Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historické trendy v péči o umírající v kontextu hospicové péče
Badurová, Lenka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce přináší výsledky výzkumného šetření, které se zabývá přínosem aktivizačních metod v Centru denních služeb v Čerčanech, jakožto zástupci aktivizační péče pro nevyléčitelně nemocné klienty z lůžkového hospice. Cílem je představit toto zařízení, které pracuje s touto specifickou skupinou nemocných a současně zmapovat benefity a limity této formy péče z pohledu zaměstnanců hospice v Čerčanech a jejich klientů. Teoretická část diplomové práce se zabývá nejen vymezením základních pojmů v paliativní péči, ale jsou zde uvedeny i aktivizační metody, které lze použít tam kde je poskytována péče nevyléčitelně nemocným. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, které je prováděno mezi zaměstnanci hospice a současně mezi jeho klienty. Přináší jejich úhel pohledu na to, jaké benefity a limity tato forma péče přináší. Diplomová práce využívá metodu kvalitativního výzkumu. K získávání informací je použita metoda zúčastněného pozorování, polostrukturovaného rozhovoru a skupinové diskuze. Výsledky jsou zpracovány formou zakotvené teorie. Klíčová slova: Palativní péče, hospic, terminální fáze života, aktivizační metody, centrum denních služeb
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Hyklová, Lucie ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Má diplomová práce na téma Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými východisky, která vychází ze zážitkové a konstruktivistické pedagogiky. Zaměřuje se na hru z několika úhlů pohledu - jako na svobodnou činnost a radost v průběhu života a jako na didaktickou metodu, kterou se realizuje vzdělání žáků, tvoří se třídní klima a aplikuje desková hra. Dále jsou zde popsána místa, kde se dají hrát deskové hry mimo školní prostředí. Druhá část je věnována výrobě mých vlastních deskových her a jejich následnému použití ve výuce českého jazyka ve čtvrtém ročníku prvního stupně základní školy. Závěrem reflektuji jejich vhodnost pro výuku. Upozorňuji na jejich výhody, možné nástrahy a vhodné obměny a formy gradace. KLÍČOVÁ SLOVA Hra, desková hra, český jazyk, zážitková pedagogika, konstruktivismus, aktivizační metody, žák, výuka, základní škola, vlastní zkušenost a zážitek
Využívání aktivizačních metod studenty učitelství II. stupně ZŠ při průběžných a souvislých praxích.
NECHVÁTALOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá využíváním aktivizačních metod studenty učitelství na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích při jejich průběžných a souvislých praxích. V teoretické části jsou popsány jednotlivé výukové metody, přičemž pozornost je zaměřena především na metody aktivizační. Jsou zde popsány jednotlivé typy těchto metod, jejich představení, funkce, jednotlivé fáze a konkrétní příklady. Praktická část se pak zabývá konkrétním využíváním aktivizačních metod během průběžných a souvislých praxí. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku. Cílem práce bylo najít odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Badatelsky orientovaná výuka matematiky na 1. stupni ZŠ
LÖFFELMANNOVÁ, Zuzana
Diplomová práce řeší problematiku zařazování badatelsky orientované výuky do hodin matematiky na 1. stupni základní školy. V rámci řešení tohoto problému jsme definovali pojem badatelsky orientovaná výuka a nalezli specifické znaky této výuky v hodinách matematiky. V učebnicích nakladatelství Fraus jsme nalezli úlohy, které vedou k bádání a vytvořili jsme přípravy na jednotlivé vyučovací hodiny. Vybrané lekce jsme vyzkoušeli a zjistili jsme, zda je možné je v praxi využít. Výsledky a hodnocení těchto hodin jsou popsány v evaluační části. Uvedené poznatky umožňují učitelům matematiky na 1. stupni ZŠ zařazovat badatelsky orientovanou výuku do vyučování.
Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ
MIKŠOVÁ, Radka
Diplomová práce "Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice výukových metod včetně jejich klasifikace. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které je doplněno metodou rozhovoru. Cílem této práce je zmapovat, které vyučovací metody jsou používány v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ.
