Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,553 záznamů.  začátekpředchozí2525 - 2534dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let
Kvasnovská, Tereza ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Holá, Iveta (oponent)
Název: Taneční a pohybová výchova dětí ve věku od 3 do 5 let Cílem práce je na základě literární rešerše vytvořit metodickou řadu cvičení pro taneční výchovu dětí ve věku od 3 do 5 let. Práce je určena pro všechny začínající taneční pedagogy, kterým pomůže správně utřídit a metodicky uspořádat jednotlivé taneční prvky a pohyby. Další snahou je prakticky ověřit vytvořenou metodickou řadu cvičení s dětmi výše uvedeného věku. Ke zpracování bakalářské práce použiji metodu zúčastněného pozorování a v průběhu dvou měsíců vytvořenou metodickou řadu cvičení aplikuji na předškolní děti z Taneční školy Stardance Chomutov, s kterými pracuji od září 2011. Na základě pozorování a reakcí dětí na každé cvičení vytvořím selekci, kterou následně zpracuji v podobě reflexe pro každé jednotlivé cvičení. Klíčová slova: tanec, pohyb, motorický a psychologický vývoj, předškolní věk

Edukace žen po operaci pro zhoubné nádory rodidel
ELLINGEROVÁ, Zdeňka
Moje bakalářská práce na téma Edukace žen po operaci pro zhoubné nádory rodidel, se zabývá především péčí a sebepéčí o ženy po gynekologické operaci. V práci zjišťuji, v jakých okruzích péče porodní asistentky ženy edukují. Práce je rozdělena do kapitol tak, aby byly objasněny všechny termíny. Začínám anatomií ženských pohlavních orgánů, vyšetřovacími metodami v gynekologii, které ženy podstupují při preventivních prohlídkách nebo naopak, když jdou ke svému lékaři s problémy. Dále pokračuji klasifikací nádorových onemocnění jednotlivých pohlavních orgánů, popisuji jejich specifika, projevy, vyšetřovací metody a možnou léčbu. Gynekologické nádory je možné do určité fáze vývoje onemocnění řešit operativně. Proto jsou v práci zahrnuty i možné operační přístupy. Dále jsou v práci popsána i onkologická centra, jejich vybavenost a kolik jich v České republice je. Následně je rozepsána role porodní asistentky v péči o ženu po operaci s onkologickým onemocněním, specifika péče, je zde popsán i psychologický přístup k ženě, protože onkologické onemocnění je po ženu těžkou životní situací. Je úkolem porodní asistentky pomoci ženě se s tímto vyrovnat. Každá porodní asistentka by měla psychologický přístup znát, proto je mu věnována celá kapitola. Poslední kapitola je věnována ošetřovatelskému procesu v péči o ženu s onkologickým onemocněním a edukaci ženy porodní asistentkou. Je zde popsán ošetřovatelský proces jako metoda péče o ženu. Zabývám se zde také edukací v péči o ránu a předcházení vzniku infekce, o stravování a vyprazdňování, o bolesti a jejím tlumení, o pohybu a vstávání a o sexuálním životě po operaci. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou ženy edukovány zdravotnickým personálem, zda je pro ně míra informací srozumitelná a dostačující. Ve výzkumné části práce jsem použila kvalitativní metodiku- strukturované rozhovory, na které odpovídalo 7 pacientek operativní gynekologie Nemocnice České Budějovice, a.s. rozhovor se skládal ze 13 otázek, které byly doplněny dalšími dodatkovými informacemi podle typu onemocnění a operace. Respondentky byly v různém věkovém rozmezí, různého nejvyššího dosaženého vzdělání, po různých typech operací a v různých stádiích pooperační péče. Byly stanoveny tři výzkumné otázky, a to: Chtějí ženy po operaci dostávat více informací o svém zdravotním stavu? Nepovažují ženy informace podané porodní asistentkou za příliš odborné? Dodržují ženy doporučení porodní asistentky? Ze sedmi rozhovorů s respondentkami vyplývá, že míra podaných informací je pro pacientky dostačující, ženy si vědí v péči o sebe rady, v případě potřeby vědí, na koho se mohou s dotazem obrátit. V odpovědi na druhou otázku se již všechny respondentky neshodly. Jedna žádala od porodních asistentek, aby používaly méně odborné výrazy, když s nimi hovoří. 6 žeán bylo spokojeno, všemu rozuměly. Na třetí otázku se opět shodlo všech 7 žen. Doporučení, která lékaři a porodní asistentky ženám během hospitalizace dávají, dodržují. Z uskutečněného výzkumu vyplývá, že ženy jsou s pooperační péčí spokojeny, jsou spokojeny s mírou podaných informací, které jim stačí k tomu, aby o sebe adekvátně pečovaly. Jsou také velice spokojeny s péčí porodních asistentek, které jsou v rozhovorech často chváleny především za svůj přístup a profesionalitu. Všechny ženy jsou poučeny ve specifikách péče o daný typ operace, péči o ránu, hygienu, předcházení vzniku infekce, stravování, vyprazdňování a o sexuálním životě po propuštění z nemocnice. Myslím, že tato práce by mohla být použita jako edukační materiál pro porodní asistentky nebo studentky porodní asistence.

