Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Vohradská, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.
Současná česká populární hudební tvorba na pozadí globalizovaného světa
Starý, Martin ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šťtáva, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na současnou českou populární hudební tvorbu a poskytuje základní srovnání se scénou mezinárodní. Po úvodní části, která se věnuje vývoji populární hudby ve 20. a 21. století, následuje analýza situace českých kapel na zahraničním trhu, zaměřená na jejich koncertní aktivity a sledovanost na zahraničním internetu. Samostatná kapitola je věnována porovnání fenoménu hudebních festivalů u nás a ve světě. Dále se práce zabývá možnostmi marketingu v odvětví hudebního průmyslu s důrazem na digitální marketing. Na závěr práce jsou uvedeny možnosti podpory exportu české populární hudby do zahraničí, kriticky zhodnocen současný stav a navržena doporučení, jak tento stav do budoucna zlepšit.
Technological progress and its impact on the music industry
Čupka, Martin ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Tato práce se zabývá pozitivními a negativními vlivy technologického pokroku na hudební průmysl. První část práce předkládá důležité změny v průběhu vývoje hudebního průmyslu až po jeho aktuální stav. Další kapitoly se snaží analyzovat aktuální trendy a jejich specifika v oblasti produkce, distribuce a propagace hudby ve světě a v České republice. Zvláštní kapitola je věnována novým formám financování hudebního projektu. Práce se dále zabývá analýzou aktuálních spotřebitelských zvyků hudebních konzumentů v České republice a na Slovensku. Poslední kapitola se zabývá přístupem českých a Slovenské hudebníků k novým možnostem v oblasti produkce, distribuce, propagace a získávání finančních prostředků na fungování jejich hudebních projektů.
Možnosti využití nástrojů digitálního marketingu v hudebním průmyslu
Štěpánková, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti využití nástrojů digitálního marketingu v hudebním průmyslu" se zabývá digitálním marketingem a digitální hudbou a jejich vzájemným vztahem. Cílem práce je popsat možnosti využití digitálního marketingu v současném hudebním průmyslu a prozkoumat hypotézu, že internet a digitální hudba zásadně ovlivňuje podobu současného hudebního průmyslu a tím i marketing hudebních interpretů a jejich tvorby. První část popisuje proměnu internetu do dnešní podoby. Dále přibližuje digitální marketing, jeho historii, nástroje a výrazné současné trendy. Ve druhé části je definován hudební průmysl, jeho struktura a změny, kterými momentálně prochází v důsledku adventu digitální hudby. Třetí část práce se věnuje analýze jednotlivých nástrojů distribuce a digitálního marketingu hudby.
Marketingové metody hudebního průmyslu v éře digitální distribuce
Víšek, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato diplomová práce předkládá stručný historický přehled vývoje hudebního průmyslu a jeho propojení s nástroji monetizace, a to od počátků hudebních nakladatelství přes vynálezy technik zvukového záznamu k hudebním vydavatelstvím a různým internetovým podobám distribuce hudebních děl. Zvláštní důraz je věnován právě digitálním prostředkům distribuce hudby a jejich vlivu jednak na samotné umělce, nahrávací společnosti i na koncové spotřebitele -- posluchače. Práce mapuje souvislosti a důsledky změny po více než století platného paradigmatu díky překotnému rozšíření mobilních technologií a globální sítě Internet, aby nejen v závěru naznačila možný budoucí vývoj tohoto tržního segmentu především na příkladu konkrétních hudebníků, přestože jeho proměna není zdaleka ukončena.
Vliv technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby
Labská, Julie ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šťástka, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby. V úvodních kapitolách je pro zasvěcení do tématu popsána změna vnímání a tvorby hudby v čase a vývoj technologií s hudbou souvisejících v historickém kontextu. Dále se práce soustředí zejména na současné technologie, tedy digitalizaci a internet, změny, které s jejich rozšířením distribuce hudby prodělala, a legislativní rámec související se sdílením a stahováním hudby prostřednictvím internetu. V reakci na zvyšující se intenzitu porušování autorských práv neautorizovaným šířením hudby a tím vyvolaný pokles prodejů fyzických nosičů bylo zástupci hudebního průmyslu vytvořeno několik dílčích strategií na podporu legálního rozšiřování online služeb poskytujících hudbu a zvyšování povědomí společnosti o autorských právech. Práce analyzuje a hodnotí tyto strategie a na základě historického vývoje a současné situace odhaduje budoucí vývoj hudebního průmyslu. Dílčím cílem práce je zhodnocení, zda má prodej fyzických nosičů budoucnost jako hlavní zdroj příjmů hudebního průmyslu či nikoliv.
