Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,358 záznamů.  začátekpředchozí24349 - 24358  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.35 vteřin. 

Sakrální architektura Maxe Kühna a Heinricha Fanty v Liberci
Řičánková, Alena ; Macek, Petr (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Předložená práce mapuje společné realizace Maxe Kühna a Heinricha Fanty, kteří patřili k čelným osobnostem liberecké architektury prvních desetiletí 20. století. Dvojice autorů projektovala široké spektrum stavebních typů, předmětem práce jsou ovšem její tři sakrální stavby, které v Liberci vznikly v krátkém časovém sledu mezi lety 1906 a 1911. Pozornost je věnována historii vzniku jednotlivých kostelů a jejich původní a stávající architektonické podobě a výzdobě. Analyzovány jsou užité materiály a technologie, a také stylová východiska, která ovlivnila stavební a estetickou formu diskutovaných staveb. Nastíněna je dobová stavitelská praxe a možné inspirace a vlivy teoretických spisů, významných osobností či dobové kritiky, které mohly směrovat tvorbu Maxe Kühna a Heinricha Fanty.

Podpora rozvoje venkovského cestovního ruchu v Jihomoravském kraji prostřednictvím ROP Jihovýchod
Drápalová, Monika
Tato práce se zabývá zhodnocením podpory rozvoje venkovského cestovního ruchu ve zvoleném území Jihomoravského kraje prostřednictvím Regionálního operačního programu Jihovýchod. Teoretická část zahrnuje literární rešerši, diskutuje a vysvětluje základní pojmy, jako je cestovní ruch a venkovský cestovní ruch. Poukazuje na počátky venkovské turistiky ve světě a v České republice, následuje objasnění všech forem venkovské turistiky a zároveň hodnocení významu tohoto druhu turismu s přihlédnutím na velmi důležitý aspekt trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu. Po vymezení základních teoretických pojmů následuje část, která se zabývá regionální politikou, konkrétně jde o stručné vysvětlení fungování podpory z Evropských fondů. Tato část se zabývá zejména podporou cestovního ruchu prostřednictvím Regionálního operačního programu. Následuje přiblížení sledovaného území Jihomoravského kraje z hlediska jeho potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu z pohledu lokalizačních i realizačních předpokladů. V praktické části práce je samotná analýza všech podpořených projektů z prioritní osy 2, oblasti podpory 2.1 Podpora infrastruktury pro cestovní ruch, kdy první kapitola poukazuje na obecné závěry plynoucí ze zjišťování. Projekty jsou rozděleny podle typu příjemce, předmětu projektu a počtu obyvatel v místě realizace. Tato práce se však zabývá podporou venkovského cestovního ruchu a proto bylo v další části práce nutné stanovit kritéria pro vytřídění projektů, které naplňují ideje právě venkovského turismu. Projekty jsou tedy dále roztříděny do kategorií a jsou zde přiblíženy jejich přínosy. Následuje zhodnocení podpory plynoucí z uvedeného Regionálního operačního programu Jihovýchod a možnosti pro další rozvoj venkovské turistiky.

Estetická výchova jako nový předmět na Z Š Pouchov
Kobrle, Lukáš ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.

Další vzdělávání učitelů a příprava nové maturity z chemie
Botková, Kamila ; Vaňková, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
Úspěšný průběh celoživotního vzdělávání všech pedagogických pracovníků, tedy i učitelů chemie, je jedním z nezbytných předpokladů zdárné realizace změn souvisejících s naším současným školstvím (kurikulární reforma, rámcově vzdělávací plány, vytvoření jednotného systému evaluace apod.). Potřeba dalšího vzdělávání je vyvolána jak novými předmětovými, odbornými a didaktickými přístupy, tak i rozvojem nových informačních technologií. Kromě nejčastějších forem dalšího vzdělávání jako jsou kurzy, semináře, laboratorní cvičení, exkurze, vzdělávací programy a další profesní studium na vysokých školách se jedná o výměnné pobyty učitelů a aktivity založené na spolupráci mezi různými školami v rámci systémových projektů Evropských strukturálních fondů. Diplomová práce se zabývá jednou z nejnovějších forem dalšího vzdělávání a to je vzdělávání za pomocí e-learningu. Jejím cílem je navrhnout scénář pro přípravu základního distančního e-learningové vzdělávání učitelů chemie. Tématický obsah práce byl zvolen s ohledem na důležitou oblast evaluace a autoevaluace výsledků vzdělávání na úrovni školy i žáka a zabývá se základními nástroji jako je učební úloha a její využití v didaktických testech. Protože se základy práce s didaktickými testy v chemii by se samozřejmě měli seznámit nejen učitelé, ale i jejich žáci, je druhý...

Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol
Čermák, Karel ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Vliv cílené podpory zřizovatele na koncepční změny v jazykovém vzdělávání základních škol Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá posouzením vlivu cílené podpory zřizovatele v oblasti jazykového vzdělávání v základních školách na základě posouzení kvalitativních hodnot výsledků vzdělávání, na základě realizace koncepčních změn v oblasti jazykového vzdělávání, zařazených do školních vzdělávacích programů, na základě rozšiřovaní rozsahu cizojazyčného vzdělávání a na základě rozsahu oblastí komunikativního přístupu využívaných při výuce cizích jazyků. Tato práce vychází ze základních forem financování školství, z teorie přímých metod výuky jazyků a z aktuálních poznatků v oblasti jazykového vzdělávání. Výzkumné části předchází zhodnocení výchozích podmínek před zahájením systémové podpory rozvoje jazykového vzdělávání. Stěžejními podklady jsou statistické údaje, evaluační materiály a výsledky dotazníkového šetření ze všech patnácti základních škol, jejichž zřizovatelem je Městská část Praha 6. Všechny výše zmíněné poznatky jsou zpracovány formou srovnávacího výzkumu se zaměřením na výši finanční podpory, kvantitativní ukazatele rozvoje jazykového vzdělávání a hodnocení kvalitativní úrovně výuky cizích jazyků z pravidelného testování anglického jazyka.

Právní výchova na čtyřletých gymnáziích
Trunečková, Dana ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na zmapování podmínek a možností výuky právní výchovy na gymnáziích. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Toto téma není nikde příliš zpracované, proto je těžiště celé práce v empirické části. Tato část se věnuje analýze statických forem obsahu vzdělání (školské dokumenty a učebnice), dále je součástí sonda do reality českých škol, která se zaměřuje na zmapování podmínek realizace výuky práva na gymnáziích. Na závěr práce je uveden přehled a charakteristika nejrůznějších projektů, které se zabývají právní výchovou a vyučující je mohou využívat pro zlepšení a zatraktivnění výuky. V závěru práce jsou zhodnocena všechna získaná data a informace.

Sochařské dílo Jiřího Seiferta
Hlaváčková, Jitka ; Wittlich, Petr (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
resivniho umeIce, jak je chapan ve druhe polovine dvacateho stoled. Jeho tvorba neni zaloiena ani na experimentu, ani na konfrontaci se spoleeenskou Ci kulturni situad. Naopak, od ukoneeni ranneho obdobi hledani vlastniho zpusobu vyjadreni, se jeho tvorba vyznaeuje velkou kompaktnosti z hlediska vnitrnich i vnejsich forem a elSi z ni usilovna snaha 0 nalezeni souzneni s dobou a prostredim, v nii se jako individualita sve doby nachazi, a predevSim o nalezeni vnitrni harmonie. Neznamena to vsak, ie pfitom nereaguje na prostredi, v nemi se ocid nebo ze dokonce ztrad kontakt s realitou sve doby. Pokusime se nastinit, jakymi prostredky se Seifert s realitou vyrovnaval a jakymi pohnutkami se pH tom nechaval vest. Sochar Jifi Seifert nastoupil svou umeleckou drahu v dobe, ktera pro evropsky orientovany svet znamenala historicky predel. Britsky historik Geoffrey Barraclough tento kulturni zlom pocatku 60. let 20. stoleti srovnava s prechodem stredoveku a novoveku. [1] Mnozi umeIci tento zlom vytusili uz dfive a nektefi z nich se snaiili uporne patrat v neprobadane krajine a pfibliiit a odhalit nektere cesty a objekty, jei tuto novou krajinu napliiuji. Seifert se rozhodl nejit touto cestou odhalovani obecneho neznameho, nikoliv vsak proto, ie by si jeho pfitomnost neuvedomoval. eim dale se na sve ceste dostaval, tim...

