP ČR a ZSF JU a současně i pro představitele státní správy, jež celý systém terciárního školství řídí a monitorují.
Personální marketing se zaměřením na získávání absolventů
Solovská, Petra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. V teoretické části objasňuje pojmy personální marketing, jeho prvky, nástroje a dělení, dále se věnuje personálnímu marketingu v kontextu sociálního systému organizace a zaměřuje se na specifika skupiny absolventů. Empirická část zkoumá, proč je pro organizace důležité získávat absolventy, které metody personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů k tomu využívají, jaká je strategie personálního marketingu v oblasti získávání absolventů a zda organizace vnímají nějaké nedostatky v dosahování strategie personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů. Cílem práce je specifikovat zaměření personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. Empirická část práce byla zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření a bylo zjištěno několik zajímavých závěrů. Strategií personálního marketingu v oblasti získávání absolventů je stát se v očích studentů, budoucích absolventů, vyhledávaným zaměstnavatelem a budovat si tak pověst dobrého zaměstnavatele. K naplnění svých cílů v oblasti personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů používají organizace různé metody, mezi které nejčastěji patří veletrhy a workshopy. Pro organizace je důležité získávat absolventy například proto, že jsou...
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání
Dejl, Lukáš ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Hulík, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatněním absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání na základě výsledků šetření REFLEX 2013. První část práce je zaměřena na teoretické pojmy a statistické metody, které jsou následně použity v analytické části. Analytická část práce obsahuje analýzy týkající se uplatnění absolventů VŠE na pracovním trhu a hodnocení kvality získaného vysokoškolského vzdělání. Diplomová práce se snaží pomocí vícerozměrných statistických metod odpovědět na otázky, zda existuje souvislost mezi vystudovanou fakultou a klasifikací zaměstnání po příchodu na pracovní trh, jaké aspekty ovlivňují výši hrubého měsíčního příjmu ze současné práce, jak absolventi daných fakult hodnotí míru studiem získaných základů pro vstup do práce a také jak hodnotí zaměření absolvovaného studia na budoucí profesionální uplatnění.
Personální marketing v centrech sdílených služeb
Svoboda, Tomáš ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem personálního marketingu v prostředí center sdílených služeb, a to zejména jeho externí částí v podobě získávání studentů a absolventů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je navrhnout vylepšení strategie personálního marketingu konkrétní společnosti. K tomu účelu jsou v teoretické části definovány klíčové pojmy v oblasti personálního marketingu jako pověst zaměstnavatele a employer branding a také v oblasti center sdílených služeb neboli Shared Services Centers (SSC). Po definování toho pojmu je popsán sektor sdílených podnikových služeb v ČR, pro zdůvodnění jejich potřeby provádět efektivní personální marketing zaměřený na studenty a absolventy. V praktické části je provedeno zhodnocení současného přístupu společnosti k personálnímu marketingu analýzou jeho jednotlivých prvků a pomocí porovnání s konkurencí. Poté jsou na základě dotazníkového šetření mezi cílovými skupinami vyvozeny doporučení pro úpravu současné strategie HR marketingu zkoumané společnosti.
Vývoj nezaměstnanosti a uplatnění absolventů českých veřejných vysokých škol podle studijních programů
Jiruška, Tomáš ; Brázdilová, Michaela (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Uplatnitelnost absolventů veřejných vysokých škol na trhu práce je důležitou součástí hodnocení jednotlivých veřejných vysokých škol a s tím spojené následné financování vysokých škol. Navíc, do budoucna je plánován ještě větší důraz na hodnocení vysokých škol podle tohoto hlediska. Tato bakalářská práce má za cíl zhodnotit nezaměstnanost absolventů veřejných vysokých škol v rámci jednotlivých studijních programů vzhledem k hospodářskému vývoji České republiky. První část práce se zabývá základním rozčleněním trhu práce a přibližuje konkrétní přístupy k měření nezaměstnanosti. Druhá část se věnuje členění studijních programů. Třetí část se krátce věnuje hospodářskému vývoji České republiky v posledních letech a poslední část se týká konkrétní analýzy nezaměstnanosti s důrazem na komentář k výsledkům v jednotlivých studijních programech včetně nastínění možných příčin.
Hodnocení kvality dosaženého vzdělání jako faktoru uplatnitelnosti absolventů VŠE na trhu práce
Bezděk, Jaroslav ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání hodnocení vysokoškolského vzdělání na Vysoké škole ekonomické v Praze s důrazem na Fakultu informatiky a statistiky. Cílem práce je ale především snaha o zjištění, zda některá položka z hodnocení vysokoškolského vzdělání může být považována za faktor uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu, a to až do pěti let po ukončení studia na vysoké škole. Analýza byla provedena nad daty z dotazníkového šetření REFLEX 2013. Zkoumání kvality vysokoškolského vzdělání bylo v práci prováděno pomocí četnostních tabulek a faktory uplatnitelnosti byly zkoumány na základě výpočtů měr závislosti nominálních a ordinálních proměnných. Přínos práce je především v možnosti reálného využití výsledků ke zkvalitnění úrovně vzdělávání na Vysoké škole ekonomické v Praze. Například bylo zjištěno, že studenti na Fakultě informatiky a statistiky za stávajících podmínek nedosahují takové míry vzdělání v oblasti komunikace v cizím jazyce, která by byla dostatečná pro přijetí do jejich současného zaměstnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.