Anomalies of financial markets
Máčayová, Miroslava ; Stádník, Bohumil (vedoucí práce) ; Vacek, Vladislav (oponent)
Teorie efektivních trhů obecně vykresluje finanční trh jako prostor s dokonalou informovaností a absolutní racionalitou. Podle ní cena každého finančního nástroje v každém okamžiku plně odráží všechny dostupné informace a popírá existenci špatně ohodnocených instrumentů. Moje bakalářská práce se tuto teorii do jisté míry snaží popřít a prostřednictvím popisu hlavních tezí teorie behaviorálních financí vysvětluje, že na finančním trhu se jedinci nechovají vždy racionálně a jejich chování často ovlivňují emoce. Tento psychologický fenomén má za následek, že na finančních trzích se vyskytují určité anomálie. Tyto odchylky od normálu mají mnoho vysvětlení. Jedním z předpokladů je, že ceny instrumentů mají tendenci růst pomaleji než klesat. Tato odlišná dynamika cenových vzestupů a sestupů je v mé práci vysvětlena teorií černých labutí - existence neočekávaných, ale kurzotvorných informací. Jako další odchylka od normálu, mající podporu v psychologii investorů je popsána teorie kulatých čísel. Tento fenomén předpokládá, že investoři mají vědomě či podvědomě tendenci vnímat kulaté částky jinak, než ostatní. Oba tyto předpoklady byly v rámci mé práce prozkoumány a empirické výsledky z velké části dokázali, že tyto dva psychologické efekty přispívají k existenci odchylek od normálu a potvrzují výskyt určité neracionality na finančním trhu.


Problematika hranic ve vztazích v křesťanském prostředí
Bartáková, Markéta ; Lachmanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartůšková, Ludmila (oponent)
PROBLEMATIKA HRANIC VE VZTAZÍCH V KŘESŤANSKÉM PROSTŘEDÍ Anotace V křesťanském prostředí platí stejné sociologicko-psychologické zákonitosti jako kdekoliv jinde. Cílem práce bude zpřehlednit existující poznatky problematiky hranic v obecné rovině a z této perspektivy se podívat na život Ježíše Krista, který je vzorem pravého lidství. Zkusíme rovněž ukázat, jak nesprávné nebo selektivní chápání evangelijních zásad může vést k psychologicky nezdravým lidským postojům. Klíčová slova Vztah Psychosociální vývoj Nepropustné hranice Příliš propustné hranice Polopropustné hranice Křesťanské prostředí Patologický postoj

Analýza a komparace obchodních řetězců v ČR
Drtina, Jakub ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Pěknic, Štěpán (oponent)
Problematika českého maloobchodu je stále diskutovaným tématem. V úvodu jsou představeny maloobchodní formáty, jejich historický vývoj na českém trhu, příchody a odchody společností a předpokládaný vývoj v následujících letech. Součástí teoretické části je ekonomický a psychologický pohled na specifikaci hypermarketů. Pro praktické analýzy jsou představeny zkoumané obchodní řetězce, jejich vznik, vývoj a strategie. Doplněna je i kapitola týkající se obchodních center a jejich významu pro maloobchodní trh. Praktická studie se věnuje významu obchodní značek, pozici na trhu a nalezení věrných zákazníků. Druhá část se zabývá monitoringem cenové politiky, nalezením řetězce, který má trvale nejnižší ceny na trhu. Závěrečný výzkum se orientuje na analýzu preferencí zákazníků, nalezení výhod a nevýhod obchodních řetězců, návrhů a doporučení, jak se ještě více přiblížit zákazníkovi.

