Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,793 záznamů.  začátekpředchozí26774 - 26783další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.71 vteřin. 

Assessment Center-Skupinové úlohy
Beer, Pavel ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice skupinových úloh v assessment centrech. Teoretická část nabízí pohled na základní charakteristiky metody assessment centra, popisuje proces projektování a realizace a podrobněji pojednává o problematice modelových situací a skupinových úloh. Empirická část se soustředí na souvislosti aktivity účastníků během skupinových úloh, jejich osobnostních charakteristik a zkušenosti s metodou assessment centra. Klíčová slova: assessment centrum modelové situace skupinové úlohy

Návrh a realizace konstrukce kolového mobilního robotu
Ripel, Tomáš ; Singule, Vladislav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh konstrukčního řešení základu autonomního mobilního robotu a jeho následnou realizaci. Jedná se o návrh a realizaci podvozku, řízení a o volbu pohonů. Řešení částečně vychází z pravidel soutěže Robotour, ale celá konstrukce může sloužit jako platforma pro jiné aplikace. Návrhová část popisuje funkci součástí zakomponovaných do jednotlivých konstrukčních uzlů. Je zde rovněž popsán výběr a stručný výpočet pohonů a následná realizace. Výsledkem je funkční platforma pro autonomní mobilní robot Bender II. Při realizaci se objevilo několik malých závad, které byly po odladění odstraněny. V terénu se konstrukce osvědčila jako vyhovující i v nepříznivých podmínkách.

Estetická výchova jako nový předmět na Z Š Pouchov
Kobrle, Lukáš ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.


Autorská kniha - inspirace řeckou mytologií
NOVOTNÝ, Tomáš
Tato diplomová se skládá ze dvou částí: teoretické části a části praktické. Teoretická část práce tvoří ucelený teoretický koncept, který hledá inspirační zdroje právě v řeckých mýtech a nabízí možná tvůrčí východiska pro praktickou část, kterou je tvůrčí výtvarný projekt realizace autorské knihy. Teoretická část popisuje vznik a vývoj mytické tradice v Řecku. Hlavní zdroj inspirace nachází v mýtu o počátku, jehož autorem je epický básník Hésiodos. Mytický pohled na počátek v chaosu se snaží obohatit o pohled předsokratovských filosofů, kteří ovlivněni mytickou tradicí hledali racionální počátek, prvotní jsoucno. Autorská kniha inspirovaná mýtem o počátku je zhotovena formou leporela formátu A2 o deseti listech.

Potřeba sociální péče a pracovní schopnost u pacientů po kardiochirurgickém výkonu
ŠVADLENKOVÁ, Andrea
Abstrakt Účelem této bakalářské práce je posoudit potřebu sociální péče a pracovní schopnost u pacientů před a po kardiochirurgickém výkonu v půlročním sledování. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část popisuje klinické projevy onemocnění srdce a jejich kardiochirurgickou intervenci a formy poskytované sociální péče v České republice. V praktické části jsou uvedeny výsledky z dotazníkového šetření. Výzkum je rozpracován z několika hledisek, zdravotního, sociálního a ekonomického a přihlíží k věku pacientů a výkonnosti srdce. Svým zaměřením zohlednil jednotlivé faktory, ovlivňující kvalitu života pacientů před a po operaci srdce. Jedná se především o celkový zdravotní stav, soběstačnost a následné využití sociální péče, kterou nabízí stát v systému sociálního zabezpečení. Jedním z cílů je také zjištění, zda se ekonomicky aktivní pacienti zapojili půl roku po operaci zpět do pracovního procesu. Ke sběru dat byla použita metoda dotazování, technika standardizovaného rozhovoru a anonymního dotazníku. Data, která blíže charakterizovala daný soubor, byla získána sekundární a obsahovou analýzou zdravotnické dokumentace pacientů. Na základě výsledků výzkumu bylo zjištěno, že potřeba sociální péče u pacientů po kardiochirurgickém výkonu je nízká. Dále z výzkumu vyplynulo, že většina pracujících pacientů před operací se po půl roce vrací do svého zaměstnání. Dochází také k ústupu obtíží, které pacienty omezovaly při fyzické námaze, zaměstnaní hodnotí celkové zlepšení pracovní schopnosti. Tato práce poslouží jako zpětná vazba pro kardiochirurgická oddělení. Měla by zlepšit komplexní přístup v péči o pacienty po operaci srdce a také nás vést k zamyšlení, že všude, kde se poskytuje zdravotní péče, je nutné součastně zajistit i péči sociální. Doporučuji využít zkušeností koordinátorů sociální péče v jednotlivých nemocnicích, zlepšit informovanost, motivovat a přivést lidi k aktivnímu zájmu o svoji sociální situaci. Zároveň je důležitá edukace pacientů o léčebném režimu a posílení úlohy ucelené rehabilitace.

