Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,781 záznamů.  začátekpředchozí26772 - 26781  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Wechslerova paměťová škála - třetí vydání, zkrácená verze
Jenčová, Adéla ; Niederlová, Markéta (oponent) ; Preiss, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o zkrácené verzi třetího vydání Wechslerovy paměťové škály (v originále Wechsler Memory Scale-III Abbreviated, WMS-IIIa). WMS-IIIa je test určený k orientačnímu vyšetření paměti. Test obsahuje míry vizuální a verbální paměti, bezprostředního a oddáleného vybavení. Teoretická část diplomové práce je pokusem o vytvoření české verze manuálu k testu. Shrnuje poznatky o jeho vzniku, struktuře, účelu, způsobu administrace, systému skórování a možnostech interpretace výsledků. Empirickou částí je výzkum, jehož hlavním cílem je získání českých norem testu na reprezentativním vzorku neklinické populace ve věku 20-39 let. Statisticky analyzována byla dat od skupiny 154 dobrovolníků. Demografické charakteristiky výběrového souboru byly porovnány s charakteristikami české populace ve věku 20-39 let, jak byla popsána Českým statistickým úřadem.

Efektivní transparentní zálohování dat
Milan, Ján ; Obdržálek, David (oponent) ; Kopecký, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje implementaci efektivního a uživatelsky snadno ovladatelného zálohovacího systému pro OS MS Windows XP a vyšší. Při jeho návrhu byl kladen důraz na snadnost nastavení zálohovaných objektů. Efektivity bylo dosaženo zálohováním pouze těch souborů, které byly od poslední zálohy upraveny. Na rozdíl od většiny existujících zálohovacích systémů se při přenosech na vzdálený server využívají změnové soubory, které dále snižují požadavky na přenosovou kapacitu. Největším přínosem práce je jedinečný mechanizmus vytváření kopií původních verzí souborů přesunem. S jeho pomocí se soubory, které mají být přepsány, přesouvají na dočasné úložiště, kde slouží jako vstup pro vytváření změnových souborů. Navržené řešení obsahuje uživatelské rozhraní, umožňující pohodlné zálohování uživatelských dat na přenosný disk. Je možné jej však využít jako základ pro zálohování na vzdálený počítač. Popis vývoje filtru souborového systému shrnuje problémy a postupy při vývoji v módu jádra a může tak sloužit jako úvod do této problematiky.

Grafický editor 3D scén pro projekt AGE
Herceg, Tomáš ; Šerý, Ondřej (oponent) ; Ježek, Pavel (vedoucí práce)
Název práce: Grafický editor 3D scén pro projekt AGE Autor: Tomáš Herceg Katedra (ústav): Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů E-mail vedoucího: pavel.jezek@dsrg.mff.cuni.cz Abstrakt: Cílem práce je vytvořit grafický editor, který umožní tvorbu a editaci grafických scén ve 3D prostoru. Editor by měl být realizován jako rozšiřující modul do projektu AGE. Jelikož je projekt AGE teprve ve fázi vývoje, měla by jako součást této bakalářské práce vzniknout i jeho první verze. Samotný editor vytvořený v rámci práce by měl podporovat vytváření základních primitivních objektů, manipulaci s jednotlivými vrcholy, stěnami a částmi těchto objektů, a dále pak implementovat základní nástroje pro mapování textur. Jako cílová platforma bude použito prostředí .NET Framework a pro zobrazování grafických výstupů je doporučeno použít technologie Windows Presentation Foundation a DirectX. Klíčová slova: Počítačová grafika, Windows Presentation Foundation, DirectX, 3D

Dynamika živých organismů
Vondrák, Marek ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kavan, Ladislav (oponent)
Počítačová animace artikulovaných postav je jedna z nejzajzajímavějších a nejvíce se rozvíjejících oblastí moderní počítačové grafiky. Cílem této práce je seznámit čtenáře s teorií simulace tuhých těles s omezeními, která je následně použita ke konstrukci obecného simulátoru tuhých těles s omezeními a třením a animační knihovny pro artikulované postavy. Postavy jsou reprezentovány soustavami tuhých těles (segmentů) propojených klouby a jejich pohyb určen dynamikou příslušných segmentů. Dodatečná omezení, předepisující např. požadované úhly v kloubech nebo pozice vybraných bodů na povrchu segmentů, umožňují řídit pohyb postav. Bohaté interaktivní demonstrační příklady předvádí vlastnosti samotného simulátoru a možnosti animační knihovny pro zpracování motion capture dat (přehrávání animací, přizpůsobování animací externím vlivům, mapování "syrových" motion capture dat na pohyb segmentů, atd.).