Trestný čin podvodu, pojistného, úvěrového a dotačního podvodu podle § 209, 210, 211 a 212 tr. zák.
Šulák, Ladislav ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
ZÁVĚR V zásadě jsou veškerá podvodná jednání založena na klamném jednání za účelem získání majetkové výhody. Pachatelé nemusí disponovat žádnými zvláštními znalostmi ani technickými nástroji, a přitom zisky mohou být relativně vysoké. Obětí podvodného jednání (obecný podvod je ve vztahu subsidiarity k ostatním druhům podvodných jednání) může být kdokoliv. Podvodné jednání tedy představuje relativně snadný prostředek k dosažení zisku za vynaložení minima nákladů a co je velmi důležité, díky své "nekonfliktní povaze" je dostupné i pro běžné občany bez "kriminálního vzdělání". Zavedením speciálních forem podvodného jednání v podobě pojistného a úvěrového podvodu vyslyšel zákonodárce volání praxe po zvýšené ochraně subjektů zvlášť ohrožených podvodným jednáním, před kterým je úprava obecného podvodu nechránila dostatečně. Úprava pojistného i úvěrového podvodu odolala, jak námitkám kasuističnosti, tak několika ústavním stížnostem namítajících jejich protiústavnost. Motivem k zavedení nových forem podvodného jednání byla potřeba rozšířit trestní postih i na jednání trestná podle tehdejší právní úpravy, ale zpravidla neprokazatelná. Zavedení nové právní úpravy jenom z důvodu důkazní nouze orgánů činných v trestním řízení je ovšem z ústavního hlediska minimálně sporná a mohla by být v rozporu se zásadou presumpce...

Závislost na médiích -příčiny, projevy a možnosti nápravy
Ostřížek, Kristian ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
3 Název: Závislost na médiích - příčiny, projevy a možnosti nápravy Abstrakt: Tato práce pojednává o vlivu moderních informačních a komunikačních technologií na ko- munikaci a změny v jejich formách. Cílem práce je zmapovat pozitivní a negativní efekty využívání těchto technologií, porovnat výsledky s již existujícími daty, pojmenovat možné příčiny vedoucí k závislosti na nových formách komunikace a navrhnout možná opatření. Práce prezentuje dostupné teoretické poznatky týkající se společenské komunikace, role ko- munikace a moderních informačních a komunikačních technologií a výsledky empirického výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou formulovány příčiny změn v komunikačním chování. Klíčová slova: Komunikační technologie, média, vývoj forem komunikace, závislost, změny v komunikač- ním chování

Práce s nadanými žáky v 1. ročníku ZŠ
Hynková, Šárka ; Krčmářová, Tereza (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou vzdělávání mimořádně nadaných žáků v prvním ročníku základní školy. V teoretické části diplomová práce shromažďuje dostupné informace o nadání a mimořádně nadaných žácích a seznamuje s úpravami vzdělávání těchto žáků, které umožňuje česká legislativa. Praktická část si stanovuje cíl na základě akčního výzkumu popsat a zmapovat jednu z možných forem vzdělávání mimořádně nadaných žáků - částečnou segregaci na dva vyučovací předměty, a přiblížit nároky na učitele mimořádně nadaných žáků a specifika jeho práce s takovými žáky.