Zastupování hudebních skupin v ochranných organizacích ČR
Straka, Michal ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Cílem práce je postihnout historický vývoj ochrany práv a zastupování autorů. V rámci vývoje autorského zákona se vystřídalo od osamostatnění naší země od Rakouska-Uherska celkem pět předpisů. V práci je zdůvodněna potřebnost ochrany uměleckých děl a uměleckých výkonů, jež je odvozena od základního práva vlastnictví nehmotných statků. Dále se práce věnuje právnímu vydefinování kolektivní správy ochranných organizací ve stávající právní úpravě. Největší pozornost je zaměřena ke kolektivnímu správci autorských práv na poli hudebního průmyslu, a to k Ochrannému svazu autorskému o. s. Cílem práce je zhodnotit fungování kolektivní správy v praxi. Na datech poskytnutých jedním autorem z hudebního tělesa malého rozsahu je ozřejměno konkrétní rozúčtování. Přínosem práce je komplexní zhodnocení OSA jako instituce poskytující kolektivní správu práv a celkovou péči autorům a identifikace hranice, od kdy je zastupování tímto kolektivním správcem pro autora smysluplné.
Nová média a sociální sítě a jejich vliv na hudebně vydavatelský průmysl
Štěpánková, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Nová média a sociální sítě a jejich vliv na hudebně vydavatelský průmysl" se zabývá rolí, jakou hrají sociální média v oblasti hudebního průmyslu. Cílem této bakalářské práce je představit nová média a sociální sítě a zjistit jakými pozitivními či negativními vlivy působí v oblasti hudby a jakým způsobem se dají využívat. První část představuje sociální média, vymezuje pojem a uvádí jeho definici. Rozebírá rozdíly sociálních médií oproti ostatním mediálním formám a zaměřuje se na seznámení s jejich jednotlivými druhy. Následující část definuje hudební průmysl a zaměřuje se na jeho vývoj ve 21. století. V závěru se soustředí na využití sociálních médií ve vztahu k hudebnímu průmyslu v období adaptace na změny vycházející z digitálního věku.
Distribuce audia na Internetu
Gleza, Jan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato práce analyzuje současný stav distribuce audia na Internetu, jeho autorizovanou i neautorizovanou variantu. Predikuje budoucí vývoj aplikací kryptografie a navrhuje řešení pro zvýšení podílu autorizované distribuce audia pomocí tří pilířů -- zjednodušení nákupu, zvýšení uživatelské přívětivosti a návrhu na začlenění přidané hodnoty autorizované distribuce.
Marketingová komunikace nezávislé hudební skupiny
Hanke, Lukáš ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Cílem bakalářské práce "Marketingová komunikace nezávislé hudební skupiny" je implementace marketingových postupů do marketingové komunikace nezávislé začínající hudební skupiny při zohlednění vlivu současných proměnných faktorů na celý hudební průmysl. První teoretická část má za úkol objasnit současný stav hudebního průmyslu, vliv digitálních médií na současný stav - a to hlavně internetu. Druhá teoretická část se věnuje pojmům marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, prvkům komunikačního mixu a novým trendům v marketingové komunikaci. Praktická část se dělí na dvě hlavní kapitoly a to na stručnou analýzu relevantního mediálního trhu a samotný návrh marketingové strategie, a to zejména komunikační. Práce by měla být schopna posloužit nezávislým hudebním interpretům jako pomůcka pro náhled do marketingové komunikace z odborného hlediska, nebo i jako inspirační zdroj pro vytvoření jejich vlastní strategie propagace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.