Programování her v HTML5 pomocí knihoven jQuery a Box2D
HOLEČKOVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce je zpracovat možnosti tvorby počítačových her s využitím HTML5, JavaScriptové knihovny jQuery a engine pro simulaci fyziky Box2D. Hry využívající HTML5 fungují na počítačích, chytrých telefonech i tabletech, včetně iPhonů a iPadů. Jsou psané pomocí JavaScriptu, kaskádových stylů CSS3 a elementů HTML5. Díky této formě her se vyřešil problém s kompatibilitou u webových prohlížečů Applu. Tyto prohlížeče (včetně u mobilních zařízení) nepodporují dosavadní a tradiční technologii Flash. Součástí této práce bude popis principu vytváření her pomocí těchto technologií a postup při jejich následném publikování na internetu. Dále v bakalářské práci bude porovnání výhod a nevýhod vývoje a nasazení HTML5 herních aplikací oproti obdobným hrám, realizovaných pomocí tradiční technologie Flash. Praktická část bude obsahovat několik online her, na kterých bude otestována podpora této nové technologie v dostupných verzích webových prohlížečů a zpracována podrobná dokumentace a tutoriál.

Applying System Dynamics and Agent-based Modelling in Archaeological Simulation
Olševičová, K. ; Danielisová, Alžběta
We apply the social simulation to the cultural milieu of the late Iron Age in Central Europe and its economic strategies, especially on the subsistence and the carrying capacity of the settlement agglomeration in relation to the daily economic needs of its inhabitants. By means of the computational models of the economics of the particular central settlement (Staré Hradisko oppidum) and its hinterland we aim to verify hypotheses about the economic sustainability in case self-supplying is applied. To achieve this, the agent-based modelling, cellular automata approach and system dynamics modelling are used. In the paper we present four alternative scenarios of population dynamics (baseline and three versions of depopulation) and four alternative scenarios of food production and agricultural practices (baseline and three types of external events). The set of models for all scenarios was implemented in NetLogo and Stella. Outputs of the models are subject of interests of archaeologists and according to their feedback the models will be refined and extended.

Lávka pro pěší přes řeku Berounku
Pejčoch, Karel ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
PŘEDMĚTEM DIPLOMOVÉ PRÁCE JE NÁVRH NOSNÉ KONSTRUKCE LÁVKY PRO PĚŠÍ PODPOROVANÉ ZÁVĚSY PŘES ŘEKU BEROUNKU. PRÁCE OBSAHUJE STATICKÝ VÝPOČET ZAVĚŠENÉ LÁVKY O DVOU POLÍCH, KTERÝ BYL VYBRÁN ZE TŘÍ VARIANT. VYBRANÁ VARIANTA JE TVOŘENA MONOLITICKOU A PREFABRIKOVANOU BETONOVOU MOSTOVKOU PŘEDEPNUTOU KABELY A PODPOROVANOU ZÁVĚSY. VÝPOČET PODÉLNÉHO SMĚRY BYL PROVEDEN V PROGRAMU SCIA ENGINEER 15.1.

Ocelová konstrukce obchodního centra
Kočí, Petr ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává návrh nosné ocelové konstrukce obchodního centra. Základní modul je 8 x 8 m, celková délka objektu je 88 m a šířka 48 m. Budova má čtyři nadzemní podlaží a dosahuje výšky 25,4 m. 1.NP – 3.NP má konstrukční výšku 5,6 m a poslední nadzemní podlaží KV 4,0 m. Na rámovou konstrukci tvořenou stropnicemi a prolamovanými průvlaky navazuje nad 4.NP konstrukce střechy. Ocelová konstrukce střechy je v práci navržena ve dvou variantách. V obou variantách je střecha tvořena plnostěnnými vaznicemi a příhradovými vazníky. Součástí práce je vizualizace objektu. Obchodní centrum se nachází v Brně.

Určení orientace hlavy na fotografii
Szentandrási, Tamás ; Juránek, Roman (oponent) ; Behúň, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo naplánování a implementace systémů realizujúcí určení orientace hlavy pomocí Random Forestů na fotografií. V práci je použitá verze Random Forestů, používá Fisher Linear Discriminant Analysis pro rozdělení v nodů. Taktéž používá externí knihovny, OpenCV, SQLiteCpp a aflw databázi. Práce vytvořila systém pro přesní určení orientace hlavy, což je možné použit i v budoucích projektů týkajíci se Computer Vision.

Konstrukce fotopasti pomocí počítače RaspBerry Pi
ŠVÁB, Daniel
Cílem této bakalářské práce je sestrojit funkční Fotopast pomocí minipočítače Raspberry Pi verze 2. Fotopast bude použita jako bezpečnostní kamera, která bude pořizovat fotografie na základě rozpoznání pohybu. Jakmile je pořízena fotografie, Raspberry Pi ji automaticky pošle vlastníkovi na email a na mobil pošle notifikaci o pohybu.