Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,532 záznamů.  začátekpředchozí2523 - 2532  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.39 vteřin. 

Pohybové aktivity dětí v mateřských školách v Pardubicích
Rutková, Božena ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
V diplomové práci jsem ověřovala možnosti pohybových aktivit dětí a možnosti zúčastnit se sportovních kroužků v mateřských školách v Pardubicích. Zabývala jsem se též otázkou, zda mají učitelky dostatek metodických a didaktických schopností. V tomto případě šlo o názor rodičů. Dále jsem ověřovala, zda jsou rodiče spokojeni s nabídkou pohybových aktivit a sportovních kroužků mateřské školy. Z mého výzkumu vyplynulo, že děti, které navštěvují mateřské školy mají dostatek pohybových aktivit. Učitelky mají dostatečné metodické a didaktické schopnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.

Implementace školního vzdělávacího programu na základních školách se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace
Žišková, Hana ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Sýkora, Václav (oponent)
Hlavní částí této diplomové práce je šetření zabývající se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu zejména ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v regionu Orlickoústecka. Zaměřuje se především na problémy učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. Součástí šetření je analýza regionu a jednotlivých škol z hlediska podmínek vzniku školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení, následné rozhovory s učiteli a v neposlední řadě také případová studie vzniku školního vzdělávacího programu pro nižší stupeň víceletého gymnázia především ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V první části práce jsou uvedena východiska podmiňující tvorbu a následné vyhodnocování šetření. Jedná se především o historické souvislosti ve vyučování matematice a analýzu současného stavu a moderních trendů ve vyučování matematice. Je zde přiblíženo projektové vyučování v matematice a konstruktivistické přístupy při vyučování matematiky. Jedním ze základních východisek této práce je také rešerše a studium literatury (včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu) se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, které jsou v práci uvedeny. Dále zde naleznete didaktickou analýzu pedagogických dokumentů (platných vzdělávacích programů, učebních...

Development of reading skills in classes German as foreign language for adults
Sojková, Martina ; Dovalil, Vít (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomova prace se zabYva problematikou rozvoje CtenarskYch dovednost1 ve vyuce eizfho jazyka pro dospele. Je zde tedy nekolik dflCfch temat, na ktere je tfeba se zamerit, aby bylo mozne zhodnotit jak'fm zpösobem je treba postupovat, aby se v oblasti aenf v cizim jazyce dosahovalo optimalnieh vYsledkö. Na jedne strane je to otazka vzdelavani dospelYeh. Tato oblast vzdelavanf se v poslednf dobe tesi stale vetsfmu zajmu jak ze strany odborne verejnosti a zamestnavatelö, tak ze strany verejnosti laieke, coz souvisi zejmena s ryehlym rozvojem v oblasti ved a technologif, ktere cim dal ve vetSi mire ovlivnuji zivot kazdeho jednotlivee. Druhym aspektem teto praee je ctenf a Prlstup k textu. Existuje rada studii a vYzkumu varujideh pred pOdcenovanfm aenarsk'/eh dovednostf a upozornujidch na fakt, ze zejmena ve aenf s porozumenfm nedosahujf nektere skupiny zkoumanyeh osob prflis povzbudivYeh vYsledkö. V teto souvislosti bYva zminovan i tzv. sekundarni analfabetismus. Lide postizeni tfmto jevem se sice naucili ve skole zakladöm aeni, nikdy vsak nedosahli vyssf urovne v praei s textem, nez pouheho rozlustenf znaku. Svoje sehopnosti nadale nerozvfjeli a naopak, tim ze aeni ve svem zivote nevyuZlvali se "dopraeovali"k opetovne nesehopnosti eist. Jako protiklad k tomuto trendu se pak jevf fakt, ze se neustale...

