Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,065 záznamů.  začátekpředchozí25056 - 25065  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.17 vteřin. 

Typologie určování počtu vybraných objektů u pětiletých dětí v závislosti na charakteru počítaných objektů
Škopková, Jana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu přirozeného čísla a zabývá se propedeutikou aritmetiky. Jedná se o přípravné aktivity, kdy se u 51etých dětí sleduje, zda je způsob určování počtu závislý na charakteru počítaných objektů. Zaměřuje se přitom na objekty drobného charakteru, tedy ty, které dítě uchopí do jedné ruky. Pro ověření případné závislosti se nabízejí kontrolní aktivity, které umožňují zjistit, do jaké míry se od předešlých aktivit liší. Práce ncpresentuje pouze srovnání strategií určování počtu objektů, zajímavé výsledky přináší i následná komparace jednotlivých dětí a mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

The Role of Clarity in French Language Instruction
Kalhousová, Martina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kolmanová, Jana (oponent)
Názornost patří neodmyslitelně k vyučování. Nesmí chybět ani při hodinách cizího jazyka. Ve své diplomové práci nazvané ROLE NÁZORNOSTI VE VÝUCE francouzského jazyka jsem se snažila obsáhnout teoretická i praktická východiska tohoto didaktického postupu a uvést konkrétní příklady z praxe. Pod pojmem metoda rozumíme nejen soustavný postup, který vede k cíli - v našem případě didaktickému cíli, ale také učebnici, jako pomůcku ke studiu. Metodologie je potom rozbor metod v jejich účelnosti, zásadách, procesech a postupech. Metodologie výuky cizích jazyků je disciplína, která se opírá o lingvistiku, psychologii, pedagogiku a sociologii. Názornost, nebo princip názornosti je založen na smyslovém vnímání učících se. Pedagog předkládá žákům předměty, obrázky a tak podobně, které je možné vnímat zrakem, sluchem, čichem, hmatem, nebo i chutí. Tento princip tedy napomáhá k lepšímu zapamatování např. slovíček, gramatiky, dialogů, či charakteristik dané země. Přitom se vyučovací proces stává zábavným, vyniká aktivitou a účel hodiny je snadněji dosažitelný. Během staletích se používalo mnoho vyučovacích metod. Je přirozené, že největší rozkvět byl až na přelomu 19. a 20. století a hlavně ve 20. století, kdy každá metoda napomáhala řešit aktuální potřeby učících se. Dříve než uvedu ty nejznámější a nejvíce používané, ze...

"Politizace ruských energetických dodávek na příkladu zemního plynu"
Lipavský, Jan ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Horák, Slavomír (oponent)
Tématem bakalářské práce je politizace ruských energetických dodávek do Evropy. Úvodní část obsahuje charakteristiku evropské závislosti na dovozu energií a analyzuje podobu ruských importů energií, včetně jejich transportních cest, které mají svůj geopolitický význam. Stěžejní část práce tvoří zkoumání vývoje a aktivit společnosti Gazprom, která představuje důležitého aktéra energetické bezpečnosti. Text popisuje vznik a vývoj Gazpromu, jeho vztah k ruskému státu a postavení v mezinárodním kontextu. Vztah Gazpromu k tzv. transportním zemím - Ukrajině a Bělorusku - a k dodavatelským zemím (v tomto případě k Turkmenistánu jako dodavateli zemního plynu) demonstrují dvě případové studie. Výsledkem analýzy je identifikace tří faktorů, které jsou klíčové pro mezinárodní postavení Gazpromu. Prvním faktorem je snaha o narovnání cen za zemní plyn pro státy bývalého Sovětského svazu. Druhý faktor představuje úsilí Gazpromu o pojištění vlastních zisků skrze masivní expanzi na zahraniční trhy. Posledním faktorem je zřejmá snaha Gazpromu o kontrolu nalezišť nerostných zdrojů v kaspické oblasti.

Volnočasové aktivity dětí
Červenková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderu, maskulinity a femininity , genderových rolí a trávením volného času dětí na základní škole. Práce se zajímá o to, zda pohlaví dětí má vliv na výběr volnočasových aktivit a na jejich trávení volného času. V teoretické části se věnuje genderu, popisuje co je to maskulinita a femininita , přibližuje pohlavní rozdíly a vývoj genderu. Objasňuje některé pojmy a zabývá se názory vybraných autorů. Dále se zabývá základy pedagogiky volného času, vymezuje pojem volný čas , věnuje se volnočasovým aktivitám, jejich úkolům a funkcím. V praktické části zjišťuje, jakým volnočasovým aktivitám se dívky a chlapci věnují, jakému kolektivu dávají přednost a jak nečastěji řeší problémy ve skupině. Toto šetření se provádí pomocí dotazníku a kvalitativního průzkumu, který je zpracován a analyzován.

Fyziologické důsledky iontově-koncentračních změn v tubulárním systému srdečních buněk
Pásek, Michal ; Christé, G. ; Šimurda, J.
Práce prezentuje experimentální údaje týkající se tubulárního systému srdečních komorových buněk morčete a potkana a představuje jejich zahrnutí do matematických modelů buněčné elektrické aktivity. Výsledky simulací na obou modelech ukázaly, že aktivitou podmíněné přechodné vyčerpávání tubulárních iontů Ca2+ snižuje obsah intracelulárních iontů Ca2+, velikost přechodných koncentračních změn intracelulárních iontů Ca2+ a inotropní stav srdečních buněk.

