Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.
Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit žáků na základních školách
Kittler, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit na základních školách Cíle: Cílem práce je prosadit hru geocaching jako organizovanou zájmovou činnost pro žáky druhého stupně základních škol. Nabídnout účastníkům aktivitu, kterou se naučí využívat ve svém volném čase. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 32 žáků druhého stupně základních škol Prahy 4 a Prahy 9. S každou skupinou byl přítomen pedagogický pracovník, který provázel žáky ve čtyřech teoretických i praktických lekcích po dobu jednoho měsíce. Metodou pro získávání dat bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s pedagogickými pracovníky. Dotazník byl účastníkům předložen před zahájením projektu a pak znovu měsíc po jeho ukončení. Rozhovor s učiteli byl uskutečněn pouze po intervenci. . Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že účastníci projektu by se v budoucnu rádi zúčastnili zájmového kroužku s náplní hry geocaching. Celkově se ve volném čase této aktivitě věnuje asi čtvrtina dotazovaných, ale pouze 6 % z nich se jí věnovalo po intervenci. Vlivem působení intervenčního programu nenastala průkazná změna naměřených hodnot získaných od účastníků po ukončení projektu. Klíčová slova: GPS, hra, zájmová činnost, volný čas, geocaching
"Frajer" vs. "vynálezce"
Hrdina, Jan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Práce pojednává o vývojových typech chlapců ve čtvrté třídě základní školy. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zabývám možnými důvody vzniku vztahu (kamarádství) mezi chlapci, a to z hlediska sociální psychologie, socio-kulturního a psychologického. V empirické části, která je založena na mém pozorování školní třídy, je podrobně popisována struktura vztahů mezi chlapci. Cílem empirické části je popsat jednotlivé chlapce s ohledem na jejich vzhled, zájmy, rodinné zázemí a hry, které ve třídě rádi hrají a podle těchto kategorií je rozdělit do určitých skupin. Třídním hrám se věnuji v samostatné části práce. Na základě pozorování byly vykonstruovány čtyři chlapecké skupiny, z nichž každá má vlastní charakteristiku a její členové se vyznačují specifickými zájmy a přístupem ke třídnímu kolektivu. Dané skupiny vznikly na základě vzájemných sympatií, podobných vlastností chlapců a jejich přístupu ke škole. Tyto výsledky jsou rozvedeny v závěru práce.
Mimoškolní zájmová činnost u dětí v dětském domově
Kříženecká, Monika ; Veverka, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Název : Mimoškolní zájmové činnosti u d tí a mládeže v d tském domov Autor: Monika K íženecká Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí: Mgr. Ji í Veverka Abstrakt: Pracuji na základní škole speciální jako asistent pedagoga a vychovatel. Posláním mé práce je pomáhat vyučujícímu s výukou a co nejvíce napl ovat princip individuálního p ístupu k žák m. Dále se také jako pedagog volného času snažím nabídnout co nejlepší mimoškolní a volnočasové aktivity a vyplnit volný čas dít te tak, aby bylo spokojené. Ve své práci se budu zabývat mimoškolní zájmovou činností u d tí v d tském domov , názory a postoji k danému tématu nejen d tí, ale i ve ejnosti. Klíčová slova: volný čas, zájmová činnost, d tský domov, dít , mládež
Vliv výchovy a tradic na vývoj a život v malé obci
Pechová, Renata ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce představuje v uceleném kontextu oblast výchovy a tradic v obci Horní Střítež. Poskytuje obraz venkovského života a faktorů ovlivňující vývoj a současnou podobu života obce. Kromě hlavních myšlenek o výchově čerpá z rozsáhlého kontextu poznatků dalších vědních oborů. První část diplomové práce přibližuje historický kontext událostí, které se zapsaly do vývoje obce. Navazují kapitoly, které podrobněji mapují současné dění, zejména roli výchovy ve venkovské rodině, výchovu ve společenství, oblast školství a volného času. Zvláštní pozornost je věnována přínosu tradičního pojetí života na venkově. Při aplikaci kvalitativního přístupu jsou relevantní teoretická a metodologická hlediska a hledisko etických zásad. Klíčová slova Výchova, tradice, volný čas, zájmové činnosti, socializace, rodina, společenství, kooperace, participace.
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.
Volnočasové aktivity v současných rodinách.
HOLÁ, Stanislava
Ve své bakalářské práci se zabývám volnočasovými aktivitami v současných rodinách. Teoretická část je zaměřena na shrnutí dosavadních poznatků k tomuto tématu. Pozornost je věnována volnému času a jeho významu v životě člověka vzhledem k jeho životnímu stylu, způsobům trávení volného času v rodinách. Praktická část vychází z poznatků získaných v současných rodinách metodou dotazníkového šetření, řízeného rozhovoru. Zjištěné údaje jsou sumarizovány do tabulek a znázorněny v podobě grafů. Výsledky šetření prokazují nedostatek volného času rodičů {--} zejména žen ve srovnání s dětmi, převahu pasivního trávení volného času v současných rodinách. Na základě těchto výsledků jsou v závěru formulována doporučení směřující k efektivnímu využití volného času, ke zlepšení celkového životního stylu v současných rodinách.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk)
HLAVATÁ, Jana
Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti. Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti. Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.