Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí266 - 275další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srebrenica massacre from the perspective of media
Malešová, Romana ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Eichler, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Srebrenický masakr z pohledu médií je osvětlit čtenářům na základě narativní analýzy jak média vnímaly v roce 1995 masakr v Srebrenici. První dvě kapitoly rozebírají teoretické východisko pro bakalářskou práci. Teorie zahrnuje charakteristiku médií a narativní analýzy, která je zároveň metodikou praktické části bakalářské práce. Do teoretického východiska také spadá historický kontext zpracovávaného téma. Poslední dvě kapitoly čtenářům přímo přibližují události, které se odehrály v Srebrenici. Tyto kapitoly obsahují již samotnou narativní analýzu českých, slovenských a amerických médií, jakož i stručnou charakteristiku vybraných periodik. Média, která poskytly lepší zpracované informace o situaci v Srebrenici byly právě české a slovenské periodika, protože americký tisk se primárně zabýval postavením OSN a NATO na území Bosny a Hercegoviny.
Reklamní inzerce v československém tisku v období první republiky
Požárek, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou reklam ve vybraných novinových titulech v Československu v letech 1918-1938. Analyzované reklamy jsou konfrontovány s historickými poznatky a zkoumány jako odraz tehdejší hospodářské, společenské a politické situace. Na základě těchto poznatků je zkoumané období rozděleno do čtyř částí, které vykazují odlišný vývoj, a v rámci každé z těchto částí jsou zkoumány a porovnávány i samotné reklamy. V každé části jsou popsány tematické oblasti reklam typické pro dané období, které často souvisí právě s hospodářskou, společenskou či politickou situací. Práce si například všímá toho, jak množství reklam na stránkách zkoumaných novin souvisí s hospodářským růstem či krizí anebo jak se v obsahu reklam projevuje technologický pokrok či modernizačně civilizační tendence. Jsou uvedeny nejčastěji inzerované produkty i značky ale i například společenské trendy či zvyky, které se dají z reklam částečně indukovat. Dále je také analyzován kvalitativní vývoj samotných reklamních inzerátů. V neposlední řadě je porovnáván obsah a množství reklam mezi zkoumanými novinovými tituly.
Role médií v konfliktech: případová studie Rwanda
Mlčková, Kateřina ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Média mohou mít velký vliv na publikum. Mohou ovlivňovat to, o čem bude člověk přemýšlet a jakým způsobem o tom bude přemýšlet. Lidé mají tendence sdružovat se do větších názorových skupin, a tak minoritní názory časem zanikají. Jelikož média mohou veřejné mínění výrazně ovlivňovat, není těžké je zneužít. Ve Rwandě došlo ke zneužití médií pro extrémistickou propagandu namířenou proti Tutsiům a umírněným Hutuům. Časopis Kangura byl využit pro rasistickou propagandu během občanské války mezi léty 1990 až 1993 a rozhlasové vysílání RTLM bylo efektivním prostředkem k organizaci genocidy a podněcování nenávisti v roce 1994. Mezinárodní média o dění ve Rwandě neinformovala s dostatečným důrazem. Nebylo tak docíleno efektu, kdy by byla konfliktu přisouzena větší priorita při řešení.
Public relations v parlamentech zemí Visegrádské čtyřky: Studie č. 5.299
Caletka, Stanislav
Tato studie ve stručnosti představuje základní principy public relations v zákonodárných sborech České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska. Tyto země k sobě mají v řadě aspektů velmi blízko (kulturně, historicky, politicky aj.). Parlamenty v dnešních evropských ústavních systémech jsou vnímány jako suverénní vrcholné orgány výkonu veřejné moci, které vedle tradičních zákonodárných a kontrolních funkcí plní také velmi důležitou funkci reprezentativní, respektive reprezentativně artikulační. K tomuto účelu slouží čtyři hlavní okruhy činností - dostatečný informační servis pro zástupce tisku a dalších sdělovacích prostředků, vlastní komunikace s občany, aktivní přístup při tvorbě informačních a publikačních materiálů, aktivní i pasivní elektronická komunikace.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zpracování a tisk reklamní grafiky
Černý, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Předmětem zájmu této bakalářské práce je výroba produktů pro reklamu a prezentaci. Důraz je kladen na sumarizaci základních teoretických znalostí potřebných pro orientaci v oboru tisku a výroby reklamních produktů a představení několika v praxi zpracovávaných úloh. Úvod se věnuje rozdělení reklamy z pohledu nosičů reklamních informací a jejich formátů. Poté je vysvětlena problematika vzniku barevné informace, přenosu na reklamní nosič a způsoby, kterými vznikají barvy při výrobě. Následuje výklad pojmů velikosti a rozlišení. Další oddíl se zabývá výrobními materiály, poslední teoretický oddíl patří rozdělení tiskových technologií. Praktická část práce se věnuje třem konkrétním zakázkám, které autor v minulosti řešil.
Boj proti antisemitismu na stránkách deníku Tribuna v letech 1919-1924
KABRNOVÁ, Kateřina
Práce zkoumá texty, které vycházely od roku 1919 do 1924 v deníku Tribuna, a zjišťuje, zda se v nich autoři nějakým způsobem staví proti antisemitismu a jakým způsobem informují o židovském hnutí. Deník založili členové českožidovského hnutí. V první části popisuje dobu počátku první Československé republiky z pohledu židovské komunity. V druhé části přibližuje články publikované v Tribuně na základě bádání v dobových výtiscích deníku.