Aktivní poslech hudby
Šulanová, Silvie ; Hurníková, Kateřina (oponent) ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce)
Poslech hudby v hudebně výchovném procesu je pro žáka přínosný jen tehdy, je-li uskutečňován s pomocí aktivní tvořivosti. Ke splnění tohoto požadavku se proto v rámci receptivní hudební výchovy uplatňuje činnostní pojetí poslechu hudby. Východiskem tohoto přístupu je tzv. dynamický model, který pojímáme jako ideální vzor didaktické transformace hudebního materiálu. Pomocí něho vytváří pedagog v rámci hudebně výchovného procesu takové vyučovací podmínky, jež mají žákům zjednodušit pozorování hudebních prvků a struktur a umožnit tak porozumění hudební řeči. Pochopitelně tedy závisí na schopnostech a dovednostech učitele, jak konkrétní hudební dílo prezentuje. Úspěšnost receptivní hudební výchovy je však determinována především hloubkou a intenzitou hudebního vnímání žáků, tedy jejich aktivitou při vnímání hudebních děl. Naučit žáky vnímat hudbu aktivně znamená naučit je pomocí tvořivých muzikantských činností a jednoduchých myšlenkových operací zpracovat daný hudební materiál. Jinými slovy, žáci na základě vlastních činností pronikají do obecných zákonistostí hudby tj. pozorují poslouchanou hudbu, identifikují její vyjadřovací prostředky, odhalují strukturní složky hudby a dešifrují tak její hudební obsah. Získané poznatky a zkušenosti jsou pak schopni aplikovat v jiné analogické hudební situaci. Aktivní...

Reakce pěti až šestiletých dětí na práci s možností v průběhu hry v mateřské škole
Bourová, Klára ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na sledování dětského uvažování o možnostech, o volbě z nabídky, která ale není dítěti nijak představena, a záleží pouze na dítěti samotném, jestli si jiných možností všimne a využije jich. V rámci čtyř aktivit, které byly sestaveny tak, aby mohly vypovídat o tom, zda vůbec dítě o možnostech uvažuje, lze sledovat reakce dvanácti předškolních dětí. Reakce jsou dále analyzovány z různých pohledů včetně dosavadních zkušeností dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Multifunkční zemědělství v Česku po vstupu do Evropské unie: konceptualizace, vývoj a regionální diferenciace
Hrabák, Jiří ; Jančák, Vít (vedoucí práce) ; Spišiak, Peter (oponent) ; Novotná, Marie (oponent)
7 Abstrakt Disertační práce se zabývá koncepty multifunkčního zemědělství v kontextu proměn českého zemědělství v postsocialistickém období. Hlavním cílem práce bylo v obecné rovině diskutovat koncepty multifunkčního zemědělství, známé již více než tři dekády zejména z anglosaského prostředí, a analyzovat vývoj českého zemědělství a uplatňování multifunkčního zemědělství především v období po vstupu Česka do Evropské unie, včetně vnímání multifunkčních aktivit zemědělci. V úvodní části práce jsou diskutovány jednak koncepty multifunkčního zemědělství jako nekomoditní produkce (OECD 2001) a integrální součásti rozvoje venkova (Van der Ploeg, Roep 2003), jednak zemědělská multifunkcionalita (Wilson 2007). Empirická část práce byla založena na kvantitativním hodnocení regionální diferenciace multifunkčního zemědělství v Česku, územní koncentrace multifunkčních aktivit a závislosti mezi proměnnými, které jejich realizaci ovlivňují. Hodnocení vnímání multifunkčních aktivit zemědělci je výsledkem terénního výzkumu, resp. rozhovorů se zemědělci ve třech zájmových typově odlišných venkovských oblastech (ORP Nepomuk, Kralovice, Tachov). Na základě provedeného výzkumu lze konstatovat, že v českém zemědělství probíhají podobné procesy, které se popisují v anglosaských zemích. Jejich projevy jsou však často odlišné,...

Využití outdoorových aktivit ve firemním vzdělávání
Jindra, Alexandr ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
a klíčová slova Název: Využití outdoorových aktivit ve firemním vzdělávání Cíle práce: Přiblížit historii outdoorových aktivit u nás a v zahraničí, rozebrat specifika outdoor trainingu a jejich uplatnění ve firemním vzdělávání. Analýza konkrétního vlivu outdoorových aktivit na firemní týmy. Vyvodit závěry a doporučení pro začlenění outdoorových aktivit jako jedné z částí firemního vzdělávání Metoda: Dotazníkové šetření a popisná analýza Výsledky: Přímé reakce účastníků absolvujících outdoorový kurz a zkoumání vztahů mezi jednotlivými zkoumanými veličinami. Klíčová slova: outdoor training, teambuilding, firemní vzdělávání, pracovní tým

Ošetřovatelská péče o pacienta s Alzheimerovou nemocí
Málková, Jarmila ; Heřmanová, Jana (vedoucí práce) ; Pietrucha, Slavomír (oponent)
Alzheimerova nemoc způsobuje u klienta narušení kognitivních funkcí, aktivit denního života a behaviorální změny. Takto postižený klient se postupem času stává zcela závislým na pomoci druhé osoby. Profesionální ošetřovatelská péče o klienta s Alzheimerovou nemocí musí být poskytována komplexně se zaměřením na oblasti, kde sebepéče klienta selhává. Péče je velice náročná a vyžaduje vysokou odbornost, profesionalitu a empatii všech členů pečujícího týmu.