Návrhy přípravy na výuku s využitím aktivizačních metod
Cahová, Miroslava
V bakalářské práci je zpracováno téma zabývající se návrhem přípravy učitele na výuku s využitím aktivizačních metod. Podnětem k vypracování bakalářské prá-ce byl vývoj vzdělávání a související společenské požadavky společnosti na absol-venty středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části bakalářské práce je charakterizovat přípravu učitele na vyučování a definovat a charakterizovat aktivizační výukové metody. Pro zpra-cování teoretické části bakalářské práce jsou využity odborné literární i interneto-vé zdroje. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza, srov-nání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvořit návrh přípravy vyučovací hodiny pro střední odbornou školu tak, aby byly zachovány veškeré náležitosti vyučovací hodiny a tematického plánu. Na základě kurikulárních dokumentů Vyšší odborné školy a Střední školy veterinární, zemědělské a zdravotnické v Třebíči byly vytvořeny celkem tři návrhy přípravy na výuku, které jsou určeny pro před-mět Výživa a dietetika zvířat oboru veterinářství, kde je daný předmět vyučován ve třetím a čtvrtém ročníku. Metodami použitými při zpracování praktické části je analýza, srovnání a syntéza.
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
Inovativní přístupy ve výuce na 1. stupni základní školy
Koubíková, Alena ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inovativním přístupům na prvním stupni základních škol a to konkrétně metodám kritického myšlení. Popisuje teoretická východiska metod kritického myšlení, zabývá se třífázovým modelem učení a programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Dále zpracovává jednotlivé metody kritického myšlení využívaných v běžných vyučovacích hodinách na nespecializovaných základních školách. Empirická část je akčním výzkumem, který byl prováděn v Lauderových školách v Praze, kde autorka působí na pozici třídní učitelky. Výzkumným šetřením zaměřeným na žáky autorka zjišťuje, jak konkrétní využívané metody žáci zkoumané školní třídy subjektivně vnímají. Dotazníková forma zaměřená na pedagogy zjišťuje, jak často učitelé tyto metody zařazují do svých vyučovacích hodin a jestli jsou metody kritického myšlení skutečně efektivní. Získané údaje z empirického šetření jsou prezentovány v písemné i grafické podobě a jsou interpretovány s ohledem na teoretická východiska této diplomové práce.
Výuka kosterně-svalové soustavy na středních školách
Kundratová, Miroslava ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodami, které lze uplatnit při výuce biologie člověka na příkladu kosterně-svalové soustavy. Jejím úkolem je zjistit, jaké metody se používají na dvou konkrétních středních školách, vzájemně je srovnat a zjistit jejich odezvu u žáků. Práce srovnává také Školní vzdělávací programy tří oborů a učebnice, které se zde používají. Základem praktické části jsou řízené rozhovory s učiteli a dotazníky pro žáky, na jejich podkladě pak vytvořené pracovní listy. Práce porovnává postoje učitelů a žáků a všímá si také rozdílů mezi výsledky a přístupem k práci u žáků gymnázia a odborné školy.
Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích
Reslová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
RESLOVÁ, M.: Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Tato práce je zaměřena na rešerši didaktických vzdělávacích her pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Pod pojem didaktická vzdělávací hra zahrnuji jednak hry jako takové (křížovky, kvízy, karetní hry a další), které slouží pouze k opakování a upevnění probírané látky. Dále do této kategorie spadají v mém pojetí různé úlohy, umožňující studentům pochopit některé chemické zákonitosti, které si nedovedou snadno představit. Při těchto úlohách se objekty z mikrosvěta nahrazují modely z makrosvěta a studenti na základě badatelského přístupu, kdy si hrají s modely, pochopí a v některých případech i odvodí vybrané chemické zákonitosti. Didaktické vzdělávací hry patří mezi moderní aktivizační metody, ve kterých je možné pracovat i se zážitkovou pedagogikou, kdy se student na základě reflektovaného prožitku získává zážitek, tedy nějakou novou kompetenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.