Mezinárodní rozvojová spolupráce - nové způsoby boje proti chudobě
Hylmarová, Tereza ; Volenec, Otakar (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu rozvoje a rozebírá formování a cíle poskytování rozvojové spolupráce, následně popisuje přístup jednotlivých stran, participujících na rozvojové spolupráci. Dále nabízí nástroje pro úspěšný boj proti chudobě a pro dosažení udržitelného socio-ekonomického rozvoje. Důraz je pak kladen především na systém mikrofinancování, který slouží k tomu, aby chudí lidé dostali možnost podnikat a vymanit se tak z chudoby vlastní prací a talentem.

Systém posuzování projektů v IT firmě v podmínkách rizika
Šustrová, Lenka ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem práce bylo vytvoření systému na hodnocení rizik ve společnosti zabývající se vývojem software. V rámci aplikační části došlo k analýze třech již realizovaných projektů společnosti. Díky této analýze došlo k sestavení registru rizik. Registr obsahuje celkem 14 příčin a 4 klíčové rizikové faktory. V rámci systému jsou tyto rizikové faktory a jejich příčiny podrobeny expertnímu hodnocení pomocí subjektivní pravděpodobnosti jejich vzniku a intenzitě jejich případného dopadu. Expertní odhad intenzity dopadu je doplněn citlivostní analýzou. Následně systém vyhodnocuje rizika a sestavuje seznam klíčových rizik, kterým má být věnována maximální pozornost. Uživateli také nabízí opatření, která slouží ke snížení rozsahu klíčových rizik. Na závěr systém provádí kvantitativní analýzu v podobě pravděpodobnostních stromů.

Supporting real-time features in a hierarchical component system
Hošek, Petr ; Kofroň, Jan (oponent) ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozšířením komponentového systému SOFA 2 umožňujícím vývoj spolehlivých systémů realného času pro věstavené zařízení použitím přístupu založeného na komponentovém vývoji. SOFA 2 nabízí hierarchický komponentový model a mnoho pokročilých vlastností které mohou být přínosné v této oblasti softwarového vývoje. Práce obsahuje diskusi k nutným změnám a vlastnostem, které je potřeba zahrnout do komponentového systému SOFA 2. Práce dále obsahuje návrh a prototyp implementace rozšíření za účelem realizace a ověření použitelnosti navržených konceptů. Tato implementace umožňuje vývoj spolehlivých systémů realného času pro věstavené zařízení pomocí jejich dekompozice na komponenty, které přináší striktní oddělení logiky a vyšší znovupoužitelnost. Prototypová implementace se soustředí na maximální využití existujících nástrojů a kódu. Obsaženy jsou také příklady použití a porovnání s dalšími přístupy, které umožňuje demonstrovat použitelnost a vlastnosti prototypové implementace.

Realizace náhradní výchovy v Rakousku
Vlasatá, Marie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením náhradní výchovy v Rakousku. Uvádí podmínky pro realizaci náhradní výchovy v dané zemi, objasňuje preventivní význam ambulantních služeb pro děti, mladistvé a jejich rodiny a představuje dostupné formy náhradní výchovy v insti- tucích a pěstounské péči. V praktické části demonstruje jednu z nabízených forem na přík- ladě konkrétního zařízení. Cílem diplomové práce je popsání současného systému a zachycení principů náhradní výchovy v Rakousku jako možné inspirace pro vývoj náhradní výchovy v České republice.