Název:
Reklamní inzerce v československém tisku v období první republiky
Překlad názvu:
Advertising in Czechoslovak Newspapers between the Wars
Autoři:
Požárek, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou reklam ve vybraných novinových titulech v Československu v letech 1918-1938. Analyzované reklamy jsou konfrontovány s historickými poznatky a zkoumány jako odraz tehdejší hospodářské, společenské a politické situace. Na základě těchto poznatků je zkoumané období rozděleno do čtyř částí, které vykazují odlišný vývoj, a v rámci každé z těchto částí jsou zkoumány a porovnávány i samotné reklamy. V každé části jsou popsány tematické oblasti reklam typické pro dané období, které často souvisí právě s hospodářskou, společenskou či politickou situací. Práce si například všímá toho, jak množství reklam na stránkách zkoumaných novin souvisí s hospodářským růstem či krizí anebo jak se v obsahu reklam projevuje technologický pokrok či modernizačně civilizační tendence. Jsou uvedeny nejčastěji inzerované produkty i značky ale i například společenské trendy či zvyky, které se dají z reklam částečně indukovat. Dále je také analyzován kvalitativní vývoj samotných reklamních inzerátů. V neposlední řadě je porovnáván obsah a množství reklam mezi zkoumanými novinovými tituly.The diploma thesis focuses on advertising in selected newspapers in Czechoslovakia between the wars. Analyzed advertisements are compared with historical knowledge and consider as a reflection of the economic, social and political situation. According to the knowledge, the period is divided into four parts which show different developments. Advertisements are analyzed and compared between these parts. In each of these parts are described advertising sections the most typical for particular period, which are often related to the economic, social or political situation. The work, for example, observes correlation between amount of advertisements and economic growth or crisis. The work also examines a reflection of the technological development and modern civilization progress. The most frequent products and brands are described as well as social trends and customs, which we can induce from the advertisements. Further there is the analysis the qualitative progress of advertising. Last but not least, there is a comparison of content and the amount of advertising among the analyzed newspapers.
Klíčová slova:
inzerce; odraz doby; reklama; tisk; Československo 1918-1938; advertising; Czechoslovakia 1918-1938; newspapers; reflection of the times
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39809