Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,465 záznamů.  začátekpředchozí26456 - 26465  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.90 vteřin. 

Dědické právo
Pirk, Tomáš ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Závěr V první části své práce jsem se zabýval charakteristikou dědického práva, jeho základními zásadami a principy dědického práva. Ve druhé části práce jsem popsal vývoj dědického práva v České republice a to podrobněji úpravu dědického práva podle Obecného zákoníku občanského z roku 1812, kterou považuji vůbec za stěžejní i pro kodifikační práce z posledních let. V další části práce nastiňuji úpravu a základní změny, které byly provedeny Občanskými zákoníky z roku 1950 a dále 1964. Dále se přes platnou právní úpravu a zmínku o některých praktických otázkách týkajících se průběhu dědického řízení dostávám k návrhu nového Občanského zákoníku. Vzhledem k tomu, že kontinuita dědického práva byla násilně přetržena převratem v roce 1948 a následně přijetím Občanského zákoníku z roku 1950, není po změně společenských poměrů po roce 1989 a návratu naší společnosti k demokratickým principům, jednoduché úpravu dědického práva, a práva občanského vůbec, těmto novým poměrům přizpůsobit. Velmi proto oceňuji snahu o přijetí nového Občanského zákoníku, v rámci kterého bude podrobně upraveno i dědické právo a to podle vzoru několika evropských zemí. I přes to, že jsou některé aspekty, které by nová úprava přinesla, s ohledem na desítky let zavedenou praxi i povědomí občanů, kritizovány, považuji novou úpravu dědického...

Sociální zabezpečení studentů
Zaoralová, Jana ; Chvátalová, Iva (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Cílem této práce je popsat složitou problematiku systému sociálního zabezpečení ve vztahu ke studentům, poukázát na jejich postavení ve všech systémech sociálního zabezpečení a především v sociálním pojištění. Vzhledem k hlavnímu cíli, je práce rozdělena na tři základní kapitoly. První je obecná část, kde je zmíněno, jak sociální zabezpečení vzniklo a jak se vyvíjelo, co tento pojem znamená, jaký je předmětem, systémem a prameny. Druhá kapitola se týká přímo sociálního zabezpečení České republky, ukazuje, jak je členěno, jaké systémy obsahuje. Třetí kapitola je již velmi specifická a je zaměřená přímo na studenty. Je rozdělena na čtyři podstatné celky. První celek se zabývá pozicí studentů v nemocenském, důchodovém a zdravotním pojištění, ale také v systémech státní podpory a sociální pomoci. Ve druhé části třetí kapitoly je paukázáno na případy souběhu studia a současně samostatné výdělečné činnosti, v třetí části souběhu studia a zaměstnání. V závěru třetí kapitoly je zmínka ještě o jedné, méně časté variantě, kdy student během studia vykonává zároveň jak samostatnou výdělečnou činnost, tak i zaměstnání. Otázkou je, zda fakt, že se jedná o studenta, přináší v rámci sociálního zabezpečení nějaké výhody. Jaká zvýhodnění plynou osobě samostatně výdělečně činné, která zároveň studuje? A jaká plynou studujícímu zaměstnanci?

Dohled a etika
Slavíček, Daniel ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Disertační práce se věnuje tématu dohledu. Snaží se odpovědět na otázku, do jaké míry žijeme ve společnosti, kterou je možné charakterizovat jako společnost dohledu. Za tímto účelem definuje, co pojem dohled znamená, jaký je historický vývoj dohlížení, jaké teorie tento fenomén relevantně popisují a v jakých oblastech se s ním můžeme setkat. Jsou zde představeny hlavní teorie multidisciplinárního oboru dohledových studií, který se rozvíjí zejména posledních dvacet let. Z dohledových technologií je pak věnována zvláštní pozornost kamerovým systémům. Zároveň se tato práce zaměřuje na etická úskalí a dopady, které s dohledem souvisí, tj. na problematiku soukromí, diskriminace, sociálního vyloučení, transparentnosti a odpovědnosti.