Psychologický a duchovní průvodce krizí středního věku
Klimeš, Václav ; Lachmanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartůšková, Ludmila (oponent)
Předložená práce v první části podává syntézu poznatků o krizi středního věku z mezioborového pohledu psychologie a spirituální teologie. Jejím základním stanoviskem je, že krize středního věku není něco, co se musí přetrpět, ale že při vší její náročnosti jde o příležitost a výzvu k plnějšímu a autentičtějšímu životu, k lidskému dozrání a přiblížení se sobě i Bohu. Ve druhé části práce využívá poznatky a postupy psychoterapie, krizové intervence a pastorální teologie ke konkretizaci a praktičtějšímu rozvití závěrů první části, a tak může sloužit jako průvodce tomu, kdo prochází tímto životním obdobím, nebo kdo chce na této cestě doprovázet někoho jiného. Práce je určena zejména křesťanům, ale nejen jim, kteří nemají vzdělání ani výcvik v psychosociální oblasti a pro které je krize středního věku jejich osobním tématem nebo se týká lidí v jejich okolí - ať už jsou jejich příbuznými či známými, nebo se jedná, např. v případě pastoračních pracovníků, o klienty jejich profesionální péče. Svým pojetím, šířkou svého záběru, syntézou svých východisek i jejich rozpracováním je práce v českém jazyce ojedinělá. Klíčová slova střední věk, krize, zrání, pastorální teologie, psychologie

Počátky psychologické prózy u Václava Řezáče
Hladišová, Kateřina ; Hrabáková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
V diplomové práci Počátky psychologické prózy u Václava Řezáče sleduji vývoj psychologických motivů a témat u významného českého prozaika. Soustředím se také na postupy typické pro psychologickou prózu. Tyto jevy nesleduji v celém Řezáčově díle. Zabývám se pouze obdobím mezi lety 1928 až 1940. Toto období Řezáčovy tvorby je velmi různorodé. Na jeho počátku se objevují první povídky začínajícího autora, spadá sem Řezáčův první román Větrná setba, publikovaný roku 1935, próza Slepá ulička (1935) a předně autorův první psychologický román Černé světlo (1940), jenž zajistil Řezáčovi přední místo v oblasti české psychologické prózy. Výsledky z jednotlivých fází tohoto období následně srovnávám a prezentuji závěrem této práce.

Příčiny konfliktů mezi Afroameričany a Korejci žijícími v USA v 80. a 90. letech 20. století
Fejerová, Eva ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
Předkládaná bakalářská práce zkoumá příčiny konfliktů mezi dvěma americkými etnickými menšinami - Afroameričany a Korejci žijícími v USA. Problémy v soužití těchto dvou skupin bylo možné sledovat v průběhu 80. a 90. let 20. století v téměř všech amerických velkoměstech. Práce začíná krátkou charakteristikou konfliktů mezi skupinami, posléze jsou představeny a diskutovány mediální interpretace konfliktů a médii vytvořené společenské konstrukty obou skupin. Analytická část používá různé přístupy k vysvětlení napětí mezi Afroameričany a Korejci. Nejprve zkoumá běžné denní zkušenosti vzájemného setkávání obou skupin v obchodech Korejců v afroamerických sousedstvích. Tyto zkušenosti odhalují základní aspekty problémů v jejich soužití. Pro hlubší porozumění příčinám těchto problémů práce zkoumá psychologický proces vytváření negativních stereotypů, teorii "zprostředkovatelské menšiny" (společensko-strukturální a ekonomická teorie) a ideologickou, mocenskou a podnikatelskou motivaci organizátorů proti-korejských protestů. Práce dochází k závěru, že napětí mezi skupinami je udržováno negativními stereotypy o druhém etniku členy obou skupin, ekonomickými tenzemi mezi oběma skupinami, způsobenými odlišným ekonomickým postavením (obchodník-zákazník), špatnými zkušenostmi Korejců s trestnou činností Afroameričanů a...

Education and the Social Inequalities Reproduction in the Czech Republic
Kirschnerová, Hana ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Šafr, Jiří (oponent)
Táto bakalárska práca spracováva tri veľké teórie o reprodukcii sociálnych nerovností - Pierra Bourdieu, Basila Bernsteina a sociálne-psychologický model z pera Duncana a Blaua. Vysvetľuje hlavné pojmy, ktoré autori používajú ako i mechanizmus ako dochádza k reprodukcii. Kompiláciou statí prestavuje situáciu vzdelávania a nerovností v Českej republike a porovnáva ich zistenia so svetovými konceptmi. Inšpirovaná Murphyho neochotou akceptovať automatické premieňanie triednych rozdielov na triedne nerovnosti a inými v istom zmysle "alternatívnymi konceptmi" vyúsťuje práca v akési predstavenie ďalšieho smeru, ktorým by sa výskum nerovností mal uberať. Predkladá názor, že je nutné bližšie skúmať vzťah ašpirácií detí z nižších sociálnych tried a školy ako štrukturálneho činiteľa, aby sme sa dozvedeli nakoľko táto najviac postihnutá skupina obyvateľstva tento problém vôbec vníma ako negatívny.