Antisemitismus v Protektorátu Čechy a Morava
Fabianová, Petra ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Diplomová práce na téma Antisemitismus v Protektorátu se na základě historických událostí zabývá vývojem řešení židovské otázky v okupovaných českých zemích v průběhu druhé světové války. V první kapitole se autorka věnuje hlavním událostem a předělům v životě židovské menšiny za protektorátu. Židé ztratili všechna práva a diskriminace v tomto ohledu byla téměř nesnesitelná. Německý nacismus vypracoval a zároveň uskutečnil "konečné řešení" židovské otázky. Tento termín byl eufemistickým označením pro fyzickou likvidaci židovského národa. Druhá kapitola se věnuje analýze dobového tisku. Tato nejdůležitější část celé diplomové práce pokládá vedle sebe tři autorkou vybraná kolaborantská periodika vycházející v období Protektorátu Čechy a Morava. Jsou jimi časopisy Zteč, Árijský boj a poslední Národní politika. Výstavbou koncentračního tábora Terezín a následný život v něm popisuje poslední, a to třetí kapitola. Toto ghetto je důležitou součástí celé židovské otázky a jejího řešení. Přestože odsud probíhaly transporty do východních oblastí, kde docházelo k vyhlazování v plynových komorách, i tak si někteří židé pomocí kulturního vyžití a ilegálních vzdělávacích aktivit zařídili lepší život. Jedním ze specifik Terezína byla také role, které toto město sehrálo v nacistické propagandě.
Žurnalistika v éře nových médií
Ischia, Michal ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Práce je zaměřena na digitální a sociální média v prostředí žurnalistiky. V úvodu nastiňuje stav v českém mediálním prostředí, kde každým rokem sílí vliv online zpravodajství na úkor tištěných médií. Zabývá se vlivem nových médií na novinářskou práci. Hledá řešení v podobě nových publikačních metod, pro které je klíčovou vlastností digitalizace obsahu a také snaha o zpoplatnění obsahu. V původním průzkumu představuje chování a zvyky uživatelů sociálních sítí a ověřuje, zda se stávají pro příznivce týdeníku Respekt relevantním zdrojem informací. Výzkum pak analyzuje, jak české noviny a magazíny využívají sociální média. V závěru tohoto bloku přináší best practices a doporučení pro komunikaci v sociálních sítích. Oba celky digitálních a sociálních médií jsou propojeny praktickými příklady z praxe v týdeníku Respekt. V závěrečné části práce je v obrysech navrhnuta digitální strategie Respektu pro další roky.
Socialistická propagace - reklama v podmínkách centrálně plánovaného hospodářství v Československu 70. a 80. let 20.století
Šimečková, Barbora ; Kozmanová, Irena (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Bakalářská práce analyzuje teorii a praxi socialistické reklamy v 70. a 80. letech 20. století v Československu. V první části vychází ze současné teorie reklamy a konfrontuje ji na základě analýzy dobové teoretické literatury (skripta pro posluchače Fakulty žurnailistiky Univerzity Karlovy v Praze, odborný časopis "Propagace") s teoretickými přístupy k reklamě v 70. a 80. letech minulého století v Československu. Konstatuje, že role reklamy v podmínkách centrálně plánovaného hospodářství se lišila od dnešního pojetí zejména ideologickými aspekty včetně využití cenzury. Naopak podobné byly principy, na kterých reklama vznikala (význam cílových skupin, propagačních průzkumů apod.). V druhé části se práce rolí propagace v socialismu zabývá z pohledu produkce televizní a tiskové reklamy, sledováním jednotlivých fází propagačního procesu, od zadavatele, přes realizátora, po příjemce a jeho zpětnou vazbu, a to především na základě archivních materiálů Československé televize a rozhovorů s pamětníky ze státního podniku propagace Merkur. Ukazuje, že reklama měla v socialismu především informační charakter, vyvrací ale zároveň některé mýty o neúspěšnosti a neefektivnosti reklamy za socialismu.
Mediální prezentace smrti a umírání a její vliv na utváření postoje ke smrti
KADLECOVÁ, Hana
Práce se zabývá masovými médii a způsobem, jakým přistupují k prezentaci smrti a umírání. Snaží se najít odpověď na otázku, zda mohou mít masová média vliv na změnu postojů současného člověka ke smrti a umírání. Práce je rozdělena do devíti částí. První čtyři části tvoří teoretický rámec a charakterizují dnešní postmoderní společnost, typické rysy chování současného člověka, jeho vnímání světa a sebe sama, vliv výchovy, kultury a víry. Práce se dále zabývá postavením masových médií v postmoderní společnosti a stručně mapuje dosavadní výzkumy vlivu masových médií na člověka. Zmiňuje také nejčastější dělení masových médií na televizi, rozhlas, tisk a internet. Od tohoto teoretického rámce se následně odvíjí analýza prezentace smrti a umírání v jednotlivých typech médií - tato část práce je zaměřena více prakticky a je doplněna množstvím obrazového materiálu. Snaží se zachytit hlavní rysy prezentace smrti a umírání na televizní obrazovce (zpravodajství, film, reklama), v rozhlase (zpravodajství a některé názorové pořady), v seriózním i bulvárním tisku a v prostředí in ernetového zpravodajství, na blozích a sociálních sítích a také v internetové reklamě. Práce dochází k závěru, že současná masová média jsou smrtí a umíráním téměř přesycena, což u diváka (čtenáře, posluchače) způsobuje otupělost a přivyknutí si ke stále větší míře násilí. Médii zobrazovaná smrt je nepřirozená, často násilná a je v ostrém kontrastu s žitou realitou. Smrt mediálně devalvuje, ztrácí se její význam. To se v reálném životě projevuje poklesem empatie k nemocným a umírajícím a absencí úcty k zemřelým.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí266 - 275další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.