Komunikace dětí předškolního věku
Lietavcová, Martina ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Pišlová, Simona (vedoucí práce)
Předškolní vzdělávání bylo uznáno jako počátek a tedy i základ procesu celoživotního vzdělávání. Z hlediska osvojování komunikativní kompetence je toto období považováno za jedno z nejduležitějších. Dítě by mělo dosáhnout takové úrovně, aby se umělo souvisle vyjadřovat, naslouchat, navazovat vztahy a domlouvat se s vrstevníky i dospělými. Velký podíl na rozvíjení těchto schopností má rodina i mateřská škola, k jejímž hlavním cílům patří příprava dětí na život i vstup do základní školy. Hlavním tématem této diplomové práce je analýza komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontektu s endogenními i exogennními faktory. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové pojmy, na problematiku komunikace a pedagogické komunikace, na otázky psychologického vývoje osobnosti a vývoje komunikačních dovedností dětí předškolního věku. Praktická část je prezentována třemi studiemi, jejichž cílem je sledovat a analyzovat úroveň komunikace dětí a také přístup rodičů a mateřských škol k rozvoji jejich komunikačních dovedností. Práce se v konečném důsledku snaží porovnat různé vlivy vzhledem ke komunikativním kompetencím předškolních dětí - vzdělání a efektivní komunikaci učitelek, lokalitu mateřské školy i zamčřenost jejich programu. Z výzkumného šetření vyplynuly návrhy a náměty, které by mohly být podnětné nejen...

Důvody pobytu v Domově pro matky s dětmi v tísni v Havlovicích
HRUDIČKOVÁ, Lucie
Předložená bakalářská práce nás blíže seznámí s důvody, které zapříčinily potřebu využití sociální služby Domov pro matky s dětmi v tísni v Havlovicích. Teoretická část má pět kapitol. První kapitola se zabývá rodinou, vymezením základních funkcí rodiny, její funkčností a faktory, které funkčnost rodiny ohrožují. Druhá kapitola představuje problematiku osamoceného rodiče a rizika, která jsou s tímto typem osamocení spojená. Ve třetí kapitole si vysvětlíme, co je pojem sociální vyloučení, které úzce souvisí s tématem práce. Čtvrtá kapitola nás uvede do samotné sociální služby ? Domov pro matky s dětmi v tísni, která je pro matky s dětmi určitou formou pomoci. V páté kapitole probíhá samotný výzkum. Nejprve se dozvíme, co je to kvalitativní výzkum a strukturovaný rozhovor. Následuje popis místa a výzkumného vzorku, kterým jsou uživatelky Domova pro matky s dětmi v tísni. V další části jsou analyzovány rozhovory s respondentkami. V závěru jsou zhodnoceny získané poznatky samotného výzkumu.

Travel 2.0 - nové podoby turismu ve věku rozvíjejících se web 2.0 technologií
Růžička, Ondřej ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je fenomén web 2.0, respektive jeho aplikace a služby zaměřené na oblast turismu a cestovního ruchu - tzv. travel 2.0. Cílem práce je vymezit pojem travel 2.0, upozornit na jeho přínosy uživatelům a prozkoumat, jakým způsobem travel 2.0 ovlivňuje turismus a cestovní ruch a jaký je jeho další potenciál v této oblasti (jaký vliv má např. na ekonomické, sociologické či environmentální aspekty turismu). První část práce je věnována teoretickým aspektům a principům webu 2.0, ale také technologickému pozadí této problematiky. Pojednány jsou jednotlivé charakteristiky webu 2.0 včetně kritiky celého konceptu. Další část práce se zabývá lidovou tvořivostí na internetu a možnostmi tvorby sdíleného obsahu v kontextu problematiky travel 2.0 se zaměřením na blog a mashup. Ve třetí části je zkoumán vliv travel 2.0 služeb na ekonomické aspekty turismu a dopady na spotřebitelské chování uživatelů těchto služeb. Pojednán je také vztah globalizace a turismu. Čtvrtá část je věnována alternativním formám turismu a významnému působení travel 2.0 na tuto podoblast cestovního ruchu. Poslední část se pak zabývá možnostmi travel 2.0 na poli trvale udržitelného rozvoje turismu a jeho využitím pro šetrné a zodpovědné cestování vzhledem k environmentálním a dalším otázkám.