Základní skokanské dovednosti žáků staršího školního věku
Šátek, Jan ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Práce se zabývá problematikou nácviku elementárních odrazových cvičení a vlivem, který mají na provedení konkrétních skokanských disciplín u žáků staršího školního věku. Vlastní výzkum spočíval ve vytvoření a analyzování obrázkových kinogramů pohybových úkolů prováděných sledovanými jedinci, které byly pořízeny s odstupem jednoho kalendářního roku pomocí digitální videokamery. Porovnávána byla jednotlivá elementární odrazová cvičení vybraná pro konkrétní skokanskou disciplínu (skok daleký, skok vysoký), technické provedení disciplíny a také výkonnost v dané disciplíně. Současně byl sledován i tělesný růst žáků. Zjistil jsem, že pravidelný nácvik těchto elementárních odrazových cvičení má vliv nejen na jejich následné provedení, ale výrazně se promítá i do technického provedení skokanské disciplíny. Výkonnost žáků ve sledovaných disciplínách; skok daleký a skok vysoký, měla vzrůstající tendenci. Výzkum prokázal, že růst výkonnosti věkové kategorie starší školní věk je ovlivněn především dvěma faktory: tělesným růstem jedince a úrovní jeho pohybového projevu. Klíčová slova: elementární odrazová cvičení, starší školní věk, skok daleký, skok vysoký

Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky
Žák, Vojtěch ; Kolářová, Růžena (vedoucí práce) ; Svoboda, Emanuel (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Tato disertační práce se zabývá zjišťováním a posuzováním parametrů kvality výuky fyziky na gymnáziu. Práce mapuje současné přístupy ke kvalitě vzdělávání a kvalitě výuky a dále popisuje průběh a výsledky expertního šetření, které přispěly k vytvoření vlastní techniky pozorování výuky fyziky a posuzování její kvality. V dalším je popsána realizace výzkumu, při kterém byla posuzována kvalita výuky fyziky deseti učitelů na sedmi pražských gymnáziích, a je diskutována validita a reliabilita vytvořené techniky. V rámci práce byla také na základě výsledků výzkumu vytvořena didaktická příprava výuky fyzikálního tématu s názvem "Energie a zákony zachování v mechanice", kterou jsem odučil a jejíž výuka byla také posuzována pomocí vytvořené techniky. Součástí práce je také manuál pro budoucí uživatele vytvořené techniky pozorování a posuzování.

Prvky podporující autonomii studujících v současných učebnicích německého jazyka pro střední školy a jazykové kurzy
Klápšťová, Květoslava ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Andrášová, Hana (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Tato práce si klade za cíl na základě odborné literatury charakterizovat autonomního studujícího a vymezit prvky, které lze v učebních souborech cizích jazyků používat pro rozvíjení jeho autonomie. Následně se budeme zabývat těmito prvky v učebních souborech německého jazyka pro střední a jazykové školy a v učebních souborech odborného jazyka a posuzovat, do jaké míry rozvíjí učebnice schopnost studujícího samostatně rozvíjet vlastní cizojazyčné znalosti, jak přispívá k přenášení zodpovědnosti za vlastní učení na studujícího. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...

Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení
Šindelková, Markéta ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Vavroušová, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Ingrid Kurzová a její přínos pro vývoj teorie tlumočení je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem konferenční a televizní tlumočnice, teoretičky tlumočení a profesorky translatologie na Vídeňské univerzitě Ingrid Kurzové, rozené Pinterové. Mapuje jednotlivé výzkumné etapy, vývojové tendence a názorové i zájmové posuny, které se dají chronologicky sledovat v článcích, studiích i rozsáhlejších publikacích této badatelky. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě reflektuje přínos Ingrid Kurzové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Právě propojení tlumočnického a psychologického vzdělání ji přimělo k prvním experimentům v oblasti simultánního tlumočení. Klíčová slova: Ingrid Kurzová, teorie tlumočení, interdisciplinární výzkum, kognitivní psychologie, kvalita simultánního tlumočení, stres, média, audiovizuální tlumočení, didaktika.

Biodiverzita drabčíkovitých brouků (Coleoptera, Staphylinidae) Šumavy - současný stav, ohrožené druhy a jejich biotopy
Boháč, Jaroslav ; Matějíček, J.
Biodiverzita Šumavy je dosud nedostatečně prozkoumaná. Přesto se zde podle současných údajů vyskytuje 332 druhů z nichž 75 druhů patří do Červené knihy ČR. Tyto druhy dobře charakterizují biotopy a mohou být využity pro indikaci jejich ranných změn, zejména vlhkostních poměrů.