Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,206 záznamů.  začátekpředchozí26197 - 26206  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.40 vteřin. 

Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Černá, Marie (oponent)
Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.

Kritická teorie Axela Honnetha: princip výkonu a výzvy globální spravedlnosti
Lánský, Ondřej ; Hrubec, Marek (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci jsem zabýval sociální teorií významného německého kritického teoretika Axela Honnetha. Konkrétně jsem se zaměřil na dva problémy, které považuji v konceptuálním prostoru Honnethovy teorie uznání za velmi aktuální a naléhavé. Za prvé jsem se zabýval interpretací důsledků významného pojmového posunu, který do jisté míry Axel Honneth ve své teorii provedl v posledním desetiletí: sociální ocenění vnímá jako rozdělenou kategorii, v které z hlediska kritiky pozdně-kapitalistické společenské formy hraje podstatnější roli studium a analýza výkonu. Za druhé bylo cílem mé studie anticipovat předpokládanou transpozici Honnethovy teorie uznání na globální rovinu. S tímto problémem jsem se zde vyrovnal především na rovině zdůvodnění globálního redistribuce jako základního pnnc1pu kosmopolitní spravedlnosti. Z těchto důvodů byla má studie složena z těchto částí: obecné a heslovité seznámení s metodologickým odkazem kritické teorie s ohledem na tu jeho část, která hraje nejvýznamnější roli v teorii Axela Honnetha. Poté následovalo stručné seznámení s komplexní teorií uznání Axela Honnetha tak, jak ji aktuálně rozpracoval podle struktury: sociální teorie a teorie spravedlnosti. Další část byla analýzou a interpretací morální kategorie výkonu u Axel a Honnetha s tím, že jsem náležitě vypointoval...

Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
Zedníková, Martina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Speciální pedagog a jeho místo v systému vzdělávání v ČR.
MIKEŠOVÁ, Lenka
V bakalářské práci "Speciální pedagog a jeho místo v systému vzdělávání v ČR" byli jako cílová skupina zvoleni ředitelé vybraných základních škol na Prachaticku. Teoretická část se zabývá speciálním pedagogem z hlediska legislativy a kvalifikačních podmínek potřebných pro výkon tohoto povolání. Tato kapitola také popisuje osobní předpoklady a nezbytné dovednosti pro speciálního pedagoga, dále specializaci speciálního pedagoga. Velmi významná část této kapitoly je věnována osobě speciálního pedagoga na základní škole a jeho kariérnímu systému. Druhá kapitola teoretické části se samostatně věnuje vzdělávacímu systému v České republice se zaměřením na základní vzdělávání. Dále tato část pojednává o alternativním vzdělávání na základních školách, o vzdělávání žáků se SVP a o inkluzivním, interaktivním vzdělávání. Empirická část bakalářské práce vychází z výzkumu, který byl koncipován jako výzkum kvalitativní. Toto šetření bylo vedeno formou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli vybraných základních škol na Prachaticku. Z celkem patnácti oslovených ředitelů následně proběhl rozhovor s devíti z nich. Před samotným rozhovorem byly stanoveny základní otázky, ty byly položeny všem respondentům a poté byly kladeny doplňující otázky. Cílem práce bylo zjistit, jak ředitelé základních škol na Prachaticku vnímají možné uplatnění speciálního pedagoga ve svých zařízeních. Poté byly určeny dvě výzkumné otázky, a to v tomto znění: V jakých souvislostech by ředitelé vybraných škol uvažovali o zaměstnání speciálního pedagoga ve svých zařízeních? Jaké činnosti by měl speciální pedagog z pohledu ředitelů na ZŠ vykonávat? Po analýze odpovědí respondentů vyšlo najevo, že největší souvislost s přijetím speciálního pedagoga na základní školu mají finanční dispozice konkrétní školy. Všichni dotazovaní se shodli na tom, že ve svých finančních rozpočtech momentálně nedisponují prostředky pro zřízení pracovní pozice školního speciálního pedagoga. Podstatný vliv by měl v souvislosti se zavedením speciálního pedagoga i nárůst žáků se SVP. Dále respondenti ve svých odpovědích zmiňovali, že školní speciální pedagog by mohl představovat vhodné řešení pro administrativní záležitosti spojené s novým systémem inkluzivního vzdělávání, což chápou jako velmi dobrý důvod pro zřízení pozice školního speciálního pedagoga na ZŠ. Cílem druhé výzkumné otázky bylo zjistit, jaké konkrétní činnosti by dle ředitelů měli školní speciální pedagogové vykonávat. Na základě analýzy získaných odpovědí se ukázalo, že dotazovaní ředitelé měli menší vhled do této problematiky. Výzkumné šetření mezi respondenty tedy přináší závěr, že školní speciální pedagog by měl komunikovat s rodiči žáků se SVP, vytvářet IVP, ŠVP, dále komunikovat se školským poradenským pracovištěm a měl by zastávat i administrativní činnost, kterou přináší inkluzivní vzdělávání. Tato bakalářská práce by měla přinést komplexní pohled na osobu školního speciálního pedagoga na vybraných základních školách na Prachaticku. Zároveň by mohla věcněji přiblížit problematiku speciálního školství v systému vzdělávání, a to nejen studentům oboru speciální pedagogika, ale také rodičům žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále by práce mohla poskytovat informace o školním speciálním pedagogovi ředitelům základních škol.

Obsahové látky květů Hellianthus annuus L.
Dresler, Jiří ; Jahodář, Luděk (vedoucí práce) ; Karlíčková, Jana (oponent)
rigorózní práce: OBSAHOVÉ LÁTKY KVĚTŮ HELIANTHUS ANNUUS L. Cílem této práce bylo provést fytochemickou analýzu zbývající části ethanolického extraktu jazykovitých květů Helianthus annuus L. Z ethanolického extraktu za snížené teploty vyprecipitovalo větší množství krystalů. Tato suspenze byla zpracovávána filtrací na fritě a dále pročišťována . Byly získány dva vzorky: krystaly K2 a krystaly K4. V případě krystalů K2 se jedná o směs dvou látek, s nichž ani jedna pravděpodobně není shodná se samotnou kyselinou kaurenovou nebo stigmasterolem. Z výsledků NMR je zřejmé, že obě látky jsou kyselině kaurenové chemicky velice podobné, nejedná se však o její estery. Krystaly K4 se dle TLC jevily odlišné od jak krystalů K2, tak i od kyseliny kaurenové a stigmasterolu. NMR analýza krystalů K4 s současnosti probíhá.

Mezinárodní marketingové aktivity firmy ARKU Maschinenbau GmbH, včetně aktivit na českém trhu
Kolář, Petr ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Přistoupilová, Marie (oponent)
Práce vytváří komplexní pohled na firmu ARKU Maschinenbau GmbH a porovnává její mezinárodní marketingové aktivity s dostupnou teoretickou základnou. Teoretická část vychází z teorie mezinárodního marketingu a je členěna dle jednotlivých druhů aktivit. Ty jsou poté v aplikační části porovnávány s reálnými aktivitami firmy ARKU Maschinenbau GmbH.

Lávka pro pěší v Kyjově
Maleňák, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je návrh ocelové, nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty. Lávka přemosťuje železniční trať v Kyjově. Budou vypracovány dvě varianty řešení nosné konstrukce. Výsledná varianta bude podrobně zpracována. Jedná se o lávku s celkovým rozpětím 35 m a šířkou 3 m. Nosnou konstrukci tvoří dva obloukové, hlavní nosníky, které jsou spojené s mostovkou pomocí závěsů. Stabilita konstrukce je zajištěna podélným ztužením pod mostovkou a mezi oblouky. Posudky konstrukce byly prováděny dle platných norem.

Analýza pojištění motorových vozidel
Malá, Markéta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vohralík, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pojištění motorových vozidel v České republice. V teoretické části se autorka zabývá povinným ručením a havarijním pojištěním. Téma je velmi aktuální z důvodu proměnlivosti situace na trhu, kterou vytvářejí pojišťovny v rámci své konkurenceschopnosti a snahy o získání klienta. Praktická část se zabývá zkoumáním českého finančního trhu. Autorka práce se zaměřuje na čtyři vybrané pojišťovny dle předepsaného pojistného na povinné ručení a havarijní pojištění. Pro potencionální zájemce o pojištění jsou v praktické části uvedeny dva příklady, na kterých je možné vypozorovat vliv daných faktorů. V poslední části si autorka klade za cíl zjistit výhodnost uzavření kombinovaného produktu, oproti uzavření povinného ručení a havarijního pojištění zvlášť.

Obliba ovocných piv v České republice
Balaštík, Milan ; Maier, Tomáš (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá oblibou ovocných piv v České republice. Popisuje druhové rozdělení ovocného piva v zahraničí i u nás. Znázorňuje přehled nabídky velkých i malých výrobců této kategorie na domácím trhu. Zaměřuje se na zmapování situace ochuceného piva na domácím i zahraničních trzích dle nejnovějších údajů. Na základě dotazníkového šetření jsou analyzovány spotřebitelské preference na domácím trhu. Poté jsou formulována obecná doporučení pivovarům, která vyplývají z výstupů dotazníkového šetření. Následně jsou s využitím základních statistických metod zjišťovány významné závislosti mezi konzumací ochucených piv a pohlavím a mezi konzumací a věkem oslovených respondentů. Pokud tomu tak je, tak se určuje síla této závislosti. Bylo zjištěno, že zatímco významná závislost nebyla prokázána u pohlaví, existuje mezi konzumací a věkem respondentů. Síla této závislosti byla hodnocena jako středně silná. Nakonec byla vypracována prognóza spotřeby míchaných nápojů na bázi piva v České republice. Analyzovaná časová řada obsahovala skutečné roční údaje vedené Českým svazem pivovarů a sladoven od roku 2012 do roku 2015. Prognóza byla počítána na další dva roky. Bylo zjištěno, že spotřeba míchaných nápojů na bázi piva bude v budoucnu i nadále klesat.

Financování bydlení v České republice
Kovářová, Markéta ; Kopecká, Lenka (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi financování vlastního bydlení. Na základě studia odborných literárních zdrojů jsou vysvětleny potřeby z pohledu ekonomické teorie, bytová politika Evropské unie, bytová politika České republiky a současná situace na realitním trhu v ČR. Dále jsou charakterizovány dva nejčastější způsoby financování bydlení, a to prostřednictvím hypotečního úvěru a úvěru ze stavebního spoření. Následně je pro fiktivního klienta provedena komparace nabídek hypotečních úvěrů a úvěru ze stavebního spoření, které bankovní trh nabízí. Dle zjištěných výsledků je klientovi doporučen nejvýhodnější způsob financování vlastního bydlení. V poslední části práce jsou sepsány a charakterizovány dokumenty, které je klient v případě žádosti o úvěr povinen bance předložit.