Kupní smlouva a její spotřebitelské aspekty
Málek, Radek ; Pohl, Tomáš (vedoucí práce) ; Macková, Alena (oponent)
66 8 Závěr Podnikatelé a spotřebitelé denně uzavírají rutinně kupní smlouvy, aniž by často přesně věděli, jaký má tato jimi uzavíraná kupní smlouva právní status nebo kde hledat zákonná ustanovení v případě rozporů. Tomuto stavu se nelze divit, vezmeme-li v úvahu komplikovanost a nepřehlednost této právní úpravy. V této práci jsem se v určitém rozsahu a úseku věnoval kupní smlouvě a jejím spotřebitelským aspektům, zejména s důrazem na vymezení vlastní působnosti občanského a obchodního zákoníku při uzavírání těchto smluv a s důrazem na právní postavení a definici spotřebitele v těchto smlouvách. Dospěl jsem k závěru, že podle současné české platné legislativy může být za spotřebitele považována i právnická osoba, podobně jako v některých dalších členských státech Evropské unie. Uvedená roztříštěnost pojmosloví v relaci evropského práva k českému právu způsobuje nepředvídatelnost práv a povinností subjektů na evropském trhu a v konečném důsledku vede k vyšším nákladům. V České republice se ale tato roztříštěnost týká i vnitrostátního práva, kde je pojem spotřebitele definován v jazykovém znění jinak v zákoně o ochraně spotřebitele a v občanském zákoníku. Toto jen dále prohlubuje právní nejistotu a nepředvídatelnost práva. Bylo by žádoucí tyto pojmy v českém právu přehodnotit, jednotně definovat a sjednotit....

Vztah advokáta a klienta podle mandátní smlouvy
Dočekal, Petr ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
61 Závěr Vztah advokáta a klienta je tvořen právy a povinnostmi dvou odlišných osob, na jedné straně osoby právně vzdělané, na straně druhé osoby práva neznalé, která je v rámci poskytování právních služeb na advokáta většinou plně odkázána. Právní úprava zakotvující jednotlivá práva a povinnosti a upravující chování členů Komory není dle mého názoru zcela dokonalá a ucelená. Jednak je vždy potřeba nahlédnout do ZA a v úvahu musíme brát i jednotlivou stavovskou úpravu, která je rozdělená do řady usnesení sněmu nebo představenstva Komory. Na druhou stranu je třeba říci, že v právní úpravě týkající se tohoto tématu je zakotveno vše potřebné a že je jejím prostřednictvím určen dostatečný právní základ k tomu, aby vztah mezi advokátem a klientem fungoval správně a podle pravidel tak, jak je právní úpravou stanoveno. Na advokáta je samozřejmě kladeno větší množství nároků, protože je v postavení s klientem dominantním subjektem. Proto je v právní úpravě stanoveno, že pokud své postavení advokát zneužije, měl by být kárně potrestán. Ve své diplomové práci jsem se již vzhledem k přílišné rozsáhlosti nedostal k exkurzu do jiného právního řádu, který jsem měl před napsáním prvních řádků v plánu. Chtěl jsem jednotlivou českou právní úpravu, která se bezprostředně dotýká vztahu mezi advokátem a klientem, porovnat s...

Firma v konkurenčním prostředí
Zeman, Marek ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Svoboda, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postavením zvolené firmy v konkurenčním prostředí. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které se v práci objevují a tvoří oporu pro vypracování částí praktické. Definuje především pojem firma a její cíle, základní typy konkurence a analýza vnitřního a vnějšího okolí. Praktická část se věnuje rozboru firmy METAL STEEL, s. r. o., která se zabývá prodejem nerezové a uhlíkové oceli. Pro zhodnocení situace firmy je sestavena pomocí vybraných poměrových ukazatelů finanční analýza. Dále se část věnuje představením hlavních konkurentů. Postavení firmy v rámci konkurence je zhodnoceno pomocí metody komparace. V závěru jsou zjištěny slabé a silné stránky podniku SWOT analýzou.

Motivace jako nástroj řízení výkonnosti
Kubíčková, Klára ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce Motivace jako nástroj výkonnosti je analyzovat stávající motivační systém společnosti Ahold a případně na základě zjištěných nedostatků navrhnout a napomoci společnosti ke zvýšení výkonnosti zaměstnanců. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je definován pojem vůdce a manažer, motivace, zdroje motivace, teorie motivace a výkonová motivace. Dále pozornost je věnována řízení a hodnocení pracovního výkonu. Na teoretickou část navazuje praktická část, která obsahuje charakteristiku společnosti, analýzu současného motivačního systému, kde na základě empirického výzkumu je zkoumána motivace a její dopad na spokojenost a výkonnost zaměstnanců. V závěru diplomové práce je uveden návrh doporučených změn, které by měly přispět k lepší výkonnosti a motivaci